handdator

Visa fullständig version : Elins väg mot toppform


Sidor : [1] 2

elliin
2011-03-27, 20:53
Hej hej!

Jag tänkte jag skulle prova mig på det här med en egen träningstråd/blogg.

Anledningen till detta är att jag har några extrakilon som jag vill bli av med. Jag har länge pendlat mellan 66 -69 kilo men känner att det inte är en optimal vikt för mig, då jag vill ha en fast, vältränad och sund kropp . Min målvikt är ca 62 och 63 kilo.

Anledningen till dessa extrakilon är till största delen en stor kärlek till god mat. Men sen har några utlandsvistelser och några ”matfyllda” högtider också hjälpt till åt fel håll.

Jag började träna på Sats den 12 januari i år och har sedan dess kört 5-7 pass i veckan. Jag kör styrketräning och spinning/löpning. Men jag ser inte riktigt de resultat jag vill. Så jag tänkte att jag skulle börja skriva här för att dels få koll över min träning men även input från er som läser.

Träningsbakgrund:
Jag har alltid tränat/idrottat. Jag har spelat fotboll sedan tre-fyra års ålder . Men just nu har jag fått göra ett ofrivilligt uppehåll då det går att kombinera med mitt jobb. Jag har styrketränat sedan jag var 16 år. Då var det lite mer oregelbundet. Men sedan två år tillbaka så kör jag regelbundet. Det senaste året med undantag för två skadeperioder/operationer så har jag kört 4 till 6 pass i veckan.
Jag känner att styrkan har ökat muskler börja skymtas, men jag blir inte mindre (snarare större) = alltså jag tappar inget fett.

Mat:
Jag ligger ganska lågt när det gäller kaloriintag (ca 600-800 kcal) på fredag och lördagar blir det lite högre (ca 1500-2000 kcal). Jag förstår om många tycker det är helt crazy lågt, men jag klarar mig bra på det. Jag utesluter nästan helt kolhydrater. Min mage trivs mycket bättre utan dem. Jag äter massor med grönsaker (jag älskar dem!!) Jag kan inte leva utan mitt blomkålsmos. En annan ny favorit är proteinfluffet, i love :) Jag äter mest protein och "lagom" (läs: lite) med fett. Obs. Jag är inte rädd för fett!
Men än så länge har jag inte fått den effekt jag vill ha av min lågkolhydratdiet

Mitt träningsupplägg ser ut så här:
Måndag: Spinning 45 min
Tisdag: Armar, axlar, rygg, bröst och mage
Onsdag: Spinning 55 min
Torsdag. Blandpass styrka (ben blandat med mage och överkropp)
Fredag: Intervaller eller distanslöpning på bandet
Lördag: Vila
Söndag: Ben

Jag jobbar kvällar vilket innebär att all träning bedrivs på förmiddagarna

Fakta om mig:
Ålder: 24 år
Längd: 175 cm
vikt:67 kg

Så från och med nu kommer jag lägga upp min träning och mina tankar och funderingar.

Är det någon info jag missat eller nåt ni undrar över så är det bara att fråga.

/Elin

Becky
2011-03-27, 20:59
Hej och välkommen! :)

Generellt sätt tycker jag det låter dumt att äta så lite när du tränar så pass mycket? 600 kcal är ju verkligen ingenting! Du måste ju mer eller mindre bara äta grönsaker om du ska lyckas hålla dig till 600 kcal en hel dag? Jag skulle höja intaget, äta mer mat och bra med protein. Då kommer du orka mer och få bättre resultat. Hur ser din kost ut ungefär på dagarna?

Lycka till hur som helst, ska kika in och ser hur det går för dig. :thumbup:

elliin
2011-03-27, 20:59
Här kommer dagens träning:

I dag blev det ett kombinerat pw/löppass istället för ben. Kände mer för det helt enkelt.

Power walk
Sträcka: 1,5 km
Fart: 7,0
Tid: 15 min

Löpning
Sträcka: 13 km
Fart: behagligt på 9,0-9,2
tid: en timma och tjugo minuter

Ett skönt och riktigt gött träningspass.

elliin
2011-03-27, 21:08
Hej och välkommen!

Generellt sätt tycker jag det låter dumt att äta så lite när du tränar så pass mycket? 600 kcal är ju verkligen ingenting! Du måste ju mer eller mindre bara äta grönsaker om du ska lyckas hålla dig till 600 kcal en hel dag? Jag skulle höja intaget, äta mer mat och bra med protein. Då kommer du orka mer och få bättre resultat. Hur ser din kost ut ungefär på dagarna?

Lycka till hur som helst, ska kika in och ser hur det g

Hej Becky!

Tack så mycket :) Det var när jag läste din tråd som jag blev inspirerad till att starta en egen :) Så tack för det!

Jag ligger väl sällan på 600 utan mer upp mot 700-800. Men jag känner mig aldrig orkeslös eller trött utan jag har massor med energi.

En typisk matdag för mig ser ut så här:
Frukost: fil med hallon, blåbär och g psyliumfrön och ett ägg
Innan träning: Några teskedar keso
Efter träning: Proteindrink eller lunch
Lunch: Broccoli, brysselkål, blomkålsmos, röd paprika, keso
Middag/kvällsmål: Proteinfluff och ett ägg

På helgen så blir det nåt glas rödvin och en go köttbit, sås och grönsaker

Becky
2011-03-27, 21:12
Hej Becky!

Tack så mycket :) Det var när jag läste din tråd som jag blev inspirerad till att starta en egen :) Så tack för det!

Jag ligger väl sällan på 600 utan mer upp mot 700-800. Men jag känner mig aldrig orkeslös eller trött utan jag har massor med energi.

En typisk matdag för mig ser ut så här:
Frukost: fil med hallon, blåbär och g psyliumfrön och ett ägg
Innan träning: Några teskedar keso
Efter träning: Proteindrink eller lunch
Lunch: Broccoli, brysselkål, blomkålsmos, röd paprika, keso
Middag/kvällsmål: Proteinfluff och ett ägg

På helgen så blir det nåt glas rödvin och en go köttbit, sås och grönsaker

Jaså? Vad glad jag blir! :D

All credd till dig som pallar det. Jag käkar mellan 1500-1800 kcal om dagarna och jag är sjukt hungrig hela tiden. Men jag har iofs alltid varit ganska stor i maten också och gillar att äta! Men tycker ändå du borde mata in lite mer kcal i din kost, framför allt om du vill bygga muskler och tappa fett.

minishcap
2011-03-27, 21:13
Lycka till! Hoppas vi slipper mer snö så man snart kan ta en riktig powerwalk i Slottskogen. :)

elliin
2011-03-27, 21:20
Jaså? Vad glad jag blir! :D

All credd till dig som pallar det. Jag käkar mellan 1500-1800 kcal om dagarna och jag är sjukt hungrig hela tiden. Men jag har iofs alltid varit ganska stor i maten också och gillar att äta! Men tycker ändå du borde mata in lite mer kcal i din kost, framför allt om du vill bygga muskler och tappa fett.

Tro mig jag gillar att äta jag med, mat är ett av livets goda ting! Men jag är jäkligt envis och nu är det alldeles lagom för mig. Men jag har faktiskt funderat på att öka antalet kcal en aning. Men jag blir ju proppis av min lunch så det får nog bli i form av fler små mellanmål en aning större frukost i så fall.

elliin
2011-03-27, 21:21
Lycka till! Hoppas vi slipper mer snö så man snart kan ta en riktig powerwalk i Slottskogen. :)

Tack :)Det hoppas jag med! Mer sol och värme tack!

Fru_Flisa
2011-03-27, 22:09
För lite mat!! Du behöver äta mer om det ska hålla i längden. Det där är svältkost och inte alls bra om du vill tappa i fettvikt.

elliin
2011-03-28, 07:12
För lite mat!! Du behöver äta mer om det ska hålla i längden. Det där är svältkost och inte alls bra om du vill tappa i fettvikt.

Mm jag funderar på att öka upp det.

elliin
2011-03-28, 09:43
Nu sticker jag till gymmet. Spinning står på programmet :)

elliin
2011-03-28, 12:55
I dag blev det 45 minuter spinning. Det var hårt och svetten rann, det gillar jag :) Kände lite i ljumsken av gårdagens löpning men det går över! Gött var det iaf!

elliin
2011-03-29, 10:42
Dagens träning blev ett styrkepass.

Sittande rodd.
35 ? 10 rep
35 ? 10 rep
35 ? 10 rep

Biceps, hantel curl.
11 kg 8 rep
11 kg 7 rep
11 kg 7 rep

Axlar, hantelpress.
10 kg 10 rep
10 kg 10 rep
10 kg 10 rep

Bröst, hantelpress.
10 kg 10 rep
10 kg 10 rep
10 kg 9 rep

Triceps, cabel pushdown.
20 ? 10 rep
20 ? 10 rep
20 ? 10 rep

Från plankan till "spindelmannen" positionen (jag har ingen aning om vad den heter :P) Man ser ut som spindelmannen när man gör den.
10 rep

Fällkniven
10 rep x 3

Jag kommer inte på vad den sista magövningen jag gjorde heter. Så jag ska försöka beskriva den för er. Man ligger på rygg med armarna uppe i luften hållandes en 10 kg boll. Man börjar med benen i samma läge, rätt upp och fäller sedan ner den tills man nästan når golvet sen lyfter man upp benen igen.
15 rep x 3

Frågetecken betyder att jag är lite osäker på om det är kg eller nåt annat. Jag tränar på Sats, men det känns som det borde vara kg, jag får ta reda på det helt enkelt.

Det var tungt i dag. Det brukar gå lättare men i dag fick jag slita. Men det gör ju att det känns extra gött när man är klar :)

Jepp det var det:)

14K
2011-03-29, 10:56
Om du ska köra en så kallad lågkolhydrat "diet" så måste du öka lite mer på fettet. Kan bli en väldig tråkig diet annars och det är lätt o fuska eller ge upp. Sen äter du alldeles för lite. Har du läst deff guiden här på kolo och räknat ut hur mycket kcal du behöver per dag?

Annat tips är ta mått, bilder vecka för vecka. Vågen kanske inte säger så mycket men bilder och mått ljuger aldrig.

Lycka till med dina mål

Sundqvist
2011-03-29, 10:58
Kul med journal, fina pass du levererar!
Hur funkar spinningen för dig?, ja körde typ 1-2 pass spinning sen klarade jag inte mer :D

Tycker du borde köra någon form av 2split på tisdag/torsdag, armar,axlar,rygg,bröst känns lite väl mycket

Jag hade rekommenderat

Tisdag: Bröst Triceps Axlar

Torsdag: Rygg biceps ben

Mage kan du knappt överträna, så släng in det när du vill!

lycka till, kommer följas! :) :thumbup:

Freddow
2011-03-29, 11:09
Lycka till!

Sundqvist
2011-03-29, 11:20
Kul med journal, fina pass du levererar!
Hur funkar spinningen för dig?, ja körde typ 1-2 pass spinning sen klarade jag inte mer :D

Tycker du borde köra någon form av 2split på tisdag/torsdag, armar,axlar,rygg,bröst känns lite väl mycket

Jag hade rekommenderat

Tisdag: Bröst Triceps Axlar

Torsdag: Rygg biceps ben

Mage kan du knappt överträna, så släng in det när du vill!

lycka till, kommer följas! :) :thumbup:


bump, kom på andra sidan! :)

elliin
2011-03-29, 11:30
Om du ska köra en så kallad lågkolhydrat "diet" så måste du öka lite mer på fettet. Kan bli en väldig tråkig diet annars och det är lätt o fuska eller ge upp. Sen äter du alldeles för lite. Har du läst deff guiden här på kolo och räknat ut hur mycket kcal du behöver per dag?

Annat tips är ta mått, bilder vecka för vecka. Vågen kanske inte säger så mycket men bilder och mått ljuger aldrig.

Lycka till med dina mål


Tack för tipsen det uppskattar jag! Jag har funderat mycket på maten och hur mycket respektive vad jag ska äta. Men jag känner att jag blir mätt på det jag äter i dag, men jag kommer att höja upp antalet kcal per dag..

Jag har läst deffguiden flera gånger och jag har räknat på det med. Jag kommer inte ihåg exakt vad jag hamnade på (det var ett tagsen jag räknade) tror det var runt 1500-1700. Men jag ska räkna på det igen. Men det känns ändå som det är mycket.

Jepp jag ska börja fotta och mäta! Nu ska det bli skillnad på kroppen framöver!

14K
2011-03-29, 11:36
Tack för tipsen det uppskattar jag! Jag har funderat mycket på maten och hur mycket respektive vad jag ska äta. Men jag känner att jag blir mätt på det jag äter i dag, men jag kommer att höja upp antalet kcal per dag..

Jag har läst deffguiden flera gånger och jag har räknat på det med. Jag kommer inte ihåg exakt vad jag hamnade på (det var ett tagsen jag räknade) tror det var runt 1500-1700. Men jag ska räkna på det igen. Men det känns ändå som det är mycket.

Jepp jag ska börja fotta och mäta! Nu ska det bli skillnad på kroppen framöver!

Du blir bra mycket mättare om du lägger till nyttiga fetter i din kost. Feta ostar, riktigt smör och bregott, nötter, ägg(från äggulan), grädde (40 %), crème fraiche, fet grekisk/ turkisk yoghurt osv. Var försiktig med vanlig mjölk och fil, de innehåller mycket mjölksocker.

Detta är en hel del som jag också äter. Kör själv lågkolhydrat deff (LCHF).

elliin
2011-03-29, 11:42
Kul med journal, fina pass du levererar!
Hur funkar spinningen för dig?, ja körde typ 1-2 pass spinning sen klarade jag inte mer :D

Tycker du borde köra någon form av 2split på tisdag/torsdag, armar,axlar,rygg,bröst känns lite väl mycket

Jag hade rekommenderat

Tisdag: Bröst Triceps Axlar

Torsdag: Rygg biceps ben

Mage kan du knappt överträna, så släng in det när du vill!

lycka till, kommer följas! :) :thumbup:


Tack för inputen:)

Spinning funkar riktigt bra! Jag älskar att träna spinning! Man tar ut sig fullständigt och plågar sig själv en stund och det gillar jag :) Klart att man är lite seg i benen men det funkar bra. Det tacksamma med spinning är ju att man kan anpassa hårdheten på träning väldigt bra och man får ändå bra träning! just nu blir det två pass i veckan. Jag hade gärna kört fler, men det hinns inte med tyvärr

En två split låter intressant, jag får undersöka saken.

elliin
2011-03-29, 11:53
Du blir bra mycket mättare om du lägger till nyttiga fetter i din kost. Feta ostar, riktigt smör och bregott, nötter, ägg(från äggulan), grädde (40 %), crème fraiche, fet grekisk/ turkisk yoghurt osv. Var försiktig med vanlig mjölk och fil, de innehåller mycket mjölksocker.

Detta är en hel del som jag också äter. Kör själv lågkolhydrat deff (LCHF).

Okej. jo jag körde lchf förra våren ,men jag tyckte inte riktigt det funkade för mig fullt ut. Det jag verkligen gillade var att man kände sig mätt och det höll i sig så väldigt längre.

Alla har så många bra tips:) Frågan är bara vilka man ska välja att följa?? (Huvudbry!!)

14K
2011-03-29, 11:57
Okej. jo jag körde lchf förra våren ,men jag tyckte inte riktigt det funkade för mig fullt ut. Det jag verkligen gillade var att man kände sig mätt och det höll i sig så väldigt längre.

Alla har så många bra tips:) Frågan är bara vilka man ska välja att följa?? (Huvudbry!!)

Välj det som passar dig bäst, alla har ju sitt sätt. Du får helt enkelt prova dig fram tills du hittar din balans.

Becky
2011-03-29, 12:13
Okej. jo jag körde lchf förra våren ,men jag tyckte inte riktigt det funkade för mig fullt ut. Det jag verkligen gillade var att man kände sig mätt och det höll i sig så väldigt längre.

Alla har så många bra tips:) Frågan är bara vilka man ska välja att följa?? (Huvudbry!!)

Jag vet! Periodisk fasta, LCHF, lågkalori, GI osv, det är en djungel! :D

elliin
2011-03-29, 12:56
Jo en djungel är väldigt bra beskrivet! För min del får det nog bli en lågkholydratkost utan pasta/ris/potatis och bröd mm som går lite mer åt lchf hållet. Jag ska prova iaf så får jag ta det därifrån.

Det som funkar med min kost just nu, är att jag är lagom mätt och att jag vet att jag bara stoppar i mig bra saker. Det som däremot inte funkar är ju vikt/mått nedgången. Men det gäller ju att vara konsekvent, det är väl där det har fallerat tidigare. Träningen har alltid ju fungerat.
Jag blir bara så rastlös när jag inte ser resultat (tillräckligt snabba resultat) men jag vet att det tar tid och att jag gör hyfsat rätt, så det är bara att hänga i! Det är ju bara så förbaskat segt i början. Men nu är jag ju här och det gör mig sjukt motiverad!! :)

elliin
2011-03-29, 20:24
Shit vilken träningsverk jag börjar få i mina överarmar! De värker som satan och är sådär jobbigt ansträngda.. Men man älskar ju träningsverk :)

Sundqvist
2011-03-29, 20:26
Shit vilken träningsverk jag börjar få i mina överarmar! De värker som satan och är sådär jobbigt ansträngda.. Men man älskar ju träningsverk :)

Då vet man ju att något händer iaf! :D

elliin
2011-03-29, 21:00
Jag passade på att räkna kalorier i dag, för att se hur mycket/lite jag får i mig på en dag. Jag har räknat kcal varje dag i ca två år, men jag slutade för ett tag sedan. Men nu blev jag nyfiken och tänkte ta reda på det hela. Jag använder mig av hälsovakten för att räkna ut och föra in det jag äter.

Och jag landade på 660 kcal i dag. Fett: 25 g, kolhydrater: 63 g protein:71g. Det är ju inte bra att det är så pass mycket kolhydrater jämfört med protein kanske, men det är väl mina grönsaker som gör det (broccoli, blomkål, brysselkål, morot och banan)

Jag trodde det skulle var mer kcal än vad det var, jag förväntade mig någonstans runt 800 iaf.Men jag har inte varit hungrig och det har inte varit jobbigt på något vis. Men det är i minsta laget. Någon förändring får det bli, lite mer protein iaf.



