handdator

Visa fullständig version : Näring efter träningen


Slartibartfast
2003-11-25, 11:43
Jag har just tvingats byta gym. Från att ha varit hemma igen på två minuter efter träningen måste jag nu cykla en kvart för att komma hem. Nu undrar jag hur det påverkar återhämtningen att det tar lite längre innan jag får i mig protein och kolhydrater. Jag tar nämligen inga kosttillskott och måste alltså komma hem för att få i mig ordentlig mat. Är det så stor skillnad på en kvar eller så?

Och fråga mig inte varför jag inte kör med prottepulver. I just don´t, ok?

King Grub
2003-11-25, 11:57
Nej, en kvart kommer inte att göra någon märkbar skillnad. Är du riktigt orolig får du väl ta en tonfiskmacka med dig.

Slartibartfast
2003-11-26, 11:30
Ok, tack gruben för att du stillar min oro :thumbup:
Ska tugga skumbananer på vägen hem också.

kellarsp0ket
2003-11-26, 15:20
Som grubben säger så går d nog bra ändå.. men att återställa balansen i kroppen direkt efter träning anser iaf jag vara viktigt för OPTIMALA resultat.. jag har samma avstånd hem som dig (en kvart), å efter att jag börjat stoppa i mig snabba kollisar å protein direkt efter avslutat pass så har jag iaf lyckats bättre.
Observera att detta började jag med när jag åt dåligt, å inte fick några resultat alls.. men bara att jag la till protte+kollisar efter gymmet gjorde att jag, trots dålig kost, märkte bättre resultat.
Så visst funkar d.

Men det är ju ett enkelt problem å lösa, som grubben oxo sa.. bara å plocka me en tonfisk macka lr nåt annat proteinrikt tillsammans me snabba kollisar.. (jag kör med russin förövrigt)

King Grub
2003-11-26, 15:38
Jag tror att skumbanerna på vägen hem löser alla problem. Då har du lite snabba kolhydrater i omlopp när du kommer hem, så blir det inte så mycket av proteinet som går till glukos heller. Och har du dessutom ätit inom rimlig tid före passet borde alla problem vara som bortblåsta, eftersom du då kommer att ha både protein och kolhydrater i systemet genom i stort sett hela passet, om det inte är Vätternrundan du skall ut på.

Slartibartfast
2003-11-27, 13:21
Cool! Thanks guys!:thumbup:

Ninjasmurf
2003-11-27, 22:16
räcker väl med att trycka i sig en banan innan man cyklar hem...har en polare som kör den metoden