handdator

Visa fullständig version : Proeinpulver som inte smakar pulver?!


Mimmla
2011-03-16, 20:29
Okej nu när jag börjat träna mer så skulle jag behöva extra protein.
Har aldrig druckit sånt förr utan bara smakat av andra. Tycker mest det smakar pulver och konstgjort.
Någon som kan tipsa om ett som inte smakar skit??
Och sen ska det helst inte vara svindyrt heller.

Eller kan det vara så att man inte kan komma undan pulversmaken?

IronBug
2011-03-16, 20:29
Ska du ha bra smak så måste du ofta lägga lite extra pengar.

Fjällbrynt
2011-03-16, 20:31
Pulversmak? Vill du ha ett som inte smakar konstgjort kan du alltid köra naturellt. Annars tycker jag att smaker som vanilj eller choklad smakar ganska "icke-konstgjort". Whey FX är billigt och ganska välsmakande, var man köper det får du kolla själv :).

Mimmla
2011-03-16, 20:38
Ska du ha bra smak så måste du ofta lägga lite extra pengar.

Och vad kostar en stor burk gott pulver då jämför med ett äckligt??
Och vilka är goda??

internethjälten
2011-03-16, 20:41
Tycker mest det smakar pulver och konstgjort.

äter du det med sked direkt ur hinken?

..men som jag brukar tänka och säga: skit i vad det smakar och tänk på vad det gör för kroppen.. det behöver inte kn0lla i mun hela tiden..

Mimmla
2011-03-16, 20:42
Pulversmak? Vill du ha ett som inte smakar konstgjort kan du alltid köra naturellt. Annars tycker jag att smaker som vanilj eller choklad smakar ganska "icke-konstgjort". Whey FX är billigt och ganska välsmakande, var man köper det får du kolla själv :).

Ja men alltså det smakar verkligen pulver, det är inte slätt och bara blöööh :(
Men jag försöker att banta samtidigt också :P
Jag funderar på om det inte var den jag provade som jag tyckte smakade pulver.

Mimmla
2011-03-16, 20:46
äter du det med sked direkt ur hinken?

..men som jag brukar tänka och säga: skit i vad det smakar och tänk på vad det gör för kroppen.. det behöver inte kn0lla i mun hela tiden..

Haha nej :P
Jag har smakat på andras shakes.

Men vafan jag vill ju ha någon belöning för mina hårda pass förutom muskler :P

JimmyFlessa
2011-03-16, 20:48
Haha nej :P
Jag har smakat på andras shakes.

Men vafan jag vill ju ha någon belöning för mina hårda pass förutom muskler :P

Skojar du nu?

Du måste bara ha lyckats smaka de mest jävliga proteinpulvrerna på marknaden om du tycker att alla smakar skit eller bara "pulver" som du uttrycker det.

Mimmla
2011-03-16, 21:01
Skojar du nu?

Du måste bara ha lyckats smaka de mest jävliga proteinpulvrerna på marknaden om du tycker att alla smakar skit eller bara "pulver" som du uttrycker det.


Nej det gör jag inte :P

Jag vet inte om alla smakar skit men de som jag har provat har verkligen inte smakat gott, eller så smakar de typ blaskigt med nån äcklig jäkla smak.

Men säg ett som är bra då?

JimmyFlessa
2011-03-16, 21:03
Nej det gör jag inte :P

Jag vet inte om alla smakar skit men de som jag har provat har verkligen inte smakat gott, eller så smakar de typ blaskigt med nån äcklig jäkla smak.

Men säg ett som är bra då?

Optimum Nutrition 100% Whey Gold Standard smak Banana/Strawberry. Om du tycker att det smakar "pulver" så vet jag inte vad alltså.

vicarious
2011-03-16, 21:04
Om du köper ett pulver så kan du ju inte förvänta dig att det ska smaka godis. Pulver smakar pulver. Smaksatt pulver smakar smaksatt pulver.

Blanda inte med så mycket vätska om du tycker det är blaskigt. Sen blir det alltid godare med mjölk än vatten. Vilka smaker & märken har du testat?

Jag tycker Whey FXs smaker är bra, även Kolozzeums Pure Whey har bra smaker på samtliga.

