handdator

Visa fullständig version : Har pwo gått överstyr för er också?


AronP
2011-03-19, 19:37
Känner att mitt pwo användande har spårat en aning och skulle vilja känna att jag inte är den enda med det här problemet.

Dagens pwo:
glass
10g malto
1 skopa Jacked xx extreme
3 skopor vip-x extreme
5g beta-alanin
3g kreatin
5 tabletter altered state

Säg att det finns folk som är värre!

Tediiieee
2011-03-19, 19:39
6 skopor jacked xx

AronP
2011-03-19, 19:40
6 skopor jacked xx
Yes! Precis sånt där jag vill höra. Hmm undra om jag skulle palla det.

Spridis
2011-03-19, 19:43
Testade en gång 3 muggar kaffe. Fick gå och skita mitt i knäböjen...

Kischen
2011-03-19, 19:51
Droga sig för att lyfta vikter en timma eller två? ptja.,

Vunnis
2011-03-19, 19:54
Max 600 mg koffein brukar det bli. *okonstig*

Sheogorath
2011-03-19, 20:07
Nope. Däremot vet jag att jag skulle haft lätt för att trilla dit och har därför aldrig testat DMAA trots att flickvännens burk står här och stirrar på mig. Jag kör istället på en stor kopp kaffe eller 400 g koffein samt BCAA och B-Alanin. 2 msk druvsocker också om det är på fastande mage innan frukost. Hardly över styr, känner jag.

Knappast det du ville höra, men det kan vara bra att få höra att de finns de som reflekterat över risken och valt den andra vägen.

AronP
2011-03-19, 20:14
Knappast det du ville höra, men det kan vara bra att få höra att de finns de som reflekterat över risken och valt den andra vägen.
Hehe jo det är bra, jag har också reflekterat över det. Planen är att dra ner när mitt liv rett ut sig.

monk
2011-03-20, 08:32
prövade 5 skoper jack3d men blev yr, tar 3 hällre med extra koffein o beta alanin:D

Ego
2011-03-20, 09:19
Nope. Däremot vet jag att jag skulle haft lätt för att trilla dit och har därför aldrig testat DMAA trots att flickvännens burk står här och stirrar på mig. Jag kör istället på en stor kopp kaffe eller 400 g koffein samt BCAA och B-Alanin. 2 msk druvsocker också om det är på fastande mage innan frukost. Hardly över styr, känner jag.

Knappast det du ville höra, men det kan vara bra att få höra att de finns de som reflekterat över risken och valt den andra vägen.


På den tiden då det var "mer okej" med DMAA och jag körde min diet, så sprang jag genom snöstormen i halka klockan 04 en lördagsmorgon och det fanns inga negativa tankar, allting var perfekt. Men jag är något överkänslig mot stims, en kopp av vanlig kaffe tar mig till Euforilandet.

Brukar annars köra 4 veckor med PWO och 2-3 veckor utan. Sedan tar jag PWO enbart till de krävande eller lite längre passen, inga problem med energi på mina 600g kolhyrater om dagen *screwy*

koffein_beroende
2011-03-20, 10:03
Jag är i träsket, började med jack3d och blev säkert 10-15 burkar, nu kör jag shotgun och den funkar också grymt bra, får se vad det blir sen :) men ja det är överdrivet, att man ens ska behöva en PWO är konsigt, jag är grymt motiverad till att träna ändå, men man kände sig ju tvungen att testa och det är svårt att tänka sig träna utan nu.

clappen
2011-03-20, 10:09
Nope. Däremot vet jag att jag skulle haft lätt för att trilla dit och har därför aldrig testat DMAA trots att flickvännens burk står här och stirrar på mig. Jag kör istället på en stor kopp kaffe eller 400 g koffein samt BCAA och B-Alanin. 2 msk druvsocker också om det är på fastande mage innan frukost. Hardly över styr, känner jag.

Knappast det du ville höra, men det kan vara bra att få höra att de finns de som reflekterat över risken och valt den andra vägen.

Du var då en hård jävel.. Hur många burkar koffeinpiller blir det? :naughty:

mangemani
2011-03-20, 10:34
3½ skopor berserk och 6g beta-alanin.
innan så låg jag på 4½ skopa jacked-xx och innan dess 4 skopor jack3d.
har inte riktigt vågat att överdosera rejält.

Mauriice
2011-03-20, 12:09
Wow, vilka erfarenheter...

Själv har jag aldrig kört PWO, men jag inhandlade faktiskt en burk Anabolic Beast häromdan som ska testas imorgon. Ska bli mycket spännande att se hur det kommer påverka mig, tänk om jag inte märker någon skillnad?

internethjälten
2011-03-20, 12:22
Känner att mitt pwo användande har spårat en aning och skulle vilja känna att jag inte är den enda med det här problemet.

Dagens pwo:
glass
10g malto
1 skopa Jacked xx extreme
3 skopor vip-x extreme
5g beta-alanin
3g kreatin
5 tabletter altered state

Säg att det finns folk som är värre!

Du kanske skulle testa ett par vita veckor för att kroppen ska nolla sig igen. Låter mest som att du tappat känsligheten för dessa ämnen. Blir liksom bara dyrt i slutändan om varje pass ska kosta 50 spänn i tillskott för att ens finna gnista att lyfta skrotet.

exevision
2011-03-20, 12:33
Wow, vilka erfarenheter...

Själv har jag aldrig kört PWO, men jag inhandlade faktiskt en burk Anabolic Beast häromdan som ska testas imorgon. Ska bli mycket spännande att se hur det kommer påverka mig, tänk om jag inte märker någon skillnad?

