handdator

Visa fullständig version : Deffar jag ens rätt? elr är helt jag efterbliven?


Nybörjare91
2011-03-13, 23:49
185cm
84kg med bra grund.
19år
tränat 3 månader

En "vanlig matdag"
Frukost: en tallrik flingor och 3 dl yoghurt
Innan träning: 300g köttfärs och grönsaker.
Efter träning: En 50/50 gainer/protein shake.
Senare måltid: 3 stora kasslerbitar
Innan sängående: 2 ägg.

Gymmar tre gånger i veckan tungt. 5x5 (låga elr höga reps? Fattar aldrig -.-')

Fotboll 2 ggr i veckan.

Hur mycket kolhydrater är min stora fråga? Hört att man ska försöka undvika det så mycket man kan, dock blir man lite yr i huvudet känner jag. Om det nu beror på det elr andra faktorer.

Sportfiskaren
2011-03-14, 01:01
Fem sets låter ganska mycket, pröva tre sets för de större muskelgrupperna och två för de mindre.

2g protein per kg är den generella regeln, jag är tveksam till att du får i dig det. Jag skulle ändrat frukosten och ätit något mer proteinrikt, kanske en burk kesella, makrill eller tonfisk? Och om den s.k gainern du dricker är packad med kolhydrater så skulle jag bytt ut den till vanligt vassle.

bb X
2011-03-14, 03:05
fem sets låter ganska mycket, pröva tre sets för de större muskelgrupperna och två för de mindre.

2g protein per kg är den generella regeln, jag är tveksam till att du får i dig det. Jag skulle ändrat frukosten och ätit något mer proteinrikt, kanske en burk kesella, makrill eller tonfisk? Och om den s.k gainern du dricker är packad med kolhydrater så skulle jag bytt ut den till vanligt vassle.

set*

Inge Enveten
2011-03-14, 08:54
185cm
84kg med bra grund.
19år
tränat 3 månader

En "vanlig matdag"
Frukost: en tallrik flingor och 3 dl yoghurt
Innan träning: 300g köttfärs och grönsaker.
Efter träning: En 50/50 gainer/protein shake.
Senare måltid: 3 stora kasslerbitar
Innan sängående: 2 ägg

Gymmar tre gånger i veckan tungt. 5x5 (låga elr höga reps? Fattar aldrig -.-')

Fotboll 2 ggr i veckan.

Hur mycket kolhydrater är min stora fråga? Hört att man ska försöka undvika det så mycket man kan, dock blir man lite yr i huvudet känner jag. Om det nu beror på det elr andra faktorer.

Släng
Väg