79322

Dagens lunch, visst ser det smaskens ut :)

Becky
2011-03-29, 22:08
Jag passade på att räkna kalorier i dag, för att se hur mycket/lite jag får i mig på en dag. Jag har räknat kcal varje dag i ca två år, men jag slutade för ett tag sedan. Men nu blev jag nyfiken och tänkte ta reda på det hela. Jag använder mig av hälsovakten för att räkna ut och föra in det jag äter.

Och jag landade på 660 kcal i dag. Fett: 25 g, kolhydrater: 63 g protein:71g. Det är ju inte bra att det är så pass mycket kolhydrater jämfört med protein kanske, men det är väl mina grönsaker som gör det (broccoli, blomkål, brysselkål, morot och banan)

Jag trodde det skulle var mer kcal än vad det var, jag förväntade mig någonstans runt 800 iaf.Men jag har inte varit hungrig och det har inte varit jobbigt på något vis. Men det är i minsta laget. Någon förändring får det bli, lite mer protein iaf.



79322

Dagens lunch, visst ser det smaskens ut :)

Ja, det ser gott ut, men var är köttet/kycklingen/laxen? :whipped:

Tycker du definitivt skulle tjäna på att äta mer protein, öka till 2 x din kroppsvikt i alla fall. Jag äter uppåt 3 x min kroppsvikt, men det kanske är lite overkill, vet inte. Jag måste öka mer på fettet i stället, äter för dåligt med fett.

minishcap
2011-03-29, 22:13
Bara att fylla kylskåpet med kvarg och frysen med kyckling. ;)

StampChamp
2011-03-30, 00:13
Ja öka proteinet och kalorierna om du vill ha bra resultat och inte bara slita ut kroppen.

14K
2011-03-30, 00:22
aj aj aj du äter alldeles för lite. Måste öka annars så kommer du köra en svält diet. Vet du vill få snabba resultat men svälta så är inget bra i längden.

elliin
2011-03-30, 12:59
Dagens träning blev ett spinningpass på 55 minuter. Det skulle varit ett pulsepass, alltså med pulsband, men systemet var nere så då fick det bli utan.

Det var ett bra träningspass och svetten rann på. Jag var riktigt trött i benen efteråt! Så det satt fint med lunch och lite vila i soffan :)

elliin
2011-03-30, 20:13
Omg! Jag håller på att att krevera av min träningsverk! Det finns inte en del av min kropp som inte värker. När man skriker aj rakt ut när man tar på sig deo, då har man träningsverk :P

Frågan är vad man ska köra för nåt på gymmet i morron?

medu82
2011-03-30, 20:41
Omg! Jag håller på att att krevera av min träningsverk! Det finns inte en del av min kropp som inte värker. När man skriker aj rakt ut när man tar på sig deo, då har man träningsverk :P

Frågan är vad man ska köra för nåt på gymmet i morron?


Känns som att du tränar väldigt mycket, äter lite och vilar väldigt lite?

Men lycka till! =)

vicarious
2011-03-30, 20:48
Ät mer om du inte vill gå in i väggen och förlora dina muskler!

elliin
2011-03-30, 21:02
Känns som att du tränar väldigt mycket, äter lite och vilar väldigt lite?

Men lycka till! =)

Jag kör sex pass i veckan och har vilodag på lördagar. Nog äter jag ganska lite. Men det är något jag är van med. Men jag håller på och laborerar lite, så det ska bli mer kcal.

elliin
2011-03-31, 10:39
I dag blev det ett styrkepass, jag körde mage och lite ben. Min kropp är ännu inte riktigt med mig, så det fick bli ett lite "lättare"pass.

Utfall med bakre ben på bänk.
10 st på varje ben x 3 rundor

"Rumplyft" på bänk, mage.
15 st x 4 rundor

Bäckenlyft.
10 st x 4 rundor

Fällkniven.
20 st x 4 rundor

Från plankan till "spindelmannen"
20 st x 3 rundor

Nu kommer en förklaring igen :P Man sitter i en maskin med benen brett isär och sen tar man i och trycker ihop benen så lår och knä går ihop, Ni vet den som er ut som en "gynstol".
35 ? x 10
40 ? x 10
45 ? x 10
45 ? x 10
45 ? x 10

Cabel crunch mage. Jag tyckte den var svår. Det var svårt att få "kontakt" eller hur jag ska uttrycka mig.
25 ? x 20
35 ? x 20
45 ? x 20

Hantelshrugs.
9 kg x 20
10 kg x 20
10 kg x 20

Det var det!

medu82
2011-03-31, 11:47
Jag kör sex pass i veckan och har vilodag på lördagar. Nog äter jag ganska lite. Men det är något jag är van med. Men jag håller på och laborerar lite, så det ska bli mer kcal.

Okej, men om du tränar så pass mycket som du gör så bör du iaf äta mera, för annars kommer du aldrig orka.

Personligen så skulle jag hellre lägga in en till vilodag för att inte anstränga kroppen för hårt.

tex byta bort ditt torsdagspass emot vila eller rent underkroppspass + mage.

Lycka till!

elliin
2011-03-31, 20:50
what a difference a day makes! Nu börjar jag känna att träningsverken börjar lämna kroppen :) Så skönt så!

elliin
2011-03-31, 21:16
Jag tänkte jag skulle bjuda på en bild på formen som den ser ut i dag den 31/3. Just nu finns det för mycket fett och lite lite muskler. Men det ska det förhoppningsvis bli ändring på snart!!

79378

qwe
2011-03-31, 22:27
Tight kropp, ser bra ut! Fortsätt som du gör :)

elliin
2011-04-01, 11:13
I dag blev det ett löppass.

Sträcka: 9 km
Fart: 8,7 - 9,0, mest på 9,0
tid: 61 minuter

Jag avslutade med "rumplyft" 15 x 3 set och plankan.

Det gick lite segt i dag. Men det blev bra tillslut och jag är nöjd!

elliin
2011-04-01, 11:55
Tight kropp, ser bra ut! Fortsätt som du gör :)

Thanks :) Det ska jag!

elliin
2011-04-02, 09:36
Då var det fredag i går och dieten funkade nästan perfekt. Och med nästan menar jag att drack två glas rödvin, och en middag med lammfärsbiffar rotfrukter (lök, morot och palsternacka) i ugnen och en kall sås på lätt cremé fraiche. Men det var en lagom stor portion.
Det hela landade på 1110 kcal.

I kväll ska jag träffa mina vänner och sen blir det utgång. Det blir en utmaning för mig att hålla mig borta från snacks och liknande. Det är ju alltid extra svårt när alkohol är med i bilden. Jag kommer dock inte dricka så mycket.

Vad har ni för tips på vad man ska dricka om man vill få i sig så lite kalorier etc?? Vad är det bästa alternativet?? Så klart är det ju bäst att avstå helt men vad är näst bäst??

Gustafsson
2011-04-02, 09:56
Då var det fredag i går och dieten funkade nästan perfekt. Och med nästan menar jag att drack två glas rödvin, och en middag med lammfärsbiffar rotfrukter (lök, morot och palsternacka) i ugnen och en kall sås på lätt cremé fraiche. Men det var en lagom stor portion.
Det hela landade på 1110 kcal.

I kväll ska jag träffa mina vänner och sen blir det utgång. Det blir en utmaning för mig att hålla mig borta från snacks och liknande. Det är ju alltid extra svårt när alkohol är med i bilden. Jag kommer dock inte dricka så mycket.

Vad har ni för tips på vad man ska dricka om man vill få i sig så lite kalorier etc?? Vad är det bästa alternativet?? Så klart är det ju bäst att avstå helt men vad är näst bäst??


Om det är berusningen du vill åt borde väl renat ligga bra till? (=

Vunnis
2011-04-02, 10:17
Om det är berusningen du vill åt borde väl renat ligga bra till? (=

Yes. Vill du vingla o vara glad men hålla ner kcal-mängden shottar du grejer.

elliin
2011-04-03, 14:33
Jag vet inte vad som hände. Men jag har varit helt utslagen från igår lunch tills nu på förmiddagen. Jag har mått illa och haft riktigt ont i magen! Men det blev inget av det som tur var!
Men jag känner mig inte redo för träning i dag, då jag knappt ätit något och inte har någon ork.

Det får bli nya tag i morron istället!

Becky
2011-04-03, 17:21
Jag vet inte vad som hände. Men jag har varit helt utslagen från igår lunch tills nu på förmiddagen. Jag har mått illa och haft riktigt ont i magen! Men det blev inget av det som tur var!
Men jag känner mig inte redo för träning i dag, då jag knappt ätit något och inte har någon ork.

Det får bli nya tag i morron istället!

Bättre att vila upp dig i stället och ta nya dag när du är piggare. Jag tränade idag trots att jag nog egentligen borde vilat. :smash:

elliin
2011-04-04, 09:21
Ny vecka :)

Det är snart dags för att åka och spinna! Jag är taggad om än lite trött. Det kommer bli great!

elliin
2011-04-04, 20:24
Det här med motivation och att hålla sig i från sötsaker är lite "tricky"i bland tycker jag. Jag är motiverad och jag vet och jag känner fullt ut för min diet och jag vill det här. Men jag har så svårt att säga nej till frestelser ibland. Och då pratar jag främst om det som bjuds på jobbet. Det finns alltid mängder av fruktfat, och en banan hit eller dit är ju ingen större skada. Men så har vi ju smågodiset... Det är överallt. som tur är står det inte bredvid min plats, men det finns alltid där och det är så svårt att inte ta. Och det är så frustrerande.

Har ni några tips till mig?? Jag brukar vara väldigt duktig när det gäller sådana här saker, men det är bara svårt ibland..

Sundqvist
2011-04-04, 20:28
Försök se i lite längre perspektiv, vad får du ut av att äta just dem godisarna den veckan ?

Och tänk shit, allt blir nog bättre om jag skippar godsakerna och tar en banan eller något annat gott och träningen går bättre!

ha 1 ätardag per vecka där du "belönar" dig själv!

Becky
2011-04-04, 20:39
Det här med motivation och att hålla sig i från sötsaker är lite "tricky"i bland tycker jag. Jag är motiverad och jag vet och jag känner fullt ut för min diet och jag vill det här. Men jag har så svårt att säga nej till frestelser ibland. Och då pratar jag främst om det som bjuds på jobbet. Det finns alltid mängder av fruktfat, och en banan hit eller dit är ju ingen större skada. Men så har vi ju smågodiset... Det är överallt. som tur är står det inte bredvid min plats, men det finns alltid där och det är så svårt att inte ta. Och det är så frustrerande.

Har ni några tips till mig?? Jag brukar vara väldigt duktig när det gäller sådana här saker, men det är bara svårt ibland..

Bestäm dig. Jag har också varit i det där träsket och är kvar där lite fortfarande, men jag har bestämt att t.ex inte ta bullar/kakor och liknande när det bjuds på jobbet. För vi har bullar varje dag. Och det är alltid någon som ifrågasätter varför man inte tar. Senast idag fick jag frågan. Man får bara vara klar och tydlig och säga att man helt enkelt inte vill ha. Tänk att du varje gång du tar den där biten utökar du ditt energi-intag med säkert 200-500 kcal. Spara det tills du verkligen är sugen, t.ex helgen eller om du går ut och äter på någon restaurang. Roligare att ta godiset hemma i soffan till en trevlig film än att slösa sina kalorier på en tråkig bulle som kommer stå där varje dag.... :thumbup:

elliin
2011-04-05, 07:09
Jag glömde totalt att redovisa gårdagens träning.
Det blev 45 minuter spinning i riktigt tufft tempo. Svetten rann som aldrig förr och det kändes bra i benen efteråt!

elliin
2011-04-05, 07:14
Man kan säga att jag har lite av en ätardag, då jag unnar mig "vanlig"mat på fredag och lördag kväll. Men jag känner inte att jag vill släppa mer än så då jag är lite av en allt eller inget människa. Jag försöker bli en lagom, men det är svårt..


Jag vet vad du menar Becky och jag håller med dig helt. Klart jag vill spara dem till tillfällen då det verkligen blir njutning. Mitt problem är att jag inte alltid tänker efter, utan allt sker på rutin, att man bara stoppar in godiset eller vad det är i munnen. Men det är väl det jag får jobba med.

elliin
2011-04-05, 10:22
Dagens träning:

Biceps, axlar, bröst och mage

Bicepscurl:
11 kg x 10 rep
11 kg x 10 rep
11 kg x 8 rep

10 stycken på 11 kg är personligt rekord :) Och jag klarade det två gånger med :) Yayy. Dags att börja med 12orna då.. :)

Axelpress med hantlar:
10 kg x 10 rep
10 kg x 10 rep
10 kg x 10 rep

Bänkpress med hantlar:
10 kg x 10 rep
10 kg x 10 rep
10 kg x 10 rep

Rumplyft på bänk:
15 st x 3 rundor

Hantellyft åt sidan:
3 kg x 10 st
4 kg x 10 st
4 kg x 10 st

Den här var en pain in the as övning! Gud vad jag kände mig svag!

"Peckdeck"
25? x 10 rep
25? x 10 rep
25? x 10 rep

Sittups med benen i "90" grader med en 10 kg boll i händerna:
20 st x 3 rundor

Utgångsition plankan sen drar man in ett ben i taget mot bröstet:
10 st på varje ben x 3 rundor

Armhävningar på knä med rak rygg och armbågarna bakåt.
15 st
13 st
11 st

Det blev ett bra pass tyckte jag. Men jag hade velat köra en till bicepsövning men jag kom helt enkelt inte på någon som gav mig lite variation från bicepscurlen. armarna är spagetti iaf :)

frong
2011-04-05, 12:29
Håller med Sundqvist, en ätardag i veckan gör kroppen bra...

Ändring; skönt pass, om du klarar 10x10 i 3 set, kanske du ska höja? :)

elliin
2011-04-05, 13:51
Håller med Sundqvist, en ätardag i veckan gör kroppen bra...



Ändring; skönt pass, om du klarar 10x10 i 3 set, kanske du ska höja? :)

Jag ska fundera på det där med en ätardag. Det verkar ju inte så tokigt.

Yes det ska höjas. Känns lite sorgligt att lämna 11orna jag för jag har kämpat hårt med dem länge :P

frong
2011-04-05, 16:46
Jag ska fundera på det där med en ätardag. Det verkar ju inte så tokigt.

Yes det ska höjas. Känns lite sorgligt att lämna 11orna jag för jag har kämpat hårt med dem länge :P

Man ska va glad då ju *flex*

elliin
2011-04-05, 20:05
Man ska va glad då ju *flex*

Hehe jo det är jag, men du ska veta vad jag har trälat! Från att ha orkat två-tre stycken och varit helt slut tills nu :P Men nu ser jag framåt :)

elliin
2011-04-05, 20:10
I dag föll jag dit på jobbet :( Godisskålen stod där och jag hade inte styrkan nog att motstå den och det gör mig så jävla besviken! Jag äter aldrig godis i veckorna men de senaste veckorna så har det varit lite på helgerna, och suget har fortsatt i veckorna. Och nu är jag i en jävligt dålig cirkel. Och det är så frustrerande för jag brukar klara av sånnt här jättebra, men just nu så är det något som är väldigt fel, och det är så frustrerande.

Jag måste ta mig ur det, för det blir destruktivt i längden då jag mår dåligt över att jag inte kan stå emot..

elinelinelin
2011-04-05, 20:20
Den här journalen ska jag följa! :) Intressant att se hur länge du klarar/hur mycket du ökar med ett så pass litet energiintag. Själv är jag sån som tänker att jag måste äta för att kunna bli starkare och bygga muskler, men du kanske motbevisar den teorin och ger mig en tankeställare :)

Förresten, när du kör bicepscurl, är det med stång eller handlar? Om det är med hantlar är det riktigt uthålligt av dig att klara så många repetitioner! Själv blir jag helt död i underarmarna efter typ hälften...

Becky
2011-04-05, 20:33
I dag föll jag dit på jobbet :( Godisskålen stod där och jag hade inte styrkan nog att motstå den och det gör mig så jävla besviken! Jag äter aldrig godis i veckorna men de senaste veckorna så har det varit lite på helgerna, och suget har fortsatt i veckorna. Och nu är jag i en jävligt dålig cirkel. Och det är så frustrerande för jag brukar klara av sånnt här jättebra, men just nu så är det något som är väldigt fel, och det är så frustrerande.

Jag måste ta mig ur det, för det blir destruktivt i längden då jag mår dåligt över att jag inte kan stå emot..

Kom ihåg att ju mindre du äter desto mer sötsugen blir du och tillslut är det svårt att stå emot. Prova ät lite mer fett, jag har börjat göra det och är faktiskt inte riktigt lika sötsugen.

Och du, om du fuskar gör det ingenting. Jag har ätit lite godis varje helg under min diet och ja, du kan ju se på mina bilder att det har funkat i alla fall. Det är helheten som gör det och din dedikering till träning/kost. Jag hejar på dig! :hbang:

elliin
2011-04-05, 20:51
Den här journalen ska jag följa! :) Intressant att se hur länge du klarar/hur mycket du ökar med ett så pass litet energiintag. Själv är jag sån som tänker att jag måste äta för att kunna bli starkare och bygga muskler, men du kanske motbevisar den teorin och ger mig en tankeställare :)

Förresten, när du kör bicepscurl, är det med stång eller handlar? Om det är med hantlar är det riktigt uthålligt av dig att klara så många repetitioner! Själv blir jag helt död i underarmarna efter typ hälften...


Jag är envis som satan och det är därför jag blir så frustrerad. Men jag ska absolut hålla ut! Jag ger inte upp i första taget :)
Jag tänker att mat är livets goda, men det måste finnas en balans, och vill man som jag gå ner i vikt så måste man begränsa intaget och träna hårt. Och just nu är jag inne i en lite dålig period, men den ska jag ta mig ur!

Jag kör med hantlar och jag fuskar inte :) Thanks :)

elliin
2011-04-05, 21:01
Kom ihåg att ju mindre du äter desto mer sötsugen blir du och tillslut är det svårt att stå emot. Prova ät lite mer fett, jag har börjat göra det och är faktiskt inte riktigt lika sötsugen.

