handdator

Visa fullständig version : Att mobbas kan vara farligt!


Lasse Kongo
2011-03-18, 11:58
Så jävla bra, mobbare är vidriga människor som kan förstöra extremt mycket för barn, ja även vuxna för den delen.

Sjukt skönt klipp haha

v3YiQe3VbWA

wo0ord
2011-03-18, 12:03
2 veckor senare

Lasse Kongo
2011-03-18, 12:04
2 veckor senare

Du är cool du, kan du maila mig din autograf :MrT:

PowPow
2011-03-18, 12:05
Welcome to Internet!

PS. Autograf kan skickas.

Pudzianovski
2011-03-18, 12:05
Så jävla bra, mobbare är vidriga människor som kan förstöra extremt mycket för barn, ja även vuxna för den delen.

Sjukt skönt klipp haha



Det är ett bra klipp som borde postas mer! Bra klipp Lasse :thumbup:

Mobbing är *grr*

Inge Enveten
2011-03-18, 12:06
http://www.solarnavigator.net/history/explorers_history/Adolf_Hitler_Stars_and_Stripes_Fuehrer_Dead.jpg

Pudzianovski
2011-03-18, 12:07
Ingen mer som vill mobba Lasse för att han postade ett klipp som är 2 veckor gammalt?

Alla postar väl fan nåt som folk redan sett.....deal with it maddafakkas.

jockke
2011-03-18, 12:08
http://www.solarnavigator.net/history/explorers_history/Adolf_Hitler_Stars_and_Stripes_Fuehrer_Dead.jpg

:eek:*jorgen*

Lasse Kongo
2011-03-18, 12:08
Welcome to Internet!

PS. Autograf kan skickas.

Schysst, om du har tid kanske vi kan ta en fika med någon dag, så kan jag ta ett kort på dig med min kamera, kommer tyvärr ta ett tag innan jag får bilderna då jag måste ta slut på rullen innan jag kan lämna in det för framkallning.

Fan va segt det går att skriva, uppringt modem suger!

Nej, nu ska jag grilla en gris över öppen eld.

PowPow
2011-03-18, 12:08
Ingen mer som vill mobba Lasse för att han postade ett klipp som är 2 veckor gammalt?

Alla postar väl fan nåt som folk redan sett.....deal with it maddafakkas.

Haha, men Rockys inlägg var ju roligt :)

Lasse Kongo
2011-03-18, 12:09
Det är ett bra klipp som borde postas mer! Bra klipp Lasse :thumbup:

Mobbing är *grr*

Haha det är lugnt, jag såg klippet med när det kom, visste dock inte att just denna låg ut på kolo, med ljudeffekter etc, sökte tom innan jag postade, men du och jag vet ju hur Kolozzeum fungerar haha


Man postar ett klipp om mobbning, slutar med att man blir mobbad, någon frågar om Peter Jihdes frisyr, tråden slutar med en vild diskussion hurvida Jihdes fysik är naturlig eller ej, tråden låses pga hetsk stämning och för mycket snack om steroider.

Nitrometan
2011-03-18, 12:09
Ingen mer som vill mobba Lasse för att han postade ett klipp som är 2 veckor gammalt?
Ja mobbing blir inte bättre för att det är på internet. Internet behöver lite fler bodyslams ibland.

Inge Enveten
2011-03-18, 12:10
Ja mobbing blir inte bättre för att det är på internet. Internet behöver lite fler bodyslams ibland.

Ja därför att jag postar en bild är direkt jämförbart med en snorunge som mobbar någon annan i flera år och utövar våld mot denna.

Pffft, moderator..

Kwon
2011-03-18, 12:11
Så jävla bra, mobbare är vidriga människor som kan förstöra extremt mycket för barn, ja även vuxna för den delen.

Sjukt skönt klipp haha

v3YiQe3VbWA

Underbar Zangief-iering Lasse! :)

Mer sånt vill vi se!

