handdator

Visa fullständig version : Springbandet efter gymmet?


Eddieno
2011-03-17, 09:45
Tjenare Kolozzeum!

Jag har helt plötsligt börjat bli mer intresserad av just deff till sommarn, jag har läst defforumet men jag tänker inte vara så strängt serriös så jag kommer kolla mina näringsintag. Så jag hade tänkt mig testa deffa någon gång i framtiden, jag kommer väl äta i mindre portioner och kanske dra i mig lite proteinshakes som mellanmål. När det kommer till gymmet har jag hört att det är tungt med lågreps som är det bästa för att underhålla musklerna vid deff, så har jag kört hela tiden så det blir inget problem.

Men hur blir det med cardio för lite extra bränn på det hela? Eller behövs det?
Hur skulle jag lägga in ett löpschema i gymschemat? Ska jag dra rullbandet direkt efter ett gympass i 20 minuter?

STATS: 17 år i maj, 190 cm lång, ca 85 kg
Bänk: 115 kg
mark: 160 kg
Böj: 110 *gah!*


/MVH GLAD GYMMARE!

siimon89
2011-03-17, 09:48
Cardio behövs INTE sålänge du lyckas skapa ett kaloriunderskott iövrigt. Det är det som avgör om du blir av med fett eller inte.

vicarious
2011-03-17, 09:51
Om du vill träna konditionsträning, försök lägga det så långt ifrån styrketräningen som möjligt.

Varför kan du läsa om här

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537

SiSenior
2011-03-17, 09:51
Nej det behövs inte. Intensiv konditionsträning är negativt för maximal muskeltillväxt. Jag rekommenderar att om du vill öka kaloriförbrukningen så använder du dig av promenader.

Eddieno
2011-03-17, 09:56
Nej det behövs inte. Intensiv konditionsträning är negativt för maximal muskeltillväxt. Jag rekommenderar att om du vill öka kaloriförbrukningen så använder du dig av promenader.

Okej, hur ofta ska jag gå promenader då och hur länge? Raskt tempo :P?

vicarious
2011-03-17, 09:58
Okej, hur ofta ska jag gå promenader då och hur länge? Raskt tempo :P?

Så länge och ofta du vill. Spelar ingen roll om du går en eller tio promenader i veckan, om kaloriunderskottet blir detsamma i slutändan.

Eddieno
2011-03-17, 10:01
Tack för svaren!

EeJay
2011-03-17, 12:35
Cardio behövs INTE sålänge du lyckas skapa ett kaloriunderskott iövrigt. Det är det som avgör om du blir av med fett eller inte.

Det är dock bättre att köra cardio och få äta lite mer :) Du får i dig mer näring som förhindrar malnutrition samt att du stärker ditt kardiovaskulära system för framtiden (och gymmet)

King Grub
2011-03-17, 12:37
Det är dock bättre att köra cardio och få äta lite mer

Inte automatiskt, för alla vid alla tillfällen. Man försämrar även muskeluppbyggnaen och fettförbränningen, och ibland vill man prioritera att bli hård och bevara muskelmassa. Energiunderskott skall inte behöva betyda näringsbrist med eller utan konditionsträning - då äter man fel.

EeJay
2011-03-17, 12:50
Inte automatiskt, för alla vid alla tillfällen. Man försämrar även muskeluppbyggnaen och fettförbränningen, och ibland vill man prioritera att bli hård och bevara muskelmassa. Energiunderskott skall inte behöva betyda näringsbrist med eller utan konditionsträning - då äter man fel.

Givetvis, jag svarade mer på personen som endast pratade om ett kaloriunderskott. Lite kontra sitta still och äta ingenting.