handdator

Visa fullständig version : Kreatin, vad är det och vad har det för effekt?


Barba
2003-11-26, 21:16
Tjena!

Jag har testat att söka efter ämnet och läst en massa trådar, men får inte ihop det. Ska även tilläggas att jag sedan tidigare bara käkat twinlabs Super mass fuel, men nu hört talas om detta "mirakelmedel".

Vad har kreatin för effekt? Har hört att man binder vätska (förrutsatt att man dricker mycket), men det låter ju bara knäppt, vad skulle det ge att binda massa vätska? Det blir man väl knappast starkare av... (här kommer jag få mothugg :) )

Skillnaden mellan kreatin och kreatinpyruvat (stavning?), vad är den och vilket av dom är bäst för nybörjare?

Jag skulle gärna (om möjligt) se snabb styrke- och viktökning.

/Pär

LunaSpice
2003-11-26, 21:37
Originally posted by Barba
Tjena!

Jag har testat att söka efter ämnet och läst en massa trådar, men får inte ihop det. Ska även tilläggas att jag sedan tidigare bara käkat twinlabs Super mass fuel, men nu hört talas om detta "mirakelmedel".

Vad har kreatin för effekt? Har hört att man binder vätska (förrutsatt att man dricker mycket), men det låter ju bara knäppt, vad skulle det ge att binda massa vätska? Det blir man väl knappast starkare av... (här kommer jag få mothugg :) )

Skillnaden mellan kreatin och kreatinpyruvat (stavning?), vad är den och vilket av dom är bäst för nybörjare?

Jag skulle gärna (om möjligt) se snabb styrke- och viktökning.

/Pär

Kreatin har en mkt aktiv osmotisk effekt och höga intracellulära kreatinnivåer drar med sig vatten in i cellen = vätskeretention. Höga intracellulära kreatinnivåer stimulerar även proteinsyntesen (främst genom MHCsyntes).

Jag har fått virus på datorn så jag har inte kvar artiklarna ang. kreatin men det finns säkert någon annan som har abstract till dessa studier.

Annars -> Search -> Kreatin Ett hett tips...

Barba
2003-11-27, 13:53
Tack. Måste varit min dator som varit seg eller liknande då jag inte hittade något. Sökte igen senare samma kväll och hittade en uppsjö av kreatintrådar. Fick i princip svar på alla mina frågor.

/Pär