handdator

Visa fullständig version : Tror du på PARADISET?


Warrior
2011-03-14, 11:26
Vilka här tror att det har funnits ett "paradis" på jorden tidigare?


Såsom i berättelse om Adam o Eva


Själv tror jag såklart på det.

limenka
2011-03-14, 11:32
Vad hände med paradiset?

14K
2011-03-14, 11:37
Är inte det jehovas vittne som tror på det? Alltid det de snackar om när de knackar dörr. Det är då jag börjar snacka demoniska o rullar ögonen bakåt.

SiSenior
2011-03-14, 11:39
Aldriiiii!
Postat via en mobil enhet

Warrior
2011-03-14, 11:41
Vad hände med paradiset?

Det hände något som fick människorna att lämna den naturliga vägen.

Vissa säger det beror på djävulen, andra på grund av avundsjuka... osv

Ingen verkar veta exakt.

von huff
2011-03-14, 11:54
Bra fråga.Tjejen brukar börja mumla nåt om paradiset i sängkammaren iaf...

ArnoldOnLehmä
2011-03-14, 12:03
Paradiset på jorden är hemma hos mig när det är +25 och sol, inget jobb, iskall öl, rent vatten i poolen och en fru på bra humör.

Den här Adam och Eva berättelsen är inte paradisaktig för mig. Två nakna människor i en trädgård med typ inget annat än frukt, hur kul är det.

Mental
2011-03-14, 12:31
Bra fråga.Tjejen brukar börja mumla nåt om paradiset i sängkammaren iaf...

Sen tar man fram ormen och det paradisiska är över.

ManuelIT
2011-03-14, 12:37
http://www.jewishtvnetwork.com/?bcpid=533363107&bctid=802338105001

GG

young_george
2011-03-14, 13:17
http://www.jewishtvnetwork.com/?bcpid=533363107&bctid=802338105001

GG

Hitchslapped!

L-Sami
2011-03-14, 13:21
Tror inte att den har funnits tidigare, men den finns ett paradisaktigt någonstans för alla.

Stefan J
2011-03-14, 13:25
Vilka här tror att det har funnits ett "paradis" på jorden tidigare?


Såsom i berättelse om Adam o Eva


Själv tror jag såklart på det.

Nope. Tror inte på det, gudar, tomtar, troll eller vätter heller.

Udd3n
2011-03-14, 13:39
Ingen verkar veta exakt.

Varför tror du det är så? :laugh:

Warrior
2011-03-14, 13:41
Varför tror du det är så? :laugh:

Det är svårt att veta vad som orsakat att människan gick ifrån "vägen".

Kanske av egen frivilja till o med.

Människorna hade mycket fler förmågor då än idag, bland annat telepati och förmåga att utföra mirakel.

Alla dessa förmågor kan dock återigen aktiveras, ifall människan börjar leva naturligt igen.

Udd3n
2011-03-14, 13:44
Det är svårt att veta vad som orsakat att människan gick ifrån "vägen".

Kanske av egen frivilja till o med.

Människorna hade mycket fler förmågor då än idag, bland annat telepati och förmåga att utföra mirakel.

Alla dessa förmågor kan dock återigen aktiveras, ifall människan börjar leva naturligt igen.

Jaså? Vem har bevisat att det varit så?

King Grub
2011-03-14, 13:48
Äh.

sweetkarolina
2011-03-14, 13:50
Givetvis.

Har bott där tom.

http://kartor.eniro.se/m/ISg1k

eternallord
2011-03-14, 14:03
MeSSwKffj9o&feature=youtube_gdata_player
/Thread

olle lindblad
2011-03-14, 14:24
Det är svårt att veta vad som orsakat att människan gick ifrån "vägen".

Kanske av egen frivilja till o med.

Människorna hade mycket fler förmågor då än idag, bland annat telepati och förmåga att utföra mirakel.

Alla dessa förmågor kan dock återigen aktiveras, ifall människan börjar leva naturligt igen.

Hur lever man naturligt?

Inge Enveten
2011-03-14, 14:32
Klart. Allahu akhbar.

