handdator

Visa fullständig version : Mitt schema


ufczuffa
2011-03-22, 23:49
Mån: Kampsport
Tis: Gym, bänk,militär,knäböj,latsdrag (+ möjlligtvis skivstångsrodd)
Ons: Kampsport
Tors: Vila
Fre: Gym, bänk,militär,knäböj,latsdrag (+ möjlligtvis skivstångsrodd)
Lör: Kampsport
Sön: Vila

Vad tycker ni om mitt gymupplägg?
Latsdrag byts ut mot chins när jag har blivit tillräckligt stark i latsen. Borde jag trycka in skivstångsrodd också så att jag har täckt hela ryggen ordentligt?
Marklyft vet jag är en bra övning för ryggen men får ont när jag utför det och känner att latsdrag och skivstångsrodd kan komplettera marklyften väldigt bra.
Vad tycker ni?
Har jag tillräckligt med vila för att även lyckas bygga upp styrka och bygga upp mig lite?

ufczuffa
2011-03-24, 01:07
Någon?

Sundqvist
2011-03-24, 01:13
Pröva och se sen :) jag hade dock haft vilodagarna efter gymdagarna :)

ufczuffa
2011-03-24, 01:26
Pröva och se sen :) jag hade dock haft vilodagarna efter gymdagarna :)

Okej, det blir dock lite svårt eftersom att jag inte kan ändra plats kampsportsträningarna. Hur tycker du annars att mina gympass ser ut? Är det tillräckligt för att bygga?

kettlebellGuden
2011-03-24, 08:14
Lägg till frivändningar.

ufczuffa
2011-03-27, 16:20
Känns som att det blir lite för mycket övningar om jag lägger till frivändningar. Hade tänkt införskaffa en hel del gainer som ska tas efter varje pass, plus att jag ska dricka 1-1.5L rödmjölk varje dag (30-50g protein). Proteinet i gainer och rödmjölk är det väl inge större skillnad på om man jämför med tex proteinet i kött osv?

luderlasse
2011-03-27, 20:56
Vilken kampsport?
Om stående saknar jag: Mage ink rotation, höftböjare och triceps.

Om det är en kramsport saknar jag: Underarmar (grepp), marklyft och rodd

Men vad vet jag. Kämpa på!

Victuhh
2011-03-27, 20:58
Underarmar, Marklyft som ovan har sagt. Fruktar att du blir discobyggare

kettlebellGuden
2011-03-27, 21:20
Strunt i marklyften. Kör frivändningar.

ufczuffa
2011-03-28, 14:32
Det är stånde, och triceps får ju jobba hela tiden under bänk och militär? Magen avslutar vi alla kampsportspass med men jag ska avsluta alla gympass med att köra mage i en magmaskin som finns på gymmet, vet inte vad maskinen heter.
Hur fan blir jag en discobyggare när jag täcker hela kroppen två dagar i veckan?

Tvåan
2011-03-28, 16:00
Känns som att det blir lite för mycket övningar om jag lägger till frivändningar. Hade tänkt införskaffa en hel del gainer som ska tas efter varje pass, plus att jag ska dricka 1-1.5L rödmjölk varje dag (30-50g protein). Proteinet i gainer och rödmjölk är det väl inge större skillnad på om man jämför med tex proteinet i kött osv?

Kött och mjölk protein är inte samma sak. Mjölkprotein består till ca:80% av kassein vilket upptas långsamt av kroppen :)

Men jag är relativt grön på detta så jag kan ha missuppfattat *rolleyes*

kettlebellGuden
2011-03-28, 16:09
jag ska avsluta alla gympass med att köra mage i en magmaskin som finns på gymmet

Slöseri med tid.

Optimistic
2011-03-28, 16:47
Ska du avsluta alla kampsportspass med mage så tycker jag att det är bättre att lägga in nån annan övning på gympassen. Frivändningar/marklyft som tidigare nämnt.

ufczuffa
2011-03-28, 21:18
Slöseri med tid.

Varför?

