handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum: gullegrisarnas paradis?


Sidor : [1] 2

PCX
2011-03-13, 19:11
Jag registrerade mig här för 2 år sedan för att lära mig mer om träning. Jag vandrade snart från "Träning - Vikter & Kondition" vidare till "Medlemsbilder" och "Allmänt Forum" och jag blir ständigt nästan äcklad av mentaliteten här.

För det första är det oklara regler på forumet, här gäller någon inofficiell hierarki där de med flest inlägg har minst krav på sig, i den här skaran återfinns även vänner till moderatorer och folk som känner "kolo-kändisar" Med andra ord, tillhör du inte dessa så passa dig.

Mitt förra konto blev avstängt för all evighet p.g.a. "spam" som det kallades. Det lustiga med denna avstängningen var dock att bara någon timme innan mitt "spaminlägg" skrev jag ett långt och välformulerat inlägg om hyckleriet som förekommer här på kolozzeum. Om hur folk blint ger e-avsugningar till folk med abnorma utvecklingar och prisar dessa, samtidigt som man anser AAS vara en dödssynd och att alla syndarna borde placeras i helvetets dunklaste vrå. Exempel togs upp där vissa personer på forumet avgudade vissa halvkända idrottsmän för att bara veckor senare smutskasta dessa efter att de blivit påkomna dopade, från "Åh jag önskar att jag hade gener som XXX, men h*n förtjänar det för h*n tränar så hårt och ambitiöst! Alla som säger att h*n brukar är bara avundsjuka! *grr*" till "Fan vad sämst, jag visste hela tiden att h*n sköt testo det är en skam för sporten!"
Visst, ärkemongon finns det accepterar jag. Men att enbart 2-3 stycken mer än jag reagerade på detta fann jag underligt. Kolozzeum är ett tillhåll för folk med dåligt självförtroende och självkänsla som söker en flock att följa eftersom dem är missanpassade irl. Pinsamt.

Jag bestämde mig för att aldrig logga in på kolozzeum igen, men likväl förbannad reggade jag mig igen nu. Men jag ska vara ärlig, jag stod bara ut 2 veckor innan jag fick ont i huvudet bara att logga in på skiten. En jävla lekplats där snorungar på 15-16 bast tror att dom är träningsgurus bara för att dom läst ett antal artiklar av King Grub till morgonkaffet. Det är otroligt komiskt att följa en användare årgången 94- och uppåt från deras första inlägg och se hur dom utvecklas, näst intill samtliga går från helt gröna till självutnämnda experter :laugh:. Återigen. Pinsamt.

En annan sak jag bevittnat från start är hatet mot Martin Löwgren alias Axon. Här talar vi om hyckleri och jantelag på en hög nivå, inte av Martin men av 99,99 % av kolo's alla medlemmar. Från att ha "älskat" honom och hans artiklar och hjälp i skadeforat, vad hände?
Jo, snöbollen började rulla. När vissa mer okända användare tog upp Axon's "brister" var det ingen som brydde sig. Men när fler och fler "kändisar" började uppmärksamma detta var fan-skaran inte sen med att inta sin plats genom att heja på nämnde och kasta glåpord mot Martin.
Inte nog med att man på kolozzeum "avskyr" flashback och all dess "trash" som "bara förstör", man tar dessutom efter och gör exakt samma sak. Det går över till vad jag skulle kalla trakasserier, jag hoppas Martin insåg det bisarra i situationen och skrattade åt alla fjollor i trådarna.

Jag tänker inte uttala mig om censureringen av andra kosttillskott, det har jag 100 % förståelse för. Man går inte in på Max och ber om receptet till en QP.

"Jag ska bort en vecka - hur mycket kommer jag tappa"-trådar. Kommer dagligen upp sån här skit, vem tror allvarligt talat att det har en katastrofal inverkan på träningsresultatet? Och smartasses som kommer med någon artikel om någon rysk pungråtta som fått utstå tester över förlorad muskelmassa i olika temperaturskillnader undanbedes. Undantag finns, ja.

En annan sak jag stör mig på är tråden "Typer på gymmet som stör dig" På näst intill varenda sida finns det något smartass som ska påpeka "Varför stör ni er på xxx, är ni perfekta själva eller?" Nej din dumma jävla idiot, om du hade läst trådnamnet hade du förstått vad tråden handlar om, lite kritig betyder inte världens undergång.

Någon på flashback myntade uttrycket "Kolozzeum - e-avsugningarnas Mecka" och jag är beredd att hålla med till 100 %. Många av bilderna i dagsformstråden och journaler är rent ut sagt usla. Men precis som innan räcker det att ett fåtal storpostare drar igång sen är du inne i hall of fame och övriga skaran hänger på för att vara en i gänget.

Sammanfattning; majoriteten på kolozzeum är folk som är nollor irl som har sökt sig hit för att gaina muskler eftersom dom tror att respekt sitter i musklerna och inte i hur man förhåller sig till folk, aka social kompetens. Samtidigt som dom för första gången känner att dom är del av en grupp!

Det måste finnas fler som håller med mig? Om ni inte vill skriva här så skicka åtminstone ett PM om att ni också börjar tröttna på lågstadiefasonerna här så jag får se att jag inte är ensam. Men trots all; ensam är stark!

Så dra åt helvete!

Pudzianovski
2011-03-13, 19:15
Intressant post :D

Yes
2011-03-13, 19:16
Haters gonna hate!

Insulinus
2011-03-13, 19:16
http://blogs.westword.com/showandtell/00cool%20story%20bro.jpg

Grazzafukkinrazzi
2011-03-13, 19:17
http://images1.memegenerator.net/ImageMacro/4743662/Oh-he-mad.jpg?imageSize=Medium&generatorName=Alice-lookatdat

Rikard Jansson
2011-03-13, 19:18
Någon som fick lite väl mkt kritik i dagsformstråden? :)

Tricklew
2011-03-13, 19:19
PCX har nog små muskler.

Proxy
2011-03-13, 19:20
http://www.web-nine.com/albums/funny/you_mad.jpg

von huff
2011-03-13, 19:21
Vissa av sakerna stämmer faktiskt.Hyckleri bland moderatorerna har visats sig fler ggr, orkar inte nämna några exempel men kan säga att det handlar aas i dom flesta fall.Och det är också sant att dom flesta som lägger upp bilder i bildtråden och vill ha kritik är så klena att man inte kan säga annat än "ät,träna"

Nykropp
2011-03-13, 19:21
Det är väl inte bara här dom flesta är nollor? Det gäller väl samtliga internetforum?

olander08
2011-03-13, 19:21
Du har gjort några bra iakttagelser, men dragit felaktiga eller överdrivna slutsatser.

sunkan
2011-03-13, 19:21
Vilken typ av nolla är du då? Om "vi" andra är nollor som sökt oss hit för att gaina muskler tänkte jag? Vad gör du här?

Vunnis
2011-03-13, 19:22
Ganska intressant att du reggar dig gång på gång och fortsätter läsa här i alla fall. Hade jag hatat allt och alla här så hade jag helt enkelt slutat logga in, det är inte speciellt svårt.

Olegh
2011-03-13, 19:22
Internet, bandwagon, klubben för inbördes beundran osv. Don't hate the kolo-memberz, hate the game.

Stoltz
2011-03-13, 19:23
Ja, här är sjukt hemskt. Logga ut och håll dig till forum som passar dig bättre helt enkelt?

Ska inte ens kommentera vad som är rätt och fel, jag menar - Det är för helvete internet. Där lär finnas rätt många forum med attityder som jag inte skulle palla med, men tro fan att jag inte reggar mig där då.

ceejay
2011-03-13, 19:23
Om du inte svävat ut och skrivit en massa annan smörja hade jag tyckt att det varit en bra post.

Pudzianovski
2011-03-13, 19:23
Klart mycket stämmer av det trådskaparen säger. Men alla forum styrs av folk som sätter sina regler så att säga. Det är ju bara att spela med reglerna eller dra åt himmelen typ :thumbup:

Denna tråd har potential :thumbup:

Kryss
2011-03-13, 19:23
En sån makalös analys, har du några fler svepande generaliseringar om detta forum med nästan 50k medlemmar?

noob76
2011-03-13, 19:25
PCX : Nu har inte jag varit här särskilt länge, trots att jag tränade på gym första gången i mitten på 90-talet.
Jag kan hålla med om en del du skriver och jag får känslan av att du delvis har ett starkt rättvisetänkande och att du är observant vilket är egenskaper jag personligen gillar.
Men jag håller inte med om att ensam är stark och sen tycker jag du överdriver lite av dina andra observationer.

Men när det gäller sociala medier, så tror jag att jag är en av de här på kolo som har mest erfarenhet. Jag har använd digitala sociala medier sedan långt innan många forumdeltagare här ens blivit födda. 1985 började jag köra BBSer som kan anses vara föregångaren till dagens forum, sen har jag varit med om hela skiten från BBSer till FidoNet, newsgroups, WWW , forum ja U name it.

Det jag lärt mig är att du får ta saker och ting så som de är, och det enda du kan ändra på är DITT förhållningssätt till forumet och inte hur de andra agerar. Visst kan det vara kul att munhuggas någon gång, men man skall nog inte förvänta sig något särskilt på ett forum som är en smältdegel av olika åldrar och åsikter. Ta det för vad det är, plocka ut de goda bitarna och läs inte skiten.

Matsa
2011-03-13, 19:26
Välkommen till internet? Är du verkligen förvånad på fullt allvar? Största skillnaden emot Flashback är att folk där är mer fria att bitcha på varandra mellan blåsjobben, annars verkar de förkomma där med även om jag nog kan gå med på att det sker i högre grad här.

internethjälten
2011-03-13, 19:27
Jag tror PCX behöver en kram, kanske flera? Nåja, han får en e-kram av mig iaf för att han tog sig tid att skriva ner alla sina tankar om detta forum.