Och du, om du fuskar gör det ingenting. Jag har ätit lite godis varje helg under min diet och ja, du kan ju se på mina bilder att det har funkat i alla fall. Det är helheten som gör det och din dedikering till träning/kost. Jag hejar på dig! :hbang:


Det känns som et är dags för en revidering av mitt kostschema. Den här dieten som jag går på nu fungerade i höstas då jag var skadad och inte kunde träna, men nu så fungerar den ju uppenbarligen inte längre.. Förslag tar jag tacksamt emot!

Mitt problem är att jag har svårt att känna mättnadskänslor. Och jag kan äta väldigt mycket. Jag har inte ett "stopp" eller vad man ska kalla det för. Och det gör att jag är lite extra noggrann med vad jag stoppar i mig och att det inte blir för mycket.

Jag vet att det är inte hela världen om man fuskar nån gång i bland, och att man inte ska gräva ner sig för det. Men jag är en känslomänniska så det är lite svårt :)

Tack :) Jag ska kämpa för jag gillar inte när jag är dålig på något!

frong
2011-04-05, 21:26
I dag föll jag dit på jobbet :( Godisskålen stod där och jag hade inte styrkan nog att motstå den och det gör mig så jävla besviken! Jag äter aldrig godis i veckorna men de senaste veckorna så har det varit lite på helgerna, och suget har fortsatt i veckorna. Och nu är jag i en jävligt dålig cirkel. Och det är så frustrerande för jag brukar klara av sånnt här jättebra, men just nu så är det något som är väldigt fel, och det är så frustrerande.

Jag måste ta mig ur det, för det blir destruktivt i längden då jag mår dåligt över att jag inte kan stå emot..

Drick en lightdricka!

Becky
2011-04-05, 22:05
Det känns som et är dags för en revidering av mitt kostschema. Den här dieten som jag går på nu fungerade i höstas då jag var skadad och inte kunde träna, men nu så fungerar den ju uppenbarligen inte längre.. Förslag tar jag tacksamt emot!

Mitt problem är att jag har svårt att känna mättnadskänslor. Och jag kan äta väldigt mycket. Jag har inte ett "stopp" eller vad man ska kalla det för. Och det gör att jag är lite extra noggrann med vad jag stoppar i mig och att det inte blir för mycket.

Jag vet att det är inte hela världen om man fuskar nån gång i bland, och att man inte ska gräva ner sig för det. Men jag är en känslomänniska så det är lite svårt :)

Tack :) Jag ska kämpa för jag gillar inte när jag är dålig på något!

Nej, såklart, när du tränar så pass mycket som du gör blir du ju betydligt hungrigare och behöver mycket mer energi. Ibland är det grymt svårt att stå emot sötsuget. För mig är det inga problem på vardagarna, men helgerna är värre, framför allt för att det är så inrutat mönster. Börja räkna kcal, räkna ut ditt energibehov och läs deffguiden och följ den mer eller mindre slaviskt. Ät mycket protein, mindre av kolhydrater och lagom fett. Undvik alkohol, godis, kakor så gott det går, men unna dig ibland och tänk att det får ingå. Ångesten kommer bara förstöra för dig. Du är redan i fin form och det är så lite som du behöver bli av med att det kommer förmodligen gå av bara farten om du sköter kosten och träningen.

Sen kommer du hit i sommar och så hägrar vi på playan! :hbang:

elliin
2011-04-06, 07:55
Nej, såklart, när du tränar så pass mycket som du gör blir du ju betydligt hungrigare och behöver mycket mer energi. Ibland är det grymt svårt att stå emot sötsuget. För mig är det inga problem på vardagarna, men helgerna är värre, framför allt för att det är så inrutat mönster. Börja räkna kcal, räkna ut ditt energibehov och läs deffguiden och följ den mer eller mindre slaviskt. Ät mycket protein, mindre av kolhydrater och lagom fett. Undvik alkohol, godis, kakor så gott det går, men unna dig ibland och tänk att det får ingå. Ångesten kommer bara förstöra för dig. Du är redan i fin form och det är så lite som du behöver bli av med att det kommer förmodligen gå av bara farten om du sköter kosten och träningen.

Sen kommer du hit i sommar och så hägrar vi på playan! :hbang:

Tusen tack för alla bra tips, jag ångar inte en sekund att jag startade en träningstråd här :)
Det du beskriver är i princip så jag gör i dag. Jag räknar kcal, äter mer protein, lite kolhydrater och lite fett. Det jag behöver ändra är att öka lite på fettet och lägga in mer protein och äta kyckling eller liknande. Det behövs bara mer disciplin helt enkelt :)

Jag har ju slutspurten kvar och det är ju de där 5 kilona som ska bort och det är ju segt innan det börjar ge med sig. Jag vet ju det.

Ja men absolut :cool:

elliin
2011-04-06, 09:45
Nu har jag läst deffguiden igen för typ femte gången. Och så har jag räknat ut mitt energibehov.

Jag räknade på en aktivitetsfaktor på 1,3. då jag har ett väldigt stillasittande jobb (sitter vid ett skrivbord). Jag tränar ju varje dag men det känns som jag skulle passa in på den.
Hur tänker ni andra angående aktivitetsfaktorn?

Utifrån de beräkningarna så landade jag på ett energibehov - de 500 som rekommenderas för viktnedgång på: 1471,983 kcal.

Och i dagsläget ligger jag ju på hälften av den summan och då känns det för mig väldigt konstigt att öka upp till den summan.

Becky
2011-04-06, 10:47
Nu har jag läst deffguiden igen för typ femte gången. Och så har jag räknat ut mitt energibehov.

Jag räknade på en aktivitetsfaktor på 1,3. då jag har ett väldigt stillasittande jobb (sitter vid ett skrivbord). Jag tränar ju varje dag men det känns som jag skulle passa in på den.
Hur tänker ni andra angående aktivitetsfaktorn?

Utifrån de beräkningarna så landade jag på ett energibehov - de 500 som rekommenderas för viktnedgång på: 1471,983 kcal.

Och i dagsläget ligger jag ju på hälften av den summan och då känns det för mig väldigt konstigt att öka upp till den summan.

Jag är ingen King Grubb eller näringsfysiolog, så rätta mig gärna någon om jag har fel men:

Om ditt basala energibehov ligger någonstans runt 1400 kcal och du tränar 5-6 pass (dar?) i veckan men du bara äter 700 kcal om dan är det självklart att du inte kommer få bra resultat. För du vill väl inte barnmatsbanta ala Kissie och få en tunn pojkkropp utan former eller muskler? Att äta 1500 kcal är inte mycket. Lägger du till kött/kyckling/lax plus lite fett i din kost kommer du lätt upp i det.

Vi säger såhär. Du äter 700 kcal om dan fem dagar i veckan. Två dagar i veckan sviker diciplinen och kroppen hungrar efter energi. Då är risken väldigt stor att du trycker i dig kcal i stället och du kanske hamnar på plus minus noll i stället. Om du i stället äter bra och näringsrikt och inte svälter dig själv så kanske du bara tar lite godis/kaka på helgen i stället. Du är då både gladare, hälsosammare och på energiminus. Du får en snygg, stark och vältränad kropp. För lite mat är dumt på alla sätt och vis...

Min åsikt! :)

dazeds
2011-04-06, 12:49
Som Becky är inne på, du är sötsugen för att du är hungrig. Vilket inte är märkligt eftersom du svälter dig själv genom att äta så lite.

Hur många gånger äter du om dagen? Har du svårt att begränsa mängden du äter vid en måltid kan idé vara att äta färre gånger. Att trycka i sig 900 kalorier på en gång ger en större mättnad än tex 250. Passar inte alla men kanske värt ett försök?

:-)

mikaelj
2011-04-06, 12:59
-500 kcal är ett värdelöst tips, dra ifrån 20% på vad du äter för att hålla dig i energibalans, oavsett uträkningar.

Någon som går runt på 5000 kcal kan dra ifrån ganska mycket, någon som går runt på 1500 kcal behöver dra ifrån betydligt mindre.

elliin
2011-04-06, 13:58
Jag är ingen King Grubb eller näringsfysiolog, så rätta mig gärna någon om jag har fel men:

Om ditt basala energibehov ligger någonstans runt 1400 kcal och du tränar 5-6 pass (dar?) i veckan men du bara äter 700 kcal om dan är det självklart att du inte kommer få bra resultat. För du vill väl inte barnmatsbanta ala Kissie och få en tunn pojkkropp utan former eller muskler? Att äta 1500 kcal är inte mycket. Lägger du till kött/kyckling/lax plus lite fett i din kost kommer du lätt upp i det.

Vi säger såhär. Du äter 700 kcal om dan fem dagar i veckan. Två dagar i veckan sviker diciplinen och kroppen hungrar efter energi. Då är risken väldigt stor att du trycker i dig kcal i stället och du kanske hamnar på plus minus noll i stället. Om du i stället äter bra och näringsrikt och inte svälter dig själv så kanske du bara tar lite godis/kaka på helgen i stället. Du är då både gladare, hälsosammare och på energiminus. Du får en snygg, stark och vältränad kropp. För lite mat är dumt på alla sätt och vis...

Min åsikt! :)

Och en mycket bra åsikt! Och jag köper det du säger! Det är ju lågiskt! Ärlighet uppskattas :)

Anledningen till att jag inte kör efter det nu, är att jag har provat det tidigare men då inte sett resultat (men det har väl kanske en annan förklaring så som disciplin eller nåt annat) Men jag sitter i skrivande stund med ett nytt matschema som innehåller betydligt fler kcal än mitt tidigare och det är fler och mer regelbundna mål mat per dag. Och självklart bara bra saker för kroppen!

elliin
2011-04-06, 14:02
Dagens träningspass blev en lite fadäs. Jag kom dit och redo för att köra skiten ur mig. Och så bara försvinner motivationen och allt känndes bara jobbigt och tråkigt! Vet inte vad som tog åt mig. Jag funderade ett tag på att lämna klassen. Men jag tog mig i kragen och förklarade för mig själv att jag inte är en sådan person som ger upp i första taget, så jag stannade kvar och kämpade mig igenom det bäst jag kunde. Det var pissjobbigt dels för att det var fysiskt utmattande och så var det jobbigt eftersom hjärnan inte var helt med i dag. Men det blev okej tillslut.

Så dagens träning blev 55 minuter spinning.

elliin
2011-04-07, 10:39
Dagens träningspass:

I dag körde jag triceps, rygg, mage och ben. En salig blandning med andra ord :)

Sittande rodd:
35? x 10 st
35? x 10 st
35? x 10 st

"gynekologstolen" Jag måste verkligen lära mig vad den heter!
45? x 11 st
45? x 11 st
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Triceps, Cabel puschdown:
20? x 10 st
22,5? x 10 st
22,5? x 10 st

22,5 är personligt rekord :) Jag brukar avsluta med den tricepsövningen annars. Men nu när jag körde den tidigt så kände jag mig mycket starkare :)

Latsdrag med smaltgrepp:
30? x 10 st
35? x 10 st
35? x 10 st

35 var såå tungt. Kände mig verkligen som en svagis.

Utfall med bakre ben på bänk:
10 på varje ben x 3 rundor

Rumplyft på bänk:
15st x 4 rundor

Här kommer en förklaring: Man sitter på rumpan och balanserar med benen i luften. Sedan tog jag en 10 g boll och flyttar den från sida till sida. Alltså tränatr man sneda magmusklerna.
10 på varje sida x 3 rundor


Även om det blev lite spretit så tycker jag det blev ett bra pass.

tomn
2011-04-07, 10:56
Starkt jobbat! :)

elliin
2011-04-07, 10:57
Starkt jobbat! :)

Tack :)

elliin
2011-04-08, 11:15
Dagens träning :

Löpning på bandet.
Tid: 60 minuter
Sträcka: 9,1 km
Hastighet: 9,0 - 9,3

Rumplyft på matta 15 x 3 rundor

I dag gick det mycket bättre än förra fredagen. Och jag sprang ju på en snabbare tid än förra veckan, så jag är nöjd :)

elliin
2011-04-09, 12:03
Dagens träning:

I dag har jag normalt vilodag, men eftersom jag jobbar i morron så fick det bli omflyttning i schemat. Det blev också ett överkroppspass istället för ben.

Och i dag kunde jag äntligen träna med min pojkvän igen! Våra scheman krockar oftast men i dag gick det :)

Hantelpress bröst:
10 kg x 10 st
10 kg x 10 st
11 kg x 10 st personbästa :)
12 kg x 10 st personbästa igen :)

Axplress med hantlar:
10 kg x 10 st
11 kg x 9 st personbästa :)
11 kg x 7 st

Stångrodd:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Rumplyft på bänk:
15 st x 3 rundor

Latsdrag med smaltgrepp:
35? (7 plattor) x 10 st
35? (7 plattor) x 10 st
35? (7 plattor) x 10 st

Det blev ett riktigt bra pass med tanke på att jag slog pers på två övningar. men det har nog lite att göra med att jag hade min pojkvän bakom som puschade på lite extra :)

Becky
2011-04-09, 15:14
Det blev ett riktigt bra pass med tanke på att jag slog pers på två övningar. men det har nog lite att göra med att jag hade min pojkvän bakom som puschade på lite extra :)

Sånt gör mycket. Man presterar ju oftast galet mycket bättre när man har någon som pushar och peppar. Bra pass Elin!

elliin
2011-04-09, 15:21
Sånt gör mycket. Man presterar ju oftast galet mycket bättre när man har någon som pushar och peppar. Bra pass Elin!

Ja verkligen! Han tar ju så tunga vikter och då vill man ju visa att man kan :P

Tack :) Det var riktigt gött!

elliin
2011-04-09, 15:24
Dagens träning nummer två blir kvällens bowling:) Det ska bli riktigt skoj. Det var så längesen jag bowlade senast!
Ikväll blir det alkoholfritt för min del. Och det ska bli skönt faktiskt :)

Det luktar träningsverk i rumpa/lår :P

elliin
2011-04-10, 16:20
Äntligen hemma från jobbet :)

I dag passade jag på att gå hem. Det var så sjukt varmt! Jag tog med mig tunna kläder men det hjälpte inte så mycket när det är 17!!! grader ute, det är ju helt sjukt varmt. Men så skönt och verkligen uppskattat :)

Dagens träning blev då:

Powerwalk med ryggsäck
sträcka: 5,7 km
tid: 53 minuter

elliin
2011-04-11, 14:23
Helgen har varit riktigt bra. Dock syndade jag ett halvt glas rödvin i fredags och en liten godispåse i lördags. Men man lär sig av sina misstag/synder. Och livet vore ju inget kul utan lite gottis då och då :P Men jag är tillbaka, redo och taggad för en ny vecka!


Dagens träning:

I dag blev det ett spinningpass på 45 minuter. Det var ett riktigt bra pass. Jag var riktigt pepp och körde på tungt:hbang:

elliin
2011-04-11, 20:31
I dag drog jag på mig mina svarta jeans. Det var cirka två veckor jag hade på mig dem senast. Och dra på trissor, de satt lösare i låren och över rumpan i dag :D I like it!

elliin
2011-04-12, 09:46
Dagens träning:

Det blev ett styrkepass där jag körde biceps, axlar, bröst och lite mage.

Bicepscurl:
12 kg x 7 st (personligt rekord :))
12 kg x 6 st
12 kg x 6 st

Axelpress med hantlar:
11 kg x 10 st
11 kg x 10 st
11 kg x 8 st

Bänkpress med hantlar:
12 kg x 5 st (pisstungt!)
11 kg x 10 st
11 kg x 10 st

Rumplyft på bänk:
15 st x 4 rundor

Hantellyft åt sidan:
4 kg x 10 st
4 kg x 10 st
4 kg x 10 st

Plankan:
Hade tyvärr ingen klocka i närheten, men körde iaf en minut.

Till sist så körde jag lite rygglyft, kände för det helt enkelt :)
15 st x 3 rundor

elliin
2011-04-13, 13:06
Dagens träning:

I dag blev det 55 minuter spinning.

Det var tufft och riktigt svettigt. Och det kändes ganska bra.

Jag måste investera i ett par spinningskor snart, så jag kan köra ordentligt. Det är inte samma sak utan.
Någon som har tips på vart och vad man ska tänka på när man ska köpa spinningskor??

elliin
2011-04-14, 10:46
Dagens träning:

Triceps, rygg, ben och mage

Sittande rodd:
35? x 10 st
35? x 10 st
40? x 8 st

Cable puschdown:
22,5? x 10 st
22,5? x 10 st
22,5? x 10 st

Utfall med bakre ben på bänk:
10 på varje ben x 3 rundor

Rumplyft på bänk:
15 st x 4 rundor

Latsdrag med smalt grepp:
35? x 10 st
35? x 10 st
35? x 10 st

Sittande lårcurl:
35? x 10 st

Kände mig så svag!

Benspark:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Svaga jag!

Adductor ("gynstolen")
45? x 10 st
50? x 10 st
55? x 10 st
55? x 10 st

Ett hyfsat pass, förutom benövningarna. Det var länge sen jag körde ben, det kändes!

minishcap
2011-04-14, 13:46
Kul att se att det blir resultat! Kläder är bättre mått för framsteg än vågen. Växer man får man skaffa ny garderob, krymper man så kommer man i favoritkläderna. ;)

elliin
2011-04-14, 21:16
Jepp. det känns faktiskt bra. Byxorna sitter sakta men säkert bättre. Men än är favoritjeansen långt borta :( Usch ja, men dem kommer man väl i lagom till när sommaren är som varmast. Det brukar ju vara så :P

Becky
2011-04-14, 21:39
Jepp. det känns faktiskt bra. Byxorna sitter sakta men säkert bättre. Men än är favoritjeansen långt borta :( Usch ja, men dem kommer man väl i lagom till när sommaren är som varmast. Det brukar ju vara så :P

Jag måste ju hålla formen nu fram tills det blir som varmast. Just nu kan man ju inte gå runt i sport-top direkt, folk tittar så konstigt då! ;)

Tycker du verkar kämpa på duktigt Elin, kul att följa din journal. :thumbup:

elliin
2011-04-15, 11:43
Jag måste ju hålla formen nu fram tills det blir som varmast. Just nu kan man ju inte gå runt i sport-top direkt, folk tittar så konstigt då! ;)

Tycker du verkar kämpa på duktigt Elin, kul att följa din journal. :thumbup:

Hehe, nej det är ju då det gäller :)

Tack så mycket :) Jag försöker verkligen hänga i och jobba hårt. JAg har ökat upp mitt kcal intag till runt 1000 och tränar på. Och det ger sakta men säker resultat. Så jag jobbar vidare :)

elliin
2011-04-15, 11:45
Dagens träning:

Löpning på löpband.

