handdator

Visa fullständig version : Ska till London imorgon. Finns det några "måsten" att inhandla?


ANIKI
2011-03-24, 01:41
Jag ska till London imorgon och blir borta några dagar. Vet ni av några kosttillskott eller annan föda som är värt att kolla efter? Proteinpulver har jag så det räcker ett tag. Men finns det superbilligt någonstans köper jag väl ännu mer.
Omega-3 tabletter vet jag är billiga i England. Så det kommer jag att köpa.
Finns det något som inte vi har i Sverige som är ett måste att kolla upp?

Bör tilläggas att jag är laktosintolerant. Så den billiga och underbara chokladen behöver ni inte nämna *gah!*

hultman
2011-03-24, 02:37
Haha. Att du ens funderar på att köpa protte utomlands :D

ANIKI
2011-03-24, 02:48
Jag vet... Men hittar jag kvalitativa saker till bra pris måste jag ha det. Haha

Viktor_Balck
2011-03-24, 03:16
Fråga efter "Peter Crouch muscle supplements", ska vara kvalitetsprodukter till ett vettigt pris.

hultman
2011-03-24, 04:45
Fråga efter "Peter Crouch muscle supplements", ska vara kvalitetsprodukter till ett vettigt pris.

Vilken smak är det på hans kräm?

xodd
2011-03-24, 06:05
http://www.harrods.com/product/harrods/london-icon-earl-grey-tea-50-teabags/000000000001118691?cat1=foodhall&cat2=food-tea-coffee&cat3=tea-coffee-tea-bags

helt klart ett måste. Mycket godare te hittar man inte :P

Angel
2011-03-24, 06:29
Gå till Primark :)

ANIKI
2011-03-24, 07:27
http://www.harrods.com/product/harrods/london-icon-earl-grey-tea-50-teabags/000000000001118691?cat1=foodhall&cat2=food-tea-coffee&cat3=tea-coffee-tea-bags

helt klart ett måste. Mycket godare te hittar man inte :P

Ironi. Jag bor med en engelsman som lever på engelskt te, mjölk och socker. Själv dricker jag enbart kinesiskt eller japanskt te. Tebladen är löst i koppen bara :thumbup: Gissa om vi har våra synpunkter om varandra varje dag :D

Kom med fler tips! Åker senare idag.

forslund
2011-03-24, 07:38
Du vet att det finns medicin så du kan äta livsmedel som innehåller laktos?

Kolla upp Prolaktas. Syrran använder det dagligen och kan nu äta laktos i normala mängder utan några som helst problem.

Kwon
2011-03-24, 08:05
LOL
Typisk Koloit av den yngre generationen. :D

När jag var i London så var verkligen inte proteinpulver/kosttillskott på menyn.

Undvik den flottiga Fish n Chipsen, shoppa lite längs Oxfordstreet, fynda på Carnaby Street

SiSenior
2011-03-24, 08:06
Besök pizzahut, fyll väskan = maten klar för hela vistelsen fixad.
Postat via en mobil enhet

Scratch89
2011-03-24, 08:18
Converseskor och andra kläder. Saker som räknas som hyfsat dyrt och exklusivt där, räknas som "vanliga" butiker hemma i Sverige, men prisskillnaderna är ändå rätt stora. Min sambo jobbade på Esprit i London, och det var en jättefin butik där, men här är det ju i princip som vilken tantbutik som helst. Vi är vana att betala kanske en tusenlapp för ett par snygga byxor och en femhundring för en snygg skjorta; betalar de hälften tycker de att det är skitdyrt.

emi23j
2011-03-24, 08:37
LOL
Typisk Koloit av den yngre generationen. :D

När jag var i London så var verkligen inte proteinpulver/kosttillskott på menyn.