PCX
2011-03-13, 19:27
Det är väl inte bara här dom flesta är nollor? Det gäller väl samtliga internetforum?
Det skriver jag under på.
Du har gjort några bra iakttagelser, men dragit felaktiga eller överdrivna slutsatser.
Skapa effekt!
Vilken typ av nolla är du då? Om "vi" andra är nollor som sökt oss hit för att gaina muskler tänkte jag? Vad gör du här?
Jag kom hit för att lära mig mer om träning, jag postar i stort sett aldrig i andra trådar för att öka min e-penis. Alla är givetvis inte nollor.
Ganska intressant att du reggar dig gång på gång och fortsätter läsa här i alla fall. Hade jag hatat allt och alla här så hade jag helt enkelt slutat logga in, det är inte speciellt svårt.
"Gång på gång" 2 gånger på 3 år, varav denna aka den andra gången "höll jag ut" endast 2 veckor innan jag kände att det var nog. Därav denna posten.
Någon som fick lite väl mkt kritik i dagsformstråden? :)
Fick ingen kritik, men jag hade dragit samma slutsats som du om jag läst min post!
PCX har nog små muskler.
Beror på vem man jämför med, samt definiera små :).

Och ja, jag är arg!

kelk
2011-03-13, 19:29
det är väl inte bara här dom flesta är nollor? Det gäller väl samtliga internetforum?

01101010011000010111000001110000

LoTiX
2011-03-13, 19:30
Du klagar över ett internetforum. Det går inte att finna något mer ointressant. Släpp det och var glad med att inte ha några andra problem.

Yes
2011-03-13, 19:32
ejEVczA8PLU

Lychgate
2011-03-13, 19:33
Som någon sade, Intressant men överdrivet pådrag om e-Bj's.

Det här med personer som preppar är oskyldiga tills dom haffas. Bara för att dom inte har blivit haffade ska man då anta att dom preppar iaf? Hela posten är mer eller mindre gnäll på det som fungerar bäst. Behöver vi mer "Men din nolla, trapzen är obefintliga och du ser ut som en svensson!" i dagsformstråden?

Dom som inser det du skrivit har redan dragit. Dom som är kvar gillar mentaliteten där alla inte skriker på varandra och man kan sitta ner lungt och sansat och snacka träning.

Matsa
2011-03-13, 19:34
En annan sak jag bevittnat från start är hatet mot Martin Löwgren alias Axon. Här talar vi om hyckleri och jantelag på en hög nivå, inte av Martin men av 99,99 % av kolo's alla medlemmar. Från att ha "älskat" honom och hans artiklar och hjälp i skadeforat, vad hände?
Jo, snöbollen började rulla. När vissa mer okända användare tog upp Axon's "brister" var det ingen som brydde sig. Men när fler och fler "kändisar" började uppmärksamma detta var fan-skaran inte sen med att inta sin plats genom att heja på nämnde och kasta glåpord mot Martin.
Inte nog med att man på kolozzeum "avskyr" flashback och all dess "trash" som "bara förstör", man tar dessutom efter och gör exakt samma sak. Det går över till vad jag skulle kalla trakasserier, jag hoppas Martin insåg det bisarra i situationen och skrattade åt alla fjollor i trådarna.


Martin blev oftare ifrågasatt här innan allt skit började än han blev på Flashback men trots detta så har det förekommit mer trakasserier på Flashback än här. Det du skriver här gäller alltså FB i minst lika hög grad som Kolo, eller hur?

PCX
2011-03-13, 19:35
Tänkte förklara lite. Jag sitter självklart inte här rosenrasande och skakar av ilska. Jag är mest förvånad att så många personer står ut med gullandet och trippandet på tå härinne.

Jag är medveten om att jag antagligen fokuserar mest på de negativa delarna eftersom det är dem fördomarna jag dragit men någon annan borde väl se något, eller? :D

Och jag förstår lite hur ni andra tänker. IRL så måste man anpassa sitt beteende efter situationen och omgivningen för att ta del av gemenskapen. Jag låter säkert jättebitter och grinig men sån är jag inte (onödig info). Men jag förstår inte varför folk måste plocka med sig det in hit och alla andra forum, visst vi är flockdjur. Men ingen mår väl bättre av att vara del av en internetgrupp än att vara ensam på internet?

PCX
2011-03-13, 19:37
Martin blev oftare ifrågasatt här innan allt skit började än han blev på Flashback men trots detta så har det förekommit mer trakasserier på Flashback än här. Det du skriver här gäller alltså FB i minst lika hög grad som Kolo, eller hur?

Absolut. Flashback är värre på den (och många andra) punkten men det är inte okej ändå, speciellt med tanke på vad han tillfört.

PCX
2011-03-13, 19:39
Som någon sade, Intressant men överdrivet pådrag om e-Bj's.

Det här med personer som preppar är oskyldiga tills dom haffas. Bara för att dom inte har blivit haffade ska man då anta att dom preppar iaf? Hela posten är mer eller mindre gnäll på det som fungerar bäst. Behöver vi mer "Men din nolla, trapzen är obefintliga och du ser ut som en svensson!" i dagsformstråden?

Dom som inser det du skrivit har redan dragit. Dom som är kvar gillar mentaliteten där alla inte skriker på varandra och man kan sitta ner lungt och sansat och snacka träning.

Det finns självklart ingen gräns gällande om man kan veta om någon brukar eller ej. Men i ett fåtal fall är det så obvious att man blir mörkrädd av folks naiva beteende.

Matsa
2011-03-13, 19:39
Tänkte förklara lite. Jag sitter självklart inte här rosenrasande och skakar av ilska. Jag är mest förvånad att så många personer står ut med gullandet och trippandet på tå härinne.

Jag är medveten om att jag antagligen fokuserar mest på de negativa delarna eftersom det är dem fördomarna jag dragit men någon annan borde väl se något, eller? :D

Och jag förstår lite hur ni andra tänker. IRL så måste man anpassa sitt beteende efter situationen och omgivningen för att ta del av gemenskapen. Jag låter säkert jättebitter och grinig men sån är jag inte (onödig info). Men jag förstår inte varför folk måste plocka med sig det in hit och alla andra forum, visst vi är flockdjur. Men ingen mår väl bättre av att vara del av en internetgrupp än att vara ensam på internet?

Fast ganska många i den där lilla klicken som du stör dig på är väl bekanta på ett eller annat sätt IRL, därför är det väl inte konstigt att de tar det med sig hit?

Lychgate
2011-03-13, 19:39
Tänkte förklara lite. Jag sitter självklart inte här rosenrasande och skakar av ilska. Jag är mest förvånad att så många personer står ut med gullandet och trippandet på tå härinne.

Jag är medveten om att jag antagligen fokuserar mest på de negativa delarna eftersom det är dem fördomarna jag dragit men någon annan borde väl se något, eller? :D

Och jag förstår lite hur ni andra tänker. IRL så måste man anpassa sitt beteende efter situationen och omgivningen för att ta del av gemenskapen. Jag låter säkert jättebitter och grinig men sån är jag inte (onödig info). Men jag förstår inte varför folk måste plocka med sig det in hit och alla andra forum, visst vi är flockdjur. Men ingen mår väl bättre av att vara del av en internetgrupp än att vara ensam på internet?

Men tänk om vi inte alla är intresserade av att peka ut det sämsta hos varenda en här på forumet? Du kanske bör leta efter ett källarforum där allt handlar om blod, svett och hur mycket du markar istället för Kollozeum där träningspassen är roligare och följs av bastu samt kebab istället för stenhård diet 24/7 där allt snack är runt maximal muskeltillväxt?

von huff
2011-03-13, 19:40
Som någon sade, Intressant men överdrivet pådrag om e-Bj's.

Det här med personer som preppar är oskyldiga tills dom haffas. Bara för att dom inte har blivit haffade ska man då anta att dom preppar iaf? Hela posten är mer eller mindre gnäll på det som fungerar bäst. Behöver vi mer "Men din nolla, trapzen är obefintliga och du ser ut som en svensson!" i dagsformstråden?

Dom som inser det du skrivit har redan dragit. Dom som är kvar gillar mentaliteten där alla inte skriker på varandra och man kan sitta ner lungt och sansat och snacka träning.

Vet ej om du visste om det men för flera år sen var här ju en kille som postade efter-före bilder där han lagt på sig ordentligt med massa.Folk börja disskutera prepp och nån moderator sade att folk som preppar eller har "preppfysik" inte skall lägga upp bilder.Minns jag fel eller bev killen bannad?Konstigt nog så gick man efter folks åsikter och inte efter fakta särskilt när det postas bilder hela tiden där jag skulle kunna sätta mina kulor i pant på att använder sig av aas.

Ristretto
2011-03-13, 19:40
Roidrage? :O

Lite hierarki har väl ingen dött av?:naughty:

PCX
2011-03-13, 19:41
Fast ganska många i den där lilla klicken som du stör dig på är väl bekanta på ett eller annat sätt IRL, därför är det väl inte konstigt att de tar det med sig hit?

Jag snackar om dom som svansar efter kolo-"känsidar" och +1ar vart och vartannat inlägg samt finns alltid där för att hoppa på motargumenterande part

Och ni som snackar om att jag borde dra om jag inte gillar det. Jag ska det, tyckte jag nämnde det? Men jag tänkte ändå slutföra den här... "diskussionen"?

mattilainen
2011-03-13, 19:42
Vet ej om du visste om det men för flera år sen var här ju en kille som postade efter-före bilder där han lagt på sig ordentligt med massa.Folk börja disskutera prepp och nån moderator sade att folk som preppar eller har "preppfysik" inte skall lägga upp bilder.Minns jag fel eller bev killen bannad?Konstigt nog så gick man efter folks åsikter och inte efter fakta särskilt när det postas bilder hela tiden där jag skulle kunna sätta mina kulor i pant på att använder sig av aas.