Agremont
2011-03-14, 14:35
Det är svårt att veta vad som orsakat att människan gick ifrån "vägen".

Kanske av egen frivilja till o med.

Människorna hade mycket fler förmågor då än idag, bland annat telepati och förmåga att utföra mirakel.

Alla dessa förmågor kan dock återigen aktiveras, ifall människan börjar leva naturligt igen.

Bevis för detta?

Warrior
2011-03-14, 14:39
Jaså? Vem har bevisat att det varit så?

Det finns inga vetenskapliga bevis ännu.

Men det finns människor som har egna erfarenheter utav det, fast dom är mycket få idag. Kanske 500st som lever idag.

Warrior
2011-03-14, 14:42
Hur lever man naturligt?

Det är bra fråga.

Först måste man förena sig med Universum. Genom att leva för Universum ständigt, en slags Utilirarism. Sedan följer andra steg.

Men det sker genom lidande, försakelse m.fl... och att man inser att i det rationella ryms ingen frivilja. Alltså att man accepterar att Universum är deterministiskt styrt och därmed även hela människokroppen.

Agremont
2011-03-14, 14:43
Det finns inga vetenskapliga bevis ännu.

Men det finns människor som har egna erfarenheter utav det, fast dom är mycket få idag. Kanske 500st som lever idag.

Vad för typ av erfarenheter?

Warrior
2011-03-14, 14:56
Vad för typ av erfarenheter?

Telepati, alltså att man förstår andras avsikter/känslor på enorma avstånd.

Om någon tänker på dig så kan du känna av det osv.

Har många sagt att de har upplevt. Tex.

Udd3n
2011-03-14, 15:01
Telepati, alltså att man förstår andras avsikter/känslor på enorma avstånd.

Om någon tänker på dig så kan du känna av det osv.

Har många sagt att de har upplevt. Tex.

Det finns dom som säger sig vara medium och annat mumbojumbo med. :)

mattilainen
2011-03-14, 15:04
MEN! Muuuuhammed sa till mig att jag får ju mina 99 oskulder om jag spränger folk ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kaer
2011-03-14, 15:05
Två nakna människor i en trädgård med typ inget annat än frukt, hur kul är det.
Fucking jävla fruktosmongon mao. Nej, det funkar ju inte!

Prankie
2011-03-14, 15:11
30bananer om dagen killen skulle bli glad

Warrior
2011-03-14, 15:12
Det finns dom som säger sig vara medium och annat mumbojumbo med. :)

Jo det finns det. Det bästa är ju att upptäcka för sig själv.

Jag har ingen erfarenhet utav "andar" o sånt, så jag har ingen aning om det är sant eller ej. Hypnos har jag vart med om och Telepati, samt lite annat.

Smml
2011-03-14, 15:19
Det är svårt att veta vad som orsakat att människan gick ifrån "vägen".

Kanske av egen frivilja till o med.

Människorna hade mycket fler förmågor då än idag, bland annat telepati och förmåga att utföra mirakel.

Alla dessa förmågor kan dock återigen aktiveras, ifall människan börjar leva naturligt igen.

Alldeles för uppenbart troll, det gjorde den sjukt tråkiga tråden tråkigare.

Warrior
2011-03-14, 15:23
Alldeles för uppenbart troll, det gjorde den sjukt tråkiga tråden tråkigare.

Just denna tråd vill jag inte trolla något. Så allt är allvarligt från min sida.

Jag tror verkligen på allt det jag skrev. Sedan att andra inte tror kan jag förstå till en viss mån.

Nitrometan
2011-03-14, 15:24
Tror jag på paradiset? ja. Det är ju här och nu.

Titta här: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162587

EkarN
2011-03-14, 15:29
Life sucks then you die. Har alltid gällt och kommer alltid gälla.

Warrior
2011-03-14, 15:34
Life sucks then you die. Har alltid gällt och kommer alltid gälla.

Det är inte säkert att vi dör då människans-kropp dör. Det är inte säkert att vi är enbart människokropp.

TheGhr
2011-03-14, 15:40
Va fan är det Liam Norberg som återkommit till forumet eller?

