handdator

Visa fullständig version : "Hoppar till" i baksida vänster axel.


Tvåan
2011-03-24, 18:42
Tja tja! Börjar med lite historik:

Jag började träna igen, efter ett uppehåll på över ett år för ca 2,5 månad sen. Till en början var det hela kroppen på 4 pass i veckan men har den senaste månaden kört en extra dag bröst. Allt har väl gått bra och har ökat stabilt fram till för två veckor sen då jag började känna mig väldigt sliten och lite orkeslös.

Under axelpasset förra veckan kände jag hur det hoppade till i baksidan av vänster axel, ungefär mellan axeln och skulderbladet när jag lyfte hantlar rakt framåt med raka armar (För att träna framsida axlarna). Känns väldigt obehagligt, lite som att axeln ger vika. Efter det kändes det även i fler övningar som tex skivstångs curl och lutande hantel pressar. Provade nu att vila en vecka utan några som helst resultat märkte jag idag. Det hämmar mig fruktansvärt mycket i det mesta då jag känner mig osäker på om jag vågar ta i.

Någon som har några förslag på vad som är fel eller vad jag kan göra? :)

Victuhh
2011-03-24, 20:47
Känner samma smärta varje axel och bröstpass men brukar bara köra igenom det, gör sjukt ont men hoppas att jag inte påkar axeln helt en dag :)

Mitt tips är färre sets och fler axelövningar

Tvåan
2011-03-24, 20:57
Okej. Ja man vill ju inte förstöra sig för all framtid direkt.

Mushan
2011-03-24, 23:22
http://axon.blogg.se/2009/july/hall-dig-skadefri-pa-gymmet-axel-1.html

Tvåan
2011-03-25, 00:00
Där satt den! Bulls eye! Homerun! :smash:

Nu då till följdfrågan: Går det att bli av med problemet?

Mushan
2011-03-25, 15:00
Där satt den! Bulls eye! Homerun! :smash:

Nu då till följdfrågan: Går det att bli av med problemet?

Stämmer det in på dig? Läs runt lite mer på bloggen, mycket vettigt där! Råder dig att kolla upp det så snart som möjligt. Kanske vila en vecka och se om det försvinner.

Tvåan
2011-03-25, 16:24
Ja det stämmer in precis på mig :)
Har idag vilat en vecka från att anstränga axlarna och det gjorde ingen skillnad..

Har läst lite och det verkar som det enda är att rehabträna rotatorkuffen. Men ska man ta kontakt med en kiropraktor för att få hjälp med övningar och sådan även om man känner sig ganska säker på att det är ett axelimpinchment eller vad det nu hette? Eller vad tycker ni?

Tvåan
2011-03-30, 19:14
Var till kiropraktorn förut idag och det var väl spenderade pengar! Var helt bra när jag gick ut :thumbup:

Var nått med teres minor eller vad den hette..