Jag minns också detta. Kommer ihåg något i stil med detta som avslutningspost av moderatorn. "Har man inte rent mjöl i påsen så.." kan det vara samma vi tänker på?

mini
2011-03-13, 19:42
Jag är mest förvånad att så många personer står ut med gullandet och trippandet på tå härinne.


Vad spelar det för roll om det förekommer?

MasterChief
2011-03-13, 19:43
Nu har jag bara varit uppkopplad i 17 år, men jag tycker kolo är det bästa stället hittills på internet. Sköna människor och mycket kunskap. Överlag välmodererat.

Jag har under 7 år inte lyckats få en enda varning och då har jag varit en rätt jobbig jävel som hade som lördagsunderhållning att hacka på Allan. Självklart är inte ordet helt fritt, vilket ju är uppenbart av så många skäl.

Tycker din post var en aning snedvriden och naiv.

Lychgate
2011-03-13, 19:45
Vet ej om du visste om det men för flera år sen var här ju en kille som postade efter-före bilder där han lagt på sig ordentligt med massa.Folk börja disskutera prepp och nån moderator sade att folk som preppar eller har "preppfysik" inte skall lägga upp bilder.Minns jag fel eller bev killen bannad?Konstigt nog så gick man efter folks åsikter och inte efter fakta särskilt när det postas bilder hela tiden där jag skulle kunna sätta mina kulor i pant på att använder sig av aas.

Vet ej. Bäst är väll att ignorera personer man själv tror preppar istället för att spy galla i trådarna där dom postar? Eller ska vi bli som Kapp-polisen och banna varenda person som är misstänksam?

noob76
2011-03-13, 19:46
MasterChief : n00b.

von huff
2011-03-13, 19:46
Jag minns också detta. Kommer ihåg något i stil med detta som avslutningspost av moderatorn. "Har man inte rent mjöl i påsen så.." kan det vara samma vi tänker på?

Måste vara det...Gjorde mig lite sur, särskilt när det finns folk som är 3 ggr grövre här som postar och även är -----.Fast man kan ju inte heller dela ut beskyllningar hur som helst.Ser vi tillbaka på Javatrollkarlen så postade han ju länge poster som ofta var på gränsen till vad som var ok eller inte men nollpstare har blivit bannade för mindre.MIN åsikt

von huff
2011-03-13, 19:47
Vet ej. Bäst är väll att ignorera personer man själv tror preppar istället för att spy galla i trådarna där dom postar? Eller ska vi bli som Kapp-polisen och banna varenda person som är misstänksam?

Det handlade om hyckleri inget annat.Skall det ses mellan fingrarna om moderatorerna gillar medlemmens nickname?

PCX
2011-03-13, 19:48
Vad spelar det för roll om det förekommer?

Att jag stör mig på det och undrar om fler gör det? Jag vet inte varför jag stör mig på det, kanske för att det går emot alla mina ideal och normer? Det är som att fråga en person varför han gillar chokladglass föra jordgubbsglass. Det finns kanske någon psykologisk orsak bakom mina tankar, men inget jag är varse om annars hade jag delat det!

En annan sak jag finner MYCKET lustig. Är tråden där någon frågade om folk som värmer upp i tjocktröja skäms eftersom dom tar av tröjan när pumpen kommit. "Nejnej" var svaren och "Varför skulle man lol"? Samtidigt som näst intill samtliga alltid lägger till en mening liknande "Var lite febrig idag, vattenfyllt och dåligt ljus samt inget pump" efter sina bilder i dagsformstråden. När man klart och tydligt ser att personen pumpat upp sig och spänner sig så att rektum vänds ut och in med en lampa precis ovan skallen i sann optianda. Detta går lite emot varandra tycker i alla fall jag.

mattilainen
2011-03-13, 19:48
Måste vara det...Gjorde mig lite sur, särskilt när det finns folk som är 3 ggr grövre här som postar och även är -----.Fast man kan ju inte heller dela ut beskyllningar hur som helst.Ser vi tillbaka på Javatrollkarlen så postade han ju länge poster som ofta var på gränsen till vad som var ok eller inte men nollpstare har blivit bannade för mindre.MIN åsikt

jwzrd blev ju också bannad. Kommer dock inte ihåg varför men måste säkerligen varit en bra anledning haha, inte för jag saknar honom då hela forumet blev trevligare efter det :p

von huff
2011-03-13, 19:50
jwzrd blev ju också bannad. Kommer dock inte ihåg varför men måste säkerligen varit en bra anledning haha, inte för jag saknar honom då hela forumet blev trevligare efter det :p

Jag sade det men länge tog det innan han blev bannad

Angel
2011-03-13, 19:50
Mycket av det du skriver är sant, dock upplevde jag det värre för 3år sedan. Nu har de flesta av de användarna försvunnit och jag inte riktigt koll på vem som ligger med vem längre.

Adama
2011-03-13, 19:51
Man läser väl och prenumererar på de trådar/journaler som man är intresserad av. Vill man inte följa BiffWannnabe93's Journal så gör man inte det. Resten hamnar i ett brus som man sållar i. Ibland dyker något nytt upp, ibland inte. Jag föredrar kolo över fb då jag tycker det är klart mer lekis över fb.

Kischen
2011-03-13, 19:51
jwzrd blev ju också bannad. Kommer dock inte ihåg varför men måste säkerligen varit en bra anledning haha, inte för jag saknar honom då hela forumet blev trevligare efter det :p

Han var ju skön, även om han kunde spåra :D

Crocker
2011-03-13, 19:51
Jag håller med ang. moderateringen. Vissa moderater borde bytas ut, eller bättre på sig som fasen. Inga namn nämda, det är nästan skämmigt. Resten tycker jag är BS, varför skulle man inte få kritisera liksom?

hurril
2011-03-13, 19:52
Ingen skulle minnas mattilainen eller von huff om de blev bannade eller slutade skriva dock.

King Grub
2011-03-13, 19:53
För det första är det oklara regler på forumet, här gäller någon inofficiell hierarki där de med flest inlägg har minst krav på sig, i den här skaran återfinns även vänner till moderatorer och folk som känner "kolo-kändisar" Med andra ord, tillhör du inte dessa så passa dig.

Meh. Jag bannar eller varnar vem som helst, oavsett "kändisskap" eller post count. Ingen särbehandling.

14K
2011-03-13, 19:53
Mycket av det du skriver är sant, dock upplevde jag det värre för 3år sedan. Nu har de flesta av de användarna försvunnit och jag inte riktigt koll på vem som ligger med vem längre.

Jag kan garantera att jag ligger med INGEN *cupid*

noob76
2011-03-13, 19:54
Jag håller med ang. moderateringen. Vissa moderater borde bytas ut, eller bättre på sig som fasen. Inga namn nämda, det är nästan skämmigt. Resten tycker jag är BS, varför skulle man inte få kritisera liksom?

Själv har jag tvärtom blivit positivt överraskad över moderatorerna, och fan vilket jobb ! Själv skulle jag aldrig orka.

Stoltz
2011-03-13, 19:54
Det handlade om hyckleri inget annat.Skall det ses mellan fingrarna om moderatorerna gillar medlemmens nickname?

Det har dock blivit klarlagt av moderatorerna att alla inte har samma rättigheter på Kolozzeum, vilket är rätt självklart. Missförstå mig inte, alla ska ju behandlas med respekt, men ingen kommer ju in på första dagen på arbetsplatsen för att berätta hur saker ska stå och kör de värsta skämten. Där kan man väl snacka om socialt missanpassad om man går in med den sortens idéer.

Crocker
2011-03-13, 19:56
Själv har jag tvärtom blivit positivt överraskad över moderatorerna, och fan vilket jobb ! Själv skulle jag aldrig orka.
Ja, jag också, 5/10 gör ett fenomenalt utomordentligt jobb. 3/10 har jag ingen erfarenhet av s.a.s. Och de 2 sista har en förjävla attitiyd och borde bytas ut/skärpa sig.

PCX
2011-03-13, 19:59
Jag håller med ang. moderateringen. Vissa moderater borde bytas ut, eller bättre på sig som fasen. Inga namn nämda, det är nästan skämmigt. Resten tycker jag är BS, varför skulle man inte få kritisera liksom?
Bold; nej du förklara det för mig! Saxat från typer som stör på gymmet tråden: De kanske tycker det samma?
Fan vad folk ska störa sig på mig, stämmer i säkert 80%. Nästan allt jag läser här förstår jag inte hur folk kan störa sig på.
Är alla ofelbara och kan och vet allt här eller?

Men posten handlade mest om hyckleri och onödigt flockbeteende. Jag förespråkar kritik, tyckte jag var tydlig med det! Dock inte när det spårar ur till trakasserier.
Meh. Jag bannar eller varnar vem som helst, oavsett "kändisskap" eller post count. Ingen särbehandling.

Som sagt, undantag! Jag tänker inte lista vilka moderatorer jag tycker sköter sitt jobb och vilka som borde bytas ut, men jag kan väl säga att du tillhör den förstnämnde kategorin.

Angel
2011-03-13, 19:59
Jag kan garantera att jag ligger med INGEN *cupid*

Du är reggad för sent, du missade hypen när Kolo var en enda stor orgie.

:D

mini
2011-03-13, 19:59
Att jag stör mig på det och undrar om fler gör det? Jag vet inte varför jag stör mig på det, kanske för att det går emot alla mina ideal och normer? Det är som att fråga en person varför han gillar chokladglass föra jordgubbsglass. Det finns kanske någon psykologisk orsak bakom mina tankar, men inget jag är varse om annars hade jag delat det!