Annine
2011-03-18, 12:11
Medianörd som jag är måste jag bara säga att den här reklamfilmen (http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3130436.ece) är sjukt snyggt gjord. Kolsvart, tungt och sinnesjukt effektivt, igen - såklart - bra friends!

wo0ord
2011-03-18, 12:20
Haha vad ni whinar. Detta klipp har ju postats i massor av trådar, och det finns ju en "kolos youtubetråd"

Lasse Kongo
2011-03-18, 12:22
Hursom, vad ni inte vet kanske är att en föredetta medlem här, han kallade sig Herkulez har tydligen lite att säga om saken

0cbR8G_4dZM

Tricce
2011-03-18, 12:38
Är det engelska hela tiden eller blir det ren finska efter typ 40s? wtb subtitles :D

Kwon
2011-03-18, 12:41
Är det engelska hela tiden eller blir det ren finska efter typ 40s? wtb subtitles :D

Whatever it is, it's friggin' glorious! :D

hugok
2011-03-18, 12:42
Riktigt bra bodyslam ju, och den lilla ungen kan ju inte gå rakt efter :)

Lasse Kongo
2011-03-18, 12:43
Han tycker även om klubba, fan, jag mår dåligt av denna på riktigt, jag tycker den är skitläskig!

5Q6ocrh5s5Y

Kwon
2011-03-18, 12:48
Han tycker även om klubba, fan, jag mår dåligt av denna på riktigt, jag tycker den är skitläskig!

5Q6ocrh5s5Y

Den e fin, men har du sett Lakupippu?
_5fQZhv0poU

Den eminenta och Spartanska remixen

vB0AAty_Cyw

MasterChief
2011-03-18, 13:07
Jag har faktiskt varit med om samma sak när jag gick på högstadiet på 80-talet (jag såg ut som den överviktiga pojken i klippet). Blev påhoppad av en spinkig mobbare som slog mig i ansiktet och där jag helt tappar humöret, lyfter honom och och drämmer in han i en vägg så hårt att han blev helt yr. Jag fick ju tyvärr inga hyllningskörer på internet utan mest nedlåtande kommentarer om att jag var störd. Mobbningen blev mer av verbal än fysisk efter det, och jag vill nog påstå att det var ännu värre.

Däremot känns det jävligt skönt att se klippet. Bra att han lackade och visade prov på integritet.

hejhopp79
2011-03-18, 13:23
Haha, jag dör.

Mobba aldrig the strong, fat guy om du inte vill riskera farliga raseriutbrott.

hejhopp79
2011-03-18, 13:25
Lakupiippu, kieletty hedelmä!

lol

stevebc
2011-03-18, 13:25
Jag har faktiskt varit med om samma sak när jag gick på högstadiet på 80-talet (jag såg ut som den överviktiga pojken i klippet). Blev påhoppad av en spinkig mobbare som slog mig i ansiktet och där jag helt tappar humöret, lyfter honom och och drämmer in han i en vägg så hårt att han blev helt yr. Jag fick ju tyvärr inga hyllningskörer på internet utan mest nedlåtande kommentarer om att jag var störd. Mobbningen blev mer av verbal än fysisk efter det, och jag vill nog påstå att det var ännu värre.

Däremot känns det jävligt skönt att se klippet. Bra att han lackade och visade prov på integritet.Man har ju hört en del grejer som du har fått utstå, och vissa är riktigt sinnessjuka (som den där busschauffören?). Nu har du väl ofta skrivit om det i humorsyfte, men man har blivit riktigt förbannad.

Dissector
2011-03-18, 13:32
Jag har faktiskt varit med om samma sak när jag gick på högstadiet på 80-talet (jag såg ut som den överviktiga pojken i klippet). Blev påhoppad av en spinkig mobbare som slog mig i ansiktet och där jag helt tappar humöret, lyfter honom och och drämmer in han i en vägg så hårt att han blev helt yr. Jag fick ju tyvärr inga hyllningskörer på internet utan mest nedlåtande kommentarer om att jag var störd. Mobbningen blev mer av verbal än fysisk efter det, och jag vill nog påstå att det var ännu värre.

Däremot känns det jävligt skönt att se klippet. Bra att han lackade och visade prov på integritet.

Sjukt hur en del barn och ungdomar resonerar i vissa sammanhang. Reaktionen är noll när mobbaren slår, men den mobbade som får ett utbrott och slår tillbaka är "störd". Du har berättat lite om det här i andra trådar också, och nu när vi är inne på ämnet blir jag nyfiken på om du har träffat några av de här kräken i vuxenlivet, eller hört något om vad det blivit av dom?