Agremont
2011-03-14, 16:23
Telepati, alltså att man förstår andras avsikter/känslor på enorma avstånd.

Om någon tänker på dig så kan du känna av det osv.

Har många sagt att de har upplevt. Tex.

Menar du såhär?
Person A: du jag tänkte på dig i fredags
Person B: Shit jag tänkte på dig också! OMG telepati!!

Isåfall är det nog slumpen.

Men jag kanske missförstod?

Warrior
2011-03-14, 16:30
Menar du såhär?
Person A: du jag tänkte på dig i fredags
Person B: Shit jag tänkte på dig också! OMG telepati!!

Isåfall är det nog slumpen.

Men jag kanske missförstod?

Nej, utan tex.

Jag tänker på dig och du känner det samtidigt.

Tex så tänker jag på dig, saknar dig kanske eller liknande. Och du uppfattar denna känsla såsom att den var en del av dina egna känslor. Det är telepati.

Det är så "black magic" "wodoo" fungerar... genom att någon tänker på dig negativt osv...

Agremont
2011-03-14, 16:33
Att man känner sig själv saknad?

Har det gjorts vetenskapliga experiment på detta? Det borde ju inte vara allt för svårt att ordna.

Zapp Brannigan
2011-03-14, 16:34
Nej, utan tex.

Jag tänker på dig och du känner det samtidigt.

Tex så tänker jag på dig, saknar dig kanske eller liknande. Och du uppfattar denna känsla såsom att den var en del av dina egna känslor. Det är telepati.

Det är så "black magic" "wodoo" fungerar... genom att någon tänker på dig negativt osv...

Aha, du menar:
Person A: Jag saknade dig i fredags.
Person B: Shit jag saknade dig också! OMG telepati!!

Minimjölk
2011-03-14, 16:40
Jag tror varken på Paradiset, Adam & Eva eller Jesus men vill ändå ge min syn på det hela.

Många refererar till optimala ställen som Paradiset på jorden. Rimligtvis är Paradiset ett ställe där man är lycklig och mår väldigt bra. Däremot är min definition på Paradiset inte att det är en fysisk plats utan det handlar snarare om ett sinnestillstånd som man kan uppnå i sina bästa stunder av ren lycka. Oavsett hur lycklig eller olycklig man är som person kommer man då och då i kontakt med stunder när man känner sig lite bättre och mer euforisk. Det är dessa stunder av lycka som för mig definierar Paradiset för den enskilde individenoch om jag senare tänker tillbaka till dem så förknippas de inte alltför sällan med en fysisk plats, vissa människor etc.
Man kan inte intala sig själv att man är lycklig eller ej utan det är en känsla som kan komma när man minst anar det. Däremot så kan små förändringar göra att lyckan försvagas eller helt försvinner.
Sensmoralen i den Bibliska fabeln om Adam och Eva gör väl även att i jakten på ännu mer lycka i paradiset så fallerar allt. Don't fix what isn't broken typ...

Warrior
2011-03-14, 16:42
Aha, du menar:
Person A: Jag saknade dig i fredags.
Person B: Shit jag saknade dig också! OMG telepati!!

Ja, fast mer exakt. Tex jag saknar dig NU, och du känner av det precis NU.

Det är därför det kallas TELE-PATI. I stil med TELE-FON.

Du känner andras känslor över avstånd.

Warrior
2011-03-14, 16:43
Jag tror varken på Paradiset, Adam & Eva eller Jesus men vill ändå ge min syn på det hela.

Många refererar till optimala ställen som Paradiset på jorden. Rimligtvis är Paradiset ett ställe där man är lycklig och mår väldigt bra. Däremot är min definition på Paradiset inte att det är en fysisk plats utan det handlar snarare om ett sinnestillstånd som man kan uppnå i sina bästa stunder av ren lycka. Oavsett hur lycklig eller olycklig man är som person kommer man då och då i kontakt med stunder när man känner sig lite bättre och mer euforisk. Det är dessa stunder av lycka som för mig definierar Paradiset för den enskilde individenoch om jag senare tänker tillbaka till dem så förknippas de inte alltför sällan med en fysisk plats, vissa människor etc.
Man kan inte intala sig själv att man är lycklig eller ej utan det är en känsla som kan komma när man minst anar det. Däremot så kan små förändringar göra att lyckan försvagas eller helt försvinner.
Sensmoralen i den Bibliska fabeln om Adam och Eva gör väl även att i jakten på ännu mer lycka i paradiset så fallerar allt. Don't fix what isn't broken typ...