En annan sak jag finner MYCKET lustig. Är tråden där någon frågade om folk som värmer upp i tjocktröja skäms eftersom dom tar av tröjan när pumpen kommit. "Nejnej" var svaren och "Varför skulle man lol"? Samtidigt som näst intill samtliga alltid lägger till en mening liknande "Var lite febrig idag, vattenfyllt och dåligt ljus samt inget pump" efter sina bilder i dagsformstråden. När man klart och tydligt ser att personen pumpat upp sig och spänner sig så att rektum vänds ut och in med en lampa precis ovan skallen i sann optianda. Detta går lite emot varandra tycker i alla fall jag.

Nej, vad spelar det för roll om det gullas med några?

Din del två av inlägget är ju trams. Det är som sagt ett forum med typ 50k medlemmar. Klart folk tycker olika. Det borde inte vara ett problem utan en tillgång.

delta_mats
2011-03-13, 20:00
Visst stämmer det ganska bra. Men man behöver ju inte bry sig så allvarligt å andra sidan. Man väljer ut de delar man gillar med kolo och så skiter man i resten.

Crocker
2011-03-13, 20:02
Bold; nej du förklara det för mig! Saxat från typer som stör på gymmet tråden:

Men posten handlade mest om hyckleri och onödigt flockbeteende. Jag förespråkar kritik, tyckte jag var tydlig med det! Dock inte när det spårar ur till trakasserier.
Lägg ned, jag fattade direkt att det var min post du var mad på. Jag uttryckte min åsikt då jag tyckte folk störde sig på minsta lilla grej och det var i den tråden, inget mer. Jag ger ros,ris när jag känner för det.
Men jag håller fullt med ang. din kritisering till moderateringen. Funderat att PM:a någon mod, men tänker att det skulle ignoreras och skitas i.

PCX
2011-03-13, 20:02
Nej, vad spelar det för roll om det gullas med några?

Din del två av inlägget är ju trams. Det är som sagt ett forum med typ 50k medlemmar. Klart folk tycker olika. Det borde inte vara ett problem utan en tillgång.

Min del två är inte trams, du låter som Ludwig Wittgenstein... Jag nämnde att i stort sett samtliga som skrev att dom absolut inte skäms samtidigt drar till med så många försvar att hälften hade räckt vid postande av bilder.

14K
2011-03-13, 20:03
Kolozzeum må vara gullegrisarnas paradis men här kan man iaf va säker att man får den stöd som behövs, även om man är oerfaren eller erfaren. Hade man lagt upp vissa bilder eller frågor på diverse forums så kan jag garantera att det hade inte alls varit samma respons som här. Har kollat runt på andra forum, men jag uttalar aldrig mig där eftersom minsta fel som skrivs kritiseras. Många skadeglada folk därute som gärna vill tracka på andra för sin egen glädje. Därför tycker jag att de moderatorer jag stött på har skött denna forum på det bästa möjliga sätt. De är mänskliga de med.. gör fel ibland, men hej, vem är perfekt?

svennebanan
2011-03-13, 20:04
Meh. Jag bannar eller varnar vem som helst, oavsett "kändisskap" eller post count. Ingen särbehandling.

Jag har för mig att någon av er(nä inte du) uttryckligen sagt att reglerna inte gäller alla medlemmar. Har för mig det var Allan men kan ha fel. Kan också ha drömt.

PCX
2011-03-13, 20:05
Lägg ned, jag fattade direkt att det var min post du var mad på. Jag uttryckte min åsikt då jag tyckte folk störde sig på minsta lilla grej och det var i den tråden, inget mer. Jag ger ros,ris när jag känner för det.
Men jag håller fullt med ang. din kritisering till moderateringen. Funderat att PM:a någon mod, men tänker att det skulle ignoreras och skitas i.

Ta det inte personligt, jag går aldrig på en enskild person men jag kan erkänna att ditt inlägg var ett i mängden av de jag pratade om.

Crocker
2011-03-13, 20:05
Därför tycker jag att de moderatorer jag stött på har skött denna forum på det bästa möjliga sätt. De är mänskliga de med.. gör fel ibland, men hej, vem är perfekt?
Det sista funderade jag att ta in på mitt inlägg, men struntade i det. Jag tänker ex, no harm mot dig Niklas. :D
Att Eddie kan vara stöddig/otrevlig i vissa trådar, men beter sig i 95% riktigt bra från min synpunkt.
Finns dock vissa som beter sig antigonistiskt.(Nåja, inte antigonistiskt men en hel del.)

Ta det inte personligt, jag går aldrig på en enskild person men jag kan erkänna att ditt inlägg var ett i mängden av de jag pratade om.
Ok, fick fel vibbar. No hard feelings then!

Jag har för mig att någon av er(nä inte du) uttryckligen sagt att reglerna inte gäller alla medlemmar. Har för mig det var Allan men kan ha fel. Kan också ha drömt.
Det är Allan..

Yes
2011-03-13, 20:06
Nu har jag bara varit uppkopplad i 17 år, men jag tycker kolo är det bästa stället hittills på internet. Sköna människor och mycket kunskap. Överlag välmodererat.

Jag har under 7 år inte lyckats få en enda varning och då har jag varit en rätt jobbig jävel som hade som lördagsunderhållning att hacka på Allan. Självklart är inte ordet helt fritt, vilket ju är uppenbart av så många skäl.

Tycker din post var en aning snedvriden och naiv.
Ja, det är ju i regel rätt högt i tak för bråk och tjaffs(vilken även gäller om man inte stryker moderatorer medhårs). Visst kan man ha synpunkter på hur vissa saker sköts, men om man känner sig sååå orättvist behandlad kan det ju kanske bero på att man kallar folk för ryggdunkande kuksugare som kan dra åt helvete. Jag vet inte hur moderatorerna ser på det men vissa kan ju uppfatta det som en aning provokativt...

Exdiaq
2011-03-13, 20:07
Vad spelar det för roll om det förekommer?

Internet ska vara kallt och hårt, precis som livet!

http://thxforthe.info/blog/wp-content/uploads/2008/03/dontworry-imfromtheinternet.jpg

PCX
2011-03-13, 20:08
Jag har för mig att någon av er(nä inte du) uttryckligen sagt att reglerna inte gäller alla medlemmar. Har för mig det var Allan men kan ha fel. Kan också ha drömt.
Tror du syftar på http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128

"- Ja, vissa har mer utrymme än andra. Det kommer med antalet poster man har. Finns både hierarki och hackordning här."

Låter sunt om du frågar mig. Not.

Loke
2011-03-13, 20:08
En annan sak jag finner MYCKET lustig. Är tråden där någon frågade om folk som värmer upp i tjocktröja skäms eftersom dom tar av tröjan när pumpen kommit. "Nejnej" var svaren och "Varför skulle man lol"? Samtidigt som näst intill samtliga alltid lägger till en mening liknande "Var lite febrig idag, vattenfyllt och dåligt ljus samt inget pump" efter sina bilder i dagsformstråden. När man klart och tydligt ser att personen pumpat upp sig och spänner sig så att rektum vänds ut och in med en lampa precis ovan skallen i sann optianda. Detta går lite emot varandra tycker i alla fall jag.

Men är inte felet här mest att du ser kollo som en homogen grupp? Det samma gäller ditt snack om Axon. Själv visste jag knappt vem det var innan kritiken mot honom började hagla, men en sak visste jag, och det var att han skrev en del saker som ifrågasattes ganska kraftigt här, samtidigt som vissa älskade allt han skrev. Det är alltså rätt stor variaton på medlemmarna här. Någon generell inställning till axon har aldrig funnits på kolozzeum.

King Grub
2011-03-13, 20:11
Tror du syftar på http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128

"- Ja, vissa har mer utrymme än andra. Det kommer med antalet poster man har. Finns både hierarki och hackordning här."

Låter sunt om du frågar mig. Not.

Det får stå för den som skrev det. Inget man måste följa som moderator. Jag tänker inte göra det.

von huff
2011-03-13, 20:12
Hyckleri är det hur som helst...Ok kan förstå att Allan inte vill banna sina kompisar det är helt naturligt.

mattilainen
2011-03-13, 20:14
Ingen skulle minnas mattilainen eller von huff om de blev bannade eller slutade skriva dock.

Vet inte riktigt hur detta tillförde ämnet/diskussionen på något vis. Kanske ska du också skapa en liknande tråd som PCX istället?

mikaelj
2011-03-13, 20:15
Välkommen till internet? Är du verkligen förvånad på fullt allvar? Största skillnaden emot Flashback är att folk där är mer fria att bitcha på varandra mellan blåsjobben, annars verkar de förkomma där med även om jag nog kan gå med på att det sker i högre grad här.

Jag föreslår att PCX registrerar sig på familjeliv.se. Där kan hen få en styrkekram i sin ångest.

svennebanan
2011-03-13, 20:15
Hyckleri är det hur som helst...Ok kan förstå att Allan inte vill banna sina kompisar det är helt naturligt.

Borde ju någon av hans kollegor kunna fixa?

Hamsterkakan
2011-03-13, 20:17
Hyckleri är det definitivt

Apos78
2011-03-13, 20:17
Revolt över hela världen den här tiden på året:).

Kommer moderatorerna tvingas avgå? Tar uppstickarna spaken i egna händer? Är Ghadaffi inblandad?

Och ja, jag kan hålla med om mycket som TS säger.

Wille005
2011-03-13, 20:18
Varför allt hat mot allmänt? :/

PCX
2011-03-13, 20:18
Jag föreslår att PCX registrerar sig på familjeliv.se. Där kan hen få en styrkekram i sin ångest.

Du borde nog läsa igenom tråden en gång till... eller nej, minst 4 så att du fattar poängen. Om du inte förstått det då så kan jag tipsa att googla "hur man läser mellan raderna" eller "underliggande budskap" Att enbart tolka allting bokstavligt utan att ens försöka förstå sammanhanget och sen slänga ur sig en kommentar liknande din är även den pinsam.

egge
2011-03-13, 20:19
Hyckleri är det hur som helst...