Sträcka: 9,08 km
tid: 60 min
Hastighet: 9,0 sen upp till 9,7 och även 10,4.

Det gick oförskämt bra i dag. Var grymt fokuserad och det bara flöt på. Underbar känsla :D

elliin
2011-04-17, 09:56
Fuck!! Nu har jag gått och blivit superförkyld!! Och jag förstår inte vart det kom ifrån?? Det bara dök på mig i fredagskväll med halsont och nu har det gått över till en ren förkylning, tack för det.... Jag har verkligen inte tid med detta!

Jag har en massa träning jag vill göra och nu är det ofrivillig vila som gäller. Usch vad jag hatar detta.

Med tanke på att helgen har varit allt annat än snäll i matväg (läs: väldigt mycket godis/onyttigheter) så känns det ju ännu värre.

Ja. någon som har tips på hur man blir friskare fortare?? Tell me :)

elliin
2011-04-19, 08:08
Usch då har jag varit sjuk sedan fredag kväll och inte kunnat träna sedan dess. Näsan är täppt och förkylningen är väldigt påtaglig!

Och det känns sådär så helgen både bjöd på rosé god(alldeles för) mat, godis och glass. Mycket berodde på vädret (sol och härligheter) men mest berodde det på att ynkliga jag var sjuk.. Men jag får lära av detta och bita i det extremt sura äpplet...

Till helgen åker vi hem till föräldrarna och där väntar mer frestelser, usch det känns jobbigt. Jag tvivlar starkt på att jag orkar stå emot, jag vill! men jag vet inte riktigt hur?? Vad gör man??

vicarious
2011-04-19, 08:16
Man står emot och/eller hittar kalorisnålare substitut till onyttigheterna.

Eller så äter man som och vad man vill, det är ju trots allt bara en dag/helg.

elliin
2011-04-22, 08:24
Fy vilken meningslös vecka denna har varit!

Jag är fortfarande förkyld och kan inte träna :( Det suger som fan!!! Min kropp har svält upp till en vikt/ omfång som jag inte varit uppe på sen förra sommaren :( Jag känner mig som en uppblåst flodhäst eller någon som fött barn och har en massa fladder kvar...Det får ju inte motivationen att sprudla direkt! Usch jag är nere i ett riktigt low just nu.
Jag brukar vara hyfsat nöjd med kroppen i vanliga fall, men nu spyr jag på den, och jag vet ju att jag bara har mig själv att skylla och det känns bara hopplöst....

Becky
2011-04-22, 08:30
Fy vilken meningslös vecka denna har varit!

Jag är fortfarande förkyld och kan inte träna :( Det suger som fan!!! Min kropp har svält upp till en vikt/ omfång som jag inte varit uppe på sen förra sommaren :( Jag känner mig som en uppblåst flodhäst eller någon som fött barn och har en massa fladder kvar...Det får ju inte motivationen att sprudla direkt! Usch jag är nere i ett riktigt low just nu.
Jag brukar vara hyfsat nöjd med kroppen i vanliga fall, men nu spyr jag på den, och jag vet ju att jag bara har mig själv att skylla och det känns bara hopplöst....

Förstår att det känns trist, tyvärr blir man ju lite smådeppig när man är sjuk och inte kan träna, jag blir det. Och då blir det ju tyvärr så att man struntar i kosten också, det är lite förenat dom där två. Men att du ser ut som en flodhäst nu tror jag definitivt bara sitter i ditt huvud (för övrigt är flodhästar söta :)) och när du blir frisk och kör igång igen kommer det du "gått upp" försvinna. Det är bara att kämpa på. Och framför allt krya på dig och glad påsk, Elin!

elliin
2011-04-26, 20:41
Äntligen börjar förkylningen ge sig :) I morron blir det träning igen! Gud vad jag har längtat. Nu jädrar :)

elliin
2011-04-27, 10:17
Äntligen får jag skriva in en dagens träning :D

Dagens träning blev ett styrkepass med fokus på överkropp.

Bänkpress med hantlar:
11 kg x 10 st
12 kg x 10 st
13 kg x 8 st (personrekord :))
13 kg x 8 st (personrekord :))

Axelpress med hantlar:
11 kg x 10 st
11 kg x 8 st
11 kg x 8 st

Sittanderodd:
35? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Bicepscurl med hantlar:
12 kg x 5 st
12 kg x 5 st
12 kg x 5 st

Jag ska inte köra biceps sist nån mer gång, det gick ju som ni ser inte bra!

elliin
2011-04-28, 11:07
Dagens träning :)

Blev ett benpass med lite mage.

Knäböj:
Stången x 10 st
30 kg x 10 st
40 kg x 10 st
40 kg x 10 st

Det var över en månadsen jag körde knäböj, så det få väl vara godkänt.

Marklyft:
40 kg x 10 st
40 kg x 10 st
40 kg x 10 st

Benpress:
70? x 5 st

Fick sjuk kramp i foten så jag kunde inte köra vidare :(

Benspark:
35? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Rumplyft på marken:
15 x 3 rundor

Sundqvist
2011-04-28, 11:16
Fina hantelpressar senast! :) :thumbup:

elliin
2011-04-28, 12:21
Fina hantelpressar senast! :) :thumbup:

Thanks :) De går bättre och bättre.

elliin
2011-04-29, 10:24
Dagens träning:

Det blev ett lite konstigt pass. jag gick in med inställningen att jag skulle springa en timma. Men när jag väl drog igång så kändes det inte alls så bra som jag hoppats spå och det gick riktigt tungt. Så summa sumarum blev det 30 minuter löpning och 5 km. Ja inget vidare men som det kändes så är jag glad att jag kom nånstans!

Sträcka: 5 km
Tid: 30 min
Hastighet: allt från 9,0 till 10,5, det blev väldigt varierat i dag.

elliin
2011-05-02, 12:32
Dagens träning:

Spinning 45 minuter
Hela passet bestod av intervaller 3-5 min långa med 60 sek återhämtning.

Bra pass :)

cherokee
2011-05-02, 13:13
Jag ska fundera på det där med en ätardag. Det verkar ju inte så tokigt.

Jag har en ätardag/vecka och känner mig supernöjd med det! Grymt skönt att kunna ladda kroppen o inte tänka på varken kalorier eller nyttigheter, känns bra för psyket med. Upplever du inte att du tappar fett beror det antagligen på att du äter för lite. Ett tips är att ta hjälp av en PT och lägga ett kostschema, det har jag gjort och är hittills jättenöjd!

Becky
2011-05-02, 13:15
Hur går det för dig Elin? Kikar in här hela tiden och väntar på formbilder! :)

elliin
2011-05-02, 14:29
Hur går det för dig Elin? Kikar in här hela tiden och väntar på formbilder! :)

Hej Becky.

Det har gått sådär nu de senaste två veckorna. Jag har varit sjuk och så har det blivit dåligt med träning pga det. Maten har jag väl inte heller skött som jag vill, tyvärr.

Formen är sådär just nu och jag känner mig inte riktigt redo att lägga upp bilder än. Känner mig uppsvullen och så.
Men jag kör en detoxvecka den här veckan. Jag behöver lite motivation. Men det kommer, jag lovar :) Kanske mot slutet av veckan..

Men jag uppskattar verkligen att du tror på mig! Tack för det :)

Becky
2011-05-02, 14:44
Hej Becky.

Det har gått sådär nu de senaste två veckorna. Jag har varit sjuk och så har det blivit dåligt med träning pga det. Maten har jag väl inte heller skött som jag vill, tyvärr.

Formen är sådär just nu och jag känner mig inte riktigt redo att lägga upp bilder än. Känner mig uppsvullen och så.
Men jag kör en detoxvecka den här veckan. Jag behöver lite motivation. Men det kommer, jag lovar :) Kanske mot slutet av veckan..

Men jag uppskattar verkligen att du tror på mig! Tack för det :)

Ja, så fort man blir sjuk blir man ju lite depp automatiskt och känner att man inte kan köra på som man vill. Men det är bara att ta nya tag så fort du är frisk sen. Du har ju som sagt redan en fin fysisk så det är bara smådetaljer som ska justeras inför sommaren. Detoxvecka? Vad gör man då? Typ rensar ut alla slaggprodukter och ingen alkohol, fet mat osv osv eller? :confused:

elliin
2011-05-02, 19:56
Ja, så fort man blir sjuk blir man ju lite depp automatiskt och känner att man inte kan köra på som man vill. Men det är bara att ta nya tag så fort du är frisk sen. Du har ju som sagt redan en fin fysisk så det är bara smådetaljer som ska justeras inför sommaren. Detoxvecka? Vad gör man då? Typ rensar ut alla slaggprodukter och ingen alkohol, fet mat osv osv eller? :confused:


Jo jag vet motivationen går ju upp och ner och för en vecka sen var den inte så bra, men nu har jag laddat om så nu är det bara att köra på och odla vidare på allt som är bra :)
Jag har väl en liten egen variant på detox. Men det blir pulverdiet och inget annat från och med i fram tills på fredag. Jag vill få en kickstart, gå ner nåt kilo eller två och känna att motivation skjuter i taket. Och det går faktiskt riktigt bra, hitintills iaf :)

elliin
2011-05-03, 08:47
Dagens träning:

I dag blev det ett överkroppspass med fokus på bröst, biceps, axlar och mage.

Bicepscurl:
12 kg x 7
12 kg x 7
12 kg x 5

Bänkpress med hantlar:
13 kg x 8
13 kg x 6
13 kg x 6

Axelpress med stång bakom nacken:
12 kg x 10
15 kg x 10
15 kg x10

Rumplyft på bänk:
15 x 3 rundor

"rycka på axlarna"
10 kg x 10 st
11 kg x 10 st
12 kg x 10 st

Cabelcurl:
12,5? x 10 st
15? x 10 st
15? x 9 st

Det blev ett bra pass och jag är helt spagetti i armarna!

larsson6
2011-05-03, 12:30
Fina pass!:thumbup: kommer följas :)

elliin
2011-05-03, 20:11
Fina pass!:thumbup: kommer följas :)

Tack :) Jag kämpar på!

elliin
2011-05-04, 12:26
Dagens träning:

I dag var det tänkt att det skulle bli spinning, men när jag kom till passet och skulel ställa in cykeln så fick jag bara ett sug efter att gymma och köra intervaller. Så jag lydde min känsla och gick till löpbandet istället och körde intervaller och sen avslutade jag med lite blandade styrkeövningar.

Uppvärmning:
löpband 5 minuter på 8,0

Sidledshop på löpband:
30 sek på varje sida x 4 rundor (två gånger på varje ben)

Intervaller:
löpning: 40 sek
vila 20 sek
hastighet: 12,0-12,5
tid: 22 minuter

Bäckenlyft på marken med båda fötterna i marken:
10 st x 3 rundor

Nu kommer det en förklaring :)
Man ligger med ryggen på en pilatesboll. I handen har jag en 7 kgs boll. Jag börjar med bollen i händerna rakt upp i luften sedan vrider jag bollen åt höger och sedan till vänster samtidigt som jag vrider med överkroppen:
10 st x 3 rundor

Armhävningar på smithmaskin:
10 st x 3 rundor

"omvänd armhävning" alltså att man hänger under stången och drar upp sig själv mot stången.
10 st x 3 rundor

Situps på pilatesboll:
30 st x 3 rundor

Det var ett riktigt kul pass :)

cherokee
2011-05-04, 13:51
Dagens träning:

I dag var det tänkt att det skulle bli spinning, men när jag kom till passet och skulel ställa in cykeln så fick jag bara ett sug efter att gymma och köra intervaller. Så jag lydde min känsla och gick till löpbandet istället och körde intervaller och sen avslutade jag med lite blandade styrkeövningar.

Brukar bli bra när man följer magkänslan!

Startade precis upp en ny journal, kika gärna in:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165291

elliin
2011-05-05, 09:19
Dagens träning:

I dag blev det fokus på ben, triceps, rygg och mage

Sittande rodd:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Benspark:
35? x 10 st
35? x 10 st
40? x 10 st

"gynstolen" drag inåt:
45? x 10 st
45? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Cabel pushdown:
20? x 10 st
22,5? x 10 st
22,5? x 10 st

Nu kommer det en förklaring igen:
Man placerar vänster knä och vänster hand på en bänk, höger fot på golvet och en vikt i höger hand. Man står alltså framåtlutad över bänken. Sen drar man vikten rakt uppåt mot ryggen.
10 kg x 10 st
11 kg x 10 st
11 kg x 10 st

Rumplyft på bänk:
15 st x 3 rundor

Utfall i smith med bakre fot på stepbräda:
stången (20 kg) x 10 st på varje ben x 3 rundor


Var riktigt trött och seg i skallen i dag, men lyckades få till ett bra pass trots det :)

elliin
2011-05-05, 09:20
Brukar bli bra när man följer magkänslan!

Startade precis upp en ny journal, kika gärna in:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165291


Mm absolut, man får en kick då och bara kör på :) I like it!

Sundqvist
2011-05-05, 09:22
Hantelrodd heter övningen! ;) fint pass utöver! :)

elliin
2011-05-05, 11:11
Hantelrodd heter övningen! ;) fint pass utöver! :)

Aha tack :) Jag är inte bra på att förklara så jag är impad att du förstod vad jag menade :P Hehe

elliin
2011-05-06, 12:43
Dagens träning:
55 minuter Bodypump

OMG vad det var jobbiare än vad jag hade trott. Jg tycker jag är hyfsat stark i vissa muskler, men det här var en rejäl askicking. I like it :) Ni är jag totalt slut i hela kroppen! Så skön känsla!

elliin
2011-05-09, 12:15
Dagens träning:

I dag blev det spinning.
tid: 45 minuter
Intensitet: I dag fläskade jag på i högsta tempo från början och det var pissjobbigt och jag fick ta i hela vägen, men det är ju så det ska vara :)

Ne0phyte
2011-05-09, 12:18
Imponerande stark i hantelpressen, precis som Becky skrev ska det bli kul med formbilder. Kör hårt :)

sandberg93
2011-05-09, 12:38
"ryck på axlarna"=shrugs? nicely done guurl! :)

elliin
2011-05-10, 09:16
Dagens träning:

I dag provade jag nåt jag inte provat innan. Jag körde superset. Jag läste lite om det igår och blev sugen på att prova. Jag kände mig väldigt svag i dag när jag körde biceps, tekniken blev lidande :( Så här blev passet iaf:

Superset 1:
Biceps:
12 kg x 6 st
12 kg x 6 st
12 kg x 6 st

Cabel pushdown:
20? x 10 st
20? x 10 st
22,5 x 10 st

Superset 2:
framsida lår sittande i maskin:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Baksida lår sittande i maskin:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Superset 3:
Rumplyft på bänk:
15 x 3 rundor

Sittande rodd:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Axlar, drag till hakan med stång:
10 kg x 10 st
12 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Adductor:
45? x 10 st
50? x 10n st
50? x 10 st

Jag försökte mig på bänkpress med hantlar och axelpress med hantlar. men jag har problem med min vänstra handled så det blev för hårt tryck så det gick inte :(

elliin
2011-05-10, 09:20
Imponerande stark i hantelpressen, precis som Becky skrev ska det bli kul med formbilder. Kör hårt :)

Tack! det är alltid kul med positiv reaktioner :)

Ja formen ja, den borde vara bättre. Jag är i nån form av platå just nu. Jag ärter bra mat och lite av den. men jag har svårt att få fettet att "rinna" :P av mig. Men jag ska ta nya bilder på torsdag och då ska jag lägga upp en här (om jag vågar...) lovar :)

elliin
2011-05-10, 09:21
"ryck på axlarna"=shrugs? nicely done guurl! :)

Hehe jag precis. Det var den jag menade :) Tackar tackar :)

cherokee
2011-05-10, 10:51
Men jag ska ta nya bilder på torsdag och då ska jag lägga upp en här (om jag vågar...) lovar :)

Ja men formbilder vore jättekul! Jag har lagt upp mina och har ingen "toppform" just nu. Är ju meningen att den ska bli bättre ;)

elliin
2011-05-11, 07:28
Dagens träning:

I dag satte jag klockan på 05:30! Det är väldigt tidigt för att vara mig. Men jag var sugen på att prova morronspinning. Och det helt underbart att träna tidigt, så här nu när det börjar bli sommar. Då har man ju dagen kvar till annat fix.

Spinning:
tid: 45 min
Intensitet: Riktigt bra. Trots att jag var lite seg så gick det riktigt bra! svetten sprutade

elliin
2011-05-12, 09:26
Dagens träning:

I dag blev det ett blandat styrkepass. Jag körde ju helkropp superset i tisdags. Så så fortsatte jag på tema helkropp även i dag men hoppade superseten.

Low row:
37,5? x 10 st
35 x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Sittande lårcurl:
35? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Sittande benspark:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Adductor:
55? x 10 st
55? x 10 st
55? x 10 st

Axlar, darg till hakan med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Face pulls:
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

En förklaring :)
Jag utgick från knäböjpositionen, fast mycket bredare isär med benen. Sen hade jag en vikt i handen och sedan gjorde jag knäböj:
11 kg x 15 st
12 kg x 15 st
12 kg x 15 st
12 kg x 15 st

Situps med benen i 90 grader och en 7 kg boll i händerna:
15 st x 3 rundor

Bänkpress på golvet med en kg boll.
20 st x 3 rundor

Ville köra något med bröst trots min onda handled så då blev det denna.

Jag har fortfarande jätteont i handleden, men det blir bättre för varje dag!

Nu har jag fotat formen, så jag ska lägga upp nån bild inom kort. Jag måste bara bestämma mig för vilken jag ska våga lägga upp :P

elliin
2011-05-16, 10:54
Hello!

Jag har varit hemma i helgen och hälsat på föräldrar och vänner. Så klart innebär de lite mera mat lite mera oregelbundna tider och jag har svårare att vara "duktiga Elin"

Men helgen har också innehållit två träningspass. Det första på fredagen blev ett löppass med hundarna på 3 km och styrketräning för hela kroppen med pappas spett hemma på gården.

