handdator

Visa fullständig version : NO-Shotgun MHF-1 - Ingen effekt


The Great Danne
2011-03-14, 13:20
Tjena alla!

Har alltid varit skeptisk angående pre-workout produkter men tillslut gav jag efter och köpte NO-Shotgun MHF-1. Har nu under två pass tagit 1 skopa dvs normal dos, men jag har inte känt någon större effekt. Kan nämna att jag just nu deffar.

Enda positiva med produkten har varit att jag inte kände mig lika seg som tidigare. Dock pratar vi om minimal skillnad.

Nu till min fråga. Bör jag dubbla dosen och pröva mig fram eller vad tror ni? Kan det vara "dåligt" att överdosera eller inte?

Tacksam för svar!

mangemani
2011-03-14, 13:26
när det gäller tillskott så får man ibland tämja lite på gränserna för att få den effekt man är ute efter,dvs gå över normal dos.

monsterek
2011-03-14, 13:32
Du kan gärna överdosera men jag tycker du ska höja lite i taget, prova med 1,5 skopa först sen om du inte får bättre effekt kan du prova 2 :)
Annars provar du en annan PWO, det är individuellt hur man reagerar på olika PWOs. Det finns säkert någon annan som passar bättre för dig, men som sagt prova 1,5 skopa först.

The Great Danne
2011-03-14, 13:39
Jo precis alla reagerar på olika sätt. Då ska jag höja, men lite i taget.

Tack för tipsen!

J288
2011-03-14, 17:17
Jag började med MHF-1 idag igen, ett år sedan jag körde Shotgun senast. Blev ett kanonpass! Dock har jag några viktiga funderingar, vad tror ni? Skulle uppskatta era svar. Dessutom, "The Great Danne", har du möjlighet att väga vad 1 skopa väger? Min våg visar 15 gram. Bör vara 21 gram. Läs nedan.

Skickade precis detta till VPX:

"Hi there,

I recently bought NO SHOTGUN MHF-1 (Grape Bubblegum). According to the supplements facts there's 21 grams in one serving, of which 18 grams is protein.

This means 3 grams is the total weight of the other compounds; statement correct right? (21 minus 18 = 3)

This means there could not possibly be more than 3 grams of creatine per serving; correct?

My 2nd question regards the amount per serving: It says 1 scoop (21 grams). However I measured the weight of 1 brimful scoop with my digital scale, it said 15 grams. So I continued till it showed 21 grams (after about 1.5 scoops).

Would you claim that my scale is defect or could it be that 1 serving, 21 grams, actually is 1.5 scoops?

By the way, I tested my scale by weighing 100 cl of water; it showed 99 grams (should be 100 grams). Pretty accurate.

Thanks for you advice and information!"

Vad tror ni? Vad är era kommentarer/synpunkter?

Tack för hjälpen! :)

J288
2011-03-14, 17:29
Tillägg:
NO Shotgun är en proteinbaserad PWO och ger enligt min erfarenhet inte samma stimeffekt som kreatinbaserad PWOs, såsom Rage, Brutal, etc. Jag kände ingen direkt stimeffekt alls, dock var jag väldigt alert och hade mycket kraft. Jag kände mig stark genom hela passet. Precis vad jag vill ha av en PWO. Dessutom perfekt att få 18 gram protein innan passet, så jag slipper ta en till shake för att få det.

Kanske utvärderar efter denna vecka hur det gått med Shotgun. Kändes iaf kanon idag! Ökningar på det mesta.

(har för övrigt kört Brutal senaste fyra veckorna, gav grym stimeffekt i början men avtog mycket efter ca 3 veckor)

elano
2011-03-16, 18:20
Du får helt enkelt pröva dig fram Daniel, Det finns inga mirakelpulver , Ät rätt och gymma hårt och sov så ska du se att du får resultat.

Kreatin är de bästa prestationshöjande medel som finns ute enligt mig. Billigt och ack va effektivt det är.

The Great Danne
2011-03-16, 19:13
Jag började med MHF-1 idag igen, ett år sedan jag körde Shotgun senast. Blev ett kanonpass! Dock har jag några viktiga funderingar, vad tror ni? Skulle uppskatta era svar. Dessutom, "The Great Danne", har du möjlighet att väga vad 1 skopa väger? Min våg visar 15 gram. Bör vara 21 gram. Läs nedan.

Skickade precis detta till VPX:

"Hi there,

I recently bought NO SHOTGUN MHF-1 (Grape Bubblegum). According to the supplements facts there's 21 grams in one serving, of which 18 grams is protein.

This means 3 grams is the total weight of the other compounds; statement correct right? (21 minus 18 = 3)

This means there could not possibly be more than 3 grams of creatine per serving; correct?

My 2nd question regards the amount per serving: It says 1 scoop (21 grams). However I measured the weight of 1 brimful scoop with my digital scale, it said 15 grams. So I continued till it showed 21 grams (after about 1.5 scoops).

Would you claim that my scale is defect or could it be that 1 serving, 21 grams, actually is 1.5 scoops?

By the way, I tested my scale by weighing 100 cl of water; it showed 99 grams (should be 100 grams). Pretty accurate.

Thanks for you advice and information!"

Vad tror ni? Vad är era kommentarer/synpunkter?

Tack för hjälpen! :)

Vägde en skopa igår och vågen visade 16 gram. Sen vet jag inte om det är något fel på vågen eller inte. Men de kanske menar 21g på 1,5 skopa? :)

The Great Danne
2011-03-16, 19:21
Du får helt enkelt pröva dig fram Daniel, Det finns inga mirakelpulver , Ät rätt och gymma hårt och sov så ska du se att du får resultat.

Kreatin är de bästa prestationshöjande medel som finns ute enligt mig. Billigt och ack va effektivt det är.

Nej men menar du det Shaman? Jag trodde att man blev sjukt stark bara av att ta pulver som t ex NO-Shotgun:smash:

För din info så innehåller NO-Shotgun samt andra pre-workoutprodukter kreatin.

elano
2011-03-20, 16:30
Ja Daniel

Grotesk
2011-03-20, 16:52
Nej men menar du det Shaman? Jag trodde att man blev sjukt stark bara av att ta pulver som t ex NO-Shotgun:smash:

För din info så innehåller NO-Shotgun samt andra pre-workoutprodukter kreatin.

För din info så var det ett tämligen fjantigt inlägg som inte gav något alls.
På tal om kreatin så blir det förövrigt bra mycket billigare att köpa det "rent" (bara kreatin) istället för att köra en PWO för att få i sig det.