handdator

Visa fullständig version : Är vassle "farligt" för en 10åring


Gunfire
2011-03-19, 19:25
Det är så att min lille bror vill ha lite protienfluff, eller smaka på den jag gjorde, är det på något sett dåligt för barn att äta ?

anton2000
2011-03-19, 19:26
Det är så att min lille bror vill ha lite protienfluff, eller smaka på den jag gjorde, är det på något sett dåligt för barn att äta ?

Det är ganska bra för barn att äta. Annars blir dem nämligen inte vuxna.

Gunfire
2011-03-19, 19:28
Det är ganska bra för barn att äta. Annars blir dem nämligen inte vuxna.

Jo men ja menar om det är något farligt med just pulver form

Fatcan
2011-03-19, 19:29
Dricker han mjölk...?

Sheogorath
2011-03-19, 19:29
Jo men ja menar om det är något farligt med just pulver form

Nej.

Sverker
2011-03-19, 19:44
Det finns vassleprotein i barnvälling. Så länge man tål mjölk är vassle ett utmärkt livsmedel.

Eddie Vedder
2011-03-19, 20:01
Inget farligt med vassle. Förmodligen hundra gånger bättre med proteinfluff för barn än många av barnmatsprodukterna på marknaden.

Det är i så fall en viss skepsis mot aspartamet från tidig ålder om något. Där skulle man ju kunna gå efter försiktighetsprincipen.

Gober
2011-03-19, 20:22
Den enda risken är väll att han kommer dwarfa dig inom 30 dagar.

Gunfire
2011-03-19, 20:35
Inget farligt med vassle. Förmodligen hundra gånger bättre med proteinfluff för barn än många av barnmatsprodukterna på marknaden.

Det är i så fall en viss skepsis mot aspartamet från tidig ålder om något. Där skulle man ju kunna gå efter försiktighetsprincipen.


Jo det var det jag tänkte, men han gillade det, bättre med fluff än godis osv, ska hitta ett pulver utan aspartam.

Grazzafukkinrazzi
2011-03-19, 20:43
Jo det var det jag tänkte, men han gillade det, bättre med fluff än godis osv, ska hitta ett pulver utan aspartam.

då innehåller det förmodligen sucralos eller något annat annat sötningsmedel istället bara, håll intaget på en förnuftig nivå så är det säkerligen inga problem med aspartamet.

Gunfire
2011-03-19, 20:43
då innehåller det förmodligen sucralos eller något annat annat sötningsmedel istället bara, håll intaget på en förnuftig nivå så är det säkerligen inga problem med aspartamet.

okej tack.

joasimo
2011-03-19, 23:34
då innehåller det förmodligen sucralos eller något annat annat sötningsmedel istället bara, håll intaget på en förnuftig nivå så är det säkerligen inga problem med aspartamet.

Fast med sucralos behövs det betydligt mindre mängd, än med aspartam tex.

Sverker
2011-03-20, 07:12
Du kan inte jämföra mängderna mellan olika typer av ämnen. De omsätts ffa helt olika.

Aspartam bryts ned och vi kan få en del effekter. Sök så finner du säkert.
Sukralos omsätts inte alls utan bara passerar igenom oss. Sukralos är alltså mer en miljöfråga med vad som händer i våra reningsverk och vattendrag.