På lördagen blev det lite mer styrketräning för hela kroppen med bland annat säckar med blomjord mm. Man får ta vad man har när inte gymmet ligger nära :)

Det var väl å andra sidan ljuspunkterna i helgen, förutom att helgen i sig var mycket trevlig. Annars så var den ännu en plump i protokollet. Ja, börjar nästa fundera på att ge upp eller nåt och det är inte likt mig, jag ger ju aldrig upp. Men jag måste säga att det känns väldigt hopplöst just nu!

elliin
2011-05-16, 11:04
Dagens träning:

Styrketräning för biceps, axlar, bröst och mage. Plus 5 km löpning

Bicepscurl med hantlar:
12 kg x 7 st
12 kg x 6 st
12 kg x 6 st

Axelpress med hantlar:
11 kg x 10 st
11 kg x 10 st
11 kg x 10 st

Bänkpress med hantlar:
11 kg x 9 st
11 kg x 7 st
11 kg x 5 st

Riktigt tungt och kämpigt i dag!

Mage: En förklaring:
Man ligger på rygg med benen böjda. sedan gör man en vanlig situpps fast med händerna rakt fram ca 15 cm över golvet istället för bakom nacken:
20 st x 3 rundor

Mage: en förklaring:
Man ligger på rygg med benen upp i luften sen sträcker man höger hand upp mot vänster ben och vice versa:
20 st x 3 rundor

Bicepscurl med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Hantellyft år sidan:
4 kg x 10 st
4 kg x 10 st
4 kg x 10 st

Löpning:
Sträcka: 5 km
Hastighet: 9,5 och 10,6
Tid: 31 minuter

cherokee
2011-05-16, 13:25
Annars så var den ännu en plump i protokollet. Ja, börjar nästa fundera på att ge upp eller nåt och det är inte likt mig, jag ger ju aldrig upp. Men jag måste säga att det känns väldigt hopplöst just nu!

Men nej, tråkigt om du ger upp! De gånger jag gett upp mitt "nya liv" har det ofta handlat om att jag haft för höga krav på mig själv och att vara perfekt utan felsteg. Körde t ex en deff i början av året och det blev till slut psykiskt jobbigt eftersom jag inte tillät mig t ex äterdagar och det slutade med att jag la ner efter 1 månad.

Nu kör jag i betydligt lugnare tempo, inser att det kommer ta tid och har en ätardag/vecka.

Hoppas du hittar ditt sätt att motivera dig :)

Becky
2011-05-16, 20:07
Tycker inte heller att du ska ge upp Elin! Vad är det som gör att du känner att det går dåligt? Du tränar ju på skitbra och levererar bra pass! Ge det lite tid och försök sköta kosten så gott det går, men saker händer ju inte över natten. Jag tycker du är grym i alla fall och tycker inte du ska ge upp! :thumbup: :whipped:

elliin
2011-05-17, 08:39
Men nej, tråkigt om du ger upp! De gånger jag gett upp mitt "nya liv" har det ofta handlat om att jag haft för höga krav på mig själv och att vara perfekt utan felsteg. Körde t ex en deff i början av året och det blev till slut psykiskt jobbigt eftersom jag inte tillät mig t ex äterdagar och det slutade med att jag la ner efter 1 månad.

Nu kör jag i betydligt lugnare tempo, inser att det kommer ta tid och har en ätardag/vecka.

Hoppas du hittar ditt sätt att motivera dig :)



Tycker inte heller att du ska ge upp Elin! Vad är det som gör att du känner att det går dåligt? Du tränar ju på skitbra och levererar bra pass! Ge det lite tid och försök sköta kosten så gott det går, men saker händer ju inte över natten. Jag tycker du är grym i alla fall och tycker inte du ska ge upp! :thumbup: :whipped:

Nu blir jag lite personlig här, hoppas det går bra!

Alltså jag hatar ordet "ge upp" och jag är inte en person som ger inte upp. Utan jag kämpar på. Men det har bara känts så tungt den senaste tiden, Man står och harvar på samma ställe och jobbar på men man ser inga resultat. Men jag ska inte ge upp! Jag lovar!

Jag vet att jag kan fixa det. Men det är inte så kul när man inser att jag väger mer nu, än när jag började den hör resan. Och trots att jag äter runt 1000 till 1400 max om dagen och tränar som jag gör, så går jag upp istället för ner. Självklart så vet jag ju om mina svagheter men uppenbarligen så påverkar de mig nåt enormt mer än vad jag tidigare trott.
Något är ju så uppenbart fel! Men jag kan inte sätta fingret på något specifikt och säga att det är just det här...

Numera så sätter sig allt extra på låren, och då menar jag allt! Och jag suger åt mig extrakilon som en svamp. Så jag vet att äter jag något onyttigt så sätter det sig direkt som extrakilon/centimeter runt mina ben. Jag har lixsom inga "marginaler" om ni förstår vad jag menar med det.

Det sjuka i det hela är att eftersom jag inte hittat ett sätt som fungerar än när det gäller mat. Nu äter jag nästan inga kolhydrater, jag har skurit ner mina kalorier osv. Så är ju tanken. Hur skulle det bli om jag åt som jag gjorde innan, alltså allt? Jag skulle ju bli ännu större. Eller skulle det bli tvärt om? Jag vill inte ha fler motgångar nu.

Det här kanske uppfattas som väldigt konstigt och det förstår jag om ni tycker, jag tycker det med. Men det är min vardag och jag försöker att hantera det på bästa sätt.

Alla tips och råd som ni har får ni väldigt gärna dela med er av. Jag är öppen för allt!

cherokee
2011-05-17, 13:16
Men det är inte så kul när man inser att jag väger mer nu, än när jag började den hör resan. Och trots att jag äter runt 1000 till 1400 max om dagen och tränar som jag gör, så går jag upp istället för ner. Självklart så vet jag ju om mina svagheter men uppenbarligen så påverkar de mig nåt enormt mer än vad jag tidigare trott.
Något är ju så uppenbart fel! Men jag kan inte sätta fingret på något specifikt och säga att det är just det här...

Förstår precis hur du känner! Kolla min gamla tråd, förtvivlad tror jag den heter. Finns om du går in på min profil och kollar ämnen startade av mig...

Känner igen mig så mycket i det du skriver. Trotts att jag tycker jag har gjort "rätt" sen en lång tid tillbaka har det ändå blivit fel och jag har på sikt gått upp i vikt istället för ner. Efter sommaren 2010 bestämde jag mig för att ta tag i mig själv och summan av allt är att jag väger ca 5-6 kg mer nu, haha! Precis som dig upplevde jag att jag skötte mig perfekt, tränade bra och att minsta lilla felsteg gjorde att jag gick upp i vikt. Jag tror att mitt fel legat i att jag haft för stora krav på att göra allt rätt, att inte ta ett enda felsteg. Och eftersom detta inte funkar i det stora hela då det är alldeles för jobbigt har summan av allt blivit att när jag släppt mitt nya supernyttiga liv har jag istället unnat mig lite väl (dock alltid tränat mycket!) och där med plussat något kilo då och då.

I januari 2011 bestämde jag mig för att deffa. Låg då på plus ca 4 kg och gick ner ca 2 kg. Låg också på ca 1500 kcal/dag och skötte mig felfritt. Visst, det funkade, men grejen för mig är att det inte funkar att vara felfri livet ut och jag kände mig socialt begränsad som in i! Så avbröt deffen och satsatde desto mer på träningen. Tänkte att tränar jag såhär mycket borde jag iaf inte gå upp, men tydligen gjorde jag det ändå.

Kort sagt, mitt problem var lite allt eller inget tänket och att jag satte för höga krav på att vara jätteskötsam. När resultaten dessutom inte kom så fort som jag ville blev jag otålig, ville liksom inte inse att det skulle ta tid och det var också därför jag avbröt min deff. Den var för krånglig och gav för lite resultat.

Allt slutade med att jag skaffade en PT. Egentligen sa han inget som jag inte hade kunnat tänka ut själv, men för mig känns det jättebra att följa hans schema som faktiskt är helt mänskligt. Dessutom litar jag på honom när han säger att resultaten kommer, så nu tänker jag kämpa på och inte ge mig!

Vet inte vart jag ville komma, ville väl mest säga att jag också varit där du är och att bara du kämpar på kommer resultaten så småningom. Sen är 1000 kcal/dag väldigt lite för en tränade person och kanske är det också därför du går upp när du äter mer, för att kroppen är mer benägen att lagra in?

Om jag hade varit du hade jag valt att lägga mig på ca 1500-1700 kcal/dag och ha en fri dag per vecka. Detta upplägget har jag och det är kanon då det inte ens känns som jag dietar utan bara som jag lever sunt.

Ett tips kan också vara att skaffa en PT för att prata igenom sitt upplägg så man får ut det mesta möjliga av det.

Stort lycka till! :cool:

trane77
2011-05-17, 13:59
Bra kämpat med träningen helt klart men jag tror som så många andra att du äter för lite.
Jag har ingen utbildning inom kost eller träning men jag har gått ner en del i vikt, och det har jag gjort genom att fokusera på styrketräning, bästa nedgången har jag fått sen jag började med fotboll igen förra året. Du verkar ju ha tid och motivation så varför inte testa att köra 5 dagars styrkesplit och komplementera det med konditionsträning om du vill köra båda samma dag försök splita så att du kör kondition på morgonen och styrka på eftermiddag/kväll eller tvärtom (8-12 timmar vila mellan passen).
Jag har också börjat köra max OT (http://jeffwillet.blogspot.com/2010/04/sample-5-day-routine.html) (länk till Jeff Willets, blogg det är ungefär det upplägget jag kör).
Är inne på tredje veckan nu och jag tycker det funkar skitbra och träningen känns jävligt rolig igen.

elliin
2011-05-17, 20:34
Tack alla för era tips! Det är jättekul att läsa om era historier och jag känner verkligen igen mig i det du berättar cherokee. Jag har faktiskt ett möte med en pt inbokad nästa vecka. Så jag hoppas det kan vara givande :).

Jag känner verkligen att kosten är nyckeln i det hela och det är den som krånglar. Som det ser ut i dag så äter jag strikt under veckan, med något undantag, jag har sjukt svårt att säga nej, ,men jag jobbar på det. Sen äter jag strikt fredag dag och "unnar" mig måtta och då menar jag ett glas vin och en god middag, eventuellt nån efterätt/godis (dock inte varje helg) Jag brukar köra samma upplägg på lördag som fredag. Och sen på söndagen går jag tillbaka till strikt igen. Mitt problem ligger lite i att jag älskar mat och i princip kan äta hur mycket som hellst, jag har inget naturligt stopp och därför tillåter jag mig själv sällan att äta mycket.

Tack för tipsen på träningsupplägg trane77. Som sagt träningen är ju det som fungerar bäst men jag är öppen för nya saker som kan gör träningen både effektivare och ännu roligare. Jag har tyvärr ingen möjlighet att vila 8-10 timmar mellan passen, då jag jobbar kväll. Men jag brukar köra styrka eller kondition varannan dag. men jag ska nog prova att avsluta med kondition efter styrkepassen, det kan ju inte skada :)

elliin
2011-05-17, 20:48
Dagens träning:

Det var tänkt att det skulle bli ett pass bodypump. Men jag hade sett fel på tiden och kom då en timma sent så det fick bli improvisation. Så det blev ett blandpass helkropp. Men det blev bra ändå :)

Ketelbell, drag till axlar:
10 st x 3 rundor

Ketelbell, armpress uppåt från axel till stärkt arm.
10 st x 3 rundor

Ketelbell, breda knäböj:
10 st x 4 rundor

Ketelbell, svingen:
10 st x 5 rundor

Jag kommer inte ihåg vad vikten vägde men den var tung, jag fick ta i rejält. Både flås och svett kom fort :)

Adductor:
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Low row:
40? x 10 st
40? x 10 st
45? x 10 st

Ryggresningar med vikt 10 kg:
10 st x 3 rundor

Mag/bålövning: Jag svingade en 10 kgs vikt i en cirkel över huvudet och runt:
10 st x 3 rundor

Bäckenlyft, enbens:
10 st på varje ben x 3 rundor

Situpps med ben i rakt i luften, höger hand till vänster ben:
20 st x 3 rundor

Situpps, vanliga med händer rakt fram 15 cm ovanför marken istället för bakom naken (pilatesövning typ)
20 st x 3 rundor

Crosstrainer:
Tid: 20 minuter
Sträcka: 2.8 km

elliin
2011-05-17, 21:26
80408

Här bjuder jag på formen från i fredags. Som ni ser den kan bara bli bättre. Man jag måste säga att jag är ganska nöjd med mina armar iaf..

Sharpwing
2011-05-17, 22:05
Ser ju jättebra ut :D Btw, är imponerad av hantelcurls :)

cherokee
2011-05-17, 22:49
Formen ser jättebra ut Elin!

Hoppas att du hittat en bra PT och kommer få massvis med pepp och hjälp :D Mitt bästa tips är att verkligen köra "all in" med sin PT. Lita på dennes kunskap och följ råden till fullo! I mina upplägg har det t ex väldigt sällan ingått en ätardag/vecka, men eftersom min PT rekommenderade detta har jag ändå valt att följa detta. Tror verkligen att det finns en tanke bakom då det ger en extra energiboost och höjer motivationen! Visst, resultaten hade säkert kommit snabbare utan ätardag, men samtidigt kommer detta upplägget hålla mycket längre än en deff utan ätardag!

Och du, jag kan också äta hur mycket som helst ;) Vilket jag (typ) unnar mig att göra en gång i veckan :D

elliin
2011-05-18, 07:41
Dagens träning:

Blev spinning följt av löpning.

Spinning:
Tid: 45 minuter
Intensitet: Väldigt tufft och jobbigt! I like it!

Löpning:
Tid: 30 minuter
Sträcka: 4.55 km
Hastighet: 9,0 - 9,5

Ego
2011-05-18, 07:47
Dagens träning:

Blev spinning följt av löpning.

Spinning:
Tid: 45 minuter
Intensitet: Väldigt tufft och jobbigt! I like it!

Löpning:
Tid: 30 minuter
Sträcka: 4.55 km
Hastighet: 9,0 - 9,5

*screwy* jag fick hjärtattack av att räkna ihop antal minuter av cardio!

halvordsson
2011-05-18, 07:53
Fin form du, absolut!

elliin
2011-05-18, 12:06
Ser ju jättebra ut :D Btw, är imponerad av hantelcurls :)


Formen ser jättebra ut Elin!


Fin form du, absolut!

Tack alla! Men för mig är den ingen vidare. Men som sagt den kan ju bara bli bättre :)

elliin
2011-05-19, 09:25
Dagens träning:

Det har varit lite halvdant med utformningen av passen den här veckan. Så det blev ännu ett helkroppspass, eller nästa iaf :P Jag avslutade med lite cyckel.

Ketelbell, sving med båda händerna:
8 kg x 40 svingar

Ketelbell, böj på knäna och lyft armen från utsträckt läge neråt, till utsträckt läge över huvudet:
8 kg x 20 st höger arm
8 kg x 20 st vänster arm

Ketelbell, sving med byte av hand i luften:
8 kg x 40 st

Ketelbell, utfall åt sidan med drag av ketelbell upp till hakan:
8 kg x 10 st höger ben
8 kg x 10 st vänster ben

Ketelbell, situpps med ben i 90 grader:
8 kg x 50 st

Fällkniven:
25 st

Armhävningar på två:
25 st

Sittande lår curl:
45 kg x 10 st
45 kg x 10 st
45 kg x 10 st

Low row:
45 kg x 10 st
45 kg x 10 st
45 kg x 10 st

bänkpress med stång:
17 kg x 15 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Cykel:
tid: 15 minuter
Tempo: högt
Motstånd: hög

elliin
2011-05-20, 13:08
Dagens träning:

I dag blev det ett Bodypump pass. Och det brände på bra kan jag säga! Jag har träningsverk i rumpa och lår från tidigare i veckan så det var en hård kamp mot den i dag som jag vann :)

Bodypump
Tid: 55 minuter
intensitet: Mycket svett och värkande muskler :)

elliin
2011-05-23, 10:30
Dagens träning:

Shit nu är jag mör! Helt slut i axlar och biceps. I like it!
I dag blev det ben och biceps, axlar, bröst och mage. Ben kommer jag börja köra mycket mer av nu, för där ligger jag efter! Sen avslutade jag med löpning

Ketelbell, svingar:
8 kg x 40

Ketelbell svingar med byte av hand:
8 kg x 40 st

Ketelbell, darg upp till hakan:
8 kg x 10 st
8 kg x 10 st
8 kg x 10 st
8 kg x 10 st

Fällkniven:
20 st

Armhävningar:
20 st

Bicepscurl med hantlar:
12 kg x 7 st
12 kg x 6 st
12 kg x 6 st

Axelpress med stång:
10 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Bänkpress:
15 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Situpps med benen i 90 grader och en 10 kg vikt i handen:
20 st x 3 rundor

Löpning:
Sträcka: 5 km
Tid: 31,04
Hastighet: 9,5 upp till 10,5

Cirius
2011-05-23, 11:46
Fan va skönt att ha tränat redan, önskar jag kunde skippa jobbet idag och bara ösa på på gymmet, härligt att se att du kört hårt! :)

elliin
2011-05-23, 13:03
Fan va skönt att ha tränat redan, önskar jag kunde skippa jobbet idag och bara ösa på på gymmet, härligt att se att du kört hårt! :)

Ja det är underbart att gå upp och sen åka till gymmet och köra och sen har man hela dagen framför sig :)
O ja, känner mig fortfarande slut i kroppen, men jag har fyllt på depåerna så energin ska väl komma tillbaka snart.

Lobello
2011-05-23, 13:08
Kommer definitivt följas! Lycka till :)

elliin
2011-05-23, 20:52
Kommer definitivt följas! Lycka till :)

Vad kul :) Tack!

elliin
2011-05-24, 11:24
Dagens träning:

I dag hade jag möte med en PT på Sats där jag tränar. Jag skrev upp mig för länge sedan för en grattis konsultation och i dag var dagen d. Vi pratade igenom mina tränings och kostvanor och sen tränade vi lite i gymmet. Jag trodde faktiskt att vi skulle tränat mer (men det var väl kanske lite naivt att tro det). Men jag fick lite tips av honom på nya övningar och lite vad jag kan tänka på och så.

Så själva träningspasset blev lite hattigt i dag då jag körde de övningar han visade mig plus lite eget.