Pintan
2011-03-29, 08:31
Mån: Kampsport
Tis: Gym, bänk,militär,knäböj,latsdrag (+ möjlligtvis skivstångsrodd)
Ons: Kampsport
Tors: Vila
Fre: Gym, bänk,militär,knäböj,latsdrag (+ möjlligtvis skivstångsrodd)
Lör: Kampsport
Sön: Vila

Vad tycker ni om mitt gymupplägg?
Latsdrag byts ut mot chins när jag har blivit tillräckligt stark i latsen. Borde jag trycka in skivstångsrodd också så att jag har täckt hela ryggen ordentligt?
Marklyft vet jag är en bra övning för ryggen men får ont när jag utför det och känner att latsdrag och skivstångsrodd kan komplettera marklyften väldigt bra.
Vad tycker ni?
Har jag tillräckligt med vila för att även lyckas bygga upp styrka och bygga upp mig lite?

Om det är just de övningarna du vill köra så skulle jag delat upp det så här:

Tis: Vila
Ons: Kampsport
Tors: Gym, knäböj,bänk,stångrodd
Fre: Vila
Lör: Kampsport
Sön: Gym, frontböj,militär,latsdrag

Tror det är viktigare för dig att prestera bra på kampsporten än gymmet (?) därav vilodagarnas omplacering.

:)

rooz
2011-03-29, 08:33
Annars kan man ju börja med negativa chins. Tills man fixar vanliga.

ufczuffa
2011-03-29, 10:49
Om det är just de övningarna du vill köra så skulle jag delat upp det så här:

Tis: Vila
Ons: Kampsport
Tors: Gym, knäböj,bänk,stångrodd
Fre: Vila
Lör: Kampsport
Sön: Gym, frontböj,militär,latsdrag

Tror det är viktigare för dig att prestera bra på kampsporten än gymmet (?) därav vilodagarnas omplacering.

:)

Måndag är det också kampsport, alltså ingen vilodag där. Men visst tors och söndag låter bra, brukar ofta slarva med maten under helgdagar men ifall man tränar under helgen så måste man ju trycka i sig tillräckligt med mat.
Varför kan jag inte köra "Gym, bänk,militär,knäböj,latsdrag (+ möjlligtvis skivstångsrodd)", varje torsdag och söndag? Ser ingen anledning till att dela upp det?

Pintan
2011-03-29, 11:20
Måndag är det också kampsport, alltså ingen vilodag där. Men visst tors och söndag låter bra, brukar ofta slarva med maten under helgdagar men ifall man tränar under helgen så måste man ju trycka i sig tillräckligt med mat.
Varför kan jag inte köra "Gym, bänk,militär,knäböj,latsdrag (+ möjlligtvis skivstångsrodd)", varje torsdag och söndag? Ser ingen anledning till att dela upp det?

Missade måndagen där..

Det är klart du kan! Vet inte hur hårt du kör på gymet bara, hur många set, reps, vila och om du går till fail. I bänkpress och militärpress använder du dessutom nästan samma muskler, så att köra de på samma dag kan försämra prestationen i den som kommer efter. När du väl börjar lyfta nära max ofta så kan det bli jobbigt med två såpass tunga pressövningar. Om du istället delar upp de kan du öka bättre i styrka i båda. Men det är bara min åsikt.

ufczuffa
2011-03-29, 20:47
Missade måndagen där..

Det är klart du kan! Vet inte hur hårt du kör på gymet bara, hur många set, reps, vila och om du går till fail. I bänkpress och militärpress använder du dessutom nästan samma muskler, så att köra de på samma dag kan försämra prestationen i den som kommer efter. När du väl börjar lyfta nära max ofta så kan det bli jobbigt med två såpass tunga pressövningar. Om du istället delar upp de kan du öka bättre i styrka i båda. Men det är bara min åsikt.

