handdator

Visa fullständig version : Ingen aptit efter träning.


Fredron
2011-03-20, 15:40
Tja

Jag har sällan någon aptit efter att jag har tränat. Jag har försökt att äta men det är verkligen svårt, jag petar mest i maten och lyckas kanske få i mig en halv portion. Väntar jag dock 1½-2 timmar efter passet så är det som att kroppen har varvat ner igen och jag är jättehungrig som vanligt.

Jag brukar träna innan frukost eller innan lunch eftersom jag tar EAA och detta bör göras på fastande mage.
Så vanligtvis blir det EAA innan, EAA efter, 1dl vassle och sen hem och jag dricker 1L 3% mjölk (600 kalorier) detta har varit lösningen än så länge eftersom jag inte har några problem med att dricka saker när jag inte är hungrig.
Sen lite senare äter jag en ordentlig måltid.

Någon som vet varför jag verkligen inte har någon aptit efter träningen, vad det beror på?
Det är bra att äta mycket direkt efter träningen. Att dricka mjölk och sen äta 1½h-2h senare är det någon större skillnad? Om så är fallet, vad kan jag göra åt det?

Eddie Vedder
2011-03-20, 15:41
Jag tycker redan nu du fixat en kanonlösning. :) Men skit i EAA efter om du ändå tar vassleprotein. EAA före, vassle efter, 1 liter mjölk lite senare och sedan mat när du är sugen. Du har ju löst ditt problem redan. :)

salmiak
2011-03-20, 16:14
När man tränat riktigt hårt ibland går det inte att få i sig föda helt enkelt. Du får göra det bästa av situationen och få i dig det du kan.
Den lilla trösten är ju att du tränar på den graden då du finner detta som ett problem - vilket är ett gott tecken i sig!