handdator

Visa fullständig version : What to do..?


qubie
2011-03-14, 12:52
Jag undrar vad ni har för tips hur jag ska sköta kosten under viloperioder på bara några dagar. Vet det känns lite onödigt men tänkte prova vara seriös nu fram till sommaren. Iallafall så undrar jag väl då ungefär hur jag ska äta, överskott eller underskott eller balans vid viloperioder.

Jag är 23 år gammal, 193 cm lång och väger in på 98 kg cirkus. Påbörjar min första "deff" om prick 3 veckor.. Hade väl tänkt försöka ner till 93 kg ungefär, försöka gå ner ~0,5 kg i veckan. Så nu försöker jag ligga på balans/litet överskott för att sen börja gå ner om 3 veckor.

Hade tänkt ha träningsfritt från idag till torsdag och jag undrar hur jag ska lägga upp vilodagarna/halv vilovecka.. I matväg alltså.

Little T
2011-03-14, 13:13
Med ett litet överskott per dag på en kort period så är det lite hugget som stucket. Du ska påbörja deffen om tre veckor så det är väl bara att fortsätta på tills dess?

qubie
2011-03-14, 13:50
Jo, men tänkte mer på specifikt dessa 3-4 dagar när jag inte ska styrketräna.. Hur ska man förhålla sig? Lite kolhydrater, mycket protein och lagomt med fett?

z_bumbi
2011-03-14, 14:16
Varför behöver du ändra något bara för tre dagar?

Danne2k
2011-03-14, 14:18
Jo, men tänkte mer på specifikt dessa 3-4 dagar när jag inte ska styrketräna.. Hur ska man förhålla sig? Lite kolhydrater, mycket protein och lagomt med fett?

Typ så ja. Kolhydratmängden lite beroende på vad för andra aktiviteter du ska utföra. Bättre att ligga på balans/överskott under perioder där man inte tränar, så slipper man riskera att tappa styrka.

Dock är 3 dagar ganska kort..tänker mer på 1-2 veckor (eller mer) utan träning.