handdator

Visa fullständig version : Moderna Fondvalet


Larsson92
2011-03-21, 10:58
Hej,

Fick ett samtal från moderna fondvalet, de ville sälja en tjänst om rådgivning för min pension. Jag ville inte ha det och sa att jag kan hyffsat mycket om fonder men hon sa att jag kunde ta hem och läsa. Om jag inte ville ha det så skulle jag skicka tillbaka den. Jag skickade tillbaka brevet men fick ändå en faktura på 600 kr..
Har ringt till deras kundtjänst, men fick bara vänta, inget kö nummer. Har även mailat dem men inte fått något riktigt svar..

Hur ska jag göra? Kan jag polisanmäla företaget? Känner någon till företaget?

Mvh

O_Wao
2011-03-21, 11:03
Börja med att bestrida fakturan skriftligt till företag. Ta kontakt med konsumentombudsmannen i din kommun, h*n kan säkert hjälpa dig.

jontet
2011-03-21, 14:25
Du fick ingenting till det facila priset av 600kr. Nu lär vi oss av detta och trycker på röda knappen på telefonen nästa gång telefonförsäljarna hör av sig. Hade alla gjort så och inte som du hade vi alla blivit av med en del onödiga telefonsamtal.

Fondrådgivning? *screwy*

Tricklew
2011-03-21, 14:34
Det finns dussintals fondrådgivningsföretag just nu, så att det skulle förtjäna ett *screwy*-smiley håller jag inte med om.

Däremot så ska man aldrig köpa något över telefon, någonsin, alla som har jobbat inom tele marketing vet att ett fulsälj är bättre än inget sälj, så du kan aldrig lita på vad dom säger till dig.