IronBug
2011-03-16, 21:21
Optimum Nutrition 100% Whey Gold Standard smak Banana/Strawberry. Om du tycker att det smakar "pulver" så vet jag inte vad alltså.

Skippa banana/strawberry och kör chokladsmaken. Choklad är alltid ett säkert kort. Double pro är fint kasein.

JimmyFlessa
2011-03-16, 21:21
Om du köper ett pulver så kan du ju inte förvänta dig att det ska smaka godis. Pulver smakar pulver. Smaksatt pulver smakar smaksatt pulver.Blanda inte med så mycket vätska om du tycker det är blaskigt. Sen blir det alltid godare med mjölk än vatten. Vilka smaker & märken har du testat?

Jag tycker Whey FXs smaker är bra, även Kolozzeums Pure Whey har bra smaker på samtliga.

Jag tycker de flesta proteinpulvrerna smakar just godis vafan :D

JimmyFlessa
2011-03-16, 21:22
Skippa banana/strawberry och kör chokladsmaken. Choklad är alltid ett säkert kort. Double pro är fint kasein.

DP är inget Kaseinpulver, det är ett helmjölksprotein. Fördelningen är mjölkens naturliga, det vill säga 82% Kasein samt 18 Vassle. Håller med om att det smakar kanoners.

Sorry, var tvungen att vara framme med pekpinnen dära ;)

Mimmla
2011-03-16, 21:39
Om du köper ett pulver så kan du ju inte förvänta dig att det ska smaka godis. Pulver smakar pulver. Smaksatt pulver smakar smaksatt pulver.

Blanda inte med så mycket vätska om du tycker det är blaskigt. Sen blir det alltid godare med mjölk än vatten. Vilka smaker & märken har du testat?

Jag tycker Whey FXs smaker är bra, även Kolozzeums Pure Whey har bra smaker på samtliga.

Nej jag vill inte att det smakar godis direkt heller, men inte som man inhalerar pulver med vätska om du förstår :P

Jo att det ska bli bättre med mjölk har jag också hört. Men då blir det också mer kcal och det är ju fail för mig som bantar. Men man kanske får bita i sura äpplet.

Mimmla
2011-03-16, 21:39
Skippa banana/strawberry och kör chokladsmaken. Choklad är alltid ett säkert kort. Double pro är fint kasein.

Men blir inte choklad väldigt mastigt?

Ego
2011-03-16, 21:47
Prova lite olika. Smaklöken är som baken.

Känner igen dig från Pooo btw. Sverige är mini ;)

IronBug
2011-03-16, 22:13
DP är inget Kaseinpulver, det är ett helmjölksprotein. Fördelningen är mjölkens naturliga, det vill säga 82% Kasein samt 18 Vassle. Håller med om att det smakar kanoners.

Sorry, var tvungen att vara framme med pekpinnen dära ;)

Äsch :P
Fick samma svar på ett tidigare inlägg om DP, men jag lär mig aldrig :)

Men blir inte choklad väldigt mastigt?

Nej. Choklad är choklad. Om du tycker att proteinpulver är för pulvrigt och choklad för mastigt så kanske du ska hugga in i en biff bara?

Mimmla
2011-03-16, 22:56
Prova lite olika. Smaklöken är som baken.

Känner igen dig från Pooo btw. Sverige är mini ;)

Ja men orka köpa massa olika och ha massa stående bara för att de var äckliga :P

Haha jo tack det vet jag :P

Mimmla
2011-03-16, 22:57
Äsch :P
Fick samma svar på ett tidigare inlägg om DP, men jag lär mig aldrig :)



Nej. Choklad är choklad. Om du tycker att proteinpulver är för pulvrigt och choklad för mastigt så kanske du ska hugga in i en biff bara?

Okej jag vill bara inte bli illamående för att jag dricker en shake :P
Ja men biff äter jag ju ändå :P
Men man kan ju inte äta hur mycket mat som helst heller. Speciellt inte när man bantar.

Nils.R
2011-03-17, 07:42
Det blir ännu godare om du blandar med mjölk istället för vatten.
Och till smaktips så är choklad som sagt ett säkert kort, choklad/banan är grymt gott med, särskilt dahlblads.

