handdator

Visa fullständig version : Berte Glass... dötsglassen är här, brutalt smakvidunder för den rejäle lyftaren!


Medusa
2011-03-26, 17:11
http://www.berteglass.se/images/misc/collection.png

denna nya glass från SIA är ju helt fantastiskt brutalt dötsgod.. B&J och Dasz i all ära, men denna glass slår dem på fingrarna i nästan alla avseenden, dessutom är den lite annorlunda med nya smaker..!

Om ni inte har ätit den förut är kladdkakan en vinnare, likaså äppelpajen, dom är egentligen riktigt goda allihopa..!

Nykropp
2011-03-26, 17:12
Mums. Måste provas. Hur ligger dom prismässigt?

Inge Enveten
2011-03-26, 17:17
Har en gratiskupong :D tror till och med att jag fick den via tips på Kolo! Ska testas snart förhoppningsvis

isterbuk
2011-03-26, 17:39
Använde min gratiskupong igår! Det fanns bara smaken Blueberry Cheesecake så jag hade inte några val.

Den var helt klart godkänd! :) Är sugen på att testa Äppelpaj smaken framöver.

ceejay
2011-03-26, 17:53
pris?

bug
2011-03-26, 17:54
Har en gratiskupong :D tror till och med att jag fick den via tips på Kolo! Ska testas snart förhoppningsvis

Min tråd :D

Jag tog äppelpaj och jag tycker den var sådär.. Hade hellre tagit kladdkaka som säkert vart 100 ggr godare

Frantic
2011-03-26, 17:59
Glass med kladdkakssmak? Är den lyckad så kommer det ju aldrig finnas något som kommer smaka lika bra.

Vart köper man den och vart får man kupong?

Fugly
2011-03-26, 18:01
Min tråd :D

Jag tog äppelpaj och jag tycker den var sådär.. Hade hellre tagit kladdkaka som säkert vart 100 ggr godare

Går det fortfarande att få en kupong?

Medusa
2011-03-26, 18:02
den finns på alla större ICA, kostar runt 40-45 kr, kuponger har jag ingen aning om jag har ätit 6 st på några dagar :D Haha.. helt galet god glass, den är väldigt len och krämig och det märks verkligen att det är riktig kvalité i glassen, B&J är i mitt tycke sämre, rent glassmässigt, det som är i ex kakor osv är dom ungefär likvärdiga på, men även här känns Berte glass genuinare..

Kladdkakan är bara förjävla god..

Frantic
2011-03-26, 18:02
Går det fortfarande att få en kupong?

http://www.facebook.com/siaglass?sk=app_7146470109

*popcorn*

omnibus
2011-03-26, 18:08
Har ätit äppelpajen, blåbärscheesecake, kladdkaka och knäckbräck.

Helt klart god glass, äppelpajen är magisk. Men kladdkakan var lite för mjölig och blåbärscheesecaken lite smaklös.
Bättre än B&J och HD håller jag inte med om, ligger på ungefär samma nivå.

Fugly
2011-03-26, 18:09
http://www.facebook.com/siaglass?sk=app_7146470109

*popcorn*

Tack!

Inge Enveten
2011-03-26, 18:17
Min tråd :D



I love you :)

Har ännu inte ordnat glassen men det ska ske nu nån dag. Måste bara pusha ner något kilo till sen så ska den slukas. Lägger upp omdöme snarast!

