handdator

Visa fullständig version : Skada i vader


edion
2011-03-15, 22:13
Någon som har erfarenheter av skador i vaderna. Jag har sedan strax över en vecka tillbaka inte kunna gå normalt då det känns som att musklerna inte slappnar av och man inte kan göra en naturlig rörelse. Trodde först det skulle bli bättre om man strechade men det blir inte bättre utan vaderna är typ stenhårda och det gör så jävla ont att gå. Typ som om man har grym träningsvärk men den tycker jag borde släppt på en vecka. Jag skulle skynda mig idag och då sprang jag typ två steg sedan var det so att det small till i vaden och det var bara att lägga sig ner och skrika typ. Hoppas någon vet vad jag ska göra vill inte åka till sjukan om det inte behövs

martinmartin
2011-03-15, 22:34
Tro om den här tråden kanske passar bättre i någon av de andra forumdelarna?

Angel
2011-03-15, 22:44
svullen? värmeskillnad? mät runt båda vaderna, skillnad?

edion
2011-03-15, 23:18
svullen? värmeskillnad? mät runt båda vaderna, skillnad?

Inte speciellt svullen vad jag kan märka men den e som sagt stenhård hela tiden. Skillnaden på vaderna är mycket liten men smärtan finns i båda faktiskt. Det är typ konstant varm om man säger så varmare än normalt.

Angel
2011-03-15, 23:41
Har du ont i båda så talar ju det emot en DVT iallfall. Har du tränat något speciellt eller gjort något du ej brukar? En bristning kanske då.

edion
2011-03-15, 23:58
Har du ont i båda så talar ju det emot en DVT iallfall. Har du tränat något speciellt eller gjort något du ej brukar? En bristning kanske då.

Det är ju så att jag har tränat normalt men gjorde ett försök på snowboarden (dock hade jag redan ont i ena vaden då) och det blev ju såklart inte bättre sedan verkar den andra ha fått nått fel när jag fick lägga all belastning på den. Hoppas du förstår och att jag inte rör till det.

Angel
2011-03-16, 10:31
Vila och se om det går över då?

Dreas
2012-03-11, 08:17
Jag tar och bumpar den här i hopp om att få ett svar.

Tävlade i SL igår och då användes utrustning, lindor och dräkt.

När vi lindade inför ett av lyftet kände jag en smärta i vaden. Efter det så började det göra ondare och ondare, har nu haltat i en sisådär 20h och idag verkar det knappast bättre.

Mätte vaden som det gör ont i och den var iaf 2cm större än den andra igår. Efter en liten mätning så är det också så idag.

Någon som har någon gissning? Dra till akuten eller vad gör man?