Är det verkligen det? Kolozzeums forum är väl en del av resten av samhället och där förekommer också favorisering och hackordning beroende på social status. Då är det naturligt att det finns även här, on teh interwebs.

von huff
2011-03-13, 20:19
Borde ju någon av hans kollegor kunna fixa?

Man skulle tro det...nej men moderatorerna gör ett bra jobb för det mesta, det finns alltid nån som är missnöjd endå.Själv har jag nämnt en situation jag tyckte moderatoerna gjorde fel men för det mesta ett bra jobb.Jag tycker endå att gränserna skall vara lika för alla även om det ofta är en tolkningsfråga om man överträtt en gräns eller ej

von huff
2011-03-13, 20:21
Är det verkligen det? Kolozzeums forum är väl en del av resten av samhället och där förekommer också favorisering och hackordning beroende på social status. Då är det naturligt att det finns även här, on teh interwebs.

Ja men det handlar om regler.Regler och lagar skall följas av alla även om det ofta inte blir rättvist för alla.Som sagt så är det min åsikt och jag förstår även resonemanget men när det blir för synligt så är det inte bra

mini
2011-03-13, 20:21
Du borde nog läsa igenom tråden en gång till... eller nej, minst 4 så att du fattar poängen. Om du inte förstått det då så kan jag tipsa att googla "hur man läser mellan raderna" eller "underliggande budskap" Att enbart tolka allting bokstavligt utan att ens försöka förstå sammanhanget och sen slänga ur sig en kommentar liknande din är även den pinsam.

Varför skriver du inte det du egentligen menar egentligen istället? Kanske passar familjeliv din östrogennivå?

Arf Pingvin
2011-03-13, 20:21
[1] För det första är det oklara regler på forumet, här gäller någon inofficiell hierarki där de med flest inlägg har minst krav på sig, i den här skaran återfinns även vänner till moderatorer och folk som känner "kolo-kändisar" Med andra ord, tillhör du inte dessa så passa dig.

[2] Kolozzeum är ett tillhåll för folk med dåligt självförtroende och självkänsla som söker en flock att följa eftersom dem är missanpassade irl. Pinsamt.

[3] Så dra åt helvete!

1. Är det nåt konstigt att en ny har mer att bevisa än en veteran?

2. Visa mig det träningsforum som inte är fullt av folk med dåligt självförtroende/självkänsla.

3. Du kunde ha slutat läsa bara utan att vara drama queen.

Jag gjorde mig ovän med allan för länge sen, internetkriga med king grub och z_bumbi senast den här veckan. Du måste ha skrivit riktigt dumma saker för att lyckas bli bannad for life. Det fina med kolo är att man kan vara kärringen mot stömmen :thumbup:

svennebanan
2011-03-13, 20:23
Man skulle tro det...nej men moderatorerna gör ett bra jobb för det mesta, det finns alltid nån som är missnöjd endå.Själv har jag nämnt en situation jag tyckte moderatoerna gjorde fel men för det mesta ett bra jobb.Jag tycker endå att gränserna skall vara lika för alla även om det ofta är en tolkningsfråga om man överträtt en gräns eller ej

Dom allra flesta gör ett väldigt bra jobb, rättvisa, ärliga, låter inte sina egna känslor fatta besluten, men en 2-3 stycken skulle jag gärna se utbytta.

PixelMiner
2011-03-13, 20:24
Men PCX, nu när du har fått ventilera lite. Kan du komma med lite konstruktiv kritik. Du har sagt väldigt mycket om vad du tycker är fel. Men skulle du kunna ge en beskrivning på hur du skulle vilja se Kolozzeum istället? Hur skulle forumet vara om du fick bestämma helt?

944RS
2011-03-13, 20:25
Mycket stämmer i ditt första inlägg. Men förstår inte varför man måste dramatisera något som är vanligt på flera forum & IRL?

victor_n
2011-03-13, 20:25
Jag älskar er alla!! har jag sagt det förut?*cupid**cupid**cupid*

Crocker
2011-03-13, 20:26
1. Är det nåt konstigt att en ny har mer att bevisa än en veteran?

2. Visa mig det träningsforum som inte är fullt av folk med dåligt självförtroende/självkänsla.

3. Du kunde ha slutat läsa bara utan att vara drama queen.

Jag gjorde mig ovän med allan för länge sen, internetkriga med king grub och z_bumbi senast den här veckan. Du måste ha skrivit riktigt dumma saker för att lyckas bli bannad for life. Det fina med kolo är att man kan vara kärringen mot stömmen :thumbup:
Kanske därför modsen gillar dig? *mini
Skulle vara intressant att se någon mer mods reaktion, Grub har ju svarat.

Mycket stämmer i ditt första inlägg. Men förstår inte varför man måste dramatisera något som är vanligt på flera forum & IRL?
Man är anonym?

von huff
2011-03-13, 20:28
1. Är det nåt konstigt att en ny har mer att bevisa än en veteran?
2. Visa mig det träningsforum som inte är fullt av folk med dåligt självförtroende/självkänsla.

3. Du kunde ha slutat läsa bara utan att vara drama queen.

Jag gjorde mig ovän med allan för länge sen, internetkriga med king grub och z_bumbi senast den här veckan. Du måste ha skrivit riktigt dumma saker för att lyckas bli bannad for life. Det fina med kolo är att man kan vara kärringen mot stömmen :thumbup:

Hur menar du bevisa?Är det ok att betee sig i 2-3 år och sedan börja posta lite inlägg som lgger i gråzonen eller i vissa fall överträder gränserna?Du har varit här så pass länge att du troligtvis hör till dom som är högre upp i rangordeningen men många "nollpostares" konton försvinner av ganska små orsaker tycker jag

PCX
2011-03-13, 20:28
Varför skriver du inte det du egentligen menar egentligen istället? Kanske passar familjeliv din östrogennivå?

För att personer som enbart drar slutsatser utifrån ytan har ändå inget att tillföra här? Köper man en bil efter att enbart ha kollat på lacken är man enligt mig inte mentalt mogen nog att föra en diskussion på ett städat sätt. Nu kanske jag låter som en hycklare med tanke på att jag skrev e-avsugning etc i min TS, men för att förtydliga för er som inte fattar; JAG FÖROLÄMPAR INTE ENSKILDA PERSONER.

Jag är inte ute efter ryggdunkningar eller folk som skriver "Jag håller med till 100 %" Jag är ute efter egna tankar men jag förstår om hjärnkontoret är begränsat på de flesta av medlemmarna. Och allt tjat om familjeliv, ni har verkligen inte fattat :D. Humor!

För övrigt rör inte era förolämpningar mig i ryggen, googla självkänsla.

mikaelj
2011-03-13, 20:31
jwzrd blev ju också bannad. Kommer dock inte ihåg varför men måste säkerligen varit en bra anledning haha, inte för jag saknar honom då hela forumet blev trevligare efter det :p

Jag sade det men länge tog det innan han blev bannad

Brädan tappade ju minst 50 i personlighet. Visst hade fabbo en vass tunga (även mot mig) men han var samtidigt rätt vass vad gäller träning och annat som diskuterades i Allmänt.

Du borde nog läsa igenom tråden en gång till... eller nej, minst 4 så att du fattar poängen. Om du inte förstått det då så kan jag tipsa att googla "hur man läser mellan raderna" eller "underliggande budskap" Att enbart tolka allting bokstavligt utan att ens försöka förstå sammanhanget och sen slänga ur sig en kommentar liknande din är även den pinsam.

Ah, dubbelironi! Touché. Jag kontrar med att ställa följande fråga: varför skriver du något du uppenbarligen inte menar? Genom att formulera dig vagt (efterhandskonstruktion, tydligen) ger du dig själv tolkningsföreträde till allting och du kan även byta åsikt mitt i din argumentation.

Kan du inte istället skriva en förklaring på vad du egentligen menar, eftersom ditt ursprungsinlägg bevisligen (se ditt eget svar till mig nu) inte handlade om det. Utan något helt annat som man skall läsa mellan raderna. Vad det är man skall läsa mellan raderna förstår jag inte.

Om du nu inte ids hänvisar jag till följande:

Man läser väl och prenumererar på de trådar/journaler som man är intresserad av. Vill man inte följa BiffWannnabe93's Journal så gör man inte det. Resten hamnar i ett brus som man sållar i. Ibland dyker något nytt upp, ibland inte. Jag föredrar kolo över fb då jag tycker det är klart mer lekis över fb.

ÄNDRING: mini är snabbare & kortare (hähä).

Kwon
2011-03-13, 20:33
Jag registrerade mig här för 2 år sedan för att lära mig mer om träning. Jag vandrade snart från "Träning - Vikter & Kondition" vidare till "Medlemsbilder" och "Allmänt Forum" och jag blir ständigt nästan äcklad av mentaliteten här.

För det första är det oklara regler på forumet, här gäller någon inofficiell hierarki där de med flest inlägg har minst krav på sig, i den här skaran återfinns även vänner till moderatorer och folk som känner "kolo-kändisar" Med andra ord, tillhör du inte dessa så passa dig.

