handdator

Visa fullständig version : Mitt käk


Spec^
2003-11-26, 23:26
Tänkte dra in nya kostschemat.

Såga mig inte för hårt, har ingen koll på hur mkt kcal jag äter eller what so ever.


Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med rivet äpple på, 2mackor med kalkon/skinka/ost och O ´boy

Skollunch: Brukar oftast vara kött med typ pasta eller potatis. 2glas mjölk till det.

Mellanmål: Drar ner en yoghurt(yalla! 3.5dl) på bussen hem.

Middag: Husmanskost i mängder, alltid kött (kyckling, köttbullar, korv,fläskfilé m.m) mjölk till det

Fika: Fikabröd! Sockerkaka, chokladkaka, chokladbollar allt möjligt, protte drink till det.

Mellanmål: 1 banan, 2mackor med kalkon/skinka/ost och 1 yoghurt (yalla! 3.5dl)

Efter träning: Protte drink med 2bananer och O´boy.

Kvällsmål: 30 plättar och O´boy.



186cm, 72kg. Vill gå upp mer i vikt, har jag iaf gjort ett tag nu.. men tycker de går segt.. men de har ändå blivit 23kg nu på 1½år.. jaja lite nöjd är jag allt :D



EDIT: Fel sektion! Mod får gärna flytta till kost & näring!

kellarsp0ket
2003-11-26, 23:47
[QUOTE]Originally posted by Spec^

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med rivet äpple på, 2mackor med kalkon/skinka/ost och O ´boy

Ser väl bra ut. Kanske skulle vilja ha en protein topp på morronen bara.

Skollunch: Brukar oftast vara kött med typ pasta eller potatis. 2glas mjölk till det.

kött å pasta lr potatis e bra.. men om d nån dag skulle va soppa lr så kan du ju va förbered på d å ha med dig lunchbox.

Mellanmål: Drar ner en yoghurt(yalla! 3.5dl) på bussen hem.

Middag: Husmanskost i mängder, alltid kött (kyckling, köttbullar, korv,fläskfilé m.m) mjölk till det

Enda kommentaren jag har här e väl hur lång tid det är mellan mellanmålet och middagen? är d en timme lr mer så föreslår jag nog ett rejälare mellanmål.

Fika: Fikabröd! Sockerkaka, chokladkaka, chokladbollar allt möjligt, protte drink till det.

Behöver jag ens kommentera d där? :D Socker, snabba kolhydrater, slisk i mängder! nej nej nej! .. protein drinken är bra dock.. :)

Mellanmål: 1 banan, 2mackor med kalkon/skinka/ost och 1 yoghurt (yalla! 3.5dl)

Efter träning: Protte drink med 2bananer och O´boy.

Nu vet jag inte hur mycke kollisar 2 bananer innehåller.. men försök få i dig ca. 100gram iaf efter träning.. är möjligt att du får d.. som sagt, osäker. Annars bra!

Kvällsmål: 30 plättar och O´boy.

Plättar är vad jag förstår i princip bara kolhydrater.. försök äta nåt med protein i oxo.. kyckling, tonfisk, ris, pasta, potatis.. whatever. :) Om jag ska ge nåt mer tips.. ät mycket grönt.. om inte, ta ett vitamin-mineral tillskott 2ggr om dagen (morgon, kväll t.ex), för att få i dig mer med nyttigt fett kan du ta nån matsked olivolja exempelvis på morronen och innan du lägger dig, omega3 kapslar om man inte äter fisk, linfrö olja oxo nån matsked. Vill du inte sörpla olja finns d ju nötter, avocado m.m.

EiseltUK
2003-11-26, 23:48
Min omedelbara reaktion är att det är ganska lite protein fram till lunch och inte tillräckligt mellan lunch och middag. Kanske värt att satsa på ett proteintillskott vid dessa tillfällen också

Det är ganska viktig att du äter protein utspritt under dagen och inte bara fokuserar på vad du äter efter träningen. En stor del av reparation och tillväxt av muskelvävnad sker 12-24 timmar efter träning. Jag skulle rekommendera Protec både på förmiddagen och kvällen som komplement.

