handdator

Visa fullständig version : Bulk och deff, funderingar


alex111
2011-03-14, 18:55
tjena, nu är det så att jag har bulkat i cirka 1 månad... räknar inte kalorier men jag äter betydligt mycket mer än förut. Under denna månad har jag kanske ökat 1-2 kg men det känns som att man har blivit mycket större. brukar det bli så att man ökar i massa men inte går upp i vikt? Och kan det vara så att om man känner sig större men inte gått upp särskilt mkt i fett så kan det vara mycket fett man lagt på sig?

inför deffen undrar jag, jag har smala ben som tusan till förhållande för kroppen och undrar om benen kommer förlora massa trots att det inte ens finns någon särskild massa på dom?

alex111
2011-03-15, 16:44
någon,....?

Kaerra
2011-03-15, 16:50
onödigt o bulka tycker jag, bättre o köra fruktansvärt långsam deff dåe anser jag själv, samtidigt tappar man fett och bygger muskler. Om du deffar fel kmr du tappa massa, självklart kan det vara mycket fett du laggt på dig också. Fast nu är inte jag nån expert men^^

alex111
2011-03-15, 18:49
onödigt o bulka tycker jag, bättre o köra fruktansvärt långsam deff dåe anser jag själv, samtidigt tappar man fett och bygger muskler. Om du deffar fel kmr du tappa massa, självklart kan det vara mycket fett du laggt på dig också. Fast nu är inte jag nån expert men^^

aa kanske kan stämma det du säger men väger ganska lite till förhållande till längden så det är nog inte så jätteonödigt att bulka, men tack för svar iaf :)

Pintan
2011-03-15, 19:02
Bulka på vafan, har ingen större erfarenhet av muskelbyggning själv, men det jag vet är att det tar TID att bygga stora muskler.

alex111
2011-03-15, 19:26
Bulka på vafan, har ingen större erfarenhet av muskelbyggning själv, men det jag vet är att det tar TID att bygga stora muskler.

Vet,men samtidigt vill jag inte va småfet inför beachen liksom.... lite beslutsångest:P

maxiimous
2011-03-15, 22:08
Vet,men samtidigt vill jag inte va småfet inför beachen liksom.... lite beslutsångest:P

bulka gör man under hösten&vintern, deff gör man på våren, på sommaren lever man livet med sin sixpack (inte ölen då):Virro

alex111
2011-03-16, 16:43
bulka gör man under hösten&vintern, deff gör man på våren, på sommaren lever man livet med sin sixpack (inte ölen då):Virro

word , ska deffa nu sen bygga som fan efter sommaren!

Victuhh
2011-03-16, 16:53
word , ska deffa nu sen bygga som fan efter sommaren!

Du säger att du bulkat en månad då är det för tidigt att deffa
och nej du ökar inte massa utan att gå upp i vikt.

Ät mer och deffa fram tills sommaren 2013.*flex*

Reticulum
2011-03-16, 17:04
Du säger att du bulkat en månad då är det för tidigt att deffa


:confused:

alex111
2011-03-16, 17:05
Du säger att du bulkat en månad då är det för tidigt att deffa
och nej du ökar inte massa utan att gå upp i vikt.

Ät mer och deffa fram tills sommaren 2013.*flex*

grejen är att jag känner mig sjukt köttig på överkroppen men väger ändå så lite. Beror det på att benen släpar? Eller ryggen kanske?

Och jag ska "deffa" till denna sommar

alex111
2011-03-16, 20:36
grejen är att jag känner mig sjukt köttig på överkroppen men väger ändå så lite. Beror det på att benen släpar? Eller ryggen kanske?

Och jag ska "deffa" till denna sommar

och en annan sak, trots att man ligger på samma vikt , kan man inte ha lagt på sig massa och blivit större? för jagkänner det...