Jag kan ju göra som så att jag börjar med bänk och militär på torsdagar, och på söndagar börjar jag med ryggövningarna och knäböj.
Har tänkt att bulka, väger 69kg på 187cm och siktar på att nå 75kg i början/mitten av sommaren, kan jag klara det?
Har tänkt ligga på 3000-3500kcal per dag.
Utöver lunch och middag så har jag tänkt trycka i mig en gainer efter varje träning, 1L rödmjölk + 2dl vispgrädde och 3-4 kokta ägg. Bara detta innehåller lite över 2000kcal och ca 110g protein. Sen att jag småäter något ibland plus lunchen och middagen så hamnar jag på kanske 3000-3500kcal, blir väl 150g protein minst då per dag, tycker ni att det låter bra eller ska jag försöka få i mig mer protein och mer kcal?

ufczuffa
2011-03-30, 18:49
jag kan ju göra som så att jag börjar med bänk och militär på torsdagar, och på söndagar börjar jag med ryggövningarna och knäböj.
Har tänkt att bulka, väger 69kg på 187cm och siktar på att nå 75kg i början/mitten av sommaren, kan jag klara det?
Har tänkt ligga på 3000-3500kcal per dag.
Utöver lunch och middag så har jag tänkt trycka i mig en gainer efter varje träning, 1l rödmjölk + 2dl vispgrädde och 3-4 kokta ägg. Bara detta innehåller lite över 2000kcal och ca 110g protein. Sen att jag småäter något ibland plus lunchen och middagen så hamnar jag på kanske 3000-3500kcal, blir väl 150g protein minst då per dag, tycker ni att det låter bra eller ska jag försöka få i mig mer protein och mer kcal?

bump

ufczuffa
2011-03-31, 22:58
bump

ufczuffa
2011-04-05, 23:58
Jag kan ju göra som så att jag börjar med bänk och militär på torsdagar, och på söndagar börjar jag med ryggövningarna och knäböj.
Har tänkt att bulka, väger 69kg på 187cm och siktar på att nå 75kg i början/mitten av sommaren, kan jag klara det?
Har tänkt ligga på 3000-3500kcal per dag.
Utöver lunch och middag så har jag tänkt trycka i mig en gainer efter varje träning, 1L rödmjölk + 2dl vispgrädde och 3-4 kokta ägg. Bara detta innehåller lite över 2000kcal och ca 110g protein. Sen att jag småäter något ibland plus lunchen och middagen så hamnar jag på kanske 3000-3500kcal, blir väl 150g protein minst då per dag, tycker ni att det låter bra eller ska jag försöka få i mig mer protein och mer kcal?

Någon?

ufczuffa
2011-04-07, 22:13
bumpar skiten igen..

ufczuffa
2011-04-10, 17:28
.....

sp123ltd1
2011-04-10, 18:01
Vad är det du vill ha svar på?

ufczuffa
2011-04-10, 18:11
Vad är det du vill ha svar på?

Har tänkt att bulka, väger 69kg på 187cm och siktar på att nå 75kg i början/mitten av sommaren, kan jag klara det?
Har tänkt ligga på 3000-3500kcal per dag.
Utöver lunch och middag så har jag tänkt trycka i mig en gainer efter varje träning, 1L rödmjölk + 2dl vispgrädde och 3-4 kokta ägg. Bara detta innehåller lite över 2000kcal och ca 110g protein. Sen att jag småäter något ibland plus lunchen och middagen så hamnar jag på kanske 3000-3500kcal, blir väl 150g protein minst då per dag, tycker ni att det låter bra eller ska jag försöka få i mig mer protein och mer kcal?

sp123ltd1
2011-04-10, 18:49
Det märker du väll om det känns bra? Protein mängden är inte lika viktig under bulk som den är under deff.

Hodik
2011-04-10, 19:40
Vilken kampsport?
Om stående saknar jag: Mage ink rotation, höftböjare och triceps.

Om det är en kramsport saknar jag: Underarmar (grepp), marklyft och rodd

Men vad vet jag. Kämpa på!

Bålen bör han väl träna under kampsport passen och tricepsen tränas ju av bänkpress och militärpress