handdator

Visa fullständig version : Man vågar inte testa igen


onebanan
2011-03-27, 17:57
Någon som efter att ha lyckats med någon maxning eller ett bra resultat inte vågat göra samma sak igen bara för att man e rädd att man inte klarar samma lika bra igen?:smash::smash:

Händer mig rätt ofta faktisk, någon mer?

mathsa
2011-03-27, 18:13
Jag är nog mer tvärtom isåfall,har jag tagit en maxning vill jag göra det igen o igen :)

Tunga Vikter
2011-03-27, 18:18
Haha oh ja! Kommer ihåg är jag maxade 120 i bänk :) Vart så stolt. Sen prova man igen nästa vecka och misslyckades. Fan vad ledsen och besviken man blev. Tror det är likadant för dom flesta faktiskt :)

Nu maxar jag enbart dom dagarna jag verkligen känner att jag har energi och kraft och att mina 2 uppvärmnings sett gått förvånande lätt :)

Danne2k
2011-03-27, 22:27
Haha oh ja! Kommer ihåg är jag maxade 120 i bänk :) Vart så stolt. Sen prova man igen nästa vecka och misslyckades. Fan vad ledsen och besviken man blev. Tror det är likadant för dom flesta faktiskt :)

Nu maxar jag enbart dom dagarna jag verkligen känner att jag har energi och kraft och att mina 2 uppvärmnings sett gått förvånande lätt :)

2 uppvärmningsset låter inte mycket om du ska maxa 120 i bänk, try six!

ceejay
2011-03-27, 22:52
därför man ska maxa oftare. Blir naturligt och man kommer ifrån det där tänket imo. En maxning innan man går ned på arbetsseten kan va bra.

jokem
2011-03-27, 23:01
därför man ska maxa oftare. Blir naturligt och man kommer ifrån det där tänket imo. En maxning innan man går ned på arbetsseten kan va bra.

Fast å andra sidan så är det nog det vanligaste felet nybörjare gör, att maxa för ofta. Maxa i det här fallet innebär för mig att man då börjar med uppvärmning sen stegrar upp tills man failar.

ceejay
2011-03-27, 23:03
Mja, om man endast maxar och inget annat kanske det inte ger så mycket.

Ett bänkpass för mig ser nuförtin ser oftast ut så att jag går upp på nästan max 2a och sen går jag ned och köra ett antal set på 3-5 reps.

Tunga Vikter
2011-03-27, 23:10
2 uppvärmningsset låter inte mycket om du ska maxa 120 i bänk, try six!

Ja det var kanske inte underdrift :) Brukar i regal köra 3-4 uppvärmnings set för att sedan kör 3 arbets sett.