handdator

Visa fullständig version : Muskelökning


dannemannen
2011-03-16, 14:47
Undrar lite om muskelbyggarpreparat. Har läst om en massa på olika kosttillskotts sajter som säljer div. preparat.

Frågan är mest, vad är bra och vad gör alla olika för nytta?
Är det värt att lägga pengar på sånt osv?

Pepz
2011-03-16, 14:52
generellt nej.

men det är dumt egentligen att dra alla över en kam. du får ge exempel på produkt

mattilainen
2011-03-16, 15:22
kreatin, koffein, protein, eaa. Det "fungerar" om man nu kan säga så. fettförbrännande saker finns det inget behov att lägga pengar på.

dannemannen
2011-03-16, 15:23
generellt nej.

men det är dumt egentligen att dra alla över en kam. du får ge exempel på produkt

Ja om man ska ta lite exempel på vad som fått bra betyg osv är det väl dessa:
Animal M-Stack
HMB
Anabolic Halo
ZMA

vicarious
2011-03-16, 16:35
Ja om man ska ta lite exempel på vad som fått bra betyg osv är det väl dessa:
Animal M-Stack
HMB
Anabolic Halo
ZMA

inte värt att lägga pengar på.

Pepz
2011-03-16, 18:01
Animal M-Stack - många gillar den jag ser bara på innehållet att jag inte gör det ;)
HMB har effekt. men inget du kommer att känna
Anabolic Halo- otroligt dyr gainer med kreatin i
ZMA zink, magnesium och b-vitamin funkar bra vid brist. vissa anser att de sover bättre vid intag av ZMA

Muraren
2011-03-16, 21:31
creatine funkar bra.

Pepz
2011-03-17, 08:54
creatine funkar bra.

du menar engelskt kreatin?

dannemannen
2011-03-17, 10:40
Så summan av det hela är att det bästa är att köra på kreatin samt någon form av koffein intag innan träning samt EAA under och efter träning?

Tsandell
2011-03-17, 10:58
Det är upp till en själv. Men glöm inte bort att kosttillskott är helt värdelöst om du inte har 100% fokus på din kost. Kosttillskotten ska bara komplettera. Nåt som är värt att lägga pengar på är BCAA - grenade aminosyror... Resten behövs egentligen inte.

vicarious
2011-03-17, 12:16
Så summan av det hela är att det bästa är att köra på kreatin samt någon form av koffein intag innan träning samt EAA under och efter träning?

inte EAA under. före och/eller efter.

Men glöm inte bort att kosttillskott är helt värdelöst om du inte har 100% fokus på din kost.

Nej. BS.

Muraren
2011-03-17, 14:16
du menar engelskt kreatin?

ja mena Star Nutritions creatine, tror de är svenskt.

vicarious
2011-03-17, 14:29
ja mena Star Nutritions creatine, tror de är svenskt.

han syftade på hur du stavade det :laugh:

svenska=kreatin
engelska=creatine

hejhopp79
2011-03-17, 19:37
Ja om man ska ta lite exempel på vad som fått bra betyg osv är det väl dessa:
Animal M-Stack
HMB
Anabolic Halo
ZMA

HMB och ZMA har positiva omdömen. Den förstnämnda även från forskningen.

Jag rekommenderar båda av den enkla anledningen att de fungerar och är väldigt (väldigt) billiga i nuläget. Särskilt HMB.

Sen är det ju inte samma sak som att man måste äta kosttillskott, bara för att de "fungerar". Själv käkar jag bara vassle i nuläget (fick hem en laddning idag faktiskt). Jag har inte ätit kosttillskott alls på några månader nu, men insåg hur smidigt vassle är i samband med träning.

cero
2011-03-17, 19:56
Så här skulle jag rangordnat kosttillskott:

1: Vassleprotein/EAA/BCAA direkt innan och efter träning.

Vill du utöka:

2: Kreatin
3: Koffein alt PWO (pre-work out) för extra energi

Tar man detta tycker jag allt annat är överflödigt. Men glöm för guds skull inte att det är kosttillskott. Att sköta kost, träning och återhämtning är A och O när det gäller muskelökning.

Bolleten
2011-03-17, 21:07
Jag tänkte också biffa till mig rejält. Jag kör just nu på HydroFusion protein efter träning och NO-Xplode innan träning. Min hydro är snart slut och jag undrar om det är lönt att ersätta den med gainer istället? Jag tar även Creatine Monohydrate 1 gång om dagen.

Jag sköter kosten osv och allting, men känner att jag verkligen måste lägga på mig en jäkla massa och då kanske gainer är ett bra alternativ?

Ligger just nu på ca 77 kg och tänkte nog försöka bulka upp till runt 85 kg (eller när det ser bra ut helt enkelt ;D)

hejhopp79
2011-03-17, 21:09
Ska du biffa till dig är mer mat ditt säkraste kort.

Larsson92
2011-03-18, 16:56
Så här skulle jag rangordnat kosttillskott:

1: Vassleprotein/EAA/BCAA direkt innan och efter träning.

Vill du utöka:

2: Kreatin
3: Koffein alt PWO (pre-work out) för extra energi



:thumbup:

Ät mkt mkt mkt mat om du vill biffa till dig, kosttillskott vid behov.