Ja tror jag håller med dig om mycket. Paradiset är inte nödvändigtvis en speciell plats, utan mer ett sätt att vara. Och du har rätt i din sista mening tycker jag.:thumbup:

EkarN
2011-03-14, 16:44
Det är inte säkert att vi dör då människans-kropp dör. Det är inte säkert att vi är enbart människokropp.

Det är upp till var och en att tro. Men att det skulle ha funnits ett paradis på jorden är strunt. Vissa människor har haft det bättre än andra men det har näppeligen någonsin varit fråga om ett paradis i ordets rätta bemärkelse.

Warrior
2011-03-14, 16:47
Att man känner sig själv saknad?

Har det gjorts vetenskapliga experiment på detta? Det borde ju inte vara allt för svårt att ordna.

Det har gjorts experiment. Det man dock inte tagit hänsyn till var att vissa människor har denna förmåga mer än andra (då de är mer naturliga t.ex.).

Men i genomsnitt kunde man inte visa på någon telepati, fast vissa individer visade på ovanliga siffror som tydde starkt på telepati.

Som sagt man måste använda "rätt" slags människor. Idag finns det kanske bara 500st med telepatisk förmåga, fast alla borde kunde ha det.

Warrior
2011-03-14, 16:49
Det är upp till var och en att tro. Men att det skulle ha funnits ett paradis på jorden är strunt. Vissa människor har haft det bättre än andra men det har näppeligen någonsin varit fråga om ett paradis i ordets rätta bemärkelse.

Det är inte helt säkert att det aldrig funnits ett paradis. Vi kan ju inte bevisa motsatsen direkt, eller hur?

TheGhr
2011-03-14, 16:51
Det är upp till var och en att tro. Men att det skulle ha funnits ett paradis på jorden är strunt. Vissa människor har haft det bättre än andra men det har näppeligen någonsin varit fråga om ett paradis i ordets rätta bemärkelse.

Inte för att det är du som ska svara, men vad hände med Adam och Eva sen då, flög de till paradiset 2.0 ovan molnen eller? Paradis, paradis, överallt dessa paradis. Känns som önsketänkande om man frågar mig.

EkarN
2011-03-14, 16:55
Det är inte helt säkert att det aldrig funnits ett paradis. Vi kan ju inte bevisa motsatsen direkt, eller hur?

Gamla vanliga "logiken". Är det inte bevisat så kan man väl tro på det men man har ingen grund för det.

TheGhr
2011-03-14, 16:57
Det är inte helt säkert att det aldrig funnits ett paradis. Vi kan ju inte bevisa motsatsen direkt, eller hur?

Jag kan gå med på det. Men det är det som är just tro och för mig personligen så är det mycket svårt att medvetet tro på något jag inte vet. Jag kan göra det av misstag ibland, men då brukar någon eller jag själv oftast förr eller senare påpeka att jag missat något i sammanhanget eller kanske t.o.m. blivit lurad.

Warrior
2011-03-14, 16:58
Gamla vanliga "logiken". Är det inte bevisat så kan man väl tro på det men man har ingen grund för det.

Ja jag förstår dig. Men det är inte bevisat att det INTE varit paradis heller.

För det enda som kan räknas som bevis är ju ren empirisk erfarenhet, eller hur?

Varken du eller jag har någon erfarenhet av hur det var för 15.000år sedan.

Rikard Jansson
2011-03-14, 16:58
Gamla vanliga "logiken". Är det inte bevisat så kan man väl tro på det men man har ingen grund för det.

