handdator

Visa fullständig version : Misstänkt axelleds ur vridning


Deg
2011-03-14, 23:37
Hej!

Jag misstänker att jag har någon sorts axelleds ur vridning. För har varit hos läkaren för ca ett år sedan, och då sa han att det hade bildats brosk mellan axeln och axelkulan (när man drar bak axel blir det ett kluck ljud, ungefär som den åker ur led). Problemet var då att det inte gjorde speciellt ont, men nu på senaste tiden har det börjat göra mer och mer ont.

Då är min fråga till er, vad tycker ni jag ska göra? Köra rehabilitera? Eller satsa på en operation? Ska tillägga att doktorn jag var hos avrådde mig från en operation. Någon som haft något liknande fall som mig?

Tacksam för alla svar.

Martin Löwgren
2011-03-16, 14:56
Om du ska opereras eller inte kan man inte säga på rak arm men att du verkar ha någon form av instabilitet är troligt. Hur stor och vad som behövs göras ska du ta med din ortoped.

Mvh Leg. Naprapat Martin Löwgren

mbruhn86
2011-03-16, 17:46
Om jag inte har helt fel så går det inte att träna bort brosk? vill du ha bort det så får du nog plocka bort det.

RandomC
2011-03-17, 11:41
Vad har hänt sedan du var hos läkaren? Har du gjort något nybesök? Första steget brukar i princip alltid vara att ta kontakt med en sjukgymnastik.