Gunfire
2011-03-17, 07:57
:eating::eating::eating:Iox protien är nog den godaste protte jag har smakat, med små jordgubbs bitar i

sen vill du verkligen ha "saft smak" så finns det en som heter Nectar *popcorn*

Mimmla
2011-03-17, 10:28
Det blir ännu godare om du blandar med mjölk istället för vatten.
Och till smaktips så är choklad som sagt ett säkert kort, choklad/banan är grymt gott med, särskilt dahlblads.

Jo det vet jag, men det blir också mer kcal, men man får väl köra med lättmjölk då.

Banan choklad låter ifs gott :)

Mimmla
2011-03-17, 10:29
:eating::eating::eating:Iox protien är nog den godaste protte jag har smakat, med små jordgubbs bitar i

sen vill du verkligen ha "saft smak" så finns det en som heter Nectar *popcorn*

Oj ja det låter gott, men dyrt. Hur mycket kostar den??
Men hur menar du med saftsmak?

Fjällbrynt
2011-03-17, 15:14
Okej jag vill bara inte bli illamående för att jag dricker en shake :P
Ja men biff äter jag ju ändå :P
Men man kan ju inte äta hur mycket mat som helst heller. Speciellt inte när man bantar.

Det är ju lika mycket kalorier(typ) per gram protein från pulver som från en fin och fettsnål biff/kycklingfilé eller dyl. Speciellt om du blandar ditt protein med mjölk.

Proteinpulver är egentligen mest till för att ha lättillgängligt protein...

Pepz
2011-03-17, 15:22
personligen anser jag att det är få proteinpulver som är äckliga, sen att man uppskattar smaken mer på vissa är ju normalt ;)

Jag tycker att body science whey100% är gott. finns i sex smaker tror jag. har inte provat päronsplitsmaken än på detta protein

vill man ha något smaskigt så köper man BS Casein/100% Milkprotein vilket man gör proteinpudding på- denna har jag smakat päronspliten på och den är god men Double Chocolate Almond är godare.

Även whey FX är gott. jag gillar kaffesmaken och exotic på det märket.

Kolos eget har jag inte smakat men många verkar gilla det

Mimmla
2011-03-17, 15:26
Det är ju lika mycket kalorier(typ) per gram protein från pulver som från en fin och fettsnål biff/kycklingfilé eller dyl. Speciellt om du blandar ditt protein med mjölk.

Proteinpulver är egentligen mest till för att ha lättillgängligt protein...

Aha där ser man.

Jo det vet jag, jag behöver ganska mycket tror jag nu när jag ska börja träna ordentligt så då vill jag komplettera maten så jag slipper äta ihjäl mig.

Mimmla
2011-03-17, 15:28
personligen anser jag att det är få proteinpulver som är äckliga, sen att man uppskattar smaken mer på vissa är ju normalt ;)

Jag tycker att body science whey100% är gott. finns i sex smaker tror jag. har inte provat päronsplitsmaken än på detta protein

vill man ha något smaskigt så köper man BS Casein/100% Milkprotein vilket man gör proteinpudding på- denna har jag smakat päronspliten på och den är god men Double Chocolate Almond är godare.

Även whey FX är gott. jag gillar kaffesmaken och exotic på det märket.

Kolos eget har jag inte smakat men många verkar gilla det

Proteinpudding har jag inte ens hört talas om. Man lär sig något nytt varje dag.

Whey har jag hört ganska mycket gott om. Kaffe är ju så äckligt så det kommer inte hända att jag köper den smaken :P

Pepz
2011-03-17, 15:38
Proteinpudding har jag inte ens hört talas om. Man lär sig något nytt varje dag.

Whey har jag hört ganska mycket gott om. Kaffe är ju så äckligt så det kommer inte hända att jag köper den smaken :P

proteinpudding är bara kaseinprotein som man blandar med mindre vätska än om man ska dricka det.

whey = vassleprotein
finns otaliga märken som har whey i namnet.

Mimmla
2011-03-17, 15:40
proteinpudding är bara kaseinprotein som man blandar med mindre vätska än om man ska dricka det.

whey = vassleprotein
finns otaliga märken som har whey i namnet.

Aha spännande med lite variation.

Men åh >< Jag kommer aldrig få tag på något vettigt.

Pepz
2011-03-17, 15:58
Aha spännande med lite variation.