ErikHB
2011-03-26, 18:46
Sia är utan tvekan bästa glasstillverkaren inom Sveriges gränser, blev löjligt happy när jag såg att dessa skulle lanseras.
Köpte Kladdkakan och den finns recenserad på min journal på body, köpte äppelpajen till ikväll så recension på den kommer inom kort.
Synd bara att de lanserades för snart 3 veckor sedan så ni är lite sega =)

StarkaUlf
2011-03-26, 19:10
Får prövas någon gång.
Men har 4 gratiskuponger på Ben & jerrys, så dessa ska förbrukas innan ;)

ceejay
2011-03-26, 21:22
mailade iväg om kupong på berte! hoppas jag får

ANIKI
2011-03-27, 00:51
Blåbärscheesecake var riktigt smaklös. Nog för att jag baxade en gratiskupong men blev ändå besviken *gah!*

ANIKI
2011-03-27, 00:53
Men har 4 gratiskuponger på Ben & jerrys, så dessa ska förbrukas innan ;)

Kan man få tag i dessa gratiskuponger någonstans? *cupid*

benacii
2011-03-27, 01:03
kan man få tag i dessa gratiskuponger någonstans? *cupid*

+1

limenka
2011-03-27, 01:05
Den där kladdkakan verkar som något extra. Imorgon blir det en sådan, med eller utan kupong!

NiCrue
2011-03-27, 08:33
Min tråd :D

Jag tog äppelpaj och jag tycker den var sådär.. Hade hellre tagit kladdkaka som säkert vart 100 ggr godare

Även jag har dig att tacka, bug! Dock står min kupong fortsatt olöst :)

Har ätit äppelpajen, blåbärscheesecake, kladdkaka och knäckbräck.

Helt klart god glass, äppelpajen är magisk. Men kladdkakan var lite för mjölig och blåbärscheesecaken lite smaklös.
Bättre än B&J och HD håller jag inte med om, ligger på ungefär samma nivå.

Hur var smaken knäckbräck? Är det något för en glassätare vars favoritsmaker är ägglikör, caramel, vanilj, romrussin etc.?

Kan man få tag i dessa gratiskuponger någonstans? *cupid*

Jag tror "gratis-kupong-tåget" redan har gått. Endast X antal kuponger fanns att tillgå - och det var tämligen längesen SIA "utlös" dessa kuponger.

ANIKI
2011-03-27, 08:38
Jag tror "gratis-kupong-tåget" redan har gått. Endast X antal kuponger fanns att tillgå - och det var tämligen längesen SIA "utlös" dessa kuponger.

Jag syftade på gratiskupongerna till ben & jerrys. Du skrev att du har 4st som ska förbrukas innan berteglassen inhandlas?

Maod
2011-03-27, 08:59
Har provat tre smaker på min blogg. http://maod.se/?p=51
Kladdkakan var lätt godast, men äppelpajen var också väl godkänd :)

omnibus
2011-03-27, 09:15
Hur var smaken knäckbräck? Är det något för en glassätare vars favoritsmaker är ägglikör, caramel, vanilj, romrussin etc.?

Den var riktigt god, smakade mest hasselnöt vilket jag gillade.
Jag gillar alla de smaker du radade upp så jag får svara ja på den frågan :)

Onigiri
2011-03-27, 09:25
Jag överväger att säga upp mitt definitionsprojekt/operation fettreducering jag så länge uthärdat (tackat nej till arbete, fester, middagar osv pga träning/deff) för den här glassen. :bow:

NiCrue
2011-03-27, 12:24
Den var riktigt god, smakade mest hasselnöt vilket jag gillade.
Jag gillar alla de smaker du radade upp så jag får svara ja på den frågan :)

NOICE!!! *drool*
Då blir det nog att pröva denna bytta!

StarkaUlf
2011-03-27, 12:34
Kan man få tag i dessa gratiskuponger någonstans? *cupid*

Nä tyvärr :/ vann dom på deras hemsida i oktober månad, men fick dom inte förräns i mars :P

ANIKI
2011-03-27, 14:59
Nä tyvärr :/ vann dom på deras hemsida i oktober månad, men fick dom inte förräns i mars :P

Aaaaaah.... :( (Vänder om med en besviken min och går mot solnedgången)

Fugly
2011-03-27, 15:19
Aaaaaah.... :( (Vänder om med en besviken min och går mot solnedgången)

Gå in på deras facebook, där finns det någon kampanj.

btw så har äppelpajen minst kcal, 200 kcal/100g, det blir 1000 för hela förpackningen.

omnibus
2011-03-27, 18:32
Gå in på deras facebook, där finns det någon kampanj.

btw så har äppelpajen minst kcal, 200 kcal/100g, det blir 1000 för hela förpackningen.

