handdator

Visa fullständig version : Drar till USA i 7 veckor :D


al3xander
2011-03-22, 10:32
Haj! :P

Ska åka till USA med gymnasieklassen i 7 veckor, vi ska vara i Santa Rosa, San Franssisco, LA och San Diego.

Tänkte bara kolla om någon av er har lite erfarenheter ifrån USA och kan komma med lite tips på vad man kan hitta på i dessa städer. Alltså tips på något gym man bör besöka och träna på eller om det finns något annat gottigt som amerikarna kan bjuda på.

Ett besök till Golds Gym i Los Angeles är givet! Ska även bo längs Venice Beach så man lär ju glida på stranden för att kolla in dessa strandgym man hört talas om. :P

Någon som nyligen besökt Kalifornien? Vad hitta du på?

emi23j
2011-03-22, 10:38
Att ha någonting att göra kommer vara det minsta problemet. Det som ofta sätter stopp är ekonomin.

Vad du bör äta kommer du nog själv märka. Men ett besök på krispy kreme är aldrig fel.

al3xander
2011-03-22, 10:52
Ne, det är främst LA som jag kunde behöva tips ifrån. Jo det finns ju alltid något att göra i den staden, lite därför kan det vara svårt att solla bort det som inte är så intressant. Därför hade tips fungerat bra, men jag antecknar Krispy Kreme, tack :P

"Pengar är inget problem, det är något man har!" :P

Någon som vet om det går någon intressant bodybuilding eller fitness tävling i början av maj, eller någon som kan tipsa om hur man kolla upp detta?

Wilzter
2011-03-22, 10:54
Vad som bör ätas?

Enkelt! Chipotle, burito med allting i, du kommer gråta när du ätit den och förstår vad vi stackars svenskar missar :(

L-Sami
2011-03-22, 12:46
Cinnamon Rolls *drool*

Angel
2011-03-22, 12:58
Vilket gymnasium går du på egentligen?

filmjölk
2011-03-22, 13:13
Vilket gymnasium går du på egentligen?

haha +1. Önskar jag var hundra år yngre, hade pengar och gick på det gymnasiet.

High1ander
2011-03-22, 13:44
Muscle Beach i Venice är nice, testa o kolla in Gold's gym också.

För att vara artsy-fartsy så måste jag säga att Griffith Obersvatorium är ganska coolt och att gå på Getty Museum som har en hel del högkvaletativ konst.

Mann's Chinese Theatre måste man till gör att jämföra sin hand med Arnold.

n1tro
2011-03-22, 13:52
alltså åker ni på sommaren eller missar ni 7 veckors undervisning? pröjsar er skola resan, eller står ni för den största delen av finansieringen?

tossefar
2011-03-22, 16:06
alltså åker ni på sommaren eller missar ni 7 veckors undervisning? pröjsar er skola resan, eller står ni för den största delen av finansieringen?

Hur påverkar det resetipsen?

bug
2011-03-22, 16:17
Hur påverkar det resetipsen?

Han kanske vill veta?

andnel
2011-03-22, 16:58
Los Angeles:

Som någon sagt innan så är Griffith Observatory är riktigt grymt. Fantastiskt fint ställe och sjuk utsikt!

Om du gillar musik är jazzklubben 'The Baked Potato' ett måste. En utav mina bästa musikupplevelser någonsin!

Universal Studios är också värt ett besök, mest för att leka av sig lite.

Baywatchstranden (Santa Monica Beach)

Hollywood Boulevard - som egentligen inte är något märkvärdigt, men ändock roligt att se.

Jay Leno Show - riktigt ball om man lyckas få tag på biljetter


o.s.v. o.s.v. finns hur mycket som helst

al3xander
2011-03-22, 18:28
Vilket gymnasium går du på egentligen?

Går på Sven Eriksongymnasiet i borås!

alltså åker ni på sommaren eller missar ni 7 veckors undervisning? pröjsar er skola resan, eller står ni för den största delen av finansieringen?

Vi åker om två dagar, vi kommer att studera på college i USA, kommer bo hos en värdfamilj under resan, skolan betalar resan dit och hem samt studierna och studiematerial. Värdfamiljen förser mig med mat och skjuts till och från skolan. Fritidsaktiviteter är det enda jag behöver lägga pengar på! :D Vi har läst ganska långa dagar under tredje året på gymnasiet för att ha läst in dessa sju veckor så att vi slipper gå i skolan nu i sommar. Vi har en klasskassa som kommer betala resan mellan städerna och boende i LA och San Diego.
Kommer förövrigt att studera, Marketing, Local Economy, Business English, Political sience, och som P.E class har jag valt boxning. :D

Los Angeles:

Som någon sagt innan så är Griffith Observatory är riktigt grymt. Fantastiskt fint ställe och sjuk utsikt!

Om du gillar musik är jazzklubben 'The Baked Potato' ett måste. En utav mina bästa musikupplevelser någonsin!

