handdator

Visa fullständig version : Stor överkropp, men vaderna hänger inte med!


Zradingoman
2011-03-19, 16:39
Hallå!

Kört styrketräning ett bra tag nu och byggt upp bra med muskler sen jag började. Dock ligger problemet i hur dessa muskler är fördelade..

Gick ner några kilon alldeles nyligen och då såg jag hur smala mina vader (låren är bra) är i förhållande till min överkropp (främst armar som växer galet).

Vad ska jag göra? Strunta i att träna armar och bara köra ben? Självklart vill jag ha en symmetrisk kropp

Tacksam för svar

McLR
2011-03-19, 16:41
Vad mäter vaderna och armarna?

eJohansson
2011-03-19, 16:56
Vaderna är väldigt svåra att utveckla om man inte har bra gener för det, men du kan ju köra vader 2-3 gånger i veckan så finns det definitivt större chans att dom växer.
Om du frågar mig så ska du fortsätta träna resten av kroppen som vanligt.

Zradingoman
2011-03-19, 16:58
Vad mäter vaderna och armarna?

Du får förklara vad du menar mer noggrant

mattilainen
2011-03-19, 16:59
Du får förklara vad du menar mer noggrant

Du ska mäta vaderna och sen mäta armarna. Sedan ska du jämföra skillnaden.

EDIT
Mät med ett måttband.

benacii
2011-03-19, 17:00
Du får förklara vad du menar mer noggrant

hur många centimeter runt armar respektive vader har du???*screwy*

Zradingoman
2011-03-19, 17:03
Omkrets biceps = 35 cm
Omkrets vader = 37 cm

Zradingoman
2011-03-19, 17:04
hur många centimeter runt armar respektive vader har du???*screwy*

Ja, jag är lite seg :smash:

ceejay
2011-03-19, 17:33
vaderna är större iaf. Det är bra :)

Crocker
2011-03-19, 17:51
Omkrets biceps = 35 cm
Omkrets vader = 37 cm
Det är väl ganska symmetriskt, de kanske inte är så rippade?

Pungis
2011-03-19, 17:56
Ut och spring backintervaller :)

Pintan
2011-03-19, 17:57
Har själv alltid tyckt att mina vader är små. Men när jag kollade på en bild ganska nyligen var dom mycket större än jag trodde. Har hört det från folk i min närhet också. Tror det kan vara ögat som luras av att man alltid ser dom ganska långt uppifrån.

RobbanColeman
2011-03-19, 18:02
Hallå!

Kört styrketräning ett bra tag nu och byggt upp bra med muskler sen jag började. Dock ligger problemet i hur dessa muskler är fördelade..

Gick ner några kilon alldeles nyligen och då såg jag hur smala mina vader (låren är bra) är i förhållande till min överkropp (främst armar som växer galet).

Vad ska jag göra? Strunta i att träna armar och bara köra ben? Självklart vill jag ha en symmetrisk kropp

Tacksam för svar

Stor överkropp med 35cm överarm(växer galet)? Dessutom var ju vaderna större än armarna, det är ju snarare armarna som är efter vaderna.

edit: självklart säger inte måttbandet allt, i know, men kom igen...

StampChamp
2011-03-19, 18:06
Dina vader släpar ju inte direkt. Mina armar mäter 44cm och vaderna 40. Jag har inte genitiken för att bygga bra vader, jag har extremt "manliga" vader ;) Dvs korta muskelfästen.

IronBug
2011-03-19, 18:09
Ser gärna bilder på dessa galna 35cm armar. Finns ju folk som har galna armar trots små mått, så en bild innan man kan uttala sig.

Sheogorath
2011-03-19, 18:17
Har ingen ens tänkt tanken att han kanske inte tokflexade biceps utan helt enkelt bara mätte överarmarna?

TS: spände du biceps maximalt när du mätte eller la du bara måttbandet runt den avslappnade armen? Det är en liten oskriven regel att just överarmarna ska spännas så mycket att man riskerar att få hjärnblödning.

Mushan
2011-03-19, 18:39
Stor överkropp med 35cm överarm(växer galet)? Dessutom var ju vaderna större än armarna, det är ju snarare armarna som är efter vaderna.

edit: självklart säger inte måttbandet allt, i know, men kom igen...

Han kanske hade 28cm i omkrets när han började?

Sheogorath
2011-03-19, 18:45
Han kanske hade 28cm i omkrets när han började?

Kanske det. Vad vet jag? Bäst att klargöra det mest grundläggande innan diskussionen börjar, anser jag.

TheGhr
2011-03-19, 21:31
35 cm armar duger, jag har just uppnått denna drömgräns. Jag ser bra separation även i slappt läge. Vill dock gärna ha 40. :D Mina vader är 33 cm och även om jag inte är jättenöjd(De växer om inte annat inte) så är 37 som du har kanske helt okey om du har sköna linjer.

panzerpig
2011-03-19, 21:59
hals, överarm och vader ska ha samma mått (ungefär) på en byggare om man ska ha bra symmetri. tror det står i brawn men minns inte säkert och vet inte hur vedertaget det är.

Zradingoman
2011-03-19, 22:33
Har ingen ens tänkt tanken att han kanske inte tokflexade biceps utan helt enkelt bara mätte överarmarna?

TS: spände du biceps maximalt när du mätte eller la du bara måttbandet runt den avslappnade armen? Det är en liten oskriven regel att just överarmarna ska spännas så mycket att man riskerar att få hjärnblödning.

Jaså kände inte till detta :P Måtten ni fick var i avslappnat tillstånd ja, benen framstår som stickor i mina ögon men har fått blandade uppfattningar från andra personer ;/