Nej, för Berteglassarna innehåller inte 500g glass utan snarare 350-400g/500ml, lite mer luft än i B&J med andra ord (ligger väl runt 400-450g/500ml om jag inte missminner mig).

JohnTee
2011-03-27, 20:33
Nej, för Berteglassarna innehåller inte 500g glass utan snarare 350-400g/500ml, lite mer luft än i B&J med andra ord (ligger väl runt 400-450g/500ml om jag inte missminner mig).

Det här märks tyvärr. Provade äppelpaj och cheesecake idag och själva glassen spelar i en lägre liga än B&J och framförallt Häagen Dazs, verkar vara samma som i deras ekologiska glass. Äppelpajsmaken var trots det riktigt lyckad.

jimmyboy
2011-03-27, 21:17
Jag testade kladdkaka och äppelpaj idag. Visst, de var riktigt goda, men fortfarande är de inte i närheten av en gammal, hederlig Ben och Jerry!

CrazyJoeDavola
2011-03-29, 17:27
Provade äppelpaj och kladdkaka efter at jag läste denna tråden. Visst var de goda, men ingen smakorgasm direkt :) Någon som vet någon lyxig ägglikörglass?

944RS
2011-03-29, 17:56
Kladdkakeglassen är helt sjukt god. Speciellt om man som med all annan glass låter den tina lite först. Tycker bitarna i är lagom stora samt att kolasåsen är lagom söt.
Knäckbräck och äppelpaj var oxå riktigt goda men jag gillar nog mer chokladglass.

ceejay
2011-03-29, 18:49
har mailat för kupong men inte fått svar än :(

ANIKI
2011-03-29, 20:51
Någon som vet någon lyxig ägglikörglass?

Lyxig och lyxig, men... http://sparklingsara.blogg.se/images/2008/dsc03665_24666082.jpg

944RS
2011-03-29, 21:01
har mailat för kupong men inte fått svar än :(

Jag fick inget mailsvar utan en kupong i brevlådan istället.

bubbe
2011-03-29, 21:45
Fan vad häftigt. Kanske får svänga förbi slöinge och shoppa loss *drool*

bertbert
2011-03-29, 22:00
Berte glass! :hbang::hbang:

Medusa
2011-03-30, 14:08
efter att ha tryckt denna glassen i en vecka har jag lagt på mig flera kg i kroppsvikt, med andra ord är det riktigt effektivt för muskelbygge, jag behövde inte ens träna ordentligt, rekommenderas varmt, dock har jag uppehåll nu för mina abs växte så snabbt så jag fick bristningar över magen, en liten liten bieffekt men men..!

Mart|n
2011-03-31, 12:18
Bra tips, jag skall ta med mig några paket glass till testlabbet.

ceejay
2011-03-31, 22:55
Jag fick inget mailsvar utan en kupong i brevlådan istället.

inte fått ngn kupong än heller :(

mike mike
2011-03-31, 23:38
hmm, intressant *drool*... får ge mig ut och leta efter denna glass tror jag

minsky
2011-04-01, 11:27
Smakade kladdkaka och blåbär häromdagen - håller med om att båda var grymt goda men saknade lite stuns i blåbären och kladdkakan var lite för söt och inte så "chokladig" som chocolate fudge brownie. I övigt undrar jag varför de är så in i h-vete dyra? B&J är ju importerad och kostar, vad jag vet, inte alls lika mycket i USA. Berte görs väl i Sverige av Sia? Mycket märkligt..

