handdator

Visa fullständig version : Bruten överarm


mbruhn86
2011-03-16, 17:53
Min kära vän körde armbrytning i helgen och bröt då överarmen straxt över armbågen han ska nu vara gipsad i ca 2 månader! Så min fråga är! Ska han gå till en sjukgymnast direkt eller kan han gå till gymmet och köra extremt lätt? Han har redan stora abstinenser :) Oerhört tacksam för svar!.

the_matsson
2011-03-16, 18:08
Menar du när han har avlägsnat gipset? Det känns som att läkaren/ansvarig som undersökte och behandlade honom borde kunna svara på det! Annars kan nog en sjukgymnast med erfarenhet av rehabilitering efter skador vara klokt att gå till.

Jag hoppas jag kommer ihåg att aldrig köra armbrytning på fyllan eller ouppvärmd. Har en annan kamrat som också skadat armen rejält på det...

mbruhn86
2011-03-17, 23:36
Menar du när han har avlägsnat gipset? Det känns som att läkaren/ansvarig som undersökte och behandlade honom borde kunna svara på det! Annars kan nog en sjukgymnast med erfarenhet av rehabilitering efter skador vara klokt att gå till.

Jag hoppas jag kommer ihåg att aldrig köra armbrytning på fyllan eller ouppvärmd. Har en annan kamrat som också skadat armen rejält på det...

Okey! Tack för dit svar!

Haha ja det är absolut inte det bästa! och det fick han tyvärr känna på med!