Mitt förra konto blev avstängt för all evighet p.g.a. "spam" som det kallades. Det lustiga med denna avstängningen var dock att bara någon timme innan mitt "spaminlägg" skrev jag ett långt och välformulerat inlägg om hyckleriet som förekommer här på kolozzeum. Om hur folk blint ger e-avsugningar till folk med abnorma utvecklingar och prisar dessa, samtidigt som man anser AAS vara en dödssynd och att alla syndarna borde placeras i helvetets dunklaste vrå. Exempel togs upp där vissa personer på forumet avgudade vissa halvkända idrottsmän för att bara veckor senare smutskasta dessa efter att de blivit påkomna dopade, från "Åh jag önskar att jag hade gener som XXX, men h*n förtjänar det för h*n tränar så hårt och ambitiöst! Alla som säger att h*n brukar är bara avundsjuka! *grr*" till "Fan vad sämst, jag visste hela tiden att h*n sköt testo det är en skam för sporten!"
Visst, ärkemongon finns det accepterar jag. Men att enbart 2-3 stycken mer än jag reagerade på detta fann jag underligt. Kolozzeum är ett tillhåll för folk med dåligt självförtroende och självkänsla som söker en flock att följa eftersom dem är missanpassade irl. Pinsamt.

Jag bestämde mig för att aldrig logga in på kolozzeum igen, men likväl förbannad reggade jag mig igen nu. Men jag ska vara ärlig, jag stod bara ut 2 veckor innan jag fick ont i huvudet bara att logga in på skiten. En jävla lekplats där snorungar på 15-16 bast tror att dom är träningsgurus bara för att dom läst ett antal artiklar av King Grub till morgonkaffet. Det är otroligt komiskt att följa en användare årgången 94- och uppåt från deras första inlägg och se hur dom utvecklas, näst intill samtliga går från helt gröna till självutnämnda experter :laugh:. Återigen. Pinsamt.

En annan sak jag bevittnat från start är hatet mot Martin Löwgren alias Axon. Här talar vi om hyckleri och jantelag på en hög nivå, inte av Martin men av 99,99 % av kolo's alla medlemmar. Från att ha "älskat" honom och hans artiklar och hjälp i skadeforat, vad hände?
Jo, snöbollen började rulla. När vissa mer okända användare tog upp Axon's "brister" var det ingen som brydde sig. Men när fler och fler "kändisar" började uppmärksamma detta var fan-skaran inte sen med att inta sin plats genom att heja på nämnde och kasta glåpord mot Martin.
Inte nog med att man på kolozzeum "avskyr" flashback och all dess "trash" som "bara förstör", man tar dessutom efter och gör exakt samma sak. Det går över till vad jag skulle kalla trakasserier, jag hoppas Martin insåg det bisarra i situationen och skrattade åt alla fjollor i trådarna.

Jag tänker inte uttala mig om censureringen av andra kosttillskott, det har jag 100 % förståelse för. Man går inte in på Max och ber om receptet till en QP.

"Jag ska bort en vecka - hur mycket kommer jag tappa"-trådar. Kommer dagligen upp sån här skit, vem tror allvarligt talat att det har en katastrofal inverkan på träningsresultatet? Och smartasses som kommer med någon artikel om någon rysk pungråtta som fått utstå tester över förlorad muskelmassa i olika temperaturskillnader undanbedes. Undantag finns, ja.

En annan sak jag stör mig på är tråden "Typer på gymmet som stör dig" På näst intill varenda sida finns det något smartass som ska påpeka "Varför stör ni er på xxx, är ni perfekta själva eller?" Nej din dumma jävla idiot, om du hade läst trådnamnet hade du förstått vad tråden handlar om, lite kritig betyder inte världens undergång.

Någon på flashback myntade uttrycket "Kolozzeum - e-avsugningarnas Mecka" och jag är beredd att hålla med till 100 %. Många av bilderna i dagsformstråden och journaler är rent ut sagt usla. Men precis som innan räcker det att ett fåtal storpostare drar igång sen är du inne i hall of fame och övriga skaran hänger på för att vara en i gänget.

Sammanfattning; majoriteten på kolozzeum är folk som är nollor irl som har sökt sig hit för att gaina muskler eftersom dom tror att respekt sitter i musklerna och inte i hur man förhåller sig till folk, aka social kompetens. Samtidigt som dom för första gången känner att dom är del av en grupp!

Det måste finnas fler som håller med mig? Om ni inte vill skriva här så skicka åtminstone ett PM om att ni också börjar tröttna på lågstadiefasonerna här så jag får se att jag inte är ensam. Men trots all; ensam är stark!

Så dra åt helvete!

Hej Axon! :D

OBS. Det är bra med nya medlemmar och att ungdomar börjar träna. Att det kommer trådar från 15-åringar är bara bra!
Bättre än att dom försöker med diet , kost och träning än hänger ute på stan.
Det är ingenting löjligt med det, det enda som är löjligt är att reta upp sig på att alla inte föds med samma kunskaper som King Grub.

hurril
2011-03-13, 20:33
Vet inte riktigt hur detta tillförde ämnet/diskussionen på något vis. Kanske ska du också skapa en liknande tråd som PCX istället?

Det behövs inte. Jag tycker om både dig och von huff :)

mikaelj
2011-03-13, 20:34
För att personer som enbart drar slutsatser utifrån ytan har ändå inget att tillföra här? Köper man en bil efter att enbart ha kollat på lacken är man enligt mig inte mentalt mogen nog att föra en diskussion på ett städat sätt. Nu kanske jag låter som en hycklare med tanke på att jag skrev e-avsugning etc i min TS, men för att förtydliga för er som inte fattar; JAG FÖROLÄMPAR INTE ENSKILDA PERSONER.

Jag är inte ute efter ryggdunkningar eller folk som skriver "Jag håller med till 100 %" Jag är ute efter egna tankar men jag förstår om hjärnkontoret är begränsat på de flesta av medlemmarna. Och allt tjat om familjeliv, ni har verkligen inte fattat :D. Humor!

För övrigt rör inte era förolämpningar mig i ryggen, googla självkänsla.

Självkänsla: att tro på sig själv utan att behövda slå tillbaka/hävda sig mot andra.

Ja, det lyckades du inte särskilt bra med, PCX. Försök igen! Googla "osäkerhet".

PCX
2011-03-13, 20:35
1. Är det nåt konstigt att en ny har mer att bevisa än en veteran?

2. Visa mig det träningsforum som inte är fullt av folk med dåligt självförtroende/självkänsla.

3. Du kunde ha slutat läsa bara utan att vara drama queen.

Jag gjorde mig ovän med allan för länge sen, internetkriga med king grub och z_bumbi senast den här veckan. Du måste ha skrivit riktigt dumma saker för att lyckas bli bannad for life. Det fina med kolo är att man kan vara kärringen mot stömmen :thumbup:
1. Ja det tycker jag. Hört talas om Anders Wall? Han fick en enorm chans när han var ny och okänd, han är idag bland dom rikaste i Sverige och har gjort så otroligt mycket för svenskt näringsliv. Googla han om du vill veta mer.

2. Jag har inte analyserat fler forum tyvärr, men jag förstår inte varför du vill veta det?

3. Det är ju det jag gjort, nämnt det ett antal gånger nu.

Men PCX, nu när du har fått ventilera lite. Kan du komma med lite konstruktiv kritik. Du har sagt väldigt mycket om vad du tycker är fel. Men skulle du kunna ge en beskrivning på hur du skulle vilja se Kolozzeum istället? Hur skulle forumet vara om du fick bestämma helt?

Jag kan tyvärr inte uttala mig om det perfekta forumet. Jag brukar filosofera om saker och jag har kommit fram till att det är otroligt svårt, snäppet till omöjligt att dra gränser oavsett område. Ta skönhet t.ex. definiera skönhet, exakt vad är skönhet?

Men för att svara på din fråga, nej det kan jag inte.
Mycket stämmer i ditt första inlägg. Men förstår inte varför man måste dramatisera något som är vanligt på flera forum & IRL?
Det var inte meningen att tråden skulle växa, jag ville bara hoppa av tåget med några tankar skrivna. Men jag finner det rätt intressant att läsa och möta olika åsikter. Och jag har skrivit om skillnaden mellan IRL och internet innan i tråden.

mikaelj
2011-03-13, 20:37
Ur PCX' journal:

Jag tror att axlarna och vaderna är mina bästa grupper, däremot bröst och biceps skulle må bra av att hinna ikapp lite.

Jag har bara 2 gamla bilder att bjuda på tyvärr men kan knäppa fler om så önskas!
http://i56.tinypic.com/2rnwwo3.jpg

http://i54.tinypic.com/sfwlsi.jpg

Mått och fler bilder kommer om intresse finns!

Bra form på armarna!

Tackar :)

Så, hur var det nu med bekräftelsebehovet, gullandet och ursäktandet för dagsformsbilder?

Sten, möt glashus.

von huff
2011-03-13, 20:38
mikaelj:Ja du har helt rätt, forumet tappade en stor personlighet.Finns många stora som man gärna skulle se igen:(

PCX
2011-03-13, 20:40
Hej Axon! :D

OBS. Det är bra med nya medlemmar och att ungdomar börjar träna. Att det kommer trådar från 15-åringar är bara bra!
Bättre än att dom försöker med diet , kost och träning än hänger ute på stan.
Det är ingenting löjligt med det, det enda som är löjligt är att reta upp sig på att alla inte föds med samma kunskaper som King Grub.
Haha jag visste att den skulle komma. Ta en titt i min kortlivade journal. Men visst, jag kan vara Axon som planerat detta i en månad och snott bilder från andra för att stärka min trovärdighet! ;)
Självkänsla: att tro på sig själv utan att behövda slå tillbaka/hävda sig mot andra.

Ja, det lyckades du inte särskilt bra med, PCX. Försök igen! Googla "osäkerhet".

Jag hävdar mig inte. Jag sitter här och ler åt era försök att trycka ner mig. Fler personangrepp, kom igen!

Självkänsla handlar om att inte låta sig tryckas ner av motgångar som uppenbarligen saknar grund, man vet vem man är och vad man är bra på. Samt har självinsikt.

Control_61
2011-03-13, 20:40
Det är väl knappast något nytt att människor som har det svårt socialt använder sig av forum för att känna sig lite större och starkare. Inte mig emot, men det kan bli lite löjligt ibland.

