handdator

Visa fullständig version : Hjälper det med coreträning mot dålig hållning?


Shpendi
2011-03-16, 00:49
Som det står på titeln, så undrar jag hur vars coreträning hjälper mot dålig hållning, känner mig lite hukad...

Honken
2011-03-16, 01:03
Beror på vad du menar med coreträning. Har man frammåtrullad höft så hjälper det att stärka magmuskulaturen, ja. Hållningen förbättras främst genom att aktivt tänka på den.

Shpendi
2011-03-16, 01:11
Mina axlar e bl.a. lite frammåt(pga bänkpress? vetefan) och är lite frammåhukad i "normalstånd" bl.a. när jag sitter(pga datorsittande förmodligen?).

Honken
2011-03-16, 01:18
Detta är väl den hundrade tråden om detta problemet denna månaden, but here goes.

Stretcha höftböjarna, jobba med aktivering av gluteus och lägre traps, face pulls, pec-minor stretch, rodd/chins, marklyft, lär dig box squats and so on.

Sök på forumet!

ARMSTARK
2011-03-16, 06:31
Det enda som verkligen hjälper är att sträcka på sig, alltid stå / sitta med rak rygg och dra bak axlarna, inte låta dem falla fram. Till slut har du den hållningen utan att tänka på det.

Sheogorath
2011-03-16, 06:53
Detta är väl den hundrade tråden om detta problemet denna månaden, but here goes.

Stretcha höftböjarna, jobba med aktivering av gluteus och lägre traps, face pulls, pec-minor stretch, rodd/chins, marklyft, lär dig box squats and so on.

Sök på forumet!

:thumbup: Detta och kanske det viktigaste: hållningskorrigering i vardagen.