handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig behålla motivationen!


feelme
2011-03-15, 11:25
Har absolut noll motivation nu... Har deffat i hundra år (mer precist tre mån) och nu är det absolut STOPP. Har gått ner ett par kilo och lagt på mig lite muskler, framför allt ben och armar, men magen är en fläskig degklump fortfarande... Tränar magen stenhårt ca fem pass i veckan, bland de sammanlagt sex pass jag kör varje vecka. Kör alltid minst 45 kondition per pass för att bli av med fettet. Äter väldigt strikt, enda kolhydraterna jag får i mig är i form av gröt på morgonen. I övrigt protteshakes, äggvitor, grönsaker osv... Nån som har tips på hur man kickar igång motivationen igen och kan köra på hårdare? Hur man blir av med det sista fläbbet??
Dagsformen också.. alldeles förfärligt.

Vunnis
2011-03-15, 11:35
Träna nånting du tycker är kul istället för att lida dig igenom hela livet.

stridis
2011-03-15, 11:36
Dela upp passen: kondition för sig och styrka för sig. Att köra mage 5 gånger i veckan är överdrivet.

Kruta på ordentligt, armarna ser spinkiga ut.

När det gäller kosten, får du i dig tillräckligt med fett? Vilka är dina fettkällor? Hur mycket får du i dig? Din text skriker "jag är på väg att få ätstörningar", tror jag återkommer med en lite fylligare kommentar, även om tolkia lär komma med perspektiv snart.

Galningen
2011-03-15, 11:37
För det första låter det som att du saknar grundläggande kunskap om hur en deff bör genomföras. Magen tränas sex dagar i veckan och ges (beroende på intensitet) ingen chans för återhämtning och konditionsträningen utövas med motivationen att bränna fett då du med fördel hellre bör strukturera upp din kost.

Ditt kaloriintag får under deff inte överstiga förbrukningen och då du genom att konditionsträna på samma dagar som styrketräningen gör det svårare för kroppen att bygga muskler finns risken att du bara går ner i vikt utan att förändra din kroppssammansättning. Du blir helt enkelt en mindre version av dig själv men med samma utseende.

Läs igenom deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) och förstå grunderna inom deffandet, återkom sedan efter några veckors korrekt genomförd deff om problemet kvarstår.

häftig
2011-03-15, 11:47
Jag tycker det du har ser väldigt bra ut. Träna på kaloribalans istället och bygg mer muskler. Kommer bli super!

feelme
2011-03-15, 11:50
okej, medger att det var himlans slarvigt formulerat. Blir tre "fulländade" magpass i veckan och sedan skjuter jag in lite mage på två andra pass. När det gäller fetter äter jag avokade nästan varje dag, och slänger alltid på några mandlar på gröt osv.. låter lite fjuttigt antar jag. Jag utgår från att äta väldigt proteinrikt (vilket är väldigt svårt som vegetarian, letar alltid på nätet efter nya tips...) för detta brukar funka väldigt fint för mig. Tills nu :(
Och nej, jag plågar mig inte genom träningen. Träning har alltid varit en del av mig och jag älskar att kuta på genom löparspåret, men det känns inte alltid lätt när man kämpar och kämpar men inte får de resultat man är ute efter...

Spridis
2011-03-15, 11:58
Proteinshakes är inget du behöver för att gå ner i vikt. Äter du en bra sammansatt kost så har kroppen alla dom fria aminosysror i blodet som behövs för proteinsyntes efter träning. Räkna igenom näringsintaget och se efter ifall ditt proteinintag redan är mättat. Isf behövs inga prottedrinkar eftersom dom bara höjer kaloriintaget för dagen.

HulkH
2011-03-15, 12:06
Som Vunnis skrev, träna något du tycker är skoj.

Gillar du att simma, gå långt? Bara testa massor med olika saker som du möjligtvis kan gilla. :)

feelme
2011-03-15, 12:07
lite mer specifikt då..
frukost; råggröt med mandlar & minimjölk. Kaffe.
Träning/styrka
Proteinshake på ca 112 kcal
Morot
Konditionsträning
Omelett på tre äggvitor, spenat, tomater och avokado.
Senare på kvällen en kopp te och skivat äpple med kanel.
Försöker även klämma in ett till mellis i form av grönsaker eller frukt, men känner mig oftast för uppblåst och mätt för det...

Vet ju egentligen att detta inte är idealiskt, men det funkade de första fyra kilona. Borde jag skippa kvällsmålet och bara köra te? Skulle inte ha några problem med det.

feelme
2011-03-15, 12:09
Som Vunnis skrev, träna något du tycker är skoj.

Gillar du att simma, gå långt? Bara testa massor med olika saker som du möjligtvis kan gilla. :)

Måste skrivit något tokigt, för jag älskar löpningen och styrketräningen! Skulle gärna variera med något mer, men det är svårt pga min situation där jag bor osv. (Är inte bosatt i Sverige.) Älskade tex att gå på friskisjympa när jag bodde i Sverige! Jag kunde längta hela dagen efter ett jympapass!

Pretorian
2011-03-15, 12:26
Det du äter kan inte stämma, det blir alldeles för få kalorier tycker jag. Du borde gå ner i vikt på den kosten. Kan du försöka göra en grov uppskattning hur många kalorier du får i dig på en vecka?

Med tanke på all din träning borde du kunna äta ganska mycket och ändå gå ner i vikt.

feelme
2011-03-15, 12:31
Jag tycker också det känns knepigt att jag står still, försöker förklara det med att jag lägger på mig muskler...Kan det vara så att man kan sabba sin förbränning? Jag har haft problem med mat/ätstörningar tidigare, gått ner i vikt fort och sen upp igen...Tills jag började satsa på träningen och äta hälsosamt. Istället för svält då alltså... Pratade en gång med en person på mitt gamla gym och han nämnde något om det fast jag tyckte det lät himla konstigt.

Pretorian
2011-03-15, 12:35
Ta detta från en som inte är diplomerad kostrådgivare men jag tycker inte det ser så hälsosamt ut, det du skriver att du äter på en hel dag.

alex111
2011-03-15, 17:02
du är tjej för fan, du kan softa och ta en promenad då och då, du behöver knappast ta prottepulver o shit...

stridis
2011-03-15, 17:45
du är tjej för fan, du kan softa och ta en promenad då och då, du behöver knappast ta prottepulver o shit...
http://imagemacros.files.wordpress.com/2009/06/lol_wut1.jpg

Pansartax
2011-03-15, 19:16
Det är en mental inställning bara, kalla det "spärr" om du vill men det är din strid och inget som någon här direkt kan hjälpa med.

Visst, säga att du ska köra något du tycker är skoj är ju ett sätt att tackla problemet, men varför inte bara ta tag i det med järngrepp?

How much do you want it?