Det stora problem är att man inte behöver stå för det man säger på internet. Man kan säga vad man vill utan att vara rädd för konsekvenserna.


Likaså tycker jag ett problem med kolozzeum (och alla andra träningsforum) är de självutnämnda experterna. Dels de som sågar nybörjarfrågor, och dels de som tror de sett ljuset i tunneln och har svaret på alla frågor.
För varje vecka som går förstår man hur lite man egentligen kan.

Detta behöver inte vara ett problem om man la in lite självdistans i sina uttalanden. Att ta bänktips från en som sett Dave Tates bänkpressvideor på youtube ger mig inget. Men han får gärna ge tips så länge han fattar att han egentligen inte kan särskilt mycket, utan bara förmedlar vad han tror är rätt.
Folk ger tips om att knäböja varje dag, utan att egentligen själv provat på det, bara för att man läst om metoden.

Nordenator
2011-03-13, 20:40
3. Det är ju det jag gjort, nämnt det ett antal gånger nu.

Och du anser inte att skapandet av den här tråden uppfyller kriteriet "drama queen"?

PCX
2011-03-13, 20:42
Ur PCX' journal:







Så, hur var det nu med bekräftelsebehovet, gullandet och ursäktandet för dagsformsbilder?

Sten, möt glashus.

Jag postade mina 2 senaste bilder för att visa min form sam tackade för en komplimang. Vad är problemet? Vart har jag klagat på folk som postar bilder?

mikaelj
2011-03-13, 20:43
Självkänsla handlar om att inte låta sig tryckas ner av motgångar som uppenbarligen saknar grund, man vet vem man är och vad man är bra på. Samt har självinsikt.

Personen med god själkänsla/självsäkerhet är även så trygg i sig själv att man antingen biter ihop eller låter bli det man inte tycker om, istället för att tramsa och grina som författaren till ursprungsinlägget gjorde.

Lek med tanken att alla håller med dig. Har du nått ditt mål då? Vad är syftet med din tråd?

Jag postade mina 2 senaste bilder för att visa min form sam tackade för en komplimang. Vad är problemet? Vart har jag klagat på folk som postar bilder?

I ditt första inlägg, naturligtvis. Du beklagar dig över ryggdunkandet. Vad annat än ryggdunkande var syftet med att lägga upp bilderna?

Precis.

PCX
2011-03-13, 20:45
Personen med god själkänsla/självsäkerhet är även så trygg i sig själv att man antingen biter ihop eller låter bli det man inte tycker om, istället för att tramsa och grina som författaren till ursprungsinlägget gjorde.

Lek med tanken att alla håller med dig. Har du nått ditt mål då? Vad är syftet med din tråd?



I ditt första inlägg, naturligtvis. Du beklagar dig över ryggdunkandet. Vad annat än ryggdunkande var syftet med att lägga upp bilderna?

Precis.
För att visa min form?

Om alla håller med mig kan tråden låsas eftersom inget av diskussionsvärde finns kvar och det jag efterfrågar; andras tankar om ämnet/ämnena inte finns.

mikaelj
2011-03-13, 20:47
För att visa min form?

Om alla håller med mig kan tråden låsas eftersom inget av diskussionsvärde finns kvar och det jag efterfrågar; andras tankar om ämnet/ämnena inte finns.

Vad är det du vill diskutera?

Jag & mini väntar förresten fortfarande på en förklaring till vad du egentligen menade. Det där med att läsa mellan raderna.

Kwon
2011-03-13, 20:48
PCX

Det är bra med nya medlemmar och att ungdomar börjar träna. Att det kommer trådar från 15-åringar är bara bra!
Bättre än att dom försöker med diet , kost och träning än hänger ute på stan.
Det är ingenting löjligt med det, det enda som är löjligt är att reta upp sig på att alla inte föds med samma kunskaper som King Grub.

Crocker
2011-03-13, 20:49
PCX

Det är bra med nya medlemmar och att ungdomar börjar träna. Att det kommer trådar från 15-åringar är bara bra!
Bättre än att dom försöker med diet , kost och träning än hänger ute på stan.
Det är ingenting löjligt med det, det enda som är löjligt är att reta upp sig på att alla inte föds med samma kunskaper som King Grub.
Som vanligt håller jag med dig fullt ut i seriösa diskussioner. Bra sammanfattat. *kissass*

stevebc
2011-03-13, 20:50
Någon på flashback myntade uttrycket "Kolozzeum - e-avsugningarnas Mecka" och jag är beredd att hålla med till 100 %.Hahahaha.

Flashback alltså, där varenda kotte började böla och begå personangrepp på sin förre husgud Axon. "De" (aktiva i träningsdelen av forumet) borde snacka.

PCX
2011-03-13, 20:50
Vad är det du vill diskutera?

Jag & mini väntar förresten fortfarande på en förklaring till vad du egentligen menade. Det där med att läsa mellan raderna.

Vänta ni, den kommer inte. Du visar bara att du är ute efter creds med tanke på dina försök att "äga" mig. Jag är inte intresserad av dina cirkelargument.

Petoria
2011-03-13, 20:51
Vänta ni, den kommer inte. Du visar bara att du är ute efter creds med tanke på dina försök att "äga" mig. Jag är inte intresserad av dina cirkelargument.

Är inte hela denna tråden bara ett försök att "äga" kolozzeums medlemmar då?

mini
2011-03-13, 20:52
Vänta ni, den kommer inte. Du visar bara att du är ute efter creds med tanke på dina försök att "äga" mig. Jag är inte intresserad av dina cirkelargument.

Men om vi inte förstår vad du menar, kan du inte förklara då? Det känns som att jag missar något stort här.

grandios83
2011-03-13, 20:53
Håller helt med TS. Intressant att det är samma personer som käftar emot dig nu som var väldigt aktiva i de trådar där jag själv skrev en hel del som gick tvärtemot vad som förespråkas på det här forumet vad det gäller träningen. Och precis som i det här fallet gick de till ständiga personangrepp. Skönt att se att det inte bara är jag som gjort dessa iakttagelser.

stridis
2011-03-13, 20:57
För att visa min form?

Om alla håller med mig kan tråden låsas eftersom inget av diskussionsvärde finns kvar och det jag efterfrågar; andras tankar om ämnet/ämnena inte finns.

Nu kan man tänka sig mer konstruktivt tagna bilder ifall man vill visa upp sin form, den nakna sanningen så att säga. Men Mikaelj kanske inte var tydlig nog, eller snarare så gick du i försvarsposition.

Jag är nöjd med modereringen, så finns inget för mig att tillägga:) I några fall så har de tagit bort poster för mig, men jag kan få trådar att börja spåra lite.:em:

PCX
2011-03-13, 20:57
Är inte hela denna tråden bara ett försök att "äga" kolozzeums medlemmar då?
Läs tråden och mina svar igen så får du svar på din fråga.
Men om vi inte förstår vad du menar, kan du inte förklara då? Det känns som att jag missar något stort här.
Är du inte läskunnig eller vad är grejen? Du gör bäst i att inte fatta, för kritiken riktas mot personer som dig. Utan kolozzeum och ditt nick, var vore du då? Du behöver inte skriva en lögn för jag är inte intresserad. Men ta en egen funderare.
Håller helt med TS. Intressant att det är samma personer som käftar emot dig nu som var väldigt aktiva i de trådar där jag själv skrev en hel del som gick tvärtemot vad som förespråkas på det här forumet vad det gäller träningen. Och precis som i det här fallet gick de till ständiga personangrepp. Skönt att se att det inte bara är jag som gjort dessa iakttagelser.
Jag vet vilken tråd du menar och det är lite kul att dom inte förstår att dom beter sig exakt som nämnt, när dom själva tror att dom är smarta.

stevebc
2011-03-13, 20:58
Samtidigt som näst intill samtliga alltid lägger till en mening liknande "Var lite febrig idag, vattenfyllt och dåligt ljus samt inget pump" efter sina bilder i dagsformstråden. När man klart och tydligt ser att personen pumpat upp sig och spänner sig så att rektum vänds ut och in med en lampa precis ovan skallen i sann optianda. Detta går lite emot varandra tycker i alla fall jag.Det fenomenet är löjligt anser jag med. Även när det ska döljas ansikten till höger och vänster för att man råkar göra en konstig grimas. Alltså, du visar upp din i princip nakna kropp för andra män på internet, vem fan bryr sig om lazy-eyes?

hejhopp79
2011-03-13, 20:58
TS, det finns folk som du på alla forum. Jag har sett "exakt" samma inlägg fast på olika ställen.

Visst kan man störa sig på enstaka ynglingar som tror att man ska följa vad man "tror" framgår av varje ny studie, men folk vill väl vara optimala. Dessutom är det ju helt otroligt nice att folk som King Grub ständigt postar nya rön. Var någon annanstans lär du dig lika mycket om träning i Sverige?

Jag gillar Kolozzeum. Men visst går optinojan överstyr hos folk ibland. Ibland kan jag tänka att en åldersgräns vore önskvärt, men samtidigt är det omöjligt att implementera.

Kwon
2011-03-13, 20:59
PCX

Vad är det egentliga syftet med tråden?

Vill du att saker skall förändras (och vad vill du isf skall förändras?), eller vill du bara gråta ut för att forumet inte är så optimalt som du anser det skulle kunna vara?

Vilka förändringar skulle du vilja se för att inte bli upprörd på oss?

Åldersgräns? Inga trådar skapade av folk under 18 år?
Begränsa komplimangerna som folk ger varandra? (Max 2 komplimanger per vecka)

Du måste förstå att folk är olika, Vi har en mängd olika medlemmar från olika bakgrunder och åldersgrupper. Vissa ger folk komplimanger, andra inte, helt enkelt, det går ej att komma ifrån.