Kimball
2011-04-01, 11:56
Kladdkakesmaken var verkligen grotesk-söt, riktigt god kladdkaka i osv, men jag hade föredragit den med vaniljglass, blev lite mycket med chokladglass + kolasås + kladdkaka. Fick en till gratiskupong idag men konsum här har bara knäckbräck och kladdkakan, knäckbräck känns inte värd det alltså, jag vill ha äppelpaj!

Tomas Tryffel
2011-04-01, 14:45
Smakade kladdkaka och blåbär häromdagen - håller med om att båda var grymt goda men saknade lite stuns i blåbären och kladdkakan var lite för söt och inte så "chokladig" som chocolate fudge brownie. I övigt undrar jag varför de är så in i h-vete dyra? B&J är ju importerad och kostar, vad jag vet, inte alls lika mycket i USA. Berte görs väl i Sverige av Sia? Mycket märkligt..

Den är värd priset, tycker jag. Riktiga råvaror!

Fugly
2011-04-01, 15:21
Fick precis två kuponger! Äppelpaj, här kommer jag!

NiCrue
2011-04-01, 16:19
Smakade kladdkaka och blåbär häromdagen - håller med om att båda var grymt goda men saknade lite stuns i blåbären och kladdkakan var lite för söt och inte så "chokladig" som chocolate fudge brownie. I övigt undrar jag varför de är så in i h-vete dyra? B&J är ju importerad och kostar, vad jag vet, inte alls lika mycket i USA. Berte görs väl i Sverige av Sia? Mycket märkligt..

B&J kostar sin krona (dollar) även i USA.
Rent krasst, ingen större prisskillnad, faktiskt.
Åtminstone inte under den period jag var bosatt i landet.

Det är inte heller att förglömma att råvarupriserna i USA (mig veterligen) är något lägre än de svenska. Köttprodukter t.ex. är ju (vidrigt) mycket lägre än svenska diton. Huruvida det även gäller för mejerivaror törs jag dock ej sia om.

minsky
2011-04-01, 22:37
B&J kostar sin krona (dollar) även i USA.
Rent krasst, ingen större prisskillnad, faktiskt.
Åtminstone inte under den period jag var bosatt i landet.

Det är inte heller att förglömma att råvarupriserna i USA (mig veterligen) är något lägre än de svenska. Köttprodukter t.ex. är ju (vidrigt) mycket lägre än svenska diton. Huruvida det även gäller för mejerivaror törs jag dock ej sia om.

Okej, där ser man! Då kanske det inte är så lustigt mao. Håller helt klart med om att den är värd sin slant. Samma med B&J när man vill unna sig något extra.
Trevlig ordvits du fick till i slutet också!

(Fick också hem en kupong idag, tack för tipset!)

benacii
2011-04-02, 07:58
fick hem kupong igår, blir att smälla i sig en glass före benpasset tsm med 2 pizzor från gurrametoden.se ;)

Big Sleazy
2011-04-02, 11:59
Letade denna glass på 3 olika affärer igår på min ätardag. HITTADE INTE. En stor Pris-Xtra, Willy's och en normalstor ICA. När kommer de flesta affärer att börja köpa in dessa? Känner att jag bara måste prova äppelpaj.

StarkaUlf
2011-04-02, 14:16
Blir nog att pröva en kladdkaka idag då man är redigt bakis :)

benacii
2011-04-02, 15:03
Tyckte kladdkakan blev alldelles för söt, var nästan äcklig i början. men som den tattare man är så åt man upp hela skiten för man fick den gratis :D helt okej glass, men slår inte en helt vanlig mjukglass.

ceejay
2011-04-02, 15:06
Jag fick kupongen igår! Måste hämta en glass...

vilken bara?

NiCrue
2011-04-02, 16:13
Jag fick kupongen igår! Måste hämta en glass...

vilken bara?