Tja, den innehåller ju gråzons preparatet 1,3-dimethylamylamine (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162574).
Så du märker säkert effekt.

Doggeh
2011-03-20, 12:38
4.5 skopor Rage Extreme... Passet blev grymt men the aftermath....

Ett ord: BAJSPUMPF!

hejhopp79
2011-03-20, 12:50
Vad händer om ni kör utan PWO?

McLR
2011-03-20, 13:07
60min innan långsamma kolhyderater
30min innan jack3d 2 till 3 skopar
15min innan snabba kolhyderater och vassle
under passet vassle

mangemani
2011-03-20, 13:21
Vad händer om ni kör utan PWO?

det har hänt vissa ggr att jag glömde att ta rage på den tiden då jag tog det och jag blev lika förvånad varje gång jag hade glömt att ta det,jag presterade bättre i gymmet då,men jag har även testat att inte ta det 2 dagar i sträck och då blev resultaten mycket sämre=/,varförvet jag inte.

har aldrig glömt att ta jack3d och dom andra,so dom vet jag inte hur resultatet skulle bli utav,sämre antar jag eftersom jag känner att dessa PWO gör skillnad.

raQblad
2011-03-20, 13:36
Var ær Lepras? Han kør ju en helt osannolikt magisk blandning av allt møjligt han också. Men tror inte han kommit till glassen ænnu, som TS.

Sjælv duger det gott med 3 konservativa skopor Rage. Och nån kaffekopp innan.

daloatf
2011-03-20, 13:41
Vad händer om ni kör utan PWO?

Ibland blir jag bara mindre taggad det passet. Dock var det länge sen jag körde helt utan koffein. Får testa och se om jag tycker det blir någon skillnad.

koffein_beroende
2011-03-20, 13:45
Vad händer om ni kör utan PWO?

Jag körde faktiskt utan PWO i fredags, var stressad och kom på att jag glömt den hemma när jag var halvvägs till gymmet, gick bra ändå faktiskt, hade inte exakt samma fokus som vanligt men ändå bra, pwo har helt enkelt blivit en vana typ, jag ser ingen anledning till att vara utan, förutom kostnaden, men det är det värt.

nmanradnävna
2011-03-20, 13:47
Fan, är ju som en drog för er. Visste inte om att beroendet fanns i såpass utsträckning

AronP
2011-03-20, 13:48
Du kanske skulle testa ett par vita veckor för att kroppen ska nolla sig igen. Låter mest som att du tappat känsligheten för dessa ämnen. Blir liksom bara dyrt i slutändan om varje pass ska kosta 50 spänn i tillskott för att ens finna gnista att lyfta skrotet.
Skulle tro det också. Jag tycker som sagt det gått överstyr nu även det inte är pga ekonomin. Blir till att reda ut det snart.

Vad händer om ni kör utan PWO?
Inte så mkt egentligen. Ligger jag lågt på koffeinet så kan jag bli lite segare. Framförallt vill jag ha effekten innan.

Verkar som jag ligger i toppen, får bli till att styra det snart.

JJOHANSSON
2011-03-20, 14:00
Fan, är ju som en drog för er. Visste inte om att beroendet fanns i såpass utsträckning

once you go black you never go back ;)

Gober
2011-03-20, 14:00
Tror många skulle behöva köra 4veckor utan PWO då och då. Dels för att inte bli beroende (psykiskt) och för att återfå bra effekt utan att behöva dra i sig en halvburk innan varje träning.

Jag brukar hålla mig till rek dos, ibland lite mer. Har testat överdosera ibland men just koffeinet mår jag skit av om jag kommer upp i runt 400mg och över.

Lepras
2011-03-20, 17:54
Var ær Lepras? Han kør ju en helt osannolikt magisk blandning av allt møjligt han också. Men tror inte han kommit till glassen ænnu, som TS.

Sjælv duger det gott med 3 konservativa skopor Rage. Och nån kaffekopp innan.

Njaa,så hemska är inte mina pwo blandningar..
Men ibland går det lite överstyr...:D

Kan bli:
Top formula pwo 30-40g
jacked-xx 10g
4-8g beta-alanin
2-600mg koffein
och ibland några "pump tabs" dirskt innan träning..

hurril
2011-03-20, 18:02
Diskussioner om DMAA verkar vara utanför tillåtet område på det här forumet. Men är det någons om har en länk till ett resonemang om varför det är klassat som det är. Anser man att det är beroendeframkallande till någon hög grad, är det förenat med högre risker eller är det för effektivt? Något annat? (Diskussion om det är väl förbjudet men som sagt, någon länk kanske?)

b1gdude
2011-03-21, 07:14
30 min innan träning: 2-2½ skopor jack3d
Under träning: 2-3 teskedar kreatin, blir ca 15g kreatin :D

rooz
2011-03-21, 08:18
När det begav sig

Runt 0,8-1G koffein:D

JJOHANSSON
2011-03-21, 16:51
200mg koffein, 3skopor rage nitro. 50g fast carbs och 12G eaa med beta.

RassK
2011-03-21, 17:03
Jag tar mindre och mindre doser VIP-XX för att det är så jävla dyrt :D

Cerberus
2011-03-21, 17:38
koffein innan träning. Thats it.

Morrris
2011-03-21, 17:46
Dragit ner till 200 mg koffein. Endast på benpassen.

Kimball
2011-03-21, 18:21
Tacka vet jag 2-400mg koffeintabs + lite beta-alinin och ibland kre-alkalyn om det finns hemma. Dedär beroendet låter inte helt sunt för ren vardagsträning imho, okej om man något pass då och då vill slå något PB / har en riktigt dålig dag eller liknande, men annars mja.

collieweed
2011-03-21, 18:50
Bra tråd! Eller kanske mer viktig!

