handdator

Visa fullständig version : Kost, träning, tips


Maysan
2011-03-21, 14:08
Jag är en kille som går sista året på gymnasiet (3:an), 19 år och fruktansvärt idrottsintresserad. Min passion är innebandy som jag nyligen lagt av med pga av stress, utmattning och träningsvärk :naughty:
Jag har gymmat nu i ca 3 år och har haft dussintals olika scheman för kost och träning men jag har aldrig riktigt deffat/diet någongång. Enjoy...

Jag har ätit och tränat som en dåre på sista tiden och gjort stora förändringar med min kropp. Jag åt väldigt varierat tidigare såsom fisk, kött, sallad osv, det gick fin fint men jag vill höja ribban ett snäpp högre. Jag skrev en lista på vad jag skulle börja stoppa i mig, hur mycket jag skulle träna och sova.

Jag försöker att få ca 8-9 timmars sömn varje natt och tränar 1h - 2h varje dag. Jag brukar vara på gymmet 1h och 20min och senare på kvällen så blir det lite cardio som kan hålla på till en timme (utomhus/gymmet).

Detta gör jag alltså nästan varje dag


Här kommer den lilla listan!

Frukost: Då blir det en tallrik gröt (oftaste fullkorn) och till det så antingen äggröra eller 6 ägg. Många tycker att 6 ägg är för mycket men jag har alltid haft en passion för ägg, riktigt gott till frukosten :smash:
Har full koll på kolesterolet.

Post workout: Protein shake (ca 15g + Creatine) och 2 bananer

Pre workout: En protein bar

Mål 2: Kycklingfilé x3, ris/pasta, och en hel del broccoli/sparris
Efter maten så tar jag mina supplements (multivitaminer och fiskleverolja).

Mål 3: Efter min cardio (runt klockan 17.00) så blir det en macka med rostbiff och sallad.

Mål 4: Kycklingfilé x5, ris/pasta, och en hel del broccoli/sparris

Innan jag går och lägger mig så brukar jag ta kvällsfika som brukar bestå av Cottage cheese och en kopp grönt te.

Ps: Under dagen så kan det tillkomma avokado eller nötter (för att stoppa sockersuget).

Om ni följer listan så kommer ni stoppa i er ca 3000 kalorier/dagen.

Jag har alltså ätit detta nu i 3-4 veckor och man ser verkligen förändringar redan efter 1 vecka.

Hoppas ni hade något intressant att läsa och kom gärna fram med lite tips eller bara någon kommentar. *popcorn*