Universal Studios är också värt ett besök, mest för att leka av sig lite.

Baywatchstranden (Santa Monica Beach)

Hollywood Boulevard - som egentligen inte är något märkvärdigt, men ändock roligt att se.

Jay Leno Show - riktigt ball om man lyckas få tag på biljetter


o.s.v. o.s.v. finns hur mycket som helst


Griffith Observatory dit måste jag ju dra nu då! Tackar för den! :P Vi ska bo i Santa Monica brecis vid Vencie Beach i 5 dagar så det är rätt najs! :P Måste givetvis dra in till Hollywood Boulevard! Universal Studios och San diego Seaworld är redan bokade och detta kommer klasskassan betala (UNDERBART)! :D

al3xander
2011-03-22, 18:28
Mer tips uppskattas :D

emi23j
2011-03-22, 18:39
Vilken skola kommer ni att plugga på??

Något som hade varit intressant för mig är definitivt att checka in UCLA, möjligen också USC. Borde finnas "tours" där dem visar upp omklädningsrum och träningsanläggningar för football och basket lagen. Kanske kan man t o m få träffa några spelare? Hade också om det varit möjligt gärna gjort ett pass på någon av dessa anläggningar (antar dock att det finns fler än 1 på varje ställe men men).

Universal Studios vet jag att en polare tyckte om.

Kolla en Lakers, eller clippers match, i staples?

Cheesecake factory verkar också vara ganska hypat. kanske dit och käka?

WHITEFOLKS
2011-03-22, 18:48
PE i College?

Cilia
2011-03-22, 20:18
Jag älskar Cali. Det jag brukar gilla mest när jag är ute och reser är att uppleva hur det är att bo där. Åker du rollerblades så är det häftigt att åka i Venice beach. Men annars att bara gå omkring och supa in stämningen och vara med lokalbefolkningen. Cykla är också topp men det är ändå ganska stora avstånd.

Facaa
2011-03-22, 21:55
IHOP måste du till :)
International House Of Pancakes :)

Universal studios
The groove
Sea world i San Diego
Beverly Mall (köp centrum)

Eiken
2011-03-23, 07:31
Hänga på Ocean front Cafe vid venice beach en solig eftermiddag är inte fel.
(Som jag ska göra på lördag igen)

EDIT: Kanske inte är så kul om man inte får dricka öl.

kohai
2011-03-23, 07:52
I San Diego finns det hur mycket som helst att se.

° La Jolla
° Coronado Beach
° Balboa Park
° Sea World - Givet
° San Diego Zoo - Gigantiskt
° USS Midway - Hangarfartyg som blivit museum, grymt intressant.
° Yum Yum Doughnut;-)
° Käka Carne asada burrito.
° Gå på Nicky Rottens och käka grymma burgare.
° Besök Gas Lamp district.
° Åk ut och kolla på Navy Seal basen.
° Åk till beachen och hyr en cykel.
° Ta surf lektioner.

San Diego är hur grymt som som helst...

redbrigade
2011-03-23, 11:25
PE i College?

Tänkte det samma, han måste mena high school med tanke på att även bara går i gymnasiet

al3xander
2011-03-23, 20:11
Vilken skola kommer ni att plugga på??

Santa Rosa Junior College
PE i College?

Ja? eller det är ju junior college så det kanske är någon skillnad...

IHOP måste du till :)
International House Of Pancakes :)

Universal studios
The groove
Sea world i San Diego
Beverly Mall (köp centrum)

Antecknas, man tackar !

I San Diego finns det hur mycket som helst att se.

° La Jolla
° Coronado Beach
° Balboa Park
° Sea World - Givet
° San Diego Zoo - Gigantiskt
° USS Midway - Hangarfartyg som blivit museum, grymt intressant.
° Yum Yum Doughnut;-)
° Käka Carne asada burrito.
° Gå på Nicky Rottens och käka grymma burgare.
° Besök Gas Lamp district.
° Åk ut och kolla på Navy Seal basen.
° Åk till beachen och hyr en cykel.
° Ta surf lektioner.

San Diego är hur grymt som som helst...

Ska kolla upp din lista, grymt med förslag! :D

Potatiskillen
2011-03-23, 20:42
Alltså åhhh, varför kunde inte jag få gå i en klass där man fick göra sådana här resor?

1684_
2011-03-23, 20:53
VA FAN?? GÅR DU PÅ SVEN ERIKSON ?? Jävla viskastrand som inte kunde pröjsa oss med en USA tripp. Får man hänga med?

al3xander
2011-03-24, 01:30
VA FAN?? GÅR DU PÅ SVEN ERIKSON ?? Jävla viskastrand som inte kunde pröjsa oss med en USA tripp. Får man hänga med?

Hehehe, står du på landvetter om 3 timmar så ska jag se vad jag kan göra :P