AronP
2011-03-21, 20:23
Tacka vet jag 2-400mg koffeintabs + lite beta-alinin och ibland kre-alkalyn om det finns hemma. Dedär beroendet låter inte helt sunt för ren vardagsträning imho, okej om man något pass då och då vill slå något PB / har en riktigt dålig dag eller liknande, men annars mja.
Jo jag är medveten om att det inte är helt sunt, har börjat dra ner nu. Upptakten kom av några dåliga veckor.

Crocker
2011-03-21, 20:38
Ibland kunde jag komma upp i 1000mg koffein/dag, så ja jag överdriv. Mådde dog aldrig dåligt, idag är 400 mg perfa!

Zibbe
2011-03-21, 20:40
Hade också en tid då jag nästan blev "beroende" utav PWO innan alla pass. Märker nu i efterhand och även lite under den tiden att det mest var en mental grej. Kör nu bara på en portion xtend, 5g kreatin och 200mg koffein samt lite tung musik i lurarna. Presterar lika bra/dåligt som innan när en PWO kunde bestå utav 3 skopor Jack3d, 400mg koffein, 5g kreatin, 5g Beta-Alanin och lite druvsocker.

mikaelj
2011-03-21, 21:39
Vad händer om ni kör utan PWO?

Som när mjölken är slut menar du?

Lepras
2011-03-21, 22:01
Ibland kunde jag komma upp i 1000mg koffein/dag, så ja jag överdriv. Mådde dog aldrig dåligt, idag är 400 mg perfa!

Råkat få i mig mellan 800-1200mg innan träning bara,och sen en 400-600 resten av dagen...inte så bra :/ men glömmer ofta att det är koffein i pwo-blandningarna :P

apagul
2011-03-21, 23:53
Nu har jag aldrig intagit dessa tillskott men som med koffein så vänjer man ju sig.

I ett längre perspektiv finns det faktiskt ingen större nytta.

vicarious
2011-03-22, 00:01
Ojoj vad mycket pengar man har kastat i sjön på olika PWOs. Tur man har blivit lite klokare med tiden.

Nu använder jag endast koffein & kreatin. Allt annat känns ovärt.

midwinterholes
2011-03-22, 00:31
Mest liberalt:
60 mg 1,3dimethylamylamine som härmar noradrenalin
Remeron, noradrenalinåterupptagshämmare
200 mg koffein

Upplevde total unagi.

Idag mår jag bättre och tar bara koffein och ZMA innan träning. Har aldrig varit i så bra form som nu.

anton2000
2011-03-22, 00:54
Hade också en tid då jag nästan blev "beroende" utav PWO innan alla pass. Märker nu i efterhand och även lite under den tiden att det mest var en mental grej. Kör nu bara på en portion xtend, 5g kreatin och 200mg koffein samt lite tung musik i lurarna. Presterar lika bra/dåligt som innan när en PWO kunde bestå utav 3 skopor Jack3d, 400mg koffein, 5g kreatin, 5g Beta-Alanin och lite druvsocker.

Bästa PWOn ever! Lite Hatebreed ger bättre tryck än 3 burkar NO-explode imo. On topic så är pwo en vana för mig, en del i träningsrutinen. Men jag tycker att det är värt 6.5kr per träningspass för lite extra taggning.

hurril
2011-03-22, 01:17
Vilka sinnessjuka doser av allt möjligt folk dragit i sig. Personligen har jag väldig hög känslighet för stimulanta. 200mg koffein så kan jag mangla gymmet. 400mg så vibrerar jag. 5g citrulline malate så får jag mycket god effekt som varar länge. 10g är ... crack. Jag beter mig som en apa och klättrar på väggarna, fnissar, härjar och rumsterar.

hejhopp79
2011-03-22, 01:42
Bästa PWOn ever! Lite Hatebreed ger bättre tryck än 3 burkar NO-explode imo. On topic så är pwo en vana för mig, en del i träningsrutinen. Men jag tycker att det är värt 6.5kr per träningspass för lite extra taggning.

Hatebreed är bästa träningsmusiken!

rajjan_dammit
2011-03-22, 13:33
Mest liberalt:
60 mg 1,3dimethylamylamine som härmar noradrenalin
Remeron, noradrenalinåterupptagshämmare
200 mg koffein

Upplevde total unagi.

Idag mår jag bättre och tar bara koffein och ZMA innan träning. Har aldrig varit i så bra form som nu.

Remeron är väl sedativt? Känns stabilt med antidepressiva läkemdel som PWO... Vad är unagi?

Matsa
2011-03-22, 13:55
Jag slutade med PWO när jag började plugga, kunde inte motivera kostnaden längre. Det kändes som om det gick sämre att träna men när jag tittade på vad jag presterade och jämförde så var det ingen skillnad förutom att jag fick bita ihop lite extra för att göra bra ifrån mig ibland. Började jag använda PWO igen skulle jag nog spara det till "viktiga" pass eller dagar då jag av någon anledning var ovanligt trött och sliten.

Vad är unagi?

Enligt wikipedia verkar det vara en japansk ål. Nog fan har PWO gått överstyr när man har ålar i den. :confused:

JimmyJoe
2011-03-22, 14:17
1 kopp kaffe.. yes sir..