Har just varit och hämtat mitt gratisprov.
Det blev en bytta med knäckbräck. Återkommer med personliga reflektioner :)

dndr
2011-04-02, 16:34
Käkade Kladdkaka igår! Ruskigt smaskigt!
Helt klart en värdig utmanare till Ben&Jerry's!

Frantic
2011-04-02, 16:49
Sitter med en Knäck bredvid mig nu. Den är ok men inte mer och inget jag kommer lägga pengar på i framtiden.

944RS
2011-04-02, 17:52
Letade denna glass på 3 olika affärer igår på min ätardag. HITTADE INTE. En stor Pris-Xtra, Willy's och en normalstor ICA. När kommer de flesta affärer att börja köpa in dessa? Känner att jag bara måste prova äppelpaj.

Finns på de flesta Coop Forum och även mitt lilla Ica Supermarket:hbang:

944RS
2011-04-02, 17:54
Sitter med en Knäck bredvid mig nu. Den är ok men inte mer och inget jag kommer lägga pengar på i framtiden.

Jag har en skål med Knäck framför mig som jag låtit smälta ganska ordentligt. Sjukt mycket mer smak som kommer fram när den är mer "såsig"!

StarkaUlf
2011-04-02, 18:18
Någon gång ska man då ha tur! fick den sista kladdkakan :)

Medusa
2011-04-02, 19:43
har ätit alldeles för många sådana här, haha :D ikväll blir det en blåbär cheesecake, mmmmm... alltså, man känner verkligen att råvarorna är 100% äkta, men smaken är väl delad uppenbarligen, jag tycker absolut den är lika god och ibland godare än B&J, dessutom svensk så känns gediget... hääärligt, äppelpaj är speciell med...!

StarkaUlf
2011-04-02, 20:00
har ätit alldeles för många sådana här, haha :D ikväll blir det en blåbär cheesecake, mmmmm... alltså, man känner verkligen att råvarorna är 100% äkta, men smaken är väl delad uppenbarligen, jag tycker absolut den är lika god och ibland godare än B&J, dessutom svensk så känns gediget... hääärligt, äppelpaj är speciell med...!

vilken smak är din favorit då? =)

NiCrue
2011-04-02, 20:23
Sitter med en Knäck bredvid mig nu. Den är ok men inte mer och inget jag kommer lägga pengar på i framtiden.

Tyckte knäckbräckvarianten var mycket god :)
Har i och för sig endast tagit mig en sked av glassen (so far).
Men nog föll den mig i smaken alltid!

Jag har en skål med Knäck framför mig som jag låtit smälta ganska ordentligt. Sjukt mycket mer smak som kommer fram när den är mer "såsig"!

Kan tänka mig det. Ska låta byttan få "värma till sig" ordentligt innan jag äter upp resten.

Medusa
2011-04-02, 22:17
vilken smak är din favorit då? =)

kladdkakan är riktigt härlig, knäckbräck var schysst med, äppelpaj är absolut mest unik... finns inget liknande tror jag, riktigt grymt god, smakar äppelpaj med vaniljglass..! *drool*

StarkaUlf
2011-04-02, 22:58
kladdkakan är riktigt härlig, knäckbräck var schysst med, äppelpaj är absolut mest unik... finns inget liknande tror jag, riktigt grymt god, smakar äppelpaj med vaniljglass..! *drool*

Hehe okay =) testade kladdkakan, var helt okej. Lite besviken på själva kladdkakan dock (lite smak enligt mig), men kolasåsen och nötterna var härliga =)

Får testa äppel eller blåbär nästa gång :)

ceejay
2011-04-03, 20:43
får åka till coop imorrn o kirra äppelpaj :D

Tacos
2011-04-04, 09:26
Testade Knäcke Bräck och kladdkaka igår. Tyckte dom var goda, men dom kommer inte riktigt upp i Ben & Jerrys klass.

