handdator

Visa fullständig version : För snabb viktnedgång?


Robinha
2011-03-20, 10:20
Hej! Jag är för tillfället under deff, och har vart det de senaste 7 veckorna. Det är första gången som jag deffar, och har därför en fråga (som många lär tycka är rätt så dum, men jag behöver svar).

Min startvikt var 94,5 kg, och imorse när jag vägde mig stod vågen på 88 kg, vilket innebär en minskning på 6,5 kg. Under de senaste 10 dagarna har jag använt mig utav Ripped Fuel 5x, en sorts "metabolismbooster", och då har jag tappat 2 kg.
Eftersom jag är nybörjare inom detta så vänder jag mig till er kunniga och undrar: är min viktminskning under dessa 7 veckor (speciellt de 2 senaste veckorna) för stor? Mitt främsta mål med deffen är att tappa fettvikt.

MVH Morendo

Doggeh
2011-03-20, 12:14
Har du varit överviktig med dina förra 94.5 kg? Tänkte om du var fet alltså. Om du nu har varit det så är det en helt normal viktnedgång då fetare personer kan lägga på sig ett större kcal - än smalare personer utan att det påverkar en negativt.

I längden kanske det blir jobbigt att gå ner ca 1 kg i veckan men du får köra som du vill, jag själv skulle kanske sakta ned efter vecka 10 och försöka gå ned 0.5kg i veckan och FÖRSÖKA bygga extra muskler.

Robinha
2011-03-20, 12:57
Har du varit överviktig med dina förra 94.5 kg? Tänkte om du var fet alltså. Om du nu har varit det så är det en helt normal viktnedgång då fetare personer kan lägga på sig ett större kcal - än smalare personer utan att det påverkar en negativt.

I längden kanske det blir jobbigt att gå ner ca 1 kg i veckan men du får köra som du vill, jag själv skulle kanske sakta ned efter vecka 10 och försöka gå ned 0.5kg i veckan och FÖRSÖKA bygga extra muskler.


Jag skulle vilja påstå att jag är överviktig (med tanke på att jag är 180 cm lång och har hög fettprocent). Mitt kostschema ser ungefär ut såhär:

Frukost: Havre- och råggrynsgröt med linfrön (1,5 portion)
Proteindryck med mjölk (1,5 skopa Whey 80 + 3 dl mellanmjölk)