Baksida lår i maskin:
40? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Bäckenlyft med fötterna på boll:
10 st x 3 rundor

Situpps, vanliga:
20 st x 3 rundor

Situpps sneda med 5 kg vikt och förflyttning av benen:
20 st

Sneda plankan:
10 st per sida x 3 rundor

Axelpress med hantlar sittandes på en pilatesboll:
5 kg x 10 st
6 kg x 10 st
7 kg x 10 st

Axel övning. Man ligger med bröstet på en pilatesboll och höjer upp bröstet sedan vinklar man ut armarna i 90 grader och kör med hantlar upp och ner.
2 kg x 15 st
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st

Det här är nog en muskel jag aldrig rört innan för det var jobbigt kan jag lova! Den ska tränas hårt nu!

Hantellyft åt sidan:
3 kg x 10 st
3 kg x 10 st
3 kg x 10 st

elliin
2011-05-25, 07:40
Dagens träning:

Blev ett spinningpass följt av lättare jogging. Jag var så slut i benen efter spinningen så det fick bli jogging istället för löpning i dag.

Spinning:
Tid: 45 min
Intensitet: HÖG!!

Jogging:
Sträcka: 3 km
Hastighet: mest på 8.7 men sista halvkilometern på 10,0
Intensitet: Lagom takt för att hålla igång flåset och mjuka upp benen

elliin
2011-05-26, 10:42
Dagens träning:

I dag blev det ett styrkepass med fokus på ben, triceps, rygg och lite mage och sen till sist en stund på cykeln

Framsida lår i maskin:
45 ? x 10 st
45 ? x 10 st
45 ? x 10 st

Baksida lår i maskin:
45 ? x 10 st
45 ? x 10 st
45 ? x 10 st

Adductor:
45 ? x 10 st
50 ? x 10 st
50 ? x 10 st
50 ? x 10 st

Low row:
35 ? x 10 st
40 ? x 10 st
40 ? x 10 st
40 ? x 10 st

Cabel pushdowns, triceps:
17,5 ? x 10 st
20 ? x 10 st
20 ? x 10 st

Sittande rodd:
35 ? x 10 st
40 ? x 10 st
40 ? x 10 st

Triceps med en fri vikt stående ovanför huvudet:
5 kg x 14 st
10 kg x 10 st
10 kg x 10 st
10 kg x 10 st

Ketelbell, 12 kg, svingar:
40 st

Situpps med band mellan knäna:
20 st x 3 rundor

Bäckenlyft med benen på pilatesboll och drag in mot rumpan:
10 st x 3 rundor

Cykling:
Tid: 20 min
Intensitet: Mellan
Sträcka: 5,5 km

elliin
2011-05-27, 12:57
Dagens träning:

I dag blev det ett bodypumppass. Jag ökade på vikterna lite från förra veckan (tror jag iaf, svårt att komma ihåg vad jag hade på alla övningar) men det var tungt som fasen och det suger bra i hela kroppen nu.

Bidypump:
Tid: 55 min
Intensitet: Tufft!!

cherokee
2011-05-27, 13:19
Har du inga vikt och måttjämförelser på dina resultat? :) Nyfiken!

elliin
2011-05-29, 14:50
Dagens träning:

I dag blev det äntligen söndagsträning igen :) Jag och pojkvännen körde ett benpass men det var en liten smygstart. Då det var läge sedan vi körde knäböj.

Knäböj:
Stång x 10 st
30 kg x 10 st
40 kg x 10 st
40 kg x 10 st

Kändes faktiskt ganska lätt för att vara så längesen jag körde det.

Marklyft:
40 kg x 10 st
40 kg x 10 st
40 kg x 8 st

Baksidalår, bäckenlyft med pilatesboll:
10 st x 3 rundor

Situpps, vanliga:
20 st x 3 rundor

"Sittande" cyckel:
Tid: 15 min
Sträcka: 6,16 km

elliin
2011-05-29, 14:57
Har du inga vikt och måttjämförelser på dina resultat? :) Nyfiken!

Jo jag mäter, väger och för statistik för varje vecka. Men som jag sskrivit innan så väger jag mer nu än när jag började den här resan, men nu börjar allt äntligen peka åt rätt håll igen! Och efter den här veckan så börjar jag få ordning på både träning och mat så jag hoppas att det kan börja synas ännu bättre, på både vågen och i cm.
Men jag har tappat 2 cm runt mina höfter på de senaste två veckorna så det får jag var nöjd med.

Men jag är lite för blyg för att dela med mig av cmresultat än :/ Ni får hålla tillgodo en stund till.

Sundqvist
2011-05-29, 15:18
Grymma knäböj elin! dags att höjja?

cherokee
2011-05-29, 16:52
Men jag är lite för blyg för att dela med mig av cmresultat än :/ Ni får hålla tillgodo en stund till.

Förstår, du ska såklart inte lägga ut något info som du ej är bekväm med! Ett tips är dock att man i sin journal bara kan skriva ut "mage, minus 2 cm", alltså inte vilket mått det rör sig om utan bara hur mycket man minskat. Så blir det inte lika personligt :-) Lycka till!

elliin
2011-05-29, 19:49
Förstår, du ska såklart inte lägga ut något info som du ej är bekväm med! Ett tips är dock att man i sin journal bara kan skriva ut "mage, minus 2 cm", alltså inte vilket mått det rör sig om utan bara hur mycket man minskat. Så blir det inte lika personligt :-) Lycka till!

Jo men absolut! Det är så jag har tänkt men eftersom det gått lite trögt så har jag inte lagt ut något än, men det kommer :) Jag lovar :)

elliin
2011-05-29, 19:50
Grymma knäböj elin! dags att höjja?

Absolut det ska höjas :) Det hör var ett komma igång pass. Det var nog mer än två månader sedan jag körde det ordentligt så tekniken satt inte så bra, men det kommer.

cherokee
2011-05-29, 21:32
Jo men absolut! Det är så jag har tänkt men eftersom det gått lite trögt så har jag inte lagt ut något än, men det kommer :) Jag lovar :)

:-) Jag ska lägga upp nya mått och nya formbilder i slutet av veckan!

elliin
2011-05-30, 20:15
Dagens träning:

I dag blev det spinning följt av löpning. Löpningen gick riktigt segt i dag, spinningen var ganska brutal och så känner jag av träningsverken från benpasset igår. Men det går över :)

Spinning: 45 min
Intensitet: Hög!

Löpning:
Tid: 33 min
Hastighet: 9,2
Intensitet: medel/hög

elliin
2011-05-30, 20:16
:-) Jag ska lägga upp nya mått och nya formbilder i slutet av veckan!

Det kommer jag kika in och titta på. Lycka till med träning och allt i veckan!

elliin
2011-05-31, 20:29
Dagens träning:

I dag blev det ett bodypumppass och lite cykling på det. Jag hade totalt glömt bort vilka vikter jag körde på förra gången så jag lassade på bra mycket mer än va jag brukade :P Så jag fick kämpa men jag fixade det :)

Bodypump:
Tid: 55 min
Intensitet: hög!

Cykel:
Tid:20 min
Sträcka: 7,5 km
Intensitet: medel

Min underbara pojkvän överraskade mig med middag och dessert i dag, så dieten får ta en tillfällig paus för kvällen. Vad gör man inte för kärleken :P

elliin
2011-06-01, 07:47
Dagens träning:

I dag blev det spinning och sen avslutade jag löpning. Jag var lite ofokuserad på spinningen, det var väl för att klockan stod på 06.45. Men det blev ett bra pass med en helvetes massa svett :)

Spinning:
Tid: 45 min
Intensitet: Medel till hög

Löpning:
Sträcka: 5 km
Tid: 32.28
Hastighet: 9,2 och sen upp till 10,5 på slutet

elliin
2011-06-02, 10:44
Dagens träning:

I dag blev det ett styrkepass med pojkvännen. Jag körde triceps, rygg, mage och axlar. Sen avslutade jag med att ta ett varv i roddmaskinen.

Low row:
35? x 10 st
40? x 10 st
45? x 10 st

Axlar, press med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Axlar, drag till hakan:
12 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Rygg, pull downs:
30? x 10 st
35? x 10 st
30? x 8 st

Triceps, cabel pushdowns:
17,5 x 10 st
17,5 x 10 st
17,5 x 10 st

Triceps, ovanför/bakom huvudet med vikter:
10 kg x 10 st
10 kg x 10 st
10 kg x 10 st

Sittups med 10 kg vikt:
20 st x 3 rundor

Plankan

Liggande sneda sittups:
20 st x 3 rundor på varje sida

Roddmaskin:
Tid: 20 min
Sträcka: 4 km
Intensitet: medel/hög

cherokee
2011-06-02, 14:17
Nu ligger mina formbilder uppe :-)

elliin
2011-06-03, 09:55
Dagens träning:

I dag körde jag ett kombinerat ben, bröst, biceps och magpass. Sen avslutade jag med en stund på spinningcykeln. Jag kände mig lite stressad i dag så det blev inte mitt bästa pass, men ändå ok.

Ketelbell, sving 12 kg:
40 stycken

Ketelbell, knäböj 12 kg:
15 st x 3 rundor:

Bicepscurl med stång:
12 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Bänkpress:
15 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Flyes med hantlar:
4 kg x 10 st
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st

Framsida lår i maskin:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Adductor:
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Rumpa och baksida lår, bäckenlyft med fötter på pilatesboll och indrag mot rumpan:
10 st x 3 rundor

Situpps med 10 kg vikt:
20 st 3 rundor

Spinning:
Tid: 20 min
Sträcka: 8,14 km
Intensitet: Medel

larsson6
2011-06-03, 13:22
Fan vad jobbar på! ser riktigt bra ut:)

elliin
2011-06-04, 18:51
Fan vad jobbar på! ser riktigt bra ut:)

Tack :) Jag försöker! Tyvärr så ger det mig inga minus resultat på vågen och i cm, men det ska väl lossna snart kanske

century
2011-06-04, 21:50
Tack :) Jag försöker! Tyvärr så ger det mig inga minus resultat på vågen och i cm, men det ska väl lossna snart kanske

Äääh, kör på bilder istället! Inte alltid så lätt att se en kropp med siffror! :)

cherokee
2011-06-05, 11:37
Tack :) Jag försöker! Tyvärr så ger det mig inga minus resultat på vågen och i cm, men det ska väl lossna snart kanske

Jag fick minus när jag började följa kostprogram jag fick från min PT. Kanske värt att prova något sådant? :))

elliin
2011-06-05, 19:34
Jag fick minus när jag började följa kostprogram jag fick från min PT. Kanske värt att prova något sådant? :))

Jag kör redan ett kostprogram, iofs så har jag designat det själv. Men jag har ju kört det nu i ett och ett halvt år och det har väl tappat "chockeffekten" lite då.
Men jag trivs bra med att äta lite kolhydrater, mycket sallad och mycket protein. Och så blir det någon glass eller lite godis på fredagkvällen eller lördagen. dock inte varje helg. jag vet inte riktigt vad som skulle kunna ge det en ny kick.

Hur ser ditt kostprogram ut cherokee??

elliin
2011-06-05, 19:39
Äääh, kör på bilder istället! Inte alltid så lätt att se en kropp med siffror! :)

Du har så rätt! Men bilderna är inte så mycket att hurra för heller, tyvärr.

Jag behöver en kick!

century
2011-06-05, 23:02
Jag kör redan ett kostprogram, iofs så har jag designat det själv. Men jag har ju kört det nu i ett och ett halvt år och det har väl tappat "chockeffekten" lite då.
Men jag trivs bra med att äta lite kolhydrater, mycket sallad och mycket protein. Och så blir det någon glass eller lite godis på fredagkvällen eller lördagen. dock inte varje helg. jag vet inte riktigt vad som skulle kunna ge det en ny kick.


Av att bara ha skummat lite i din journal är min spontana tanke ät mer! :eating:

Larssa11
2011-06-06, 00:57
Ser bra ut kommer följas :thumbup:

elliin
2011-06-06, 06:41
Dagens träning:

I dag hade jag tänkt åka till gymmet tidigt och träna, men det är ju nationaldag så då envisas de med att öppna vid 10 :( Jag jobbar hela dagen i dag så då fick det bli nya planer.
Så jag gav mig ut på en löprunda och sen avslutade jag med lite mage medans jag väntade på att svetten skulle lägga sig :P

Löpning:
Sträcka: 3,5 km
Tid: 23 min

Situpps:
20 st x 3 rundor

Armhävningar:
20 st

elliin
2011-06-07, 20:22
Dagens träning:

Oi dag blev det Bodypump. det var dags för ett nytt program och jag gillar det! Det är mycket hårdare och man får slita duktigt och det gillar jag :) Sen var mina ben så trötta så det fick bli en power walk istället för löpning

Bodypump:
Tid: 55 min
Intensitet: Hög!

Power walk:
Tid: 30 min
Sträcka: 3,67 km
Hastighet: 7,0 och successiv höjning till 7,5

elliin
2011-06-08, 07:47
Dagens träning:

I dag/morse blev det ett spinningpass och sen avslutade jag med power walk blandat med jogging. Benen var fortfarande sega så det fick bli en kombo.

Spinning:
Tid: 45 min
Intensitet: Hög

Power walk/jogging:
Tid: 30 min
Sträcka: 4 km
Hastighet: Powertempo: 7,2 Löptempo: 9,2

Resultat: en helvetes massa svett :P

elliin
2011-06-08, 09:51
I går fick jag hem ett nytt kosttillskott som jag inte provat tidigare. Det heter Ripped fuel och kommer från Twinlab.

80938


Dessa tabletter "lovar" ökad fettförbränning, förhindrar muskelnedbrytning, ska öka upptaget av näringsämnen, minska kroppsfettet och öka prestationsförmågan och motverka trötthet.

Det låter ju väldigt bra detta :) Men som med det mesta såk kan man inte vara säker förens man har provat. Och jag går in med 100 % förtroende och så får v se hur det går. Jag har läst på om dem och de har fått bra recensioner, så nu ska de provas :)

Det är rekommenderat att man tar en på morronen och en på kvällen. Men jag kommer bara ta en på morronen (till att börja med iaf) då jag provade en likande produkt förra året och sov då inte på tre dagar, (när jag tog dem på kvällen) och det var inte så uppskattat av varken mig eller pojkvännen :P.
Jag dricker inte kaffe alls och dessa innehåller koffein så jag får nog vara lite försiktig i början. Jag har en tendens att bli lite som piff och puff på julafton, som mina vänner brukar säga :P).

Men det ska bli intressant att se om och hur de fungerar. Jag återkommer med uppdateringar och eventuella resultat!

elliin
2011-06-09, 08:39
Dagens träning:

I dag blev det ett helkroppspass, Jag har inte hunnit med nån gymträning tidigare i veckan så det fick bli allt i dag :) Sen avslutade jag med pw och löpning. Det blev mycket svett i dag!

Ketelbell, svning 12 kg:
40 st

Baksidalår i maskin:
45? x 10 st
45? x 10 st
50? x 10 st

Adductor:
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Low row:
40? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Triceps pushdowns.
20? x 10 st
22,5? x 10 st
22,5? x 10 st

Axelpress med skivstång:
15 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Bicepscurl med skivstång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Bänkpress med stång:
17 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Bröst, flyes med hantlar:
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st

Baksida lår med fötter på pilatesboll:
10 st x 3 rundor

Sittups med fötter på stepupbräda
20 st x 3 rundor

Löpning/Power walk:
Sträcka totalt:4,64
Power walk: 1,5 km
Löpning: 3, 14 km
Hastighet löpning: 10,5
Hastighet Power walk: 7,3
Intensitet: Medel, mycket svett :P

Lavesson
2011-06-09, 12:17
Hårt pass idag Elin? :)

elliin
2011-06-09, 13:52
Hårt pass idag Elin? :)

Jepp, det kändes kan jag lova! Det fick bli lite uppsamling då jag inte hunnit köra just gymdelen tidigare i veckan.

elliin
2011-06-11, 13:23
Degens träning:

Jag är hemma i Östergötland hos mina kära päron :) Så mina vanliga rutiner är mer eller mindre bortblåsta. Jag kör så gott det går, Men man måste ju också go with the flow. Och än så länge tycker jag det går hyfsat bra. I grå blev det en god middag, glass och en kakbit. Men det händer ju inte varje vecka så man ska väl inte hetsa upp sig för mycket. men jag försöker hela tiden göra medvetna val :)
Iaf :P I dag blev det en morron pw med doggsen och sen körde jag lite blandad styrketräning.

Power Walk:
Tid: 45 min
Sträcka: 3,5

Styrketräning:
Sittups med ben på låda:
20 st x 6 rundor

Ryggresningar:
20 st x 3 rundor

Armhävningar:
10 st x 3 rundor

Bäckenlyft:
10 st på varje ben

Plankan:
2 x 30 st

elliin
2011-06-13, 20:44
Efter en helg som började bra så kan jag inte säga att jag höll i och avslutade den lika bra. Utan det blev alldeles för mycket gott!

Ny vecka nya möjligheter!

Veckans första träningspass blev spinning och sen avslutade jag med löpning.

Spinning:
Tid: 45 min
Intensitet: Hög

Löpning:
Sträcka: 5 km
Tid: 32 minuter
Hastighet: 9,2 upp till 10,5

cherokee
2011-06-13, 20:57
Du kör hårt Elin! Heja!

elliin
2011-06-14, 12:42
Dagens träning:

I dag hade jag tyvärr inte så mycket tid över till träning som jag önskat. Men jag hann med en halvtimma på bandet och lite sittups. Men det är bättre än inget!

Löpning:
Sträcka: 5 km
Tid: 31.5 min
Hastighet: 9,5 upp till 10,5
Intensitet: Bhagligt tempo mycket svett :)

elliin
2011-06-15, 07:44
Dagens träning:
I dag blev det spinning och pw varvat med löpning. Mina vader var sega. Men det kändes ok!

Spinning.
Tid 45 min
Intensitet: Hög!

Pw/Löpning:
Tid: 30 .04 min
Sträcka: 4 km
Pw hastighet: 7.2
Löphastighet: 9,1

elliin
2011-06-16, 10:16
dagens träning:

I dag blev det ett styrkepass (det var längesen nu!). Det blev veckans första så det blev ett helkroppspass. Sen avslutade jag ned löpning.