Hade dom haft ett bättre pris, typ halva priset av Ben & Jerrys hade jag kunna tänka mig att köpa dem, men eftersom dom kostar lika mycket som Ben & Jerrys blir valet helt klart Ben & Jerrys.

TheLoser
2011-04-04, 09:47
Sia är utan tvekan bästa glasstillverkaren inom Sveriges gränser, blev löjligt happy när jag såg att dessa skulle lanseras.
Köpte Kladdkakan och den finns recenserad på min journal på body, köpte äppelpajen till ikväll så recension på den kommer inom kort.
Synd bara att de lanserades för snart 3 veckor sedan så ni är lite sega =)
Nej nej nej, du är nära men du har fel. *slap*
Kling Glass är bästa glasstillverkaren i Sverige.
Pröva deras blåbärstårta, man smäller i sig en på egen hand utan att ens tycka om glass!

StarkaUlf
2011-04-04, 10:50
Nej nej nej, du är nära men du har fel. *slap*
Kling Glass är bästa glasstillverkaren i Sverige.
Pröva deras blåbärstårta, man smäller i sig en på egen hand utan att ens tycka om glass!

Aldrig hört talas om detta märke :/ Finns väl inte här uppe i skogarna kanske ;)

TheLoser
2011-04-04, 11:52
Aldrig hört talas om detta märke :/ Finns väl inte här uppe i skogarna kanske ;)
Haha, nej de är ganska centrerade i bältet mellan stockholm och göteborg.
http://klingglass.se/butiker.php
Men om du någonsin åker neråt så tycker jag att du ska pröva en, de är helt gudomliga. Speciellt blåbärstårtan som sagt.

StarkaUlf
2011-04-04, 13:15
Haha, nej de är ganska centrerade i bältet mellan stockholm och göteborg.
http://klingglass.se/butiker.php
Men om du någonsin åker neråt så tycker jag att du ska pröva en, de är helt gudomliga. Speciellt blåbärstårtan som sagt.

Hehe okej :)

jo det ska jag sannerligen göra, den såg grymt god ut =)

Inge Enveten
2011-04-04, 14:48
Gav nyss bort min till päronen. Återkommer senare med deras recension. :D

Kimball
2011-04-04, 15:13
Testade Knäcke Bräck och kladdkaka igår. Tyckte dom var goda, men dom kommer inte riktigt upp i Ben & Jerrys klass.

Hade dom haft ett bättre pris, typ halva priset av Ben & Jerrys hade jag kunna tänka mig att köpa dem, men eftersom dom kostar lika mycket som Ben & Jerrys blir valet helt klart Ben & Jerrys.

Känner delvis likadant. Berte kunde haft prisättningen ~35:-, max 40:- vs. de 52:- jag får ge för B&J på närmsta konsum.

Krampus
2011-04-04, 15:17
Ingenting har ännu slagit Haägen dazs för mig, men jag ska testa den här på din inrådan. Går till ICA nu len.

minsky
2011-04-04, 15:37
Såg att de hade en drive på berteglassen idag då den "endast" kostade 39 kr så var tvungen att inhandla en rackare. Blev äppelpajen som många här talat varmt om. Måste säga att den var otroligt lyckad i det anseendet att den verkligen smakade äppelpaj. Tyvärr är jag inte allt förtjust i det men glassen är helt klart en av de bättre!

Agnostiker
2011-04-04, 20:22
Jag smakade idag Kladdkakasmaken och den var god men alldeles för dyr.
B&J kostar 5kr mer här i närmsta coopaffär och den är mycket godare.

Så, jag hoppas att inom närmaste framtid kommer priset att sänkas till 30-35kr(max) på denna glass.

