handdator

Visa fullständig version : Behöver jag bry mig om vilken typ av protein jag stoppar i mig?


Pretorian
2011-03-23, 12:40
Jag prioriterar att få i mig 250-300 gram protein per dygn (samtidigt som jag ligger på kaloribalans eller lite minus). Proteinet kommer främst från pulver (Whey-80) och kött (animaliskt protein???).

Det pratas en del om långsamt och snabbt protein. Men behöver jag bry mig om detta eller ska jag göra det enkelt för mig och bara försöka få i mig proteinet oavsett var det kommer ifrån?

Finns det någon "Protein-typer-vid-olika-tidpunkter-för-dummies"?

Apos78
2011-03-23, 12:53
I mina ögon behöver du inte bry dig. Det blir bara ytterligare en detalj man tänker alldeles för mycket på trots att det gör noll skillnad i slutändan.

Du kommer dock säkerligen att få svar som hävdar motsatsen ;)

Onigiri
2011-03-23, 12:59
Tröttnat på kvarg och kyckling/tonfisk? ;)

Pretorian
2011-03-23, 13:14
Tröttnat på kvarg och kyckling/tonfisk? ;)

Kvarg, ja (det har jag ätit tillräckligt av), men jag glömde skriva så detaljerat. Jag äter faktiskt väldigt mycket: kyckling, lax, torsk, tonfisk.

Little T
2011-03-23, 14:10
Jag kör snabbt direkt före samt efter träning. Utöver det blir det långsamt/blandat. Optimalt? Orka bry sig..

Vunnis
2011-03-23, 14:31
så länge du får i dig alla essensiella aminosyror, vilket du får, är det nog ingen större skillnad. Det skulle väl vara vid den "akuta yadayada"-fasen precis efter träning i så fall, och eftersom du verkar äta en del pulver så kan du väl lägga en portion där så behöver du nog inte oroa dig.

Pretorian
2011-03-23, 15:22
Jada, en drink efter träning blir det, sen lunch på det.