handdator

Visa fullständig version : Nya värderingar, mål och kostregimen


Botrik
2011-03-24, 20:58
Med nya värderingar och mål känner jag att det absolut bästa för min del i detta nu är att dieta med målsättningen att bli av med fettmassa och i största möjliga mån bibehålla min nuvarande muskelmassa. Då mitt närmast besatta intresse för kropp och träning har resulterat i viss psykisk och fysisk ohälsa har jag kommit till ett vägskäl: gå all in på träning eller dra ner på träning och disponera mer tid åt andra sysslor, exempelvis fiske. Valet blev det sistnämnda, och denna journal är ett första steg.

Skriver inte mer nu utan uppdaterar med lite info inom de närmsta dagarna..

Botrik
2011-04-26, 21:28
Nu börjas det!

Men först ska jag kort redogöra för vad som hänt de senaste veckorna. Har sedan drygt en vecka tillbaka varit sjuk, lyckligtvis är jag frisk nu. Detta har inneburit noll träning senaste veckan men tanken är att göra comeback vilken dag som helst nu. Jag har ätit lite si och så de senaste veckorna och har noterat att jag har gått ner lite i fettmassa.

Nu har jag det bästa utgångsläget jag någonsin haft inför en deff eftersom jag inte lagt på mig speciellt mycket fettmassa sedan förra dietförsöket som tog slut för någon månad sen. Har gått upp fyra, max fem kilo och då är en del av den vikten vätska som bundits i kroppen.

Målsättingen är att gå ner till trakterna kring 80 kg vilket är ungefär 12 kg som ska bort. Jag har sagt till mig själv att det får ta den tid det tar, tänker inte stressa.

Kommer gå in mer i detalj hur dieten kommer se ut vid ett senare skede!

Botrik
2011-04-26, 22:36
Så här ser det ut i dagsläget (tagen nyss) med drygt en veckas frånvaro från gymmet och en påskhelg i backspegeln.

Ta hänsyn till att bilden dessuom är tagen med blixt som bekant ger en annan bild än verkligheten.

Nog om ursäkter!