Det är ju det tro handlar om. Om vi visste att det var sant så skulle ju folk vara riktigt korkade om de sa emot. Nu vet man inte, men folk väljer att tro och hoppas. Jag är en pessimistisk nihilist :)

Nitrometan
2011-03-14, 16:59
Sensmoralen i den Bibliska fabeln om Adam och Eva gör väl även att i jakten på ännu mer lycka i paradiset så fallerar allt.

Fast nu var det kunskap de ville ha och inte lycka. Kunskap som gud sa var förbjuden för dem.

Warrior
2011-03-14, 17:00
Jag kan gå med på det. Men det är det som är just tro och för mig personligen så är det mycket svårt att medvetet tro på något jag inte vet. Jag kan göra det av misstag ibland, men då brukar någon eller jag själv oftast förr eller senare påpeka att jag missat något i sammanhanget eller kanske t.o.m. blivit lurad.

Det handlar om en tro fråga såsom EkarN skrev. *drool*

young_george
2011-03-14, 17:00
Det har gjorts experiment. Det man dock inte tagit hänsyn till var att vissa människor har denna förmåga mer än andra (då de är mer naturliga t.ex.).

Men i genomsnitt kunde man inte visa på någon telepati, fast vissa individer visade på ovanliga siffror som tydde starkt på telepati.

Som sagt man måste använda "rätt" slags människor. Idag finns det kanske bara 500st med telepatisk förmåga, fast alla borde kunde ha det.

Säkert..

Det finns ett stående pris på 1m$ till den som kan visa på någon som helst telepatisk eller paranormal förmåga, utöver detta "grand prize" finns det knappt ett land med ett humanist/skeptikerförbund som inte har liknande priser. Konstigt att ingen vill tjäna ett par miljoner och samtidigt revolutionera vetenskapen för evigt.*rolleyes*

Nitrometan
2011-03-14, 17:01
Ja jag förstår dig. Men det är inte bevisat att det INTE varit paradis heller.
Fast om det är du som påstår att det finns ett paradis så bör väl du kunna bevisa det?

Man kan ju påstå vad som helst med din logik efter som det aldrig går att bevisa en icke-existens.

Warrior
2011-03-14, 17:02
Fast nu var det kunskap de ville ha och inte lycka. Kunskap som gud sa var förbjuden för dem.

Ja, de stämmer. Fast Sokrates satte stop för det hela genom att säga "Det enda jag vet, är att jag inte vet något". Men de dödade honom i princip för det. *gah!*

<Mike>
2011-03-14, 17:03
Inte för att det är du som ska svara, men vad hände med Adam och Eva sen då, flög de till paradiset 2.0 ovan molnen eller?

Nope. Adam+Eva > utsparkade från Eden > kids > incest > everyone else.

EkarN
2011-03-14, 17:03
Det är ju det tro handlar om. Om vi visste att det var sant så skulle ju folk vara riktigt korkade om de sa emot. Nu vet man inte, men folk väljer att tro och hoppas. Jag är en pessimistisk nihilist :)

Tro kan också vara att vara nästan säker.

Warrior
2011-03-14, 17:04
Säkert..

Det finns ett stående pris på 1m$ till den som kan visa på någon som helst telepatisk eller paranormal förmåga, utöver detta "grand prize" finns det knappt ett land med ett humanist/skeptikerförbund som inte har liknande priser. Konstigt att ingen vill tjäna ett par miljoner och samtidigt revolutionera vetenskapen för evigt.*rolleyes*

Jag vet om detta. Men jag har inte hittat någon individ som skall göra det med mig.

Känner ingen annan som vill ställa upp, som är KAPABEL.

Jag tänkte ansöka faktiskt till dem. Då jag påstår mig kunna känna av då de olika hjärnhalvorna aktiveras. Vänster - Höger - Fram - Bak - Mitten osv...

För jag antar att detta skulle klassas också som "övernaturligt"? Att kunna känna av sina hjärnhalvorn m.fl??

