handdator

Visa fullständig version : komplett ryggpass?


guitarguy
2011-03-20, 13:04
Får jag med alla viktiga muskler i detta rygg&bicepspass?

Marklyft
Ryggresningar med vikt
Chins
Hantelrodd
Bicepscurl med stång
Hammercurl med hantlar
Pullups

tänker framför allt på ryggen,

har med rotatorcuff i ett axelpass.

mvh jesper

johanhej
2011-03-20, 13:07
Ja. Ryggresningarna är dessutom klart överflödiga.

guitarguy
2011-03-20, 13:16
Ja. Ryggresningarna är dessutom klart överflödiga.
jag gillar att köra dom efter marklyften så jag verkligen blir trött i svanken, då jag har haft väldigt dålig hålning så har dessa 2 i kombination gjort den bättre. men den kanske man ska ta bort och lägga kraft på någon annan övning? :)

nmanradnävna
2011-03-20, 13:43
Om du tycker om ryggresningarna så fortsätt kör dom helt klart. Jag hade dock kört dom efter chins och roddarna då det känns viktigare att prioritera dem först. I övrigt kör jag som du vad gäller ryggövningar, mark,chins och en roddvariant. Ryggen har vuxit bäst på mig so long

guitarguy
2011-03-20, 13:45
Om du tycker om ryggresningarna så fortsätt kör dom helt klart. Jag hade dock kört dom efter chins och roddarna då det känns viktigare att prioritera dem först. I övrigt kör jag som du vad gäller ryggövningar, mark,chins och en roddvariant. Ryggen har vuxit bäst på mig so long
Det är inget problem att köra ryggresningar innan chins eller rodd. Men jag ska prova som du säger att köra de efter :) så får vi se hur de går.

Curls
2011-03-20, 13:46
Ett komplett ryggpass skulle ju kunna innebära 1-2 övningar beroende på hur bra du är på att utföra dom.

guitarguy
2011-03-20, 20:05
Ett komplett ryggpass skulle ju kunna innebära 1-2 övningar beroende på hur bra du är på att utföra dom.

det är väldigt sant, jag har inte gymmat längre än 1.5 år. men är väldigt seriös, resultaten kommer. Vi får se i framtiden om jag klarar hela ryggen på 2 övningar.

Men jag har fått svar på min fråga, får tacka!

KalleTeodor
2011-03-20, 20:09
3 övningar på rygg och 3 på bröst brukar jag köra. sedan 2 på resten av muskelgrupperna förutom ben där jag går igenom allt.

Är det något att köra på?

rooz
2011-03-20, 20:14
3 övningar på rygg och 3 på bröst brukar jag köra. sedan 2 på resten av muskelgrupperna förutom ben där jag går igenom allt.

Är det något att köra på?

"Där jag går igenom allt" :confused:

Ryggpass
Mark+ 2 till 3 komp brukar det bli.

Ponitus
2011-03-20, 22:22
Mark, rodd och chins. Allt som behövs för att bygga rygg, imo.

mn8eii
2011-03-20, 22:27
Tycker det ser bra ut.

För mig gäller: marklyft, chins, skivstångsrodd + 1-2 komplementära ryggövningar beroende på vad jag är sugen på (T-bar, olika varianter på latsdrag, hantelrodd etc.)