handdator

Visa fullständig version : Morgonträning - Leangainsmetoden


Facaa
2011-03-17, 10:36
Tjabba,

Jag har kört DTD nu i 2-3 månader
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=157357
och måste säga att det fungerar väldigt bra på mig. har gått ner från 89 -> 81/82 men har tappat mer då jag byggt på mig även del muskler.
Jag trodde inte jag skulle bygga på mig men men hade visst fel.
När jag säger byggt på mig så kanske misstolkar vi varandra för jag är långt från hur många ser ut på detta forum, man kan säga att man ser lite konturer o "streck" på kroppen och då man fått resultat så vill man fortsätta så klart.

Nu till mina frågor:
Jag vill köra leangains metoden då detta passar mig.
Innan körde gympass efter jobb men nu kommer jag byta jobb och då blir det bättre och köra på morgonen.
Leangains Martin har lagt upp ett schema gällande morgonträning och jag har testat detta nu i ca 2 veckor och har inga problem.

Jag brukar ha problem med fokusen på morgonen men efter en dos Jack3d på tom mage så blir jag som en maskin. Jag pushar mig själv och kan säga att jag har mina bästa pass på morgonen kl 0640.
Fråga, är det OK att ta Jack ifall man kör detta upplägg?
Notis: jag tar fortfarande 10g BCAA innan och sen 20g BCAA utspritt som Martin föreslår.

Sen kör jag som vanlig, 1200 är det dags för lunch men då jag köpte ca 6kg protein (vassle och Kassein) och jag vet att man ska få i sig proteinerna från riktig mat men kalla mig trög då jag frågar när jag kan ta en vassle shake + kassein?
Kasseinet brukar jag köra vid 2130 och detta får mig o vara mätt fram tills 1200 nästa dag, har aldrig gillat äta frulle så inga probs där.

Uppskattar alla svar men vill även tala om målet då svaren kan verkligen spela roll.
Mitt mål har alltid varit hälsan nr 1, man ska må bättre.
jag gör inte detta för att jag ska tävla eller spela 5 i rad och ha min mage som underlag utan mer bli lite slimmare, passa bra i kläder etc.

Idag är jag 178 cm och väger 82kg och jag vill ner till en 77-78kg.

tackar för ni tog er tid o läsa.
/F

vicarious
2011-03-17, 10:41
Vad vill du eg. ha svar på? Om du kan använda Jack3d har du ju redan testat och det fungerar ju bra skriver du.

Du kan blanda vassle och kasein, det är inga problem.

Facaa
2011-03-17, 10:49
Vad vill du eg. ha svar på? Om du kan använda Jack3d har du ju redan testat och det fungerar ju bra skriver du.

Du kan blanda vassle och kasein, det är inga problem.

typ mer vilka tider jag ska ta vassle eller det kvittar?

JJOHANSSON
2011-03-17, 10:55
Nu vet jag inte vad DTD är men ta en drink direkt efter passet, behöver du en till så stoppa i dig den vid ett mellanmål eller innan sängdags.

vicarious
2011-03-17, 12:17
Nu vet jag inte vad DTD är men ta en drink direkt efter passet, behöver du en till så stoppa i dig den vid ett mellanmål eller innan sängdags.

Den Termogena Dieten.

hejhopp79
2011-03-17, 12:34
Du har alltså nästan bara ätit protein i 2-3 månader.

Hur står du ut och mår bra på den dieten under månaders tid?

Fredrik_S
2011-03-17, 13:16
typ mer vilka tider jag ska ta vassle eller det kvittar?

Det kvittar garanterat! Extremt detaljerad näringstiming är troligen otroligt överskattat. Du gör redan det som står för 95% av resultatet och det är högt proteinintag och kaloriunderskott. Resterande detaljer är på sin höjd viktigt vid EXTRETMT låga fettprocenter i kroppen. Nära tävling tex.... Vilket är typ 5 veckor hårdare än en riktgit hård snygg beachform/year round form

hejhopp79
2011-03-17, 13:20
Det kvittar garanterat! Extremt detaljerad näringstiming är troligen otroligt överskattat. Du gör redan det som står för 95% av resultatet och det är högt proteinintag och kaloriunderskott. Resterande detaljer är på sin höjd viktigt vid EXTRETMT låga fettprocenter i kroppen. Nära tävling tex.... Vilket är typ 5 veckor hårdare än en riktgit hård snygg beachform/year round form

Jag tror att extremt detaljerad näringstiming kan göra väldigt stora skillnader. Inte bara med protein, men kosten som helhet, kosttillskott etc. Jag är övertygad om att majoriteten bodybuilding-coacher skulle hålla med mig.