Men åh >< Jag kommer aldrig få tag på något vettigt.

köp body science då.

eller stöd detta forumet eftersom det är här du får alla svaren- dvs köp kolozzeums whey

Ponitus
2011-03-17, 15:59
Jag kommer aldrig få tag på något vettigt.

Pure whey, choklad, från kolos egna shop är billig och jättegod. Kör på't!

Fjällbrynt
2011-03-17, 16:00
Aha spännande med lite variation.

Men åh >< Jag kommer aldrig få tag på något vettigt.

Whey Refresh från reflex är ett ganska dyrt substitut, 29 kr för 40 g protein i en 500 ml flaska, kanske dela den på två dagar eller något. Den smakar saft på riktigt (den är alltså färdigblandad i flaska). Om du tror att du kommer ogilla alla pulver som nämnts så kan detta vara att föredra.

Adama
2011-03-17, 16:06
Köpte tre påsar Kolozzeum protein senast. Päron/Vanilj & Choklad blev smakerna. Båda är helt okay och goda, blandar oftast med mjölk (fast smakar bra i vatten med).

Det äckligaste proteinet jag provat är Whey-80, det smakar riktigt jädra konstgjort.

Pojo
2011-03-17, 19:21
Naturell whey, sen i med oboy blanda med mjölk eller vatten smakar sen som oboy typ.

jenni
2011-03-17, 20:18
Hy-pro 85 från allstars
finns i 14 smaker.
mina favoriter är tiramisu, Cinnamon-Oatmeal, White Chocolate , vanilla och Lemon-Quark som smakar citronfromage*drool*

Mimmla
2011-03-17, 20:22
Naturell whey, sen i med oboy blanda med mjölk eller vatten smakar sen som oboy typ.

Åter igen, jag bantar :P

Mimmla
2011-03-17, 20:23
Hy-pro 85 från allstars
finns i 14 smaker.
mina favoriter är tiramisu, Cinnamon-Oatmeal, White Chocolate , vanilla och Lemon-Quark som smakar citronfromage*drool*

Oj jösses låter som värsta glassdisken ju :P
Låter inte nyttigt iaf :P

Men hur mycket kostar en stor burk med dessa då?

jenni
2011-03-17, 20:40
Ah najs inte så farligt ändå.

Yay det låter toppen :)

kan säga med 99% säkerhet att du kommer bli så nöjd, smakar inte alls som proteintillskott utan en efterrätt *drool*

Mimmla
2011-03-17, 20:43
kan säga med 99% säkerhet att du kommer bli så nöjd, smakar inte alls som proteintillskott utan en efterrätt *drool*

Haha fast frågan är om jag vill ha det :P
Bara det inte är för sliskigt :P

jenni
2011-03-17, 20:47
Haha fast frågan är om jag vill ha det :P
Bara det inte är för sliskigt :P

nää, det blir det inte.
men jag själv är rätt kräsen och jag har provat de flesta proteintillskotten som finns att köpa i sverige, och Hy-pro är i min top 3! ;)

Ego
2011-03-17, 20:47
Haha fast frågan är om jag vill ha det :P
Bara det inte är för sliskigt :P

Prinsessa alltså :smash:

Mimmla
2011-03-17, 20:51
nää, det blir det inte.
men jag själv är rätt kräsen och jag har provat de flesta proteintillskotten som finns att köpa i sverige, och Hy-pro är i min top 3! ;)

Ja men dåså ^^

Mimmla
2011-03-17, 20:52
Prinsessa alltså :smash:

Absolut ;)
Om man jobbar hårt ska man äta gott :P

Maod
2011-03-18, 08:31
Men kör på gainomax då? Eller oxfilé :p

JimmyFlessa
2011-03-18, 08:32
Absolut ;)
Om man jobbar hårt ska man äta gott :P

Ät gott då. Du behöver varken äta äcklig mat eller dricka proteindrinkar över huvudtaget bara för att du tränar hårt.

Du kan lyckas lika bra på en kost som består utav potatismos med köttbullar & gräddsås, äggmackor och annan "vanlig" mat samt totalt utan proteindrinkar hit och dit, som med en kost bestående utav ris/tonfisk, broccoli och otaliga mängder proteindrinkar.

