handdator

Visa fullständig version : Gyno!! se hit


tdaman
2011-03-20, 01:46
God kväll. Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta men valde i den här kategorin som jag tyckte passade bäst samt jag tror mest kollar i. Har iallafall lidit av gyno sen tonåren och har kvar det än. Tror det började vid 13 års åldern och jag är 19 år idag.

Har aldrig vart och visat upp det för någon läkare då jag anser det vara ganska pinsamt, men är något jag kommer göra inom kort. Har diskuterat med föräldrarna som tycker jag ska vänta och se om det går bort innan jag fyller 20 men det lär det inte göra, vet jag själv.

Så min fråga är, är det värt att vänta ett år till och fördriva tiden tycker ni med detta när man kan få det gjort kanske till sommaren när jag är 19½ unfefär? Vill ha något bra argument att gå emot föräldrarna med detta helst.

Tacksam för svar.

eequal
2011-03-20, 02:12
Om du nu mår dåligt av det så skulle jag nog gått till en läkare och rådslagit med denne istället. Tror inte att operationen är särskilt komplicerad, dock så får du väl själv stå för kostnaden?

Nu vet jag inte hur din kropp ser ut i övrigt, men i vissa fall så försvinner det vid en minskning av kroppsfett %

Upptaget
2011-03-20, 02:23
Tror inte att operationen är särskilt komplicerad, dock så får du väl själv stå för kostnaden?



Enligt folk på Dopingdelen på FB så bekostar staten operationen om man fått det i tonåren alltså utan olagliga preparat..

He-man
2011-03-20, 13:04
Jag tvivlar på att du faktiskt har gyno, snarare är det troligt att som många andra (däribland mig själv) har oturen att fett samlas just på brösten, alltså inte förstorade bröstkörtlar. Fett lägger sig alltid olika på olika människor. Men du kan ju alltid uppsöka HC för att få en bedömning om det är gynokomasti eller bara ansamling av fett. Är det det senare kan du deffa bort det.

Tunga Vikter
2011-03-20, 13:48
Tycker du skall gå till en doktor så fort du kan och försöka bli av med det. Är inget att skämmas för. Det är många som har/haft tonårsgyno och läkaren har garanterat sett det förut. Bättre att få ordning på det så fort som möjligt tycker jag så slipper du "lida" i onödan.

Hur du än gör så önskar jag dig lycka till!