Mapa
2011-03-22, 14:54
800mg koffein och beta alanin när jag skulle va optibyggare, nu dricker jag en kaffe eller två och lyssnar på arg musik. Det stressar inte kroppen lika mycket, jag presterar bättre och är inte alls lika trött efter passen

hurril
2011-03-22, 14:55
800mg koffein och beta alanin när jag skulle va optibyggare, nu dricker jag en kaffe eller två och lyssnar på arg musik. Det stressar inte kroppen lika mycket, jag presterar bättre och är inte alls lika trött efter passen

Det är så jag jobbar nu med. Inga stimulanta utöver mitt helt vanliga kaffebruk och sen 0.7-1 liter vatten sista timmen ungefär inför passet.

stridis
2011-03-22, 15:11
Enligt wikipedia verkar det vara en japansk ål. Nog fan har PWO gått överstyr när man har ålar i den. :confused:

Det här:
Complete awareness; Total state of awareness. Coming from from the japanese fighting style, Karate. When you have achieved Unagi, you can defend & prepare yourself from any danger at any given moment.

hejhopp79
2011-03-22, 15:17
Som när mjölken är slut menar du?

Say what?

suedish
2011-03-22, 15:59
Rage Extreme, helt perfekt inför cardio (handbollsträning/matcher för mig) tycker jag.

Donner
2011-03-22, 16:07
Det här:
Complete awareness; Total state of awareness. Coming from from the japanese fighting style, Karate. When you have achieved Unagi, you can defend & prepare yourself from any danger at any given moment.

OT: Sett vänner avsnittet där Ross ska lära ut unagi eller? ;)


Var även jag beroende av PWO innan, dock inte i den utsträckningen som folk här verkar vara. Nu kör jag endast kaffe då jag tyckte det blev lite för dyrt.

Nitrometan
2011-03-22, 16:55
Det här:
Complete awareness; Total state of awareness. Coming from from the japanese fighting style, Karate. When you have achieved Unagi, you can defend & prepare yourself from any danger at any given moment.

Du menar zanshin. Unagi är en ål. Fast de säger iofs att det är en god ål, så kanske upplevde du den.

Från wiki:
In karate, zanshin is the state of total awareness. It means being aware of one's surroundings and enemies, while being prepared to react.

In the context of kendō, zanshin is the continued state of spirit, mental alertness and physical readiness to meet the situation (such as an opposing attack) that must be maintained when one returns to kamae after attacking. It is one of the essential elements that define a good attack.

z_bumbi
2011-03-22, 17:51
Det stressar inte kroppen lika mycket

Vilket många verkar ha missat. Att stoppa i sig stora mängder uppiggande orsakar stress och stress utöver den man redan utsätter den för via träningen är sällan någon höjdare.

mikaelj
2011-03-22, 19:34
Say what?

En kopp kaffe+mjölk, min PWO. Du undrade hur man gjorde när PWO:n tog slut. Då undrade jag om det var som när mjölken tog slut.

(skämtet blev inte riktigt lika fyndigt när jag blev tvungen att förklara det)

Sheogorath
2011-03-22, 19:38
En kopp kaffe+mjölk, min PWO. Du undrade hur man gjorde när PWO:n tog slut. Då undrade jag om det var som när mjölken tog slut.

(skämtet blev inte riktigt lika fyndigt när jag blev tvungen att förklara det)

Jag förstod direkt Mikael, och uppskattade det. Misströsta inte. ;)

hejhopp79
2011-03-22, 19:43
En kopp kaffe+mjölk, min PWO. Du undrade hur man gjorde när PWO:n tog slut. Då undrade jag om det var som när mjölken tog slut.

(skämtet blev inte riktigt lika fyndigt när jag blev tvungen att förklara det)

Jag vet att du menade det, jag ville bara höra dig förklara det ;)

En jäkla skillnad dock mellan de två sakerna imo.

Beelz
2011-03-22, 21:22
Hur fan klarar ni att dricka kaffe innan träning? Så fort jag dricker kaffe när jag kommit hem måste jag springa på björnstugan.. Det går bra att häva 3-6 koppar på jobbet men den när jag kommit hem är det något skumt med...

davidandersson
2011-03-22, 22:11
Hur fan klarar ni att dricka kaffe innan träning? Så fort jag dricker kaffe när jag kommit hem måste jag springa på björnstugan.. Det går bra att häva 3-6 koppar på jobbet men den när jag kommit hem är det något skumt med...

Tror det är psykologiskt. Man skiter ju hellre hemma i lugn och ro:D

petah
2011-03-22, 22:23
Efter att ha provat minst 5 olika PWO's de senaste 4 åren så har jag börjat med 1-2 koffein-tabletter istället (som innan), och det går bättre.

Fredrik_S
2011-03-22, 23:30
Blir ganksa ofta en eller två shakers med svart kaffe. (påverkar inte magen nånting) kör snabbkaffe från lidl som man bara blandar direkt i shakern med hett vatten

Nitrometan
2011-03-23, 08:13
Vilket många verkar ha missat. Att stoppa i sig stora mängder uppiggande orsakar stress och stress utöver den man redan utsätter den för via träningen är sällan någon höjdare.

Precis. Det krävs inte mycket för att det slka bli kontraproduktivt.

carl0
2011-03-23, 13:19
Blir ganksa ofta en eller två shakers med svart kaffe. (påverkar inte magen nånting) kör snabbkaffe från lidl som man bara blandar direkt i shakern med hett vatten


Varför överdriva så med just kaffet, inte så att en shake vs två har någon STIM-effekt skillnad..

hejhopp79
2011-03-23, 13:22
Blir ganksa ofta en eller två shakers med svart kaffe. (påverkar inte magen nånting) kör snabbkaffe från lidl som man bara blandar direkt i shakern med hett vatten

Smakfullt ;)

hejhopp79
2011-03-23, 13:23
Varför överdriva så med just kaffet, inte så att en shake vs två har någon STIM-effekt skillnad..

