handdator

Visa fullständig version : Stukad fot, hjälp!!


Körhårt
2011-03-18, 16:34
Tjena

För tre veckor sedan så stukade jag högerfoten rejält. Första dagarna efteråt låg jag mest och kved i sängen av smärta. Röntgen visade inget benbrott utan det konstaderades att det var en stukning.

Vecka två så kunde jag sluta med kryckor och halta mig fram. Började jobba igen men då arbetet är fysiskt och man behöver benen så gick det väl inte så bra, men kämpade på ändå.

Nu efter tre veckor så är foten fortfarande öm och lite svullen. Jag haltar fortfarande och har ingen styrsel i foten. Minsta ojämna yta så viker den sig och blir vrickad. Jävligt jobbigt.

Snacka om att stukningar bakatelliseras! Det är ju rena tortyren och tidskrävande tydligen.

Jag tejpar foten (enligt instruktion jag sett på youtube) och lindar ibland då jag jobbar eller tränar.
Sen har jag hört att balansbräda ska vara bra.

Det jag undrar är: Hur lång tid tar det innan det blir bra? Någon med bra tips på rehab/tejpning? Gärna från er som varit med om detta! Erfarenheter!

Fan nu i deff-tider och allt så behöver man ju bägge fötterna för att kunna köra cardio :-(

hoppas på svar!

mvh

Angel
2011-03-18, 22:19
Upp till ett halvår innan man känner sig helt säkerställd kan det ta om man haft en rejäl stukning.
Balansträning och belastning.