Knäböj med vikt:
12 kg x 10 st
12 kg x 10 st
13 kg x 10 st

Bicepscurl med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Axelpress med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Flyes:
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st

Triceps med lösvikt:
10 kg x 10 st
10 kg x 10 st
10 kg x 10 st

Adductor:
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Baksidalår med fötter på pilatesboll:
10 st x 3 rundor

Sittups med fötter på stepuppbräda:
20 st x 3 rundor

Sneda sittupps med fötter på stepuppbräda:
20 st x 3 rundor

Löpning:
Tid: 30.47
Sträcka: 5 km
Hastighet: 9,5 upp till 11,0

elliin
2011-06-17, 14:15
Dagens träning:

I dag blev det bodypump och sen avslutade jag med att sitta på cykeln en stund. Det var ett riktigt tufft pumppass, det är så kul :)

I dag tog jag inga mått utan jag väntar tills nästa fredag.

Bodypump:
Tid: 55 min
Intensitet: Hård och mycket svett!

Spinning:
Tid:25 min
Sträcka: Det fanns tyvärr ingen mätare på cykeln :(
Intensitet: Medel

elliin
2011-06-19, 16:11
En helg fylld av jobb ger inte mycket utrymme för träning. Med 8,5 timmar jobb i går och sex timmar i dag och en middag med jobbet i gårkväll, så är jag helt slut nu. Så det är bara vila som gäller för mig i dag!

Regnet öser ner här i Göteborg så man blir inget sugen på att bege sig ut! Det är "mysa inomhusväder" :)

elliin
2011-06-20, 11:36
Dagens träning:

Kände mig så sjukt utvilad i dag under passet, så allt bara flöt på :) Grym feeling!
Jag körde styrketräning för biceps, axlar, ryg och bröst och sen sprang jag på löpbandet.

Bicepscurl:
11 kg x 10 st
12 kg x 7 st
12 kg x 5 st

Axelpress med stång:
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Bänkpresss med stång:
20 kg x 10 st
20 kg x 15 st
20 kg x 15 st

Hittade ingen tyngre stång så därav fler reps.

Flyes med hantlar liggandes på bänk:
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st
5 kg x 9 st

Axlar med överkroppen lutandes på pilatesboll.
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st

Pushdowns i maskin:
40? x 10 st
40? x 9 st
35? x 10 st

Low row:
40? x 10 st
40? x 10 st
45? x 10 st

Sittups med fötter på stepbräda:
20 st x 3 rundor

Löpning:
Tid: 1:03:15
Sträcka: 10 km
Hastighet: 9,5
Intensitet: Väldigt behagligt tempo. Det var den lättaste min jag någonsin sprungit!

elliin
2011-06-21, 11:32
Dagens träning:

I dag blev det ett rent benpass med ytte pytte triceps på slutet :) Sen avslutade jag med en power walk.

Jag har sjukträningsverk i rygg, axlar och bröst i dag så uppenbarligen gjorde jag något väldigt rätt igår :)

Baksidalår i maskin:
40? x 10 st
45? x 10 st
50? x 10 st

Framsidalår i maskin:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Adductor:
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Benpress:
70? x 10 st
70? x 10 st
70? x 10 st

Höftlyft/Baksidalår med ben på pilatresboll:
10 st x 3 rundor

Situps med fötter på stepupbräda:
20 st x 3 rundor

Triceps pushdowns:
22,5? x 10 st
22,5? x 10 st
22,5? x 8 st

Power walk:
Tid: 30 min
Sträcka: 3,57 km
Hastighet: 7,4
Intensitet: Medel

cherokee
2011-06-21, 15:36
Shit vad du kör hårt elin!!! Redo för beach 2011 nu? :) hoppas det :D

Exdiaq
2011-06-21, 15:40
En helg fylld av jobb ger inte mycket utrymme för träning. Med 8,5 timmar jobb i går och sex timmar i dag och en middag med jobbet i gårkväll, så är jag helt slut nu. Så det är bara vila som gäller för mig i dag!

Regnet öser ner här i Göteborg så man blir inget sugen på att bege sig ut! Det är "mysa inomhusväder" :)

Ninja pleeaaaase! 8.5h + 6h är ingenting ffs! Stop dat dere ursäkterna.

elliin
2011-06-21, 21:18
Ninja pleeaaaase! 8.5h + 6h är ingenting ffs! Stop dat dere ursäkterna.

Ok "mr know it all" har talat :P Hehe

elliin
2011-06-21, 21:27
Shit vad du kör hårt elin!!! Redo för beach 2011 nu? :) hoppas det :D

Ja, jag kör på men redo för beach 2011 känns det inte som tyvärr.
Jag är nöjd med "mängden" muskler (om man kan uttrycka sig så) Men runt om dem så är det fortfarande alldeles för mycket fett.
Jag kan väl köpa att kläder sitter bättre och att kroppen är fast trots en liten ökning på vågen. Men det känns sådär att kolla på sig själv i spegeln och inse att man har blivit större istället för mindre.

Jag har börjat forska lite i water retention. Jag misstänker att jag kan ha det. Det kan vara en del av lösningen, men den stora biten ligger väl i kosten. Och hur man ska variera och den.

Men tack för peppen :) Den är så välkommen :)

Exdiaq
2011-06-21, 21:38
Ok "mr know it all" har talat :P Hehe

Ja missy, mr "ska-jobba-11h-per-dag-6-dagar-i-veckan-och-ska-träna-ändå" har talat ;) Nej men va fan liksom, ursäkter, vad gör de här? Här ska det tryckas satan ta mig!

cherokee
2011-06-22, 06:06
Jag kan väl köpa att kläder sitter bättre och att kroppen är fast trots en liten ökning på vågen. Men det känns sådär att kolla på sig själv i spegeln och inse att man har blivit större istället för mindre.

Förstår känslan, upplevde precis samma sak i vintras! Men deppa inte för det, att du har fixat massvis med muskler är grymt jobbat och lite fettreduktion går alltid att fixa med deff den dagen du är peppad för det. Jag var länge sugen på bara styrketräning så körde på som bara den och gick också upp en del. Sen en dag fick jag nog så nu har jag deffat lite, men tror inte resultatet av styrketräningen hade blivit så bra om jag inte hade ätit rejält under tiden :-)

elliin
2011-06-22, 07:58
Dagens träning:

I dag blev det morronspinning och sen en pw/jogg. Benen var sjukt trötta och sega så det blev mest pw.

Spinning:
Tid: 45 min
Intensitet: Hög!

Pw/jogg:
Pw sträcka: 2,8 km
Jogg sträcka: 1 km
Pw hastighet: 7,0
Jogg hastighet: 9,0

Som sagt sjukt seg i dag!
Tid: 30 min

elliin
2011-06-23, 09:31
Dagens träning:

I dag visste jag inte riktigt vad jag ville köra för något. Så jag passade på att köra maskiner jag inte kört innan. Och sen fyllde jag på med lite annat. Jag avslutade det hela med att köra en pw/löpning.

Tricepspress i maskin:
25? x 10 st
30? x 10 st
35? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Baksidalår och rumpa i maskin. Man står upp med en vikt på baksidalår och man för bent fram och och sedan bakåt. Jag tror det är en riktigt gammal maskin.
35? x 10 st på varje ben
40? x 10 st på varje ben
40? x 10 st på varje ben

Adductor:
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st
50? x 10 st

Cabelcross over. Tror jag gjorde en varriant på denna:)
10? x 10 st
10? x 10 st
10? x 10 st

Bicepscurl sittandes på pilatesboll:
7 kg x 10 st på varje arm
7 kg x 10 st på varje arm
7 kg x 10 st på varje arm

Hantellyft åt sidan med böjd arm i 90 grader:
5 kg x 10 st
6 kg x 10 st
6 kg x 10 st

Situps med fötter på stepuppbräda:
20 st x 6 rundor

snedasitups med fötterna på stepbräda:
20 st per sida x 3 rundor

Pw/löpning md avslutande spurt:
Total tid: 30 min
Total sträcka: 4 km
Pw hastighet: 7,2
Löphastighet: 9,4
Spurt hastiughet: 11,6

elliin
2011-06-27, 10:17
En låång helg hemma hos päronen och alla vänner. det har varit en helg fylld av mat, alkohol, vänner och massa mys.

Vissa dagar har varit okej, andra sämre, men man lär sig och ja vad ska man säga. Allt är ju egentligen bara ursäkter...

Men jag har haft en trevlig midsommarhelg iaf :)

Dagens träning:

Bicepscurl med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Axelpress med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Bänkpress med stång:
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 20 st

Flyes med hantlar liggandes på bänk:
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st

Drag till hakan med stång:
15 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Situps med fötter på stepbräda:
20 st x 4 rundor

Löpning:
Tid: 10 min
Sträcka: ?
Hastighet: 9,5

Jag fick avsluta alldeles för tidigt då jag fick ont i vristerna så det fick bli cykel istället

Cykel:
Tid: 20 min
Hastighet: medel
Sträcka ?

elliin
2011-06-28, 08:36
Dagens träning:

I dag blev det ett rent konditionspass. Det blev en trio av löpning, pw och cykel. Totalt 50 minuter och massor med svett :P

Löpning:
Sträcka: 3,14 km
Tid: 20 min
Hastighet: 9,5

Pw:
Sträcka: 1,16 km
Tid: 10 min
Hastighet: 7,1

Cykel:
Sträcka:? finns ingen mätare på cykeln :(
Tid: 20 min
Hastighet: medel

elliin
2011-06-29, 07:35
Dagens träning:

I dag blev det förmodligen den sista morronspinningen på ett tag tyvärr :( Sats har tagit bort passet nu under sommaren, det gillar jag inte :/
Jag avslutade med en pw

Spinning:
Tid: 45 min
Intensitet: Hög och mycket svett!

Pw:
Tid: 30 min
Sträcka: 3,6 km
Hastighet: 7,1

elliin
2011-07-01, 09:27
Gårdagens träning:

Jag glömde visst lägga i gårdagens träning :/ Så här kommer den.

Det blev stryka 30 minuter styrka och 30 minuter pw.

qwe
2011-07-01, 13:10
Härligt att träningen verkar flyta på fint trots sommaren, bra kämpat! Själv har jag svårt att träna nu när det är så varmt i lokalerna :) Har främst tränat på sats kungsgatan, är ju en bastu känns det som när solen skiner. Anyway, fortsätt kämpa nu :thumbup:

elliin
2011-07-01, 14:28
Härligt att träningen verkar flyta på fint trots sommaren, bra kämpat! Själv har jag svårt att träna nu när det är så varmt i lokalerna :) Har främst tränat på sats kungsgatan, är ju en bastu känns det som när solen skiner. Anyway, fortsätt kämpa nu :thumbup:

Ja det funkar riktigt bra faktiskt :) Det är första sommaren jag bor kvar i min lägenhet så att säga. Annars när jag pluggade så bodde jag hemma hos föräldrarna i annan stad under sommaren och då var det svårare att hålla uppe både mat och träningsdisciplin.
Jag har bara tränat på Sats Kungsgatan en gång. Jag tyckte planlösning på gymmet var så konstig och det kändes lite rörigt. men jag får väl prova det till hösten igen. Jag bor närmast Sats Kompassen, så det är där ag hänger :)

Tack det ska jag göra :) Detsamma!

elliin
2011-07-04, 10:12
Dagens träning :)

Ny vecka :) I like it!

I dag blev det styrketräning för biceps, bröst och axlar och löpintervaller

Bicepscurl med stång:
15 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axlar med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Bänkpress med stång:
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Drag till hakan med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

"Flyes" på bänk
5 kg x 10 st
6 kg x 10 st
6 kg x 10 st

Axlar/lite rygg liggandes med mage på boll och med vikter i händerna, sedan drar man axlarna uppåt.
4 kg x 10 st
4 kg x 10 st
4 kg x 10 st

Situpps med fötter på stepbräda:
30 st x 4

Löpintervaller:
Totaltid: 32 min
Löptid: 1 min
Vila tid: 1 min
Hastighet: 12,0 upp till 13,5

elliin
2011-07-05, 07:30
Dagens träning:

I dag var det inget som fungerade till 100nere på Sats. Jag skulle köa spinning men de hade lagt in en 30 minuters spinning istället för 45. Och när jag skulle Power walka så fungerade bara ett löpband och det gick bara att höja farten, inte att sänka..
Ingen bra morron på Sats med andra ord. Men ändå en okej träningspass med mycket svett. Jag försökte göra det bästa av det.

Spinning:
Tid: 30 min
Intensitet: Hög

Cykel:
Tid: 10 min
Intensitet: Medel

Pw:
Tid: 16 min
Sträcka: 2km?
Hastighet: 7,1

elliin
2011-07-06, 09:30
Dagens träning:

I dag var allt som vanligt på Sats igen :)
Det blev ett styrkepass för triceps, rygg och mage. Sedan blev det löpintervaller

Low row:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Triceps puschdown:
20? x 10 st
20? x 10 st
20? x 9 st


Stående tricepsextention i cable:
15? x 10 st
15? x 10 st
15? x 9 st

Sittande rodd:
30? x 10 st
35? x 10 st
40? x 8 st
40? x 5 st

Sittups med fötter på stepbräda
30 st x 4 rundor

Ryggresningar:
20 st x 3 rundor

Intervaller:
Total tid: 30 min
Lp tid: 1 min
Vila: 1 min
Intervaller 15 st av varje
Hastighet: 12,5=5 st, 13,0=4 st, 13,5= 5 st, 14,0=6 st

Samma sträcka med körde den 2 minuter snabbare än senast :)

Ego
2011-07-06, 09:54
Kör mer pull-rörelser (face-pulls, olika varianter av rod, external rotations med TRX, reverse flyes etc) annars blir det en tidsfråga innan det börjar kännas av i nacke/skuldra/rygg då du verkar vara glad på att träna framsidan ;)

Gå ner typ 4-6 cm ner från nyckelbenet och peta lite runt omkring i bröstet där och kolla om du har triggerpunkter där. Bra sätt att fixa hållningen på om axlarna börjar åka framåt.

elliin
2011-07-06, 12:44
Kör mer pull-rörelser (face-pulls, olika varianter av rod, external rotations med TRX, reverse flyes etc) annars blir det en tidsfråga innan det börjar kännas av i nacke/skuldra/rygg då du verkar vara glad på att träna framsidan ;)

Gå ner typ 4-6 cm ner från nyckelbenet och peta lite runt omkring i bröstet där och kolla om du har triggerpunkter där. Bra sätt att fixa hållningen på om axlarna börjar åka framåt.

Tack för tipsen! De ska jag lägga in i mina pass :) Jag har faktiskt inte tänkt på att det är mycket framsida. Men det ska testas redan i morron :)

Ego
2011-07-06, 13:39
Tack för tipsen! De ska jag lägga in i mina pass :) Jag har faktiskt inte tänkt på att det är mycket framsida. Men det ska testas redan i morron :)

Inga problem. Har en del tjejer som gillar att cykla som har axelbesvär. Brukar försvinna när man gör om träningen lite. Speciellt tydligt på dem som även jobbar framför dator ;)

elliin
2011-07-06, 14:03
Inga problem. Har en del tjejer som gillar att cykla som har axelbesvär. Brukar försvinna när man gör om träningen lite. Speciellt tydligt på dem som även jobbar framför dator ;)

Jag både cyklar och jobbar framför datorn, men jag har inte känt av axelproblem (än?). Men jag vill ju inte få axelproblem, så det är väl en bra tid att börja med detta då :)

mangemani
2011-07-06, 14:58
I går fick jag hem ett nytt kosttillskott som jag inte provat tidigare. Det heter Ripped fuel och kommer från Twinlab.

80938


Dessa tabletter "lovar" ökad fettförbränning, förhindrar muskelnedbrytning, ska öka upptaget av näringsämnen, minska kroppsfettet och öka prestationsförmågan och motverka trötthet.

Det låter ju väldigt bra detta :) Men som med det mesta såk kan man inte vara säker förens man har provat. Och jag går in med 100 % förtroende och så får v se hur det går. Jag har läst på om dem och de har fått bra recensioner, så nu ska de provas :)

Det är rekommenderat att man tar en på morronen och en på kvällen. Men jag kommer bara ta en på morronen (till att börja med iaf) då jag provade en likande produkt förra året och sov då inte på tre dagar, (när jag tog dem på kvällen) och det var inte så uppskattat av varken mig eller pojkvännen :P.
Jag dricker inte kaffe alls och dessa innehåller koffein så jag får nog vara lite försiktig i början. Jag har en tendens att bli lite som piff och puff på julafton, som mina vänner brukar säga :P).

Men det ska bli intressant att se om och hur de fungerar. Jag återkommer med uppdateringar och eventuella resultat!


hoppas du fick den och inte köpte,totalt skräp.
körde det där under mitt andra tränings år för typ 10 år sedan,vet inte hur många burkar jag tömde innan jag insåg att det var helt värdelöst,men jag slösade rejält mycket på produkten.
liten uppiggande effekt,sure,men den kunde man lätt få genom kaffe istället.
men nu när skadan redan är skedd(om du har köpt) så är det ju bara att käka,men ha inte för för stora förhoppningar bara.

elliin
2011-07-06, 20:43
hoppas du fick den och inte köpte,totalt skräp.
körde det där under mitt andra tränings år för typ 10 år sedan,vet inte hur många burkar jag tömde innan jag insåg att det var helt värdelöst,men jag slösade rejält mycket på produkten.
liten uppiggande effekt,sure,men den kunde man lätt få genom kaffe istället.
men nu när skadan redan är skedd(om du har köpt) så är det ju bara att käka,men ha inte för för stora förhoppningar bara.

Ok. Jag upplever inte att det är totalt värdelösa. Visst bränner det väl inte nåt fett kanske. Men den funkar på aptiten, jag känner mig inte lika hungrig. Men annars så kanske de är superduper..

elliin
2011-07-07, 09:59
Dagens träning:

Styrka + intervaller

Bicepscurl ed stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Flyes liggandes på bänk:
6 kg x 10 st
6 kg x 10 st
5 kg x 10 st

Reversed flyes
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st

Här var jag svag!

