handdator

Visa fullständig version : Påbörjat deff & deprimerad... hjälp!


Explode
2011-03-15, 22:28
Hej kära vänner,

Påbörjat min första deff och ligger på ett kaloriunderskott på cirka 500-800 kcal/dag.

3 dagar in i deffen nu och igår samt idag så har jag känt en sjuk depression av någon anledning. Börjar må dåligt...

Jag är inte fet så jag är inte deppig över hur jag ser ut. Ligger på cirka 15-16 % kroppsfett och vill ner till 8-10 % så att musklerna framträder bättre.

Kan tilläggas att jag i samband med deffen började med en hel rad kosttillskott;

Lose it workout, CLA, ALA, Omega3, Vitamintabs, Kre-alkalyn hardcore samt HMB.

Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter här? Någon som känt samma sak?

Känner mig rätt "hängig" men antar att det är fullt normalt vid kaloriunderskott?

Vore bra om ni kunde med er av era erfarenheter. Vill inte gå runt och må såhär dåligt *gah!*

Langster
2011-03-15, 22:58
Man blir inte hängig och deprimerad av tre dagars måttligt kaloriunderskott. Du har något annat problem.

Nykropp
2011-03-16, 07:51
Man blir inte hängig och deprimerad av tre dagars måttligt kaloriunderskott. Du har något annat problem.

Det kan man väl visst bli?!
Det beror lite på hur van man är samt hur stor övervikt och vad man ätit innan skulle jag säga.

När jag la om min kost var dom första 2 veckorna jävligt tunga och jobbiga mentalt och kroppsligen. Kroppen och hjärnan skrek efter den skit jag ätit innan.

Men nu säger inte TS om det är hans första deff, om han är extremt överviktig eller vad han har ätit innan.

Men visst kan humöret dippa när man lägger om kosten.

Maod
2011-03-16, 08:36
Men nu säger inte TS om det är hans första deff, om han är extremt överviktig eller vad han har ätit innan.


Hehe, jo det säger han :)

Till TS: Har du gjort några andra stora förändringar i din kost? Skippat kolhydrater t.ex? Ändrat när du äter och hur stora portioner?
Ändrat träningsupplägg/tider?

Prova skippa kosttillskotten en vecka...

Langster
2011-03-16, 08:44
Det kan man väl visst bli?!
Det beror lite på hur van man är samt hur stor övervikt och vad man ätit innan skulle jag säga.

När jag la om min kost var dom första 2 veckorna jävligt tunga och jobbiga mentalt och kroppsligen. Kroppen och hjärnan skrek efter den skit jag ätit innan.

Men nu säger inte TS om det är hans första deff, om han är extremt överviktig eller vad han har ätit innan.

Men visst kan humöret dippa när man lägger om kosten.

Visst kan man bli deppig, men kom igen, 3 dagar, då har man inte hunnit känna att man ligger på underskott än. Jag tror inte att man blir så att säga fysiskt deprimerad på så kort tid, möjligtvis blir man nedstämd för att man vet att man inte kommer att äta allt junk man åt tidigare under flera veckor framöver. Men det kallar inte jag depression.

vicarious
2011-03-16, 09:16
Det är möjligt att du ligger på ett större underskott än du tror. Ett för stort underskott gör mig jävligt hängig och otaggad på det mesta.. Sömnen gör stor skillnad för mig också. 6 & 8h kan vara skillnaden mellan en pissdag och en dag med gott humör.

Explode
2011-03-16, 12:29
Tack för svaren här i tråden.

Kan möjligtvis vara så att jag ligger på ett större underskott än vad jag själv tror, ska stoppa i mig lite extra :-)

Jag är inte kraftigt överviktig, utan har bara lite underhudsfett som jag vill bränna bort.

Vi får se hur det går framöver *flex*