För att droppa in ett tips till dig så tyckar jag att Body Science Whey 100% är ett väldigt gott och prisvärt Vassleprotein. Jag har personligen inte provat FX-Seriens utbbud av Vassleprotein (Whey-FX) men det är i regel samma åsikter om det som jag och många andra har om Body Science Whey 100%-serie.

Nykropp
2011-03-18, 08:36
Ät gott då. Du behöver varken äta äcklig mat eller dricka proteindrinkar över huvudtaget bara för att du tränar hårt.

Du kan lyckas lika bra på en kost som består utav potatismos med köttbullar & gräddsås, äggmackor och annan "vanlig" mat samt totalt utan proteindrinkar hit och dit, som med en kost bestående utav ris/tonfisk, broccoli och otaliga mängder proteindrinkar.

För att droppa in ett tips till dig så tyckar jag att Body Science Whey 100% är ett väldigt gott och prisvärt Vassleprotein. Jag har personligen inte provat FX-Seriens utbbud av Vassleprotein (Whey-FX) men det är i regel samma åsikter om det som jag och många andra har om Body Science Whey 100%-serie.

Något för dig själv att anamma kanske jimmy?

yooii
2011-03-18, 09:49
Nej jag vill inte att det smakar godis direkt heller, men inte som man inhalerar pulver med vätska om du förstår :P

Jo att det ska bli bättre med mjölk har jag också hört. Men då blir det också mer kcal och det är ju fail för mig som bantar. Men man kanske får bita i sura äpplet.
Mjölken tillför kanske 100 kcal, det är i alla fall något som jag kan leva med.
Tycker dock att BS vassle med smak av choklad är gott nog att blanda både med mjölk och vatten. En mycket fyllig smak i jämförelse med GGs vassle.

Mimmla
2011-03-18, 10:00
Ät gott då. Du behöver varken äta äcklig mat eller dricka proteindrinkar över huvudtaget bara för att du tränar hårt.

Du kan lyckas lika bra på en kost som består utav potatismos med köttbullar & gräddsås, äggmackor och annan "vanlig" mat samt totalt utan proteindrinkar hit och dit, som med en kost bestående utav ris/tonfisk, broccoli och otaliga mängder proteindrinkar.

För att droppa in ett tips till dig så tyckar jag att Body Science Whey 100% är ett väldigt gott och prisvärt Vassleprotein. Jag har personligen inte provat FX-Seriens utbbud av Vassleprotein (Whey-FX) men det är i regel samma åsikter om det som jag och många andra har om Body Science Whey 100%-serie.

Nej men man vill ju uppnå det bästa resultatet man kan ^^
Och sen vill jag träna så ofta att jag vill ha snabb återhämtning.

Jag äter väldigt proteinrik mat som det är men jag äter som en fågel så jag måste trycka i mig något mer tills magsäcken är större.

Hur mycket kostar det då?

Mimmla
2011-03-18, 10:01
Mjölken tillför kanske 100 kcal, det är i alla fall något som jag kan leva med.
Tycker dock att BS vassle med smak av choklad är gott nog att blanda både med mjölk och vatten. En mycket fyllig smak i jämförelse med GGs vassle.

Har man bara i 2 dl mjölk??

Hm okej, tål att tänkas på.

Pepz
2011-03-18, 10:42
Hur mycket kostar det då?

google är din vän eftersom man inte får länka.
generellt- ju mer du köper ju billigare är det. betala inte mer än 200kr/kg för vassle/whey imho

yooii
2011-03-18, 11:04
Har man bara i 2 dl mjölk??

Hm okej, tål att tänkas på.
Jag har i 2.5 dl lättmjölk.
Ibland kan jag även ha 1.5 dl vatten och 1 dl lättmjölk.

JimmyFlessa
2011-03-18, 14:07
Nej men man vill ju uppnå det bästa resultatet man kan ^^
Och sen vill jag träna så ofta att jag vill ha snabb återhämtning.

Jag äter väldigt proteinrik mat som det är men jag äter som en fågel så jag måste trycka i mig något mer tills magsäcken är större.

Hur mycket kostar det då?

Väldigt proteinrik mat kan jag nog inte hålla med om, dina tidigare poster att döma. Du åt ju blanda annat ris med pressad citron som en måltid och tycker att 250 gram kvarg är aldeless för mycket och att 50 gram är jobbigt att äta.