Onigiri
2011-03-14, 17:05
Äh.Intressant svar. En gnutta tveksam kanske? *popcorn*

Själv tror jag bara på troll i i nordnorge (några finns långt uppe i kiruna med) och att det finns en enhörning kvar (det fanns massor förr men dom dog)

Dinosaurie-liv i jordens inre också, det är jag nästan säker på. Inga tusental med några sega jävlar har avlat sig vidare och lever än idag.

Något paradis är bara ljug och trams däremot. Snarare är vi planterade här, back in the days (vi är genetiska perfekta experiment från början, av människor som är något högre evolverade än oss)

Pyramiderna är inte byggda av människor. Det är också bara en saga.

:D

Agremont
2011-03-14, 17:05
Det har gjorts experiment. Det man dock inte tagit hänsyn till var att vissa människor har denna förmåga mer än andra (då de är mer naturliga t.ex.).

Men i genomsnitt kunde man inte visa på någon telepati, fast vissa individer visade på ovanliga siffror som tydde starkt på telepati.

Som sagt man måste använda "rätt" slags människor. Idag finns det kanske bara 500st med telepatisk förmåga, fast alla borde kunde ha det.

Jag är högst tveksam. Skulle gärna vilja se den där studien.

Och ang. paradiset så som det beskrivs i bibeln så finns det absolut inga belägg för att det har existerat.

Det är helt enkelt tro, och det är ok. :)

Warrior
2011-03-14, 17:07
Tro kan också vara att vara nästan säker.

Ja, rent absolut vetande, att solen inte omvandlas till en känguru imorgon kan ingen med 100% säkerhet säga.

Ur den vinklen är allt en tro.

Warrior
2011-03-14, 17:08
Jag är högst tveksam. Skulle gärna vilja se den där studien.

Och ang. paradiset så som det beskrivs i bibeln så finns det absolut inga belägg för att det har existerat.

Det är helt enkelt tro, och det är ok. :)

Det finns i Napoleon Hills bok lite om det. :)

Det är gamla studier, men som sagt så har man inte kunnat visa på något alls "övernaturligt".

Nitrometan
2011-03-14, 17:09
Ja, rent absolut vetande, att solen inte omvandlas till en känguru imorgon kan ingen med 100% säkerhet säga.
Det är såpass osannolikt att jag tror att de flesta skulle hävda att det inte kommer att hända och att det kan relateras till vetande snarare än tro.

Warrior
2011-03-14, 17:11
Det är såpass osannolikt att jag tror att de flesta skulle hävda att det inte kommer att hända och att det kan relateras till vetande snarare än tro.

Ja, men ändå är det inte 100% säkert. Däremot 99,99999999999999999999999999999999999999999999999 999999999999999999999999999999999999999% KANSKE.

ceejay
2011-03-14, 17:18
förmodligen 99,999999....9% chans

Minimjölk
2011-03-14, 17:19
Fast om det är du som påstår att det finns ett paradis så bör väl du kunna bevisa det?

Man kan ju påstå vad som helst med din logik efter som det aldrig går att bevisa en icke-existens.

Ja, fast jakten på ökad kunskap gör väl de flesta för att det bla gör att det kan göra dem lyckligare på sikt? Jag kan erkänna att jag inte är så påläst ang. de bibliska texterna. :)

Yes
2011-03-14, 17:24
Ja, men ändå är det inte 100% säkert. Däremot 99,99999999999999999999999999999999999999999999999 999999999999999999999999999999999999999% KANSKE.
Hur säker är du på det?

Nitrometan
2011-03-14, 17:28
Ja, fast jakten på ökad kunskap gör väl de flesta för att det bla gör att det kan göra dem lyckligare på sikt?
Men enligt bibeln blir du inte lycklig av kunskap. Söker du kunskap utanför det gud har sagt blir du utkastad ur himmelriket.

Lyssna på din präst. Han vet.

Läs inga andra skrifter än bibeln. Där finns det du behöver veta.

TheGhr
2011-03-14, 17:43
Jag vet om detta. Men jag har inte hittat någon individ som skall göra det med mig.

Känner ingen annan som vill ställa upp, som är KAPABEL.

Hur kan du veta att du kan detta om du inte träffat någon att göra det med?