Katekolamin-junkie; det bor en inom oss alla. Det känns bra att vara "stimmad" till lagom nivå. Pepp!

Fredrik_S
2011-03-25, 09:52
Varför överdriva så med just kaffet, inte så att en shake vs två har någon STIM-effekt skillnad..

Tror jag är lite beroende av smaken och känslan av att dricka kaffet. Älskar att stå i dushen på morgonen med 6 dl varmt kaffe i handen. Eller sitta på balkongen i vårkylan med en värmande shaker mellan händerna.
Jag har koffeinpiller för att jag tänkte sluta med kaffet(pga att jag vill få vitare tänder), men vill inte ta dom...

Larsson
2011-03-25, 09:58
Förut prövade jag massa olika tillskott, men ofta resulterade det bara i att magen strejkade. Senaste 6-7 månaderna är EAA innan träning enda tillskottet jag använder. Om jag tränar på morgonen brukar jag dricka en till två koppar kaffe innan jag går till gymmet och min träning har aldrig gått så bra som nu.

Tollesson
2011-03-25, 11:04
Jag kör på 500mg koffein till morgoncardion och sedan 2scoops Jacked XX/2scoops Jacked XX competition(varannan dag).
Körde på 3 scoops förr men sänkte mig till 2 och upptäckte att jag kände samma styrka utav det(Y)
Tycker man ska hitta andra vägar än att dubblera maxdoseringen utav redan starka produkter.

Rumsren
2011-03-25, 18:30
2 skopor Rage x2. Kommer att gå över till endast 200-400mg koffein när Rage burken är slut.
Måste ta och göra en ny spellista till ipoden och börja ta med till gymmet. Idag var det ingen musik alls och annars brukar det vara någon amerikansk country radio (gymmar på morgonen innan personalen har kommit dit och man har inte tillgång till stereon).

hejhopp79
2011-03-25, 21:07
Jag måste fråga er som äter koffeintabletter...känns det som att dricka kaffe eller vilket blir effekten? Jag har fått för mig att man kan dra i sig långt fler mg tabletter än samma mängd kaffe. Många skulle nog bli lite skakis på 4-500 mg koffein från kaffe, men inte samma mängd från tabletter liksom.

Rumsren
2011-03-25, 23:04
Jag måste fråga er som äter koffeintabletter...känns det som att dricka kaffe eller vilket blir effekten? Jag har fått för mig att man kan dra i sig långt fler mg tabletter än samma mängd kaffe. Många skulle nog bli lite skakis på 4-500 mg koffein från kaffe, men inte samma mängd från tabletter liksom.

Jag vill har den motsatta uppfattningen. Kaffe känner jag inte av alls, medan koffeintabletter ger märkbar effekt. Äter jag mer än 600mg koffein blir jag lätt lite orolig.

Har för mig att koffeinet i kaffe inte tas upp alls lika bra som en det från en koffeintablett.

hejhopp79
2011-03-25, 23:06
Den ergogena effekten är väl i alla fall inte samma av kaffe som koffeintabletter, vill jag minnas.

Du har kanske rätt, I dunno. Men ja 600 mg är en dos de flesta blir lätt oroliga av.

solari
2011-03-25, 23:19
Jag får ingen som helst positiv effekt av koffeintabletter, däremot en del negativa. Mår illa, får yrsel m.m.

Detta efter intag av 200mg. Vilket vad jag förstått ska motsvara en kopp kaffe.

hejhopp79
2011-03-25, 23:30
Folk har olika känsliga dopaminreceptorer. En del påverkas lättare än andra av stimulanter helt enkelt. Vissa får yrsel och blir oroliga av en kopp kaffe, andra dricker kaffe och känner ingenting. Man har även sett det här i forskning på dopamin-antagonister som följdaktligen dämpar utsöndringen av katekolaminer.

Det påverkas också av saker som om intaget är på fastande mage etc. Samt dagsform, t ex ökade katekolaminer i omlopp p g a dålig sömn, stress, bakfylla eller vad som helst.

En intressant sak jag kom att tänka på med PWOs nu är att de ofta innehåller betydande mängder magnesium i kombination med koffein och taurin. Effekten av både magnesium och taurin är att de lugnar de stimulerande effekterna av koffein eftersom de dämpar utsöndringen av stresshormon. Sannolikt resulterar det i att man blir "taggad" men inte överstimulerad lika lätt, fastän mängden koffein i PWO's också ofta är betydande.

Sen är det ju en mängd andra ämnen i produkterna också som jag har mindre bra koll på.

solari
2011-03-25, 23:36
Ja, något med mig är knepigt.
Pwo får jag bra resultat av (med koffein) energidrycker med koffein gör mig pigg osv. Däremot blir jag alltså inte det minsta pigg av koffeintabletter, utan mår bara dåligt.

hejhopp79
2011-03-25, 23:47
Det är många som inte tål särskilt mycket kaffe innan de blir stissiga. Dessutom maskerar stimulanter som koffein och nikotin inte sällan vanliga psykiska besvär som ångest. Många skulle nog överhuvutaget må bra av att inte dricka så mycket kaffe. En kopp om dagen är en sak, fem en annan. Många verkar ju gå runt med kroniskt hög stressnivå p g a sitt kaffedrickande, vilket knappast är gynnsamt på något sätt förutom om man ska sitta uppe på jobbet en hel natt ibland ;)

Jo, men som jag skrev ovan innehåller PWO:s ofta också ämnen som lugnar de stimulerande effekterna. Tillverkarna försöker väl sätta ihop en optimal blandning som gör en "perfekt" taggad. Såg att det i en av de kändare PWO-tillskotten var det 400 mg magnesiumcitrat, vilket är mycket magnesium som kroppen tar upp bra.