Kolla in LGtrådarna samt "vad har du ätit" idag trådarna så ska du få se på vad proteinrik mat är, :cool:

Crocker
2011-03-18, 16:55
Enligt min sida, de flesta utom gymgrossistens egna.

Mimmla
2011-03-18, 21:44
Väldigt proteinrik mat kan jag nog inte hålla med om, dina tidigare poster att döma. Du åt ju blanda annat ris med pressad citron som en måltid och tycker att 250 gram kvarg är aldeless för mycket och att 50 gram är jobbigt att äta.

Kolla in LGtrådarna samt "vad har du ätit" idag trådarna så ska du få se på vad proteinrik mat är, :cool:

Så tonfisk, fisk och kvarg och kött är inte proteinrikt då? :P
Ris har jag ätit en gång med pressad citron :P

Jag äter inte som en stor karl, inget konstigt med det.

McLR
2011-03-18, 21:59
Har man bara i 2 dl mjölk??

Hm okej, tål att tänkas på.

Jag brukar ha 6,5dl mjölk! Det är grymt gott!

Kände att jag tillförde tråden något nyttigt...:smash:

Mimmla
2011-03-18, 22:03
Jag brukar ha 6,5dl mjölk! Det är grymt gott!

Kände att jag tillförde tråden något nyttigt...:smash:

Haha okej, många kcal bara :P

Pojo
2011-03-20, 11:53
Åter igen, jag bantar :P

Nån tesked oboy är inte så farligt och efter träning knappt av betydelse.

Att försöka vara opti i allt är bara tråkigt.

Mimmla
2011-03-20, 12:00
Nån tesked oboy är inte så farligt och efter träning knappt av betydelse.

Att försöka vara opti i allt är bara tråkigt.

Fast det är ganska många kcal i oboy och dessutom socker.
Jag unnar mig hellre i frukt än i oboy :P

z_bumbi
2011-03-20, 12:28
Fast det är ganska många kcal i oboy och dessutom socker.
Jag unnar mig hellre i frukt än i oboy :P

Blanda med frukt då..

Pojo
2011-03-20, 12:49
Fast det är ganska många kcal i oboy och dessutom socker.
Jag unnar mig hellre i frukt än i oboy :P

Någon kanske orkar ta fram skillnaden mellan en tesked oboy och en banan?

Gör som du vill.

Mimmla
2011-03-20, 12:50
Blanda med frukt då..

Jag lär göra det :P

Mimmla
2011-03-20, 13:16
Någon kanske orkar ta fram skillnaden mellan en tesked oboy och en banan?

Gör som du vill.

Äter typ aldrig bananer men visst :P

Mimmla
2011-03-20, 17:35
Någon som har koll på hur länge en stor burk räcker om man dricker två shakes om dagen??

smalis
2011-03-20, 17:46
Någon som har koll på hur länge en stor burk räcker om man dricker två shakes om dagen??

Vikten på produkten delat med portionsvikten.

Fredron
2011-03-20, 17:50
Någon som har koll på hur länge en stor burk räcker om man dricker två shakes om dagen??

Hur stor är en stor burk?
1 DL = 37 gr, you do the math.

Mimmla
2011-03-20, 17:57
Hur stor är en stor burk?
1 DL = 37 gr, you do the math.

Fasiken jag som hade hoppats på att få ett enkelt svar så jag slapp använda de små grå :P

Timme
2011-03-20, 18:21
body science casein 100% milk protein

Ansg
2011-03-20, 18:27
Enkel räkning.
Stor burk? Säg 3kg.
En portion - 30g.
2x30g/dag

(3000/30)/2=50

3kg proteinpulver räcker med andra ord 50 dagar om man förbrukar 60g per dag (~2 normala portioner).

Att räkna själv kan ju vara farligt... :P

Mimmla
2011-03-20, 18:37
Enkel räkning.
Stor burk? Säg 3kg.
En portion - 30g.
2x30g/dag

(3000/30)/2=50

3kg proteinpulver räcker med andra ord 50 dagar om man förbrukar 60g per dag (~2 normala portioner).

Att räkna själv kan ju vara farligt... :P

Hihi jag hann räkna ut innan faktiskt ^^
Men tackar ;)