handdator

Visa fullständig version : Blir detta bra ? schemma


Mrholmiz
2011-03-27, 14:39
Började köra detta schemmat för 3 veckor sen, känns bra men vet inte om där är något jag missar

Dag 1
Ben
Knäböj 4x6
Liggande Curl 3x12
Ihopdrag ben ? 3x12
Vader i benpress maskinen 3x12

Axlar
Militärpress 4x8
Hantellyft sidan 3x12
Hantellyft fram 3x12
Drag åt sidan 3x12
Shrugs 3x12

Dag2
Rygg
Marklyft 4x6
Chins 3x vad jag klarar
Latsdrag V-handtaget 3x12
Sittande rod 3x12

Biceps
Curl rak stång kabel maskinen 3x12
Curl med rep kabel maskinen 3x12
Hamercurls 3x12

Dag3

Bröst

Bänk
Bänkpress 4x8
Lutande bänk hantlar 3x12
kryssdrag cable cross 3x12
liggande flyes cablecross 3x12

Triceps

press med rakstång 3x12
press över huvudet med rep 3x12
Liggande sneda press med hantel? 3x12
Dips 3x vad jag orkar

Mage kör jag emellan en av dagarna
Då blir det
Magpress i maskin 3x12
En roterande sak för dem sneda magmusklerna 3x12
En annan magpress 3x12


Blir det bara 8 reps så sänker jag vikten lite och gör 4 st extra så att det alltid blir 12 reps på varje set.

Feedback om något fattas, funderar även på att lägga vader och shrugs samma dag som magen ist. Kan dock bara en shrugs övning och en vadövning så nån länk till nån mer kanske

Optimistic
2011-03-28, 16:18
Känns det bra så kan du ju fortsätta. Jag hade dock ändrat om lite, jag tycker att det känns som rätt många övningar och lite obalanserat. Jag hade tagit bort "ihopdrag ben" från bendagen och "hantellyft fram". Framsida axlar får mycket stryk av övriga axel och bröstövningar så jag tycker att den känns överflödig.

Med det sagt så har vi 3 benövningar (4 med marklyft inräknat), men 3 bicepsövningar och 4 tricepsövningar. Jag hade tagit bort en bicepsövning och en tricepsövning (beror såklart på utförandet, men oavsett så får biceps och triceps stryk av rygg och bröstträningen).

Jag tycker att man ska träna de störsa muskelgrupperna mest, därför anser jag att du antingen borde öka mängden set på benövningarna eller lägga till en/flera övningar, t.ex. benpress.