Dessutom innehåller energidrycker ofta också b-vitaminer som verkar lugnande på nervsystemet, samt ovan nämnda taurin.

Jag får inte heller samma effekt av energidrycker som jag får av en kopp starkt, svart kaffe.

panzerpig
2011-03-26, 00:43
Kör inte PWO längre, tveksam till om det är speciellt bra produkter vid långvarigt bruk...
Kör iofs koffeintabletter (200mg) innan många pass nu för tiden.
Dricker inte kaffe så jag blir lite piggare om jag är sliten, fast det går lika bra utan.

bear.flowertwig
2011-03-26, 01:01
Känsligheten för mig är extremt kopplad till dagsform. Kommer ihåg när jag brukade köra morgonpromenader och innan dess ta en iskaffe som då och då gav en rejäl effekt. Samma koffeindos i andra sammanhang gav sällan eller aldrig samma effekt.

hejhopp79
2011-03-26, 01:33
Och att du intar det på fastande mage.

Koffein tas också upp långsammare med mjölk än utan.

bear.flowertwig
2011-03-26, 01:47
Och att du intar det på fastande mage.

Koffein tas också upp långsammare med mjölk än utan.

Jo fast det kan ändå diffa rejält från dag till dag.

hejhopp79
2011-03-26, 13:06
Mm jo det upplever jag också. Beror mycket på hur jag sovit och hur taggad jag blir rent allmänt. Har jag sovit solida 8 timmar kvalitetssömn så blir jag sällan så taggad av kaffe då stressnivåerna är låga i kroppen. Tvärtom om jag sovit 3 timmar

AronP
2011-03-26, 17:58
Jag kan uppdatera med att säga att jag skärt ner väsentligt på pwon, mkt pga att jag mått mkt bättre och sovit mer vilket gjort att det inte krävts så stora mängder.

Qiuq
2011-03-26, 20:42
6 skopor jacked xx

:hbang:

hur fan överlever du? :)

Tediiieee
2011-03-26, 21:49
:hbang:

hur fan överlever du? :)

Jadu:naughty: Bra trööööck är det iallafall.

hertzman
2011-03-26, 23:26
Jadu:naughty: Bra trööööck är det iallafall.

Bra blodtryck om inte annat. Pröva en blodtrycksmätare på de där doserna. Du förstår väl själv att det troligen är skadligt?

Tediiieee
2011-03-27, 17:22
Bra blodtryck om inte annat. Pröva en blodtrycksmätare på de där doserna. Du förstår väl själv att det troligen är skadligt?

6 st släta skopor är väll inte så fasligt mycket?

Men som AronP har jag också sänkte det lite, kör på 4 st atm.

hoog
2011-03-27, 21:10
Men jag är något överkänslig mot stims, en kopp av vanlig kaffe tar mig till Euforilandet.

Pojk, du borde fan skämmas!

Eufori av kaffe? Välmående måste du väl mena? Kan tänka mig att du är en som typ som springer runt och är hypad/ ropar på fyllan, som om det vore kungen av alla rus.

Zebb
2011-03-28, 03:47
6 st släta skopor är väll inte så fasligt mycket?

Men som AronP har jag också sänkte det lite, kör på 4 st atm.

Ehh... Har testat 2 skopor en gång, första och sista gången jag gjorde det.

Blev bara överstimmad. Med 6 st (!) skopor skulle jag nog ha legat på intensiven :S :smash:

Fattar inte att folk kan trycka i sig så mycket Jack o.dyl. *screwy*

Men visst, bryr man sig bara om utsidan men inte insidan, fine....

hariiis
2011-03-28, 08:33
Man har väl byggt upp så hög tolerans att 1g koffein är vanligt, troligtvis biter inte ens den dosen längre på mig, men placebo funkar som det ska alltså funkar produkten som den ska :)

Mathias Zachau
2011-03-28, 19:17
Fanns en tid då jag blandade PWO:s ohälsosamt friskt. Minns något tillfälle då jag använde SuperPump med Plasma Jet och Rage (på sjuka doser dessutom) inför ett och samma pass, med hjärtklappningar, yrsel och illamående som följd. Gick in i väggen till slut och fick dra ner rejält.

Försöker hålla mig till en PWO åt gången nu. Blandar enbart med malto och koffein. Mindre ös men bättre pass i slutändan.

carl0
2011-04-10, 23:44
Tror jag är lite beroende av smaken och känslan av att dricka kaffet. Älskar att stå i dushen på morgonen med 6 dl varmt kaffe i handen. Eller sitta på balkongen i vårkylan med en värmande shaker mellan händerna.
Jag har koffeinpiller för att jag tänkte sluta med kaffet(pga att jag vill få vitare tänder), men vill inte ta dom...

HAHAHA, klockrent, men jag skulle akta mig för blodtrycksproblem ;(, däremot håller jag med om att kaffe och koffeintabletter inte är samma sak, får inte alls samma känsla, koffeintabletter märker jag knappt av i tex 400mg, medans en kopp starkt kaffe blir man taggad och varm och allmänt stimad av.


Beskriv hur man dricker kaffe i dushen, vill kunna.

ett trick ponny
2011-04-11, 06:56
Jag tar ingen PWO alls. Mår bara dåligt av centralstimulerande ämnen.

Nina L
2011-04-11, 07:12
Jag har svårt med allt som har den minsta lilla möjlighet att bli beroendeframkallande. Jag tar dXb Crea-NOX och med jämna mellanrum tar jag dubbelt så mycket som jag behöver vilket visserligen gör mig jävligt taggad, men det ger mig dessutom huvudvärk. Deras Thermo Diet rör jag inte längre. Jag kan helt enkelt inte ta lagom. En del av mig tror hela tiden att dubbelt så mycket blir dubbelt så bra. Det är som att ha en hjärnskada. :D Till saken hör att jag är känslig för centralstimulerande. Halva rekommenderade dosen är det som funkar bäst för mig.