Jag tänkte ansöka faktiskt till dem. Då jag påstår mig kunna känna av då de olika hjärnhalvorna aktiveras. Vänster - Höger - Fram - Bak - Mitten osv...

För jag antar att detta skulle klassas också som "övernaturligt"? Att kunna känna av sina hjärnhalvorn m.fl??
Om jag varit du hade jag kollat efter tumörer innan bara. Eller mer positivt tänkt, vad skulle man kunna tjäna på att kunna detta?

F.ö. borde det väl finnas många paranormala att hitta via nätet som vill tjäna sig en hacka, varför går ni inte samman?

Otur
2011-03-14, 17:45
Kvinnan föll för frestelsen och åt äpplet. Hon lurade Adam att äta det. Är det kvinnans fel i så fall att vi inte lever i paradiset?

Nitrometan
2011-03-14, 17:51
Kvinnan föll för frestelsen och åt äpplet. Hon lurade Adam att äta det. Är det kvinnans fel i så fall att vi inte lever i paradiset?

Eller ormens, det var h*n som övertalade henne.

Enligt vissa myter var det Lilith som var ormen. Adams första hustru, som han inte var nöjd med för att hon inte ville lyda utan diskutera, ta egna initiativ och inte nöjde sig med "missionären".

Lilith var skapad av jord på samma sätt som Adam. Men gud skapade Eva av ett av Adams revben och hon blev lydigare.

När gud straffade Adam och Eva genom att göra dem dödliga och kasta ut dem ur paradiset så straffade han ormen genom att ta bort dess ben så att den "för evigt fick kräla på sin mage".

Warrior
2011-03-14, 19:15
Hur kan du veta att du kan detta om du inte träffat någon att göra det med?


Om jag varit du hade jag kollat efter tumörer innan bara. Eller mer positivt tänkt, vad skulle man kunna tjäna på att kunna detta?

F.ö. borde det väl finnas många paranormala att hitta via nätet som vill tjäna sig en hacka, varför går ni inte samman?

Hej :) jag håller på o rå pluggar så hinner INTE med forum mycke

Jag har erfarenhet av Telepati då en person kommunicerat med mig på detta vis. Däremot tror jag inte denna person skulle vilja ställa upp på sådana "undersökningar".

Jo, det finns nog en hel del som påstår sig kunna kommunicera telepatiskt. Däremot bara några få som verkligen kan det. Men det var ändå en bra tanke.


Vad tror du är det övernaturligt att kunna KÄNNA av ifall någon sänder en elektrisk spänning i olika delar av din hjärna? Men det är nog bäst att rikta sin fråga till dom som håller i "övernaturlig" prispengar grejen... James Randy

Warrior
2011-03-14, 19:15
Hur säker är du på det?

Mycket säker :)

Warrior
2011-03-14, 19:18
Fast om det är du som påstår att det finns ett paradis så bör väl du kunna bevisa det?

Man kan ju påstå vad som helst med din logik efter som det aldrig går att bevisa en icke-existens.

Jag säger inte att det finns ett paradis, enbart att jag tror att det har FUNNITS ett paradis tidigare då människan levde naturligt.

Yes
2011-03-14, 19:21
Mycket säker :)
Är det säkert?

Warrior
2011-03-14, 20:07
Är det säkert?

absolut :D

däremot att jag skulle ha telepatisk förmåga o dylik... inte så värst... men jag tror på det iafall starkt

Sarwien
2011-03-14, 20:51
Många refererar till optimala ställen som Paradiset på jorden. Rimligtvis är Paradiset ett ställe där man är lycklig och mår väldigt bra. Däremot är min definition på Paradiset inte att det är en fysisk plats utan det handlar snarare om ett sinnestillstånd som man kan uppnå i sina bästa stunder av ren lycka. Oavsett hur lycklig eller olycklig man är som person kommer man då och då i kontakt med stunder när man känner sig lite bättre och mer euforisk. Det är dessa stunder av lycka som för mig definierar Paradiset för den enskilde individenoch om jag senare tänker tillbaka till dem så förknippas de inte alltför sällan med en fysisk plats, vissa människor etc.

Precis.