handdator

Visa fullständig version : Rage påverkar pulsen?


marsod
2011-03-17, 11:17
Ja, som rubriken. Har Rage någon inverkan på ens puls?

Denniss
2011-03-17, 11:21
Den innehåller ju bl.a. koffein som i sin tur höjer pulsen hos många. Kan kännas som hjärtklappning. Obehagligt ibland.

hejhopp79
2011-03-17, 12:30
Rage innehåller väl en del stimulanter, i alla fall koffein vilket höjer pulsen.

marsod
2011-03-17, 12:52
Ok. Saken är den att jag kommer göra fystester snart där jag tror de kommer kolla pulsen under tiden. Jag vill ju göra så bra ifrån mig som möjlig. Utan att min puls skenar :)
Både styrke och konditionstester.

Tack för snabba svar

hejhopp79
2011-03-17, 13:12
Är du säker på att något som Rage är tillåtet på testet du ska göra?

farsan baloo
2011-03-17, 13:12
Ok. Saken är den att jag kommer göra fystester snart där jag tror de kommer kolla pulsen under tiden. Jag vill ju göra så bra ifrån mig som möjlig. Utan att min puls skenar :)
Både styrke och konditionstester.

Tack för snabba svar

Lördag kl 09 möjligen? :)

mattilainen
2011-03-17, 13:28
Ok. Saken är den att jag kommer göra fystester snart där jag tror de kommer kolla pulsen under tiden. Jag vill ju göra så bra ifrån mig som möjlig. Utan att min puls skenar :)
Både styrke och konditionstester.

Tack för snabba svar

Då tycker jag INTE du ska ta något uppiggande innan då jag antar att du ändå kommer vara ganska pigg och alert då du kanske både vill göra bra ifrån dig och är lite nervös.

Rags
2011-03-17, 21:33
innan tester ska man undvika koffeinhaltiga drycker. Har du koffein i kroppen blir testet helt meningslöst.. (konditionstestet)

farsan baloo
2011-03-18, 07:07
innan tester ska man undvika koffeinhaltiga drycker. Har du koffein i kroppen blir testet helt meningslöst.. (konditionstestet)

På vilket sätt menar du att det blir meningslöst?

Tolkia
2011-03-18, 07:24
På vilket sätt menar du att det blir meningslöst?
Meninglöst är väl att ta i, men det blir ju missvisande om man innan tagit något som påverkar variablerna som registreras i testet.

Jag tror som mattilainen att bara det faktum att TS funderar på det tillräckligt mycket för att skapa en tråd om det tyder på att han (?) kommer att vara alldeles tillräckligt taggad när det väl är dags för test. Eget adrenalin är en väldigt bra PWO.

Pepz
2011-03-18, 12:51
är det ett submaximalt konditionstest så bör all form av stimulantia undvikas.

är det ett vo2Maxtest så är det inte lika känsligt. men även där rekommenderas det att man undviker stimulantia.

Det submaximala testet är även känsligt för stress,adrenalinpåslag och nervositet och man kan få helt andra testvärden om an gör om testet en timme senare.

marsod
2011-03-18, 13:58
Jag har kommit fram till att jag inte Rage:ar innan. Får helt enkelt ladda med en bra frukost och tagga mig så bra jag kan utan hjälpmedel. :)