handdator

Visa fullständig version : Ändringar sedan er start med träning.


xarizma
2011-03-23, 02:23
Denna tråd riktar sig mer åt dem mer träningserfarna medlemmarna på forumet.

Jag undrar då - vad tycker/tror ni har utvecklats hos er själva sedan er start på er träningskarriär?

Vad tycker andra?

Får ni mer uppmärksamhet, mer uppmärksammad bland tjejer/killar? Komplimanger, självförtroende samt självkänslan ökat? Självbild? m.m


Ös på

Victuhh
2011-03-23, 15:30
Allt, jag har gått från 57,5 - 72~.
Fått mer självförtroende och självkänsla, mer vänner
bra kommentarer från vänner och släkt

Fått flickvän på köpet och en ny hobby.
Går numera under namnet muskelvictor och tror jag blivit en spännis

frong
2011-03-23, 16:09
Allt, jag har gått från 57,5 - 72~.

Går numera under namnet muskelvictor och tror jag blivit en spännis

Du har inte funderat på om dom är ironiska?

Linjedomarn
2011-03-23, 16:21
Har alltid varit liten och spe, småretade av kompisar ständigt över detta. Gick från 49kg till nu ca 60kg. Kanske inte låter mycket men är riktigt mycket för mig. Folk brukar ofta kommentera det när jag träffar sånna som jag inte träffat på ett tag och självklart från brudarna också. Från att vara den minsta killen till ''den man inte hyttar näven mot'' enligt mina kompisar^^ Självklart har mitt självförtroende gått upp av allt detta:)

skablistörre
2011-03-23, 16:28
Till en början va det positiva kommentarer från vänner och tjejer, men nu för tiden är det mest negativt. Av andra som tränar mycket får jag mycket komplimanger.
Sen är det en del "trash brudar" som diggar det.

emi23j
2011-03-23, 16:35
Denna tråd riktar sig mer åt dem mer träningserfarna medlemmarna på forumet.

Jag undrar då - vad tycker/tror ni har utvecklats hos er själva sedan er start på er träningskarriär?

Vad tycker andra?

Får ni mer uppmärksamhet, mer uppmärksammad bland tjejer/killar? Komplimanger, självförtroende samt självkänslan ökat? Självbild? m.m


Ös på


Jag har alltid varit fysisk aktiv genom mitt liv. Men började gymma när jag var 16 och det var väl i samband med detta och att jag hade en s k growth spurt som jag började se förändringar. Har gått från att vara den "lilla tjocka oatletiske teknikern" till att i stort sett alltid vara den mest fysiska och vältränade. är 25 i dagsläget, fyller 26 i augusti.

de flesta som jag inte sett sen gymnasietiden känner inte alls igen mig och jag får höra mycket positiva saker så fort man ser folk från "the past".

Jag har även intrycket av att andra tycker att man blivit ett freak, välvilligt menat. Det är inte en ovanlig reaktion att folk (för det mesta andra karlar) stirrar, ler, skakar på huvudet och mummlar när man tar av sig tröjan. Tjejer är inte direkt lika uppenbara utan där får man mest höra genom andra vad de tycker.


Svårt att säga hur självförtroende och självbild har förändrats eftersom att denna transformation skett under en tidpunkt i livet där det är vanligt att människor förändras. Men jag tror jag har blivit mer dryg, kaxig och självsäker ur ett idrottsligt perspektiv, ur ett vardagligt perspektiv har jag nog inte förändrats så mycket, är fortfarande den blyga och tystlåtna killen som trivs bäst by my self. Men nog är man ju mer självsäker nu än förr.

Bluesparv
2011-03-23, 16:59
Självmedvetenheten hos mig har ökat väldigt mycket, liksom intresset att ta reda på mer om hur kroppen (speciellt min egen) fungerar. Självklart har jag blivit mer narcissistisk med ;)

Har fått en del komplimanger för att jag "har gått ner i vikt", även om det inte stämmer rent siffermässigt. Även ett par st som tycker jag har växt väldigt mycket, var extremt liten under grundskoletiden innan mina gener kom ikapp mig, farsan är en bastant karl.

Tjejen brukar dock gå runt och hinta om att jag inte får bli för stor/hård (muskulärt, inget annat alltså ;)), men det har jag inte heller som något mål så tror det är lugnt.

Självförtroende/självkänslan låter jag vara osagt om hur det förändrats, men troligen åt det bättre om något.

ARMSTARK
2011-03-24, 08:11
Jag har tränat så länge att jag hunnit pendla fram och tillbaka mellan 75kg Bruce Lee deff och 100kg+ biff flera gånger.

Själv mår jag mycket bättre rent fysiskt när jag är liten och deffad, pigg och glad, full av energi. Omgivningen har även en mer avslappnad attityd mot mig då.

När jag är stor är allting jobbigt i vardagen, tungt att gå i trappor, svårt att kliva in och ut ur bilen osv. Man känner sig allmänt småtrött och otymplig. För att inte tala om omgivningens reaktion, man blir stämplad som stor och dum redan innan man öppnat munnen. ( Sen öppnar man munnen och bekräftar det :D )

Tjejjer gillar muskler, det spelar ingen roll vad folk säger, man får ligga mer som biff.