Cabelcross drag mot pannan med rep, baksida axlar:
15? x 10 st
15? x 10 st
15? x 10 st
17,5? x 10 st

reversed pec dec
15? x 10 st
10? x 10 st
15? x 10 st
15? x 10 st

Sittups med fötter på stepbräda:
30 st x 4 rundor

Intervaller:
Totalsträcka: 5,11 km
Löptid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 12,8=4 st, 13=5 st, 13,5=4 st, 14,0=7 st

elliin
2011-07-08, 10:03
Dagens träning:

I dag visste jag inte vad jag skulle köra. Benen behövde vila efter hårdköret med intervallerna. Och träningsverken i diverse kroppsdelar har gjort sig ständigt påmind de senaste dagarna. Så efter lite funderande så fick det bli ett pass tillägnat min mage :)

Sneda sittups med benen i luften. höger hand nuddar vänster ankel och viceserva:
20 st x 3 rundor

Situpps med fötterna i marken. efter varje lyft ska vänster hand nudda vänster ankel och höger hand höger ankel:
20 st x 3 rundor:

Armhävningar, vanliga:
15 st

Svinga en marklyftsstång med ena änden i marken från sida till sida. Typ bålrotation:
20 st x 3 rundor

Rumplyft på bänk:
15 st x 3 rundor

Sittups i en maskin. Man laddar på vikter och böjer sig framåt:
15? x 10 st
15? x 10 st
15? x 10 st

Cykel:
tid: 20 min
Intensitet: medel
Det var grymt skönt att trampa ur benen och mjuka upp dem lite.

elliin
2011-07-11, 10:21
Daggens träning:

Kände mig väldigt utvilad och laddad efter två dagars vila. Jag vilar ju inte så ofta eller så länge så energin var riktigt på topp i dag :)
Den här veckan har jag delat upp mina pass så det ska köras två pass biceps , axlar mage pch två pass bröst, triceps, mage och så intervaller på det i alla passsen. Ben tränas i form av intervallerna.
Så i dag var det dags för pass ett av biceps och axlar, eller det blev väl mest axlar :P

Bicepscurl med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axlar med stång ovanför huvudet:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Reversed flyes:
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st
3 kg x 10 st

Axlar, drag till hakan med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axlar, cabelcross drag mot ansiktet:
15? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Situpps med fötter på stepbräda:
30 st x 4 rundor

Sneda situps med ben i luften, höger hand nuddar vänster ankel:
20 st x 3 rundor

Löpintervaller:
Totaltid: 30 min
Totalsträcka: 5,18 km
Löptid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 13,3=2 st, 13,5=3 st, 14,0=11 st

elliin
2011-07-11, 10:54
81559

Här har ni formen på mina biceps för tillfället. Det går framåt och jag är ganska nöjd faktiskt.

elliin
2011-07-12, 09:49
Dagens träning:

I dag körde jag träningsupplägg 2. Det belv triceps, rygg, bröst och mage. Men jag fick ont i min hölgra axel (jag får det i bland när jag kör bröst) så det blev bara en bröstövning :/ Och så avslutade jag med intervaller.

Low row:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Pec dek:
15? x 10 st
20? x 10 st
20? x 10 st

Sittande rodd:
35? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Triceps pushdowns:
20? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Stående tricepsextention i cable crossen:
17,5? 10 st
15? x 9 st
15? x 9 st

Situpps med fötter på stepbräda:
30 st x 4 rundor

Sneda sittups med benen i luften, höger hand nuddar vänster ankel:
20 st x 3 rundor

Löpintervaller:
Total tid: 30 min
Total sträcka: 5,33 km
Löp tid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 13,5=2st, 13,8=2 st, 14,0=6 st, 14,5=5 st

elliin
2011-07-13, 09:46
Dagens träning:

I dag gick jag in på varv nummer två av min träning den här veckan. Återigen var det dags för biceps, axlar och mage + intervaller.

Bicepscurl med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axelpress med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Baksida axlar, Flyes:
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st

Baksida axlar drag mot ansiktet i cabelcross:
15? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Omvänd pec deck:
20? x 9 st
10? x 6 st
15? x 10 st

Sittups med fötter på stepbräda:
30 st x 4 rundor

Löpintervaller:
Total tid: 30 min
Total sträcka: 5,27
Löp tid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 14,0=4 st, 14,5=11 st ,15,0=2 st

elliin
2011-07-14, 09:41
Dagens träning:

I dag var det dags för sista delen i denna veckas träningsföljetong. triceps, rygg, bröst och mage. Och inte att förglömma, intervaller på slutet.

Low row:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Triceps pushdowns:
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Stående tricepsextention i cable cross:
15? x 10 st
15? x 10 st
15? x 10 st

Sittande rodd:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Bänkpress:
20 kg x 10 st
25 kg x 10 st
25 kg x 6 st

Flyes liggandes på bänk:
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st
3 kg x 10 st

Intervaller:
Totaltid: 30 min
Totalsträcka: 5,20 km
Löptid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 14,0=11 st, 14,5=4 st

elliin
2011-07-14, 11:11
I går gick jag med i viktklubb.se. Jag har varit nyfiken på det innan men aldrig provat. Men nu ska jag prova det i tre månader och vad jag har sett hitintills så gillar jag upplägget.

elliin
2011-07-18, 10:07
Dagen s träning:
Biceps, axlar och mage och så intervaller på det :)

Bicepscurl med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axlar med stång ovanför huvudet:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Reversed flyes:
2 kg x 10 st
3 kg x 10 st
2 kg x 10 st

Axlar, drag till hakan med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axlar, cabelcross drag mot ansiktet:
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Situpps med fötter på stepbräda:
30 st x 4 rundor

Sneda situps med ben i luften, höger hand nuddar vänster ankel:
20 st x 3 rundor

Löpintervaller:
Totaltid: 30 min
Totalsträcka: 5,34 km
Löptid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 14,3=7 st, 14,5=5 st, 15,0=3 st

Sundqvist
2011-07-18, 10:30
Stark du är! :thumbup:

elliin
2011-07-18, 13:24
Stark du är! :thumbup:

Thanks:)

elliin
2011-07-19, 09:47
Dagens träning:

I dag var det dags för pass två av fyra.
Det blev ett styrkepass för triceps, rygg och mage. Sedan blev det löpintervaller. Jag försökte köra bröst men min axel gjorde alldeles för ont :(

Low row:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Triceps puschdown:
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Stående tricepsextention i cable:
15? x 10 st
15? x 10 st
15? x 10 st

Flyes liggandes på bänk:
6 kg x 10 st
6 kg x 8 st
6 kg x 6 st

Sittande rodd:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Sittups på pilatesboll:
30 st x 4 rundor

Intervaller:
Total tid: 30 min
Total sträcka: 5,36 km
Löp tid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 14,2=9 st, 15,0=6 st

elliin
2011-07-20, 09:41
Dagens träning:
Biceps, axlar och mage och så intervaller på det :)

Bicepscurl med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axlar med stång ovanför huvudet:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Reversed flyes:
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st

Axlar, drag till hakan med stång:
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st
17 kg x 10 st

Axlar, cabelcross drag mot ansiktet:
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Sneda situps med ben i luften, höger hand nuddar vänster ankel:
20 st x 3 rundor

Löpintervaller:
Totaltid: 30 min
Totalsträcka: 5,34 km
Löptid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 14,3=11 st, 15,0=5 st

elliin
2011-07-21, 09:26
Dagens träning:

I dag var det dags för pass fyra av fyra.
Det blev ett styrkepass för triceps, rygg och mage. Sedan blev det löpintervaller.

Low row:
47,5 x 10 st
47,5 x 10 st
47,5 x 10 st

Triceps puschdown:
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Stående tricepsextention i cable:
15? x 10 st
15? x 10 st
15? x 10 st

Sittande rodd:
40? x 10 st
40? x 10 st
35? x 10 st

Sittups :
30 st x 3 rundor

Sneda sittups med benen i luften:
20 st x 3 rundor

Intervaller:
Total tid: 30 min
Total sträcka: 5,19 km
Löp tid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 14,3=15 st

dazeds
2011-07-21, 11:15
Du kör typ enbart överkropp, någon särskild anledning? :)

Henke84
2011-07-21, 11:24
Du kör typ enbart överkropp, någon särskild anledning? :)

släng in lite knäböj så har du jävla nice setup! :D

elliin
2011-07-21, 11:29
Yes det blir mycket överkropp nu. Benen får sin träning genom löpningen för tillfället.

Men benen ska också få sitt. Men det får nog vänta några veckor till. Men jag kanske lägger in det lite här och var, jag får se :)

DANNE1988
2011-07-21, 11:44
Ser bra ut *popcorn*

cherokee
2011-07-21, 20:57
I går gick jag med i viktklubb.se. Jag har varit nyfiken på det innan men aldrig provat. Men nu ska jag prova det i tre månader och vad jag har sett hitintills så gillar jag upplägget.

Lycka till!! Vore jättekul att läsa om hur det går för dig :-)

century
2011-07-21, 21:05
Hur går det med viktklubb?
Jag var med där en gång i tiden, gick ner 14 kg. Viktklubb är ju egentligen bara kaloriräkning men jag gillade hela upplägget där, det var lätt att registrera mat och lägga in egna måltider. Nu använder jag ShapeUpClub ibland bara för att hålla koll på proteinintaget, och det är i princip samma sak.

elliin
2011-07-22, 08:38
Hur går det med viktklubb?

Jo jag tycker det går bra. Som du säger så är det väldigt lätt att lägga in mat och hålla koll på vad man äter. Och det känns som den här kaloriräknaren är den som har stämt bäst av de jag provat. Sen är jag inne där och läser om motivation och försöker nyttja andras erfarenheter, så jag inte behöver göra alla misstag utan bara några :P

Men jag gillar sidan och upplägget, jag blir inspirerad av den. Så jag kör på stenhårt!
Jag har satt upp ett litet mål för mig själv. Jag fyller 25 den 20/8 och då vill ag ha kommit en bra bit på vägen :) Sexy by 25 :P

Nu går jag på semester i två veckor, vilket innebär att pojkvännen och jag ska åka hem till föräldrarna och vänner i två veckor. Och det kommer sätta min disciplin på ett väldigt stort test! Men jag vill och jag ska inte sabba det bra mönster jag kommit in på. Det svåra är att få in mina mindre mål, då mina föräldrar äter mycket god mat som inte är för mig just nu. Men jag ska handla hem och lägga upp en bra grund för mig! Men det blir mycket sallad och köttbit till det.

Det jag verkligen ser fram emot är egenträningen. Jag älskar att springa hemma. Det finns så många fina rundor, Sen blir det många promenader med våra hundar. Så löprundor/power walks och intervaller ser jag verkligen fram emot :)

81868

Här har ni en formen status på biceps från den 11 juli. Är ganska nöjd. Men det kan bli så mycket snyggare :)

elliin
2011-07-25, 17:33
Då har man inlett semestern :) Det är ju för härligt :)

Dagens träning blev en power walk i skogen med mamma och våra hundar. Det blev 4,24 km i en väldigt rask takt. Tog aldrig tiden men det tog nog runt cirkus 45 minuter.

elliin
2011-07-26, 16:30
Det ljuva semesterlivet rullar på :)

I dag blev det en löprunda ute på landet. Rundan tog 20 minuter och det blev runt 3,30 km. Jag gick ut i ett ganska högt joggingtempo, jag kände mig stark :) Men det höll halv rundan sen sjönk tempot lite. Det är väldigt kvavt och varmt ute i dag så det blev en bra runda :) Sitter just nu och hanterar eftersvettningarna.. Mindre kul.

elliin
2011-07-27, 20:13
Dagens träning:

I dag blev det 200 meters intervaller, 10 stycken i max tempo. Och det var svinjobbigt! Pulsen steg till max på nolltid! Och flåset var ytterst påtagligt. Mellan intervallerna så vilade jag i 45 sekunder. sen avslutade jag med 20 x rundor situpps, 10 armhävningar och 20 x 3 rundor ryggresningar.

elliin
2011-08-06, 15:57
Nu var det ett tagsen jag skrev här. jag har tagit semester på riktigt med allt vad det innebär. Jag har njutit både av väder och av lite för mycket god mat, men det har ändå funkar hyffsat.

Jag har tränat men inte i lika stor omfattning som när jag är hemma i Göteborg. Det har mest blivit power walks.

Men i morron bär det hem till Götet igen och då blir det en omstart för mig med träning och diet. Och vad jag längtar!

elliin
2011-08-08, 09:44
Då var jag tillbaka till verkligheten. Och det är riktigt gött! Jag har saknat mina rutiner och att regelbundet gå till gymmet och träna. Nu ska det fläskas på rejält!

I dag blev det biceps, triceps och Axlar

Bicepscurl med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Axelpress med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Drag till hakan med stång:
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st
15 kg x 10 st

Reversed Flyes:
3 kg x 4 st
2 kg x 6 st
2 kg x 10 st
2 kg x 10 st

Triceps pushdowns:
15? 15 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Stående tricepsextention i cable:
15? x 10 st
15? x 10 st
15? x 10 st

Axlar, cabelcross drag mot ansiktet:
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st
17,5? x 10 st

Löpintervaller + Power walk:
Totaltid: 30 min
Totalsträcka: 4,73 km
Löptid: 1 min
Vila: 1 min
Hastighet: 14,3=5 st, 14,0=5 st
Totalt: 10 st
Power walk: 10 min
Hastighet: 7,5

elliin
2011-08-09, 11:38
Att det var två veckor sedan jag besökte gymmet känns i dag kan jag lovas. Min rumpa och mina triceps värker! :D

I dag körde jag bröst och rygg Och det blev följande:

Low row:
45? x 10 st
45? x 10 st
45? x 10 st

Pulldowns i maskin (Rygg):
30? x 10 st
30? x 10 st
35? x 9 st

Bröstpress i maskin (sitter upp och tryker två "handtag" framåt):
25? x 10 st
30? x 10 st
30? x 10 st

Flyes liggandes på bänk:
4 kg x 10 st
5 kg x 10 st
5 kg x 10 st

Bänkpress med stång:
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st
20 kg x 10 st

Sittande rodd med brett grepp:
40? x 10 st
40? x 10 st
40? x 10 st

Intervaller:
Total sträcka: 5,26 km
Total tid: 30 min
Hastighet: 14,3
Löp: 1 min
Vila: 1 min

elliin
2011-08-10, 08:06
Dagens träning :

I dag var det äntligen dags för moronspinningen att dra igång igen :) Jag var där såklart! och sen avslutade jag med några magövningar.


Spinning: Tid: 45 min
Intensitet: Hög

Sittande balrotation med 7 kg vikt:
20 st x 3 rundor

Sneda crunches liggandes på sidan:
20 st på varje sida x 3 rundor

Rumplyft på matta:
20 st x 3 rundor

sittups med fötter på stepbänk:
20 st x 3 rundor

Hängande benlyft:
15 st x 3 rundor

Becky
2011-08-10, 09:16
Heja Elin! Har du några roliga mål för hösten?

elliin
2011-08-10, 10:55
Hej!

Kul att du frågar :)

jag har faktiskt precis börjat om nu efter semestern och det känns riktigt bra. Jag har insett att jag har förväntat mig alldeles för mycket och satt alldeles för höga krav för fort. Så nu tar jag bebissetg och försöker utvecklas och komma på rätt spår. Små mål ett i taget. Jag vill känna känslan av att lyckas!

Mitt första lilla delmål är att köra två "godis/onyttighets" fria veckor, en liten utrensning från den 8/8 fram till den 20/8 då jag fyller 25 år.

Mitt mål för hösten är att gå ner i vik. Men jag vill inte hetsa och stressa som jag gjort innan, utan jag vill må bra under tiden. Men det i sig är ett stort och svårt mål. Jag försöker göra det hållbart och inte trilla dit lika "hårt" som jag gjort tidigare.

Ja har lärt mig mycket om mig själv i sommar och bestämt mig för att inte hetsa sig över saker i onödan, det som hänt har hänt och det är bara att lära sig av det och gå vidare försöka göra bättre nästa gång jag sätts i den situationen.

Nu blev jag kanske lite för djup här, men ja det är så jag funderar och hur mina tankar går.

Låter det galet? :)

Becky
2011-08-10, 11:15
Hej!

Kul att du frågar :)

jag har faktiskt precis börjat om nu efter semestern och det känns riktigt bra. Jag har insett att jag har förväntat mig alldeles för mycket och satt alldeles för höga krav för fort. Så nu tar jag bebissetg och försöker utvecklas och komma på rätt spår. Små mål ett i taget. Jag vill känna känslan av att lyckas!

Mitt första lilla delmål är att köra två "godis/onyttighets" fria veckor, en liten utrensning från den 8/8 fram till den 20/8 då jag fyller 25 år.

Mitt mål för hösten är att gå ner i vik. Men jag vill inte hetsa och stressa som jag gjort innan, utan jag vill må bra under tiden. Men det i sig är ett stort och svårt mål. Jag försöker göra det hållbart och inte trilla dit lika "hårt" som jag gjort tidigare.

Ja har lärt mig mycket om mig själv i sommar och bestämt mig för att inte hetsa sig över saker i onödan, det som hänt har hänt och det är bara att lära sig av det och gå vidare försöka göra bättre nästa gång jag sätts i den situationen.

Nu blev jag kanske lite för djup här, men ja det är så jag funderar och hur mina tankar går.

Låter det galet? :)

Näh. Låter jättevettigt. Dom gånger jag hetsat och stressat över saker är också dom gångerna jag mått som sämst och fallit tillbaka i gamla rutiner igen eftersom man kört för hårt. Bäst resultat tror jag man får när man lyckas hitta en hållbar livsstil. Självklart måste man öka intensiteten, men inte så att man offrar för mycket. Jag hejar på dig, Elin!

elliin
2011-08-10, 21:23
Näh. Låter jättevettigt. Dom gånger jag hetsat och stressat över saker är också dom gångerna jag mått som sämst och fallit tillbaka i gamla rutiner igen eftersom man kört för hårt. Bäst resultat tror jag man får när man lyckas hitta en hållbar livsstil. Självklart måste man öka intensiteten, men inte så att man offrar för mycket. Jag hejar på dig, Elin!

:) Jo jag känner det med och jag är trött på att misslyckas. Jag tror jag har kommit en liten bit på rätt väg :)
Pressen från mig själv har varit alldeles för stor utifrån vad som har varit rimligt att förvänta sig. Jag har inte hittat en bra livvstil som funkar i längden. Och jag har väl inte haft helt rätt sinnesträning (läs inställning till mat) och då har det inte kunnat fungera så bra...

Men jag ska sätta mig i skolbänken och läsa på igen :)
Jag tror att jag har "fuckat upp" min ämnesomsättning ganska bra med "jojobantning" osv. Så det känns som jag måste komma tillbaka på ruta ett på nåt vis.