handdator

Visa fullständig version : Whey 80 - För mig & tjejen?


Kalabalik
2011-03-17, 08:56
Tjabbadabbadoo.

Har nu gymmat i runt ett år och nyligen fått min flickvän att börja. Jag har tidigare aldrig kört med proteiner eller annat.
Nu när hon börjat så köpte hon detta:

med CLA advanced caps 90 x2 som bonus.

Hennes mål är att gå ner några kilo i vikt bara. Hur ofta ska hon ta proteinet? Är det ens bra för hennes att ta whey 80 om hon planerar att gå ner i vikt? Kommer hon inte gå upp i vikt av detta? Hon ska käka CLA advanded caps samtidigt för övrigt.


För min del, ska jag ta ens köra med whey 80? Jag vill få synligare muskler, inte lägga på mig en massa fett.

Vi hade tänkt träna fem dagar i veckan.
Hur gör vi på dagar när man inte tränar, ska man ta proteinet då med?

Tacksam för svar!

Maod
2011-03-17, 09:01
Jag gråter inombords. Snälla sök. Du kommer finna svar.

Proteinpulver är mat i pulverform. När, var och hur har diskuterats i hundratals trådar.

Steg 1 för dig är att läsa reglerna.

vicarious
2011-03-17, 09:15
Om en person går upp eller ner i vikt bestäms av kaloribalansen.

Äter man mer än man gör av med = viktuppgång.
Äter man mindre än man gör av med = viktnedgång.
Äter man ungefär lika mycket som man gör av med = vikten står stilla och man är viktstabil.

Detta gäller oavsett om man äter proteinpulver eller inte.

Min poäng är att det går inte att svara på hur ett enskilt livsmedel påverkar vikten utan att veta hur kosten ser ut i helhet samt hur personens energiförbrukning ser ut.

Victuhh
2011-03-17, 09:24
varför ska hon ta whey om hon ska gå ner i vikt? nej, skit i det och ställ henne på löpbandet

Spangeln
2011-03-17, 09:34
varför ska hon ta whey om hon ska gå ner i vikt? nej, skit i det och ställ henne på löpbandet

Att ta protein för att gå ner i vikt är nog inte det bästa. Kaloriöverskott med proteintillskott (Eller utan, om man får i sig tillräckligt igenom vanliga födan) bygger muskler i samband med träning. Ju mer muskler, desto mer förbränner man. Man går ner i kroppsfett men inte i vikt. Muskler väger mer än fett.

Eddie Vedder
2011-03-17, 09:40
varför ska hon ta whey om hon ska gå ner i vikt? nej, skit i det och ställ henne på löpbandet

Det är utmärkt med en proteindrink som återhämtning oavsett viktmål. Och dessutom bör hon träna det hon vill, viktigast är styrketräning men om det är uteslutet ska hon ju inte tvingas till det.

Men att styrketräna och avsluta med proteindrink, och därtill minska mat, är betydligt bättre än att bara jogga en massa.

Denniss
2011-03-17, 11:00
Att ta protein för att gå ner i vikt är nog det bästa. Kaloriöverskott med proteintillskott (Eller utan, om man får i sig tillräckligt igenom vanliga födan) bygger muskler i samband med träning. Ju mer muskler, desto mer förbränner man. Man går ner i kroppsfett men inte i vikt. Muskler väger mer än fett.

Korrigerade lite åt dig. Bara för att man tar ett proteintillskott så innebär inte det per automatik att du kommer att bygga synliga muskler instant. Under diet är det protein det du skall käka mest av för att bibehålla dom muskler du har. Det är Väldigt svårt att bygga muskler under diet.

King Grub
2011-03-17, 11:14
Muskeluppbyggnanden stimuleras av styrketräning och proteinintag på precis samma sätt vid energiunderskott som vid energiöverskott, och vikten av ett högt proteinintag är större vid underskott.

hejhopp79
2011-03-17, 12:31
Skulle behövas några fler stickys på forumet.

Folk orkar ändå inte söka när man ber dem.