JJOHANSSON
2011-05-11, 15:25
det blir ett jävla tryck i shakern när jag blandar jack3d/crack.

Shakern blir "rund" i botten om locket är stängt. Den kan alltså inte stå som vanligt :D


*bump*

Livankaret
2011-05-13, 08:55
Känns det inte konstigt att behöva stoppa i sig en massa grejer för att kunna prestera så bra som möjligt?

Själv kan jag hoppa över en natts sömn, jobba 12 timmar i sträck för att därefter fortfarande ge allt under träningen. Likaså i perioder där man kanske inte är allt för tipptopp men visst lyckas man samla kraft nog att prestera maximalt under den korta tiden man ändå är på gymet?

I slutet av en deff kan jag kanske förstå att man inte är så glad i livet men under resterande tiden borde det väl vara mer givande om ni tränade upp er mentalt för att kunna prestera istället för att låta tillskott ta hand om den biten?

Morrris
2011-05-13, 09:26
Hehe, en träningskompis köpte nyss en burk Jack3d. Han gick ut ganska hårt och körde tre skopor direkt.

Aldrig sett honom så seg. Han brukar iofs ta ett par koppar kaffe innan läggdags för att sova ordentligt.

hertzman
2011-05-13, 10:04
Hehe, en träningskompis köpte nyss en burk Jack3d. Han gick ut ganska hårt och körde tre skopor direkt.

Aldrig sett honom så seg. Han brukar iofs ta ett par koppar kaffe innan läggdags för att sova ordentligt.

Tre skopor Jacked?! Satan i gatan. Jag hade avlidit.

Morrris
2011-05-13, 10:49
Tre skopor Jacked?! Satan i gatan. Jag hade avlidit.

Ja, fattar inte hur han pallar det. Visst, ingen liten kille med nästan 100 kg på 190 cm. Han borde ju bli lite pigg dock.

rooz
2011-05-13, 10:50
4 skopor jack3d+800mg koffein...

Kimkay
2011-05-13, 11:07
4 skopor jack3d+800mg koffein...

rooz leder! ångestkänslor? :D

hertzman
2011-05-13, 12:08
Ja, fattar inte hur han pallar det. Visst, ingen liten kille med nästan 100 kg på 190 cm. Han borde ju bli lite pigg dock.

Pigg... på så höga doser skulle jag bli hög. Rejält.

4 skopor jack3d+800mg koffein...

Det där lär ju vara över gränsen för vad som är skadligt...

nocantdo
2011-05-13, 13:05
Alri Poison och 3 skopor Jack3d inte vid samma tillfälle men med 2 timmar eller något sådant emellan jag har fan aldrig haft så sky hög puls och känt mig så dålig måste vart en rejäl krock av ämnen.

hertzman
2011-05-13, 13:22
Alri Poison och 3 skopor Jack3d inte vid samma tillfälle men med 2 timmar eller något sådant emellan jag har fan aldrig haft så sky hög puls och känt mig så dålig måste vart en rejäl krock av ämnen.

Men varför?

Thrower
2011-05-13, 14:06
Är det konstigt om man inte känner nån märkbar effekt av 3 skopor Jack3d?

Rikard Jansson
2011-05-13, 14:07
3 st NO Xplode Ignite Shot, 2x 100 mg koffeintabletter samt 5 stycken treo på s2

hertzman
2011-05-13, 14:12
3 st NO Xplode Ignite Shot, 2x 100 mg koffeintabletter samt 5 stycken treo på s2

Det där är ju direkt farligt. På riktigt.

Thrower
2011-05-13, 14:14
Fattar inte vad det är för märkvärdigt med 3 skopor jack3d? Det är väl många som kör på det...

JJOHANSSON
2011-05-13, 14:30
fattar inte vad det är för märkvärdigt med 3 skopor jack3d? Det är väl många som kör på det...

+1

stridis
2011-05-13, 14:38
Börjar tänka: snart kommer någon och rockar tråden; eller vinner ett darwin award.:devil:

JJOHANSSON
2011-05-13, 15:36
Detta hände första veckan jag tränade.

Hade börjat med kreatin monohydrat, (uppladdning) och visste inte riktigt hur mycket 5g var -.- Så tog ett kaffemått som jag hittade i köket som det stod 5G på.

Var väldigt lös i magen de kommande dagarna och visste inte varför (förstod inte heller hur mina kompisar kunde blanda med ett glas vatten utan att det smakade grus) efter 6 dagar var 500g kreatin slut. "5g" skopan var snarare på 15g +. Jag hällde alltså i mig 75g kreatin om dagen de fem första dagarna.

Kimkay
2011-05-13, 15:41
Detta hände första veckan jag tränade.

Hade börjat med kreatin monohydrat, (uppladdning) och visste inte riktigt hur mycket 5g var -.- Så tog ett kaffemått som jag hittade i köket som det stod 5G på.

Var väldigt lös i magen de kommande dagarna och visste inte varför (förstod inte heller hur mina kompisar kunde blanda med ett glas vatten utan att det smakade grus) efter 6 dagar var 500g kreatin slut. "5g" skopan var snarare på 15g +. Jag hällde alltså i mig 75g kreatin om dagen de fem första dagarna.

*flex*

KaptenKrok
2011-05-13, 15:54
Detta hände första veckan jag tränade.