/ Henrik

Kelo
2003-11-26, 23:55
Om du vill öka mer i vikt snabbare så är det bara äta mer :)
Det är så enkelt! I "värsta" fall får du dra ner på din aktivitetsnivå lite.
kaloriöverskott = viktökning (fet och muskler)
kaloriunderskott = viktminskning

Det enda jag tycker är att du kanske kan lägga på ett ägg eller två till frukosten?

Edit1: Jag måste bara hålla med eiselt, att du bör sprida ut ditt protein intag mer.
Edit2: kaloriunderskott var det ja..

kharon
2003-11-27, 08:14
Originally posted by Spec^

Kvällsmål: 30 plättar och O´boy.


Åh! Äter du plättar varje kväll? :eating:

Mera protein till frukost och kvällsmål!! Svep i dig en proteindrink då du vaknar, eller ät ägg till frukosten.

På kvällen tycker jag du ska äta protein+fett så kroppen har protein i maskineriet även under natten så den kan bygga upp stora brutala muskler medan du sover och har massor av tuffa hormoner och grejer i omlopp!

Du närmar dig 80 Spec^!

MunsöHustla
2003-11-27, 12:31
Originally posted by Spec^
Tänkte dra in nya kostschemat.

Såga mig inte för hårt, har ingen koll på hur mkt kcal jag äter eller what so ever.


Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med rivet äpple på, 2mackor med kalkon/skinka/ost och O ´boy

Skollunch: Brukar oftast vara kött med typ pasta eller potatis. 2glas mjölk till det.

Mellanmål: Drar ner en yoghurt(yalla! 3.5dl) på bussen hem.

Middag: Husmanskost i mängder, alltid kött (kyckling, köttbullar, korv,fläskfilé m.m) mjölk till det

Fika: Fikabröd! Sockerkaka, chokladkaka, chokladbollar allt möjligt, protte drink till det.

Mellanmål: 1 banan, 2mackor med kalkon/skinka/ost och 1 yoghurt (yalla! 3.5dl)

Efter träning: Protte drink med 2bananer och O´boy.

Kvällsmål: 30 plättar och O´boy.


Du kan inte sätta ut ungefärliga tiden för målen? Tycker det är väldigt snurrigt just nu, du äter så sjukt mycket efter lunch men om jag har förstått rätt äter du inget mellan frukosten och lunch?

Spec^
2003-11-27, 15:14
Frukost --> 07:00
Skollunch --> 11:00-12:00
Mellanmål (bussen hem) --> 16:00
Middag --> 17:00
Fika & protein--> 19:00
Efter träning (tränar från 20:00 till 21:00) --> 21:30
Kvällsmål --> 23:00

Går å lägger mig 0:00


Kharon: Självklart är det plättar varje kväll.. sitter dödsskönt i kistan :D

MunsöHustla
2003-11-27, 15:58
Originally posted by Spec^
Frukost --> 07:00
Skollunch --> 11:00-12:00
Mellanmål (bussen hem) --> 16:00
Middag --> 17:00
Fika & protein--> 19:00
Efter träning (tränar från 20:00 till 21:00) --> 21:30
Kvällsmål --> 23:00

Går å lägger mig 0:00



Varför inte klämma in ett mellanmål efter lunchen i skolan och ett kanske före? Eller flytta fram mellanmålet du tar på bussen nån timme typ

Frukost --> 07:00
Mellanmål --> 09:00
Skollunch --> 11:00-12:00
Mellanmål --> 14:00-15:00 (beroende på hur tidigt lunchen är)
Middag --> 17:00
Fika & protein--> 19:00
Efter träning (tränar från 20:00 till 21:00) --> 21:30
Kvällsmål --> 23:00

Går å lägger mig 0:00