handdator

Visa fullständig version : Gasoliner+ Linnet!!Skadorna?


Gammelyxan!
2003-11-26, 15:21
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7660&highlight=cortison

HAR FÅTT EN LIKNANDE DIAGNOS!!
HUR GÅR DET MED DIN SKADA?
+
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=6799&highlight=cortison

HUR ÄR DET MED DIN AXEL?


Sitter här och tycker såå synd om mig själv...har haft en axelskada i drygt 6 mån nu. Den smög sig på så det var inte nån speciell incident som orssakade skadan.

Har vilat , tränat lätt ,vilat igen , köpt prepp för flera tusen (olika hälskost prepp , linement , voltarn mfl)

Varit hos läkaren ( kläm kläm..vila du så går det över)

Varit hos naprapat/sjukgymnast (massera massera .. ja sånt här tar tid...)

Var hos en annan sjugymnast (idrotts massörerna) fick endel laser behandling och lite annat ...blev lite bättre men sedan var det stopp.

Var hos läkare (acces akuten , fick Diklofenak) ( kläm kläm ...Ja sånt här tar tid, vila)

Vilat igen , tränat lätt igen ...

Tillbaks till Idrotts massören, läkare tittade på mig gav Cortison spruta , i slemsäcken...det var i Fredags 21/11

Där är vi nu ...ingen förbättring ännu.


Ni som fått cortison, funkade det ? När släppte smärtan ?


Skall ringa på Måndag om det inte blivit bättre..

Men allt tar sån tid, vart kan man vända sig om man vill röntga och träffa en ortoped?
Privat alltså?

Är det någon som vet ? ortoped vet jag att man kan söka privat , men röntgen? de har ju dropp in på Lundby, men man behöver väl en remiss antar jag ..

Kan knappt sova nu...blir så jävla arg o trött på skiten
.om man jobbat med kropps arbete eller når skulle man fått gå sjukskriven så här länge?? sjukt ju..


hmm ..mycket svammel nu..:furious: :cryout:

Gammelyxan!
2003-11-27, 13:58
Har nu ordnat remiss till röntgen..

Molotov
2003-11-27, 14:17
Jag var igår och fick en kortisonspruta i axeln på Gothenburg medical center. Är ganska öm i axeln och den känns liksom lite domnad. Vet inte hur lång tid det kan ta innan man märker ett eventuellt resultat. Jag kan verkligen rekommendera GMC de är verkligen duktiga.

Gammelyxan!
2003-11-27, 16:22
Oki, kul ( ja inte kul att du är skadad då ) att höra..
Vad var det för fel på din axel?

gasoliner
2003-11-27, 23:03
Den tidigare högeraxeln är nu kurerad,men nu strular vänster nåt gruvligt..

Supraspinatussenan svullnar och får därmed mindre plats och blir mer o mer irriterad,därav det jobbiga att det aldrig släpper av sig självt..


det enda som hjälpte för mig var cortison..
tror jag får gå iväg och få en nu igen..
Jag tror jag sover konstigt på axeln eller nåt liknande.. :(



Edit: har varit på röntgen och hos Ortoped och det styrkte min egen diagnos..

OBS! det kan hända att inte cortisonet träffade riktigt rätt,jag märkte av det efter nån timme bara..skönt när det släppte kan jag säga:sleep: hoppas verkligen det ändrar sig till det bättre för dig "yxan".//Gassy

Gammelyxan!
2003-11-28, 09:33
hMM..vi får se hur det går...
Började stretcha ut främre deltoid igår....och faktiskt känns det bättre nu , men å andra sidan så kan det vara kortisonet som hjälper..eller piller jag fick av en..celebra heter de. Men jag kommer att åka o röntga så fort jag hinner nästa vecka, så får vi se.
Känns det på dig om du kör bröst, skivstång ? eller är det vid axelträningen det känns?

MVH Mikael

gasoliner
2003-11-28, 12:17
som det är nu känns det hela tiden.

framförallt vid rörelser över axelhöjd.

Tränar inte alls just nu.:(

Linnet
2003-11-28, 13:08
Min axel är opererad, det visade sig vara att den subdeltoida bursan var helt paj, och togs därför bort. Vidare hade jag slitit loss brosk som låg löst inne i leden och irriterade, detta togs också bort. Sist men inte minst har jag till följd av skadan en kraftigt ökad draglåda i främre delen av axeln, läkaren rättade dock inte till detta då han bedömde att jag kan rå bot på detta med träning.

Det är lite över två månader sedan jag opererades, och jag håller på med sjukgymnastik, det går framåt men det dröjer säkert ytterligare ett tag innan jag kan börja köra överkropp på gymmet igen.

Hoppas du kommer läka/få ordning på skadan snabbt! Det är ett helvete att inte kunna träna och man kan gå ner sig ordentligt!

Gammelyxan!
2003-11-28, 15:17
hmmm..tråkigt att höra ..från er båda...
Kanske ska jag inte gnälla så mycket , för det verkar som ni har det värre :(

Men 6 mån utan träning gör ingen glad...eller hur .

Jag hoppas det känns bättre på träningen i dag , skall köra lite lätt bröst , arm och lite mage *L*

Hoppas jag slipper mer kortison, skall prata med min sjukgymnast på Måndag...men som sagt ..jag kommer att gå vidare med röntgen i vilket fall för det är lika bra att få reda på hur det ser ut där inne...

Vilken slags rötgen har ni gjort? det finns ju lite olka ..eller??

Mvh Mikael

Linnet
2003-11-28, 15:25
Jag trodde jag skulle vara borta från träningen i ca 2-3 månader när jag skadade mig, vilket kändes som en evighet! idag är det snart 21 månader sen jag skadade mig (i början av april 0). Så 6 månader kanske inte är så farligt? Jag vet att det är en väldigt klen tröst, i stort sett ingen. Det som kanske är lite uppmuntrande är att varje litet framsteg i rehabiiliteringen gör en desto gladare! Just nu känns mycket positivt och jag uppskattar gymmet mer än på väldigt länge! Visst längtar jag till att kunna lyfta tyngre och börja träna överkroppen som faktiskt är roligast att träna, att säga något annat vore att hyckla! Jag vet dock att den dagen kommer snart!

Röntgen, Ultraljud, vanlig och en magnetröntgen. Var först på magnetröntgen de såg mer tydligt vad som var fel, de andra två visade inget.

Gammelyxan!
2003-11-28, 15:31
Hmm 21 månader ...:em:
Hoppas du blir frisk nu då.

Ja vi får väl se vad de kan hitta på på Lundby sjukhus ....

Gammelyxan!
2003-12-02, 17:23
Originally posted by Molotov
Jag var igår och fick en kortisonspruta i axeln på Gothenburg medical center. Är ganska öm i axeln och den känns liksom lite domnad. Vet inte hur lång tid det kan ta innan man märker ett eventuellt resultat. Jag kan verkligen rekommendera GMC de är verkligen duktiga.


Hur gick det med din axel då?:confused: