handdator

Visa fullständig version : Lite nojig


tobbe12
2011-03-20, 20:13
Hej ja har fått en medicin för munhålan Andolox heter den

den innehåller alkohol tydligen

Andolex innehåller 10 vol% alkohol vilket motsvarar upp till 1,5 ml eller 1215 mg etanol (96%) per dos på 15 ml. Systemisk exponering av alkohol förväntas vara minimal men försiktighet rekommenderas vid bilkörning och användning av maskiner.

innehåller även

Innehåll (Läs mer om innehåll)
En ml innehåller Benzydaminhydroklorid 1,5 mg, etanol 81 mg, glycerol, sackarinnatrium, smakämne (52.503/5T, Firmenich), polysorbat, metyparalhydroxibensoat, färgämnen (kinolingult, patentblått), renat vatten.


så står det på fass

är d ngt som kan påverka min deff?

kanske låter löjligt, men det e inte min starka sida =/

King Grub
2011-03-20, 20:34
Tänker du dricka den? :S

Crocker
2011-03-20, 20:36
På vilket sätt skulle den påverka din deff?

Sheogorath
2011-03-20, 20:39
Med tanke på hur fruktansvärt jävla ont jag har de gångerna jag använder Andolex är det inte ens en fråga. Jag hade valt att gå upp ett kilo rent fett på studs bara för att bli av med smärtan.

Men nej, du ska ju bara gurgla den: inte dricka.

Fredron
2011-03-20, 20:48
Med tanke på hur fruktansvärt jävla ont jag har de gångerna jag använder Andolex är det inte ens en fråga. Jag hade valt att gå upp ett kilo rent fett på studs bara för att bli av med smärtan.

Men nej, du ska ju bara gurgla den: inte dricka.

Ont pga Andolex eller ont i allmänhet och Andolex var lösningen?

tobbe12
2011-03-20, 21:09
ont allmänhet, men asså liten del kmr endå ju in i blodet står d ju

King Grub
2011-03-20, 21:27
Ordet "minimal" används av en anledning.

Sheogorath
2011-03-20, 22:50
Ont pga Andolex eller ont i allmänhet och Andolex var lösningen?

Framgår inte det tydligt av sammanhanget? Andolex är ju dessutom en lokalbedövande vätska. Man tar den för att dämpa smärta i svalget.

Fredron
2011-03-20, 23:30
Framgår inte det tydligt av sammanhanget? Andolex är ju dessutom en lokalbedövande vätska. Man tar den för att dämpa smärta i svalget.

Jag har aldrig hört talas om Andolex tidigare och att det är en lokalbedövande vätska framgår inte, och alkohol på sår eller vad du hade i munnen brukar väl göra ont. Det var därför jag blev fundersam.

MtotheM
2011-03-21, 00:03
En 3.5% halvliters öl innehåller 17.5ml alkohol som jämförelse. Så att gurgla lite med 1.5ml borde knappast göra skillnad.

Gunfire
2011-03-21, 07:05
En 3.5% halvliters öl innehåller 17.5ml alkohol som jämförelse. Så att gurgla lite med 1.5ml borde knappast göra skillnad.

jo men man ska göra det några ggr per dag också var tredje timme, men ja gör det bara innan ja går o lägger mig. men anatagligen är det mindre än 1.5 ml som hamnar i blodet. :Virro

MtotheM
2011-03-21, 08:43
Kroppen förbränner även alkohol så det lär knappast vara någon fara även med flera intag. Hursomhelst så är mängden alkohol helt försumlig i detta fall skulle jag säga.

Sheogorath
2011-03-21, 10:29
Jag har aldrig hört talas om Andolex tidigare och att det är en lokalbedövande vätska framgår inte, och alkohol på sår eller vad du hade i munnen brukar väl göra ont. Det var därför jag blev fundersam.

Det jag skriver nu är svårt att formulera utan att framstå som dryg och det är absolut inte min mening, utan som ett förslag på hur du kan undvika framtida irritation:

Om man ser ett ord/begrepp/dylikt som man inte sett innan eller kan någonting om så kör man en Googles-ökning innan man väljer att ta upp sig egen och andras tid genom ett inlägg på Kolo. Först egen kunskapssökning, sedan fråga vid oklarheter.