handdator

Visa fullständig version : 5 dagar/veckan


hinken123
2011-03-15, 22:00
Hej, skulle vilja ha lite feedback på mitt träningsschema och även tips på några som jag kan ha att variera med.

Pass 1(måndag)
Rygg

Pass 2(tisdag)
Bröst & triceps

Pass 3(fredag)
Biceps & underarmar

Pass 4(lördag)
Axlar & mage

Pass 5(söndag)
Ben

Feedback på det där schemat och tips på några schema att variera med tack :)

Brickhead
2011-03-15, 22:02
Tycker personligen att det låter jobbigt att ha ett eget pass enbart för biceps och underamar

benacii
2011-03-15, 22:05
Tycker personligen att det låter jobbigt att ha ett eget pass enbart för biceps och underamar

+1. biceps kan du köra tsm med rygg om du vill. eftersom du kör den dagen själv. likadant med underarmar.

Optimistic
2011-03-16, 13:48
Håller med ovanstående, sen tycker jag att det är dumt att ha magen på lördag, ben på söndag och rygg på måndag (beror självklart på vilka övningar du kör). Men säg att du kör knäböj och marklyft, då tycker jag inte att det är smart upplagt. Jag skulle iaf inte träna mage dagen innan jag ska ner och köra ett ordentligt benpass med många böjar.

Är du tvungen att dela upp det i 5 delar? Om du vill dela upp kroppen mycket tycker jag att det skulle vara smidigare med en 4-split. Du skulle ju kunna köra axlar/biceps/underarmar och sen ben/mage (jag tycker att det är bättre att köra magen efter benen). Fast då återstår ju "problemet" om du kör marklyft dagen efter, men det vet jag som sagt inte om du gör.

Exemplet jag gav var för att inte ändra om i ditt schema för mycket.

hinken123
2011-03-20, 15:44
Pass 1(måndag)[/B]
Bröst & triceps

Pass 2(tisdag)
Ben och mage

Pass 3(Torsdag eller fredag)
Axlar, Biceps & underarmar

Pass 4(söndag)
Rygg



Kasta om lite, jag tycker det känns bra de där!