Prankie
2011-04-04, 21:19
Det fanns inte i coop forum i Umeå när jag var där. :(

Agnostiker
2011-04-04, 21:41
Det fanns inte i coop forum i Umeå när jag var där. :(
Typiskt Umeå! *slap*

bustz0rz
2011-04-04, 21:59
Sitter och käkar på en äppelpaj just nu. Riktigt god!

ceejay
2011-04-08, 20:02
Fick hem äppelpaj nu. Skall testas strax

ceejay
2011-04-08, 21:20
it was meh.

machine gun
2011-04-09, 16:00
Fick hem en gratiskupong och hämtade hem en Blåbärscheescake. Inte provat än dock.

Frumpish
2011-04-09, 19:18
Tog en kladdkakevariant!

Smarrig men verkligen inget jag skulle lägga pengarna på. Slås ju till och med av sia:s egna kravmärkta glassorter i de vita byttorna..

Akerhage
2011-04-10, 10:23
Vill med ha kuponger! gratis är gott, men enligt deras FB-grupp så skickade de ut gratiskuponger till och med v.13 bara. Damn!! Är sugen på kladdkaka o äppelpaj!!

machine gun
2011-04-10, 11:20
Fick hem en gratiskupong och hämtade hem en Blåbärscheescake. Inte provat än dock.

Nu har jag provat. Jag är besviken.

Denna är SÅÅÅ mkt godare och kostar bara 4-5 kr mer.

http://www.lejonetochbjornen.se/images/sp_blabarscheesecake.jpg

isterbuk
2011-04-10, 12:41
Nu har jag provat. Jag är besviken.

Denna är SÅÅÅ mkt godare och kostar bara 4-5 kr mer.

http://www.lejonetochbjornen.se/images/sp_blabarscheesecake.jpg

Jag som tyckte blåbärscheesecaken var god :) Då kan jag tänka mig vilken sensation den glassen du postade på bilden där måste vara, tyvärr har jag aldrig stött på Lajonet och Björnen någonstans. Vart i Sverige finner man sådana läckerheter?

machine gun
2011-04-10, 12:44
Jag som tyckte blåbärscheesecaken var god :) Då kan jag tänka mig vilken sensation den glassen du postade på bilden där måste vara, tyvärr har jag aldrig stött på Lajonet och Björnen någonstans. Vart i Sverige finner man sådana läckerheter?

http://www.lejonetochbjornen.se/stores.php

isterbuk
2011-04-10, 13:03
machine_gun såg ut att finnas riktigt goda smaker i sortimentet! Synd att det inte fanns här i krokarna.

machine gun
2011-04-10, 13:46
machine_gun såg ut att finnas riktigt goda smaker i sortimentet! Synd att det inte fanns här i krokarna.

Du får passa på när du är i storstaden någon gång. Flera av smakerna är jättegoda. De finns på närmsta ICA. Inte så bra om man deffar...

Ironbabe
2011-04-10, 17:46
Utnyttjade min gratiskupong idag och det blev kladdkakevarianten! Den försvann alldeles för fort ner i våra magar..försvinnande GOD!! *tummen upp*

StNicholaus
2011-04-11, 06:32
Så här efter ha smakat KnäckBräck kan följande konstateras.

Glassen är god. Smaken går i vanilj, kola (caramel) och litet choklad. Men - och det här är viktigt - hur många glassar smakar inte just så? Vanilj-kola-choklad är ju en glassmakernas urmoder. T.o.m. de gamla grekerna (nåja...) slevade i sig glass smakandes just så.

Nej, Sia KnäckBräck är ingen sensation. Lite som en daimglass. Fast sämre.
Tacka vet jag Sias klassiska smaker.

Jokester
2011-07-12, 14:07
Smakade blåbärscheesecaken idag, satan va god den var, slutade med att man åt upp hela glassen. :eating:
Inte bra för mig som är i deff, kanske därför den smakade så bra också? :)

Jokester
2011-07-12, 14:08
Dubbel

Larsson85
2011-07-12, 16:40
Gillar inte denna trend riktigt där man blandar godis och kakor i glassen. Jag vill ha ren glass.