handdator

Visa fullständig version : Road to beach 2011 och en ny livsstil!


Lukman
2011-03-16, 17:41
Kön: Man
Ålder: 27
Vikt: 74
Längd: 178
Mått: skall investera i ett måttband, måttuppgifter kanske kommer sen

Förebilder:
Frank Zane för sin slanka aestetiska kropp
Tom Platz för sina lår och brutala träningspass
Arnold för sina manliga idealer, mentalitet, psyke, och allt det som krävs för att lyckas nå sina mål i livet

Hej, har gymmat till och från ett antal år (kört styrketräning mest som vid sidan av kampsporter) men satsar helhjärtat nu på kroppsbygge som min primära träningsform. Mitt mål är att öka i muskelmassa och skapa en mer tilltalande aestetisk kropp. Jag skulle behöva konstruktiv kritik på helheten och vilka muskelgrupper som jag bör satsa mer på (de muskelgrupper som släpar efter).

Tack~ :)

Blackened57
2011-03-16, 17:44
Kön: Man
Ålder: 27
Vikt: 74
Längd: 178
Mått: skall investera i ett måttband, måttuppgifter kanske kommer sen

Förebilder:
Frank Zane för sin slanka aestetiska kropp
Tom Platz för sina lår och brutala träningspass
Arnold för sina manliga idealer, mentalitet, psyke, och allt det som krävs för att lyckas nå sina mål i livet

Hej, har gymmat till och från ett antal år (kört styrketräning mest som vid sidan av kampsporter) men satsar helhjärtat nu på kroppsbygge som min primära träningsform. Mitt mål är att öka i muskelmassa och skapa en mer tilltalande aestetisk kropp. Jag skulle behöva konstruktiv kritik på helheten och vilka muskelgrupper som jag bör satsa mer på (de muskelgrupper som släpar efter).

Tack~ :)


Grymma förebilder du har där =)!

Tycker att kroppen ser bra ut överlag, men det finns saker som kan förbättras såklart.

Underarmarna hade behövt mer massa, samt lår, biceps och axlar.
KÄMPA HÅRT!

Anabolismus
2011-03-16, 19:23
Jaha, hej :)

Mer massa överlag är mitt tips.

Lukman
2011-03-16, 19:49
Grymma förebilder du har där =)!

Tycker att kroppen ser bra ut överlag, men det finns saker som kan förbättras såklart.

Underarmarna hade behövt mer massa, samt lår, biceps och axlar.
KÄMPA HÅRT!

Tack för svar.

Jo underarmarna är jag dålig på att träna, tänkte slänga in de på bicepspasset.

Blir till att pumpa mera sets av knäböj, utfall och militärpress :)

Lukman
2011-03-16, 20:02
Jaha, hej :)

Mer massa överlag är mitt tips.

Ok tack, har dock en sådan kroppstyp att jag har väldigt svårt att lägga på mig vikt i form av både fett och muskelmassa. Äter som ett svin och tränar som en psykopat :)

Blir till att inhandla gainer och andra godsaker vid nästa inköp :)

jonjoo
2011-03-16, 20:06
Ok tack, har dock en sådan kroppstyp att jag har väldigt svårt att lägga på mig vikt i form av både fett och muskelmassa. Äter som ett svin och tränar som en psykopat :)Blir till att inhandla gainer och andra godsaker vid nästa inköp :)

Förmodligen något du inbildat dig, jag kände också så innan. Ät mycket regelbundet bara :)

Tycker det ser bra ut, lats tycker jag ligger endel back, även lår och underarmar, annars ser det fint ut! :)

Lukman
2011-03-16, 20:26
Förmodligen något du inbildat dig, jag kände också så innan. Ät mycket regelbundet bara :)

Tycker det ser bra ut, lats tycker jag ligger endel back, även lår och underarmar, annars ser det fint ut! :)

Sannt, det går alltid att förbättra sig på kaloriintaget (regelbundna måltider som du säger) och intensiteten på passen. Skall bygga om mitt träningsschema och prioritera de där muskelgrupperna. Tack för svar ;)

porja
2011-03-17, 02:53
Triceps och låren behöver förbättras, annars det d bra ut.

Va noga med vila, bra kost, och variation av träningen så får du bra resultat.

Fortsätt kör hela vägen rent.

Lycka till!:thumbup:

Teppas
2011-04-01, 15:16
bra jobbat

HulkH
2011-04-01, 15:31
Ser bra ut. Men den kroppen kan du nog gå ut och vråla och locka till dig fruntimmer! :thumbup:

Lukman
2011-04-08, 03:51
Triceps och låren behöver förbättras, annars det d bra ut.

Va noga med vila, bra kost, och variation av träningen så får du bra resultat.

Fortsätt kör hela vägen rent.

Lycka till!:thumbup:

Har du förslag på hur ett bra lårpass ska se ut? tänkte testa supersets med baksida och framsida lår för att variera med träningsmetoderna

Lukman
2011-04-08, 03:54
Ser bra ut. Men den kroppen kan du nog gå ut och vråla och locka till dig fruntimmer! :thumbup:

hahaha blir till att slita av sig kläderna och vråla som hulken vid nästa krogrunda ;)

Lukman
2011-04-08, 04:17
Triceps och låren behöver förbättras, annars det d bra ut.

Va noga med vila, bra kost, och variation av träningen så får du bra resultat.

Fortsätt kör hela vägen rent.

Lycka till!:thumbup:

Tackar för svar och uppmuntran förresten :) japp, det är sjukt mycket som griper in i kroppsbyggeprocessen vad gäller kost, vila, variation.

Inge Enveten
2011-04-08, 11:28
Överkroppen ser riktigt hård ut jämfört med underkroppen men det måste per automatik inte vara dåligt, bara något jag la märke till. Tror hur som helst att lite mer massa på benen skulle vara bra. Schysst och symmetriskt annars.

HulkH
2011-04-08, 12:33
hahaha blir till att slita av sig kläderna och vråla som hulken vid nästa krogrunda ;)

haha, fast då skrämmer du bara folk och skapar oreda! ;)

Crocker
2011-04-08, 14:13
haha, fast då skrämmer du bara folk och skapar oreda! ;)
Enligt din avatar är du inte så mycket bättre själv, kasta inte sten i glashus!

HulkH
2011-04-08, 14:27
Enligt din avatar är du inte så mycket bättre själv, kasta inte sten i glashus!

Jag påstod inte att det vara bra att vara som jag, snarare tvärtom :(