Undvik den flottiga Fish n Chipsen, shoppa lite längs Oxfordstreet, fynda på Carnaby Street


Tänkte just skriva fish and chips. why not? Känns ändå som att man måste prova på det när man är där, om det är vidrigt flåttit är det ju bara å ta en tugga å snöra skiten

Kwon
2011-03-24, 08:52
Tänkte just skriva fish and chips. why not? Känns ändå som att man måste prova på det när man är där, om det är vidrigt flåttit är det ju bara å ta en tugga å snöra skiten

Don't knock it til' you've tried it right? :D

ARMSTARK
2011-03-24, 09:38
Värktabletter med Kodein ( Codeine ) mycket effektiva, men käka inte för många då man kan bli lite "dåsig". :naughty:

Scratch89
2011-03-24, 09:54
Värktabletter med Kodein ( Codeine ) mycket effektiva, men käka inte för många då man kan bli lite "dåsig". :naughty:

Smart att tipsa om något som är narkotikaklassat vid höga doser, och receptbelagd vid lägre. Det här är inte Flashback.

vicarious
2011-03-24, 11:18
Proteinpulver är väl dyrare i England än i Sverige? Generellt sett. Känns som att Sverige är bland de länder som har lägst pris på tillskott. I Asien är det tydligen rätt dyrt.

ARMSTARK
2011-03-24, 11:28
Smart att tipsa om något som är narkotikaklassat vid höga doser, och receptbelagd vid lägre. Det här är inte Flashback.

Sant.

ANIKI
2011-03-24, 11:39
Du vet att det finns medicin så du kan äta livsmedel som innehåller laktos?

Kolla upp Prolaktas. Syrran använder det dagligen och kan nu äta laktos i normala mängder utan några som helst problem.

Jo det vet jag. Men sånt där kostar väl multum?

Kläder har jag koll på, så det är lugnt. Värktabletter är något jag inte skulle köpa där. Bara den saken att det säljs receptfria allergitabletter som man kan bli dåsig/hög av säger väl en del...
Kommer ihåg att min sambo hittade ett ställe där Ben & Jerrys såldes för ca 10kr st en gång. Har fan funderat på att ta med en frysbox och fylla den :D
I och för sig är dataprylar värda att kolla efter! En extern HDD kan vara något!

Matväg ja. Fish n' chips är ju bara att glömma, haha. Ni som inte har prövat en äkta english roast har gått miste om något!

Fler tips. Åker om någon timma :)

redbrigade
2011-03-24, 11:45
Smart att tipsa om något som är narkotikaklassat vid höga doser, och receptbelagd vid lägre. Det här är inte Flashback.

nåå vad duktig du är!

Sen det där att dom skulle tycka att det är dyrt att betala 500 för ett par byxor stämmer inte riktigt, eftersom det inte är speciellt många jeans som kostar så lite om man kollar på märken.
London är billigt speciellt nu när pundet är lågt men halva priset jämfört med Sverige är ändå ganska ovanligt om det är ordinarie, men några hundra billigare brukar det alltid vara.

chidde
2011-03-25, 04:09
synd att jag sag den har traden lite for sent, men ar du ute efter elektronik sa kan jag rekommendera currys digital som ligger pa oxford street, ligger en liten bit efter oxford circus station

fortsatter du framat och svanger till vanster vid korsningen till tottenham court road hittar du alla mojliga dator- och elektronikaffarer. harddiskar ar svinbilligt, datorer rent generellt ar svinbilligt :)

missa for guds skull inte westfield, 9 av 10 turister ar insnoade pa att spendera sin tid pa oxford och regent street, sen gar de miste om europas storsta kopcenter liksom... *screwy*
narmaste tunnelbanestationen ar shepherd bush, det kan jag varmt rekommendera!

Mala
2011-03-31, 23:46
Fråga efter "Peter Crouch muscle supplements", ska vara kvalitetsprodukter till ett vettigt pris.

Hahaha det som behövdes innan läggdags!:laugh:

Nalfaren
2011-04-01, 00:06
Brukar köpa hem faktaböcker som feta programmeringsböcker, de kostar Betydligt mindre och det finns större utbud om du kan läsa dem på engelska :)