Hade börjat med kreatin monohydrat, (uppladdning) och visste inte riktigt hur mycket 5g var -.- Så tog ett kaffemått som jag hittade i köket som det stod 5G på.

Var väldigt lös i magen de kommande dagarna och visste inte varför (förstod inte heller hur mina kompisar kunde blanda med ett glas vatten utan att det smakade grus) efter 6 dagar var 500g kreatin slut. "5g" skopan var snarare på 15g +. Jag hällde alltså i mig 75g kreatin om dagen de fem första dagarna.

Överflödet tog sig ut den naturliga vägen. Kreatin är bra på det sättet. Du tar upp en viss mängd, resten som du inte kan tillgodogöra dig åker ut.

Sen beror vikten på densiteten. Att det står 5g på din skopa betyder inte att om den är full med kreatin så är det 5g kreatin i den. Olika pulver och granulat har olika densitet.

JJOHANSSON
2011-05-13, 16:00
Överflödet tog sig ut den naturliga vägen. Kreatin är bra på det sättet. Du tar upp en viss mängd, resten som du inte kan tillgodogöra dig åker ut.

Sen beror vikten på densiteten. Att det står 5g på din skopa betyder inte att om den är full med kreatin så är det 5g kreatin i den. Olika pulver och granulat har olika densitet.

Detta hände första veckan jag tränade.



Gör om gör rätt.

KaptenKrok
2011-05-13, 17:10
Gör om gör rätt.

Jag tycker inte det finns något negativt i att sörpla kreatin första veckan man tränar, annat än för plånboken. Att det inte gör varken till eller från för själva träningen är en annan sak. Finns ju betydligt värre saker man kan göra fel. :)

JJOHANSSON
2011-05-13, 17:16
Jag tycker inte det finns något negativt i att sörpla kreatin första veckan man tränar, annat än för plånboken. Att det inte gör varken till eller från för själva träningen är en annan sak. Finns ju betydligt värre saker man kan göra fel. :)

Jaja, men jag syftade på att du inte behövde läxa upp mig i hur mycket kreatin jag ska ta per dag, det är över ett år sen detta hände och absolut inget jag gjorde om då jag förstod att något va fel när påsen var slut efter 6 dagar :)

lirberr
2011-05-13, 20:28
Funkar verkligen PWO? Det enda jag testat är kaffe någon gång och en red bull någon gång, märkte ingen skillnad. Känns ju som att PWO's borde vara olagliga om dom verkligen har en bra centralstimulerande effekt..

Jag vann 2000 på hockeymatchen igår så tänkte inhandla lite grejjer (Om det funkar)

willtjam
2011-05-13, 20:35
Allting funkar ju inte för alla. Pröva med en billig variant?

NiHa
2011-05-13, 22:32
Prövat flera olika PWO:n under åren men topp var första batcherna från USA av Superpump och Supercharge, hade dom och har dom som referens. Ett tag ville man se om man kunde få mer ihärdig pump än Supercharge och kombinerade den med Plasma Jet som givetvis överdoserades. Resultatet var otroligt illamående, kallsvettningar och värdelöst pass så efter två försök skippade jag Plasma Jet och nöjde mig med den skarpa intensiteten, ökade återhämtningsförmågan mellan seten och pumpen som Supercharge gav mig. Givetvis blev det som ett gift då träningspassen inte i närheten blev samma som med PWO:n. Efter ett tag så togs substanser bort från Superpump vilket gjorde att den blev...ointressant. Senare försvann även Supercharge vilket gjorde att det blev paus i PWO:n. Jag kör alltid uppehåll mellan burkarna för att inte tillvänja kroppen så att man kan få rimlig uppfattning på effekter av olika PWO:n. Har prövat koffeintab (400mg) med beta alanin och kreatin men det är knappt märkbart så då brukar jag skippa det i stället. Vid deff kan jag nog köra både 4 och 5 skopor Jack 3d. Jag har bra blodtryck och påverkas inte nämnvärt av koffein (icke kaffesörplande). Effektiv för mig PWO:n blir jag mentalt beroende på pga att resultaten är bättre och det har varit kortare återhämtningsbehov mellan passen men det var som sagt var på "den gamla goda tiden".

Mauriice
2011-05-16, 19:15
Igår körde jag en riktig "värsting": 8g Anabolic Beast, 200mg koffein, 5g arginin. Blev go pump där, främst tack vare argininet. Annars kör jag 4g Beast och 5g arginin. Otroligt bra, får både grymt fokus och pump.

proteinsynthesis
2011-05-19, 14:48
Provade en pwo nyss, brutal fx, fick effekt redan efter femton minuter.sitter nu "speedad" på tunnelbanan på väg till gymmet. Den avgivna doseringen är nog för mycket för mig, får halvera den tror jag.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Aumega3
2011-05-19, 21:49
Centralstimulerande ämnen försämrar upptaget av järn som sedan påverkar tillverkningen av hemoglobin och i slutändan förhindrar normal syresättning i blodet.

Stämmer detta?

Hank
2011-05-19, 23:32
4 skopor rage nitro på tom mage inför morgonpassen ger en lysande start på dagen! Hur mycket ork som helst och mår och presterar som en kung flera timmar efter passen.

Andersk
2011-05-20, 06:13
Lät ju bra det där =)

Jag kör på malto,vassleisolat och creatine före och efter.

Testat No-xplode och älskade de första gången, ångest och väldigt ont i bröstet efteråt, nån som fått liknande? Blev till att sälja burken. Blir en kaffekopp nu istället.

Ammu
2011-05-20, 09:17
No-Xplode fungerar inte alls på mig. när jag tog 5 skopor och 400mg koffein extra igår så kändes de lite bättre.