14K
2011-03-18, 13:39
Blev faktiskt mobbad som liten utav en person, varje dag i skolan, året runt. Från 5an upp till 9an, mot slutet av skolan så kom han fram till mig o bad om ursäkt för han va rädd att jag senare i livet skulle döda honom för så som han behandlade mig. Idag sitter han inne för mord. Sorligt, men kan säga att den mobningen har orsakat inte affekterat mig på något sätt idag. (så vitt jag vet)

MasterChief
2011-03-18, 13:40
Man har ju hört en del grejer som du har fått utstå, och vissa är riktigt sinnessjuka (som den där busschauffören?). Nu har du väl ofta skrivit om det i humorsyfte, men man har blivit riktigt förbannad.

Ja, busschauffören ja. Snacka om att med enkla medel förgöra dagen. :-/

Sjukt hur en del barn och ungdomar resonerar i vissa sammanhang. Reaktionen är noll när mobbaren slår, men den mobbade som får ett utbrott och slår tillbaka är "störd". Du har berättat lite om det här i andra trådar också, och nu när vi är inne på ämnet blir jag nyfiken på om du har träffat några av de här kräken i vuxenlivet, eller hört något om vad det blivit av dom?

Har väl sökt lite på FB och har väl hittat ett par. Tanken har ju slagit mig några gånger (främst när det gäller min mellanstadielärare som var helt sjukt vidrig mot mig) men nä, jag ids nog inte. Har även varit på en återträff en gång men inga av dessa var där.

Nu är det för länge sen för att dras upp. Förhoppningsvis har de fattat något när de själva blir föräldrar.

Pudzianovski
2011-03-18, 21:09
http://www.lowbird.com/data/images/2011/03/8786768.jpg

von huff
2011-03-18, 21:32
Ja, busschauffören ja. Snacka om att med enkla medel förgöra dagen. :-/



Har väl sökt lite på FB och har väl hittat ett par. Tanken har ju slagit mig några gånger (främst när det gäller min mellanstadielärare som var helt sjukt vidrig mot mig) men nä, jag ids nog inte. Har även varit på en återträff en gång men inga av dessa var där.

Nu är det för länge sen för att dras upp. Förhoppningsvis har de fattat något när de själva blir föräldrar.

Man blir förbannad när man läser sånt.Själv var det några som jävlades med mig i högstadiet, rätt kul när de kommer fram idag på krogen och leker bästa polare.Ok kanske de har ändrat sig men inte fan glömmer man sånt.En polare hade sttora traumor efter högstadiet och det slutade med att den värsta plågoanden grät och bad om ursäkt mitt på golvet på en nattklubb.Tyvärr så hjälper det inte att vända andra kinden till när man är ung, jag gjorde det i 3 år och det blev värre och värre, inte så mycket fysiskt våld endå men till sist sade jag att nu fan räcker det vi går ut bakom hörnet och jag slår skiten ur er en efter en och det hjälpte.Moraltanterna får säga vad dom vill men jag säger att ge alltid tillbaka på ett eller annat sätt, visa att du inte tar skit!

stolpskott
2011-03-18, 21:35
Jag har faktiskt varit med om samma sak när jag gick på högstadiet på 80-talet (jag såg ut som den överviktiga pojken i klippet). Blev påhoppad av en spinkig mobbare som slog mig i ansiktet och där jag helt tappar humöret, lyfter honom och och drämmer in han i en vägg så hårt att han blev helt yr. Jag fick ju tyvärr inga hyllningskörer på internet utan mest nedlåtande kommentarer om att jag var störd. Mobbningen blev mer av verbal än fysisk efter det, och jag vill nog påstå att det var ännu värre.

Däremot känns det jävligt skönt att se klippet. Bra att han lackade och visade prov på integritet.

Du borde skriva en bok om din tid i grundskolan. Jag vet inte hur bra den skulle sälja, men jag vet att jag gärna skulle läsa den. Inte för att det skulle vara kul att läsa om ditt lidande, utav av samma orsak som man läser "pojken som kallades det". Även om den form av fysiska och verbala misshandel som riktades mot dig inte var lika farlig som i just den boken så har jag vid ett flertal tillfällen tvingats ta en paus när jag läst dina inlägg, jag blir så jäkla förbannad när jag läser det du skriver om deras beteende, speciellt busschauffören och din lärare har fått mig att vilja slå sönder något/någon. Att vuxna personer, speciellt läraren som ska finnas där som ett stöd i sådana situationer, betett sig som de gjort... Ne jag vet inte, skjut dom eller nåt'.

Skriv en bok så garanterar jag att jag köper den iaf.

wo0ord
2011-03-18, 21:40
Nån länk till det du skrivit MasterCheif?