Men vem orkar vara extremt optimal på alla sätt och vis i längden.

Facaa
2011-03-17, 14:36
Du har alltså nästan bara ätit protein i 2-3 månader.

Hur står du ut och mår bra på den dieten under månaders tid?

Jag står ut då man kör underhållsveckor var 4:e eller 8:e vecka beroende vad man vill uppnå.
I början körde jag stenhårt sen i mitten fram tills nu så har jag fuskat lite med lite mer carbs mot helgen men inte märkt så speciellt mkt på kroppsformen då jag fuskat. I och med att man äter monster portioner så blir jag duktigt mätt och orkar prestera.
Jag hade mer problem när jag skulle äta 6 små mål om dagen men det är nog mer personligt.

Fredrik_S
2011-03-18, 01:12
Jag tror att extremt detaljerad näringstiming kan göra väldigt stora skillnader. Inte bara med protein, men kosten som helhet, kosttillskott etc. Jag är övertygad om att majoriteten bodybuilding-coacher skulle hålla med mig.

Men vem orkar vara extremt optimal på alla sätt och vis i längden.

Men det kan det inte. Det säger dom bara för att dom är sponsrade.
5-8 måltider i ungefär jämt flöde med en sjujäkla massa protein i varje måltid varje dag är 99% optimalt.

att hålla på att fasta och tajma olika stora måltider och EAA doser osv för att uppnå olika hormonstadier eller vad det är alla faste/timing upplägg vill säga, ger nog bara nettonackdel pga missade tillfällen för vanliga måltider..

hejhopp79
2011-03-18, 13:16
Men det kan det inte. Det säger dom bara för att dom är sponsrade.
5-8 måltider i ungefär jämt flöde med en sjujäkla massa protein i varje måltid varje dag är 99% optimalt.

att hålla på att fasta och tajma olika stora måltider och EAA doser osv för att uppnå olika hormonstadier eller vad det är alla faste/timing upplägg vill säga, ger nog bara nettonackdel pga missade tillfällen för vanliga måltider..

Jag vidhåller det jag skrev i mitt senaste inlägg.

Det går att göra stora förändringar med väldigt små medel

Fredrik_S
2011-03-19, 08:59
Jag vidhåller det jag skrev i mitt senaste inlägg.

Det går att göra stora förändringar med väldigt små medel

svårt å veta vad du menar med små medel men med Samma makro och mikronutrientfördelning, har jag extremt svårt att tro att fasteperioder och eaa timing skulle ge några fördelar som uppväger fördelarna av att få ca 40-80 gram protein fördelat över dagen vid 5-8 tillfällen...

Facaa
2011-03-19, 09:56
Är det inte jobbigt att få in protein 5-8 tillfällen?
Jag är ingen veteran inom detta, jag testade Leangains under december månad då jag va ledig 3v och kunde verkligen testade den fullt ut och jag fortsätter med detta och ser bra resultat.
Jag vill inte ändra för jag kör med tänket "if it works, stick with it".
Samt att jag går in på det praktiska och där överväger denna metod de andra då jag slipper ha en matklocka (finns en iphone app) som talar om när jag ska äta.
Sen är mina mål inte så höga så darför kör jag detta.
22-12 fasta (inga problem)
12 -> äta

Målen blir stora, jag blir mätt och jag lyckas prestera bra på gym.

nackdelen:
tråkigt då maten försvinner så snabbt + aningen dyrt.
Ni är veteraner, jag är bara en n00b i detta ämne.

Btw, Grym fysik Fredrik.

Fredrik_S
2011-03-19, 12:17
Är det inte jobbigt att få in protein 5-8 tillfällen?

nej det är extremt enkelt: 3-4 proteindrinkar... 2-4 vanliga måltider