Angående de yngre medlemmarna är det jättebra att de iaf försöker. Att de överhuvudtaget läser King Grubs trådar som är enormt givande.

Sedan gällande självförtroende är det väl många yngre som vill ha bättre självförtroende, men det är ju en fas i livet.

Man har inte världens bästa kunskap eller självförtroende vid 15 år.

Allting växer ju med erfarenheterna och upplevelserna i livet, som vi är villiga att ge med oss av här på forumet och vägleda.

Självklart skall de få skriva trådar och ge sin egen synpunkt på saker och ting så att andra medlemmar kan delta och bidra.

Utan King Grub och resten av oss här, vad har ungdomarna runt 15-år då? Då tar de ju roids istället!

stevebc
2011-03-13, 21:00
jwzrd blev ju också bannad. Kommer dock inte ihåg varför men måste säkerligen varit en bra anledning haha, inte för jag saknar honom då hela forumet blev trevligare efter det :pHåller inte med. Nu beror det inte bara på jwzrd men i vissa avseenden har det här forumet blivit sämre sedan han blev bannad. Vissa användare som också har gett mycket till forumet är mindre aktiva, kanske som en följd av det här, kanske inte.

Crocker
2011-03-13, 21:00
Jag gillar Kolozzeum. Men visst går optinojan överstyr hos folk ibland. Ibland kan jag tänka att en åldersgräns vore önskvärt, men samtidigt är det omöjligt att implementera.
Samma idiotiska tänk som förut. Om alla bannlyses härifrån under 18 ex. är man då fullärd som de äldre när man får komma in?
Svar:
Nej

mini
2011-03-13, 21:01
Är du inte läskunnig eller vad är grejen? Du gör bäst i att inte fatta, för kritiken riktas mot personer som dig. Utan kolozzeum och ditt nick, var vore du då? Du behöver inte skriva en lögn för jag är inte intresserad. Men ta en egen funderare.

Fast det var ju inte läskunnig man behövde vara utan förstå vad du egentligen menade fast inte skriver.
Utan Kolozzeum skulle jag mycket troligt ha andra vänner och en helt annan vardag. Varför undrar du?

hejhopp79
2011-03-13, 21:03
Samma idiotiska tänk som förut. Om alla bannlyses härifrån under 18 ex. är man då fullärd som de äldre när man får komma in?
Svar:
Nej

Visst har du en poäng i det och du verkar faktiskt ovanligt mogen för din ålder.

joko
2011-03-13, 21:03
Jag vet vilken tråd du menar och det är lite kul att dom inte förstår att dom beter sig exakt som nämnt, när dom själva tror att dom är smarta.

Jag kan förstå känslan av att dunka huvudet mot en vägg när man argumenterar med folk som knappt är på samma planet som en själv, men det är ju så det är i många lägen i livet. Antingen får man ta striden med allt vad det innebär, eller så får man välja bort den. Personligen tycker jag att du ska fortsätta ta den (och grandios83 också), för olika infallsvinklar och teorier behövs alltid.

Men, det känns lite som att du hört om e-avsugningarna och kom hit och fick ingen. ;)

stevebc
2011-03-13, 21:06
Varför bör alla behandlas lika?

Låt oss ta två scenarion:

1. En nyregistrerad användare skrivet ett inlägg i vilket han kallar någon för "bögjävel". Andel taskiga inlägg: 100%. Användaren blir bannad.

2. En äldre användare, som har bidragit och bidrar med mycket, och är allmänt omtyckt spårar i ett inlägg och skriver samma sak. Andel taskiga inlägg: 0,1%. Användaren blir bannad.

Bör båda bli bannade för det här tilltaget? Jag hade inte haft något emot om personen i scenario 1 blev bannad, men i scenario 2 hade det fått vägas mot användarens historia. Om man har ett bagage av många välskrivna inlägg borde det vägas till ens fördel vid en dom från en moderator/admin, anser jag.

Jockefoten
2011-03-13, 21:08
Samma idiotiska tänk som förut. Om alla bannlyses härifrån under 18 ex. är man då fullärd som de äldre när man får komma in?
Svar:
Nej

Nu var det säkerligen inte nivån på ens träningskunskap som han anstiftade på.

ceejay
2011-03-13, 21:08
båda ska få varning, ja, stevebc.

Ungefär som att jämföra en som har haft körkort i 50 år vs 4 år. Kortet ska ryka om man begått det brottet oavsett tidigare beteenden.

salmiak
2011-03-13, 21:08
Många frågor är dåliga men det vet inte frågeställaren innan han/hon fått svar. Tycker folk är rätt bra på att pitcha in och ge vettiga svar trots sin inre lust att bara såga TS.

PCX..

Det du säger stämmer till viss del men det är faktiskt hyfsat hög nivå här. Vette fan hur man ska lösa de problemen som finns - svårt att ändra mänskligt beteende.

Frågan är bara varför du måste trolla/dramaqueena ihop något slags attack på slutet?
Snacka om social kompetens!

"majoriteten på kolozzeum är folk som är nollor irl som har sökt sig hit för att gaina muskler eftersom dom tror att respekt sitter i musklerna och inte i hur man förhåller sig till folk, aka social kompetens. Samtidigt som dom för första gången känner att dom är del av en grupp!"

/facepalm

Crocker
2011-03-13, 21:09
steve
Mja, det är väl snarare popularitet, popularitet kommer inte med inlägg. Jämför petoria med mig ex, petoria är mycket populärare. Men jag har mycket mer inlägg.

Nu var det säkerligen inte nivån på ens träningskunskap som han anstiftade på.
Mogenhet på nätet kommer verkligen inte med ålder.

Pudzianovski
2011-03-13, 21:09
Varför bör alla behandlas lika?

Låt oss ta två scenarion:

1. En nyregistrerad användare skrivet ett inlägg i vilket han kallar någon för "bögjävel". Andel taskiga inlägg: 100%.

2. En äldre användare, som har bidragit och bidrar med mycket, och är allmänt omtyckt spårar i ett inlägg och skriver samma sak. Andel taskiga inlägg: 0,1%.

Bör båda bli bannade för det här tilltaget? Jag hade inte haft något emot om personen i scenario 1 blev bannad, men i scenario 2 hade det fått vägas mot användarens historia. Om man har ett bagage av många välskrivna inlägg borde det vägas till ens fördel vid en dom från en moderator/admin, anser jag.

Båda borde bli varnade och få en gratis timmes personlig träning med Ronnie Kålman.

svennebanan
2011-03-13, 21:10
Varför bör alla behandlas lika?

Låt oss ta två scenarion:

1. En nyregistrerad användare skrivet ett inlägg i vilket han kallar någon för "bögjävel". Andel taskiga inlägg: 100%. Användaren blir bannad.

2. En äldre användare, som har bidragit och bidrar med mycket, och är allmänt omtyckt spårar i ett inlägg och skriver samma sak. Andel taskiga inlägg: 0,1%. Användaren blir bannad.

Bör båda bli bannade för det här tilltaget? Jag hade inte haft något emot om personen i scenario 1 blev bannad, men i scenario 2 hade det fått vägas mot användarens historia. Om man har ett bagage av många välskrivna inlägg borde det vägas till ens fördel vid en dom från en moderator/admin, anser jag.

Menar du "bidra" i allmänt?

stevebc
2011-03-13, 21:13
Utan King Grub och resten av oss här, vad har ungdomarna runt 15-år då? Då tar de ju roids istället!Haha, Kolo - Internets fritidsgård.

tobbo
2011-03-13, 21:13
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lheatfMs1j1qar75bo1_500.gif

Kwon
2011-03-13, 21:14
haha, kolo - internets fritidsgård.

:d

stevebc
2011-03-13, 21:17
båda ska få varning, ja, stevebc.

Ungefär som att jämföra en som har haft körkort i 50 år vs 4 år. Kortet ska ryka om man begått det brottet oavsett tidigare beteenden.

Båda borde bli varnade och få en gratis timmes personlig träning med Ronnie Kålman.Okej, men det förändrar inte min poäng egentligen. Säg att båda användare har fått 4 varningar, och är 1 varning från att bli bannad.

Användare 1 har postat fyra inlägg på sin första dag på forumet och skrivit "bögjävel" i vartenda inlägg.

Användare 2 har under 8 års tid på forumet bidragit med tusentals läsvärda inlägg, och har under denna tid skrivit "bögjävel" i fyra av dessa.

Nu skriver båda användare varsitt inlägg till som innehåller "bögjävel". Bör båda bannas?

Bör inte det man har bidragit med historiskt väga till ens fördel?

Jag kan förstå att användare 2 bannas temporärt, men permaban känns i ett sådant fall onödigt och overkill.

Menar du "bidra" i allmänt?Jag menar bidra på ett sätt som gynnar andra användare, var det nu än är. Jag anser att användare som Bärs, Bolio och Jwzrd bidrar i allmänt, medan andra bara tycker att de stökar till och är otrevliga. Så det är helt klart subjektivt, vilket jag antar att du vill komma till.

Arf Pingvin
2011-03-13, 21:18
båda ska få varning, ja, stevebc.

Ungefär som att jämföra en som har haft körkort i 50 år vs 4 år. Kortet ska ryka om man begått det brottet oavsett tidigare beteenden.

Men ha lite distans va. Det här är internet. Kolo är ingen mänsklig rättighet direkt...

nmanradnävna
2011-03-13, 21:28
Okej, men det förändrar inte min poäng egentligen. Säg att båda användare har fått 4 varningar, och är 1 varning från att bli bannad.

Användare 1 har postat fyra inlägg på sin första dag på forumet och skrivit "bögjävel" i vartenda inlägg.

Användare 2 har under 8 års tid på forumet bidragit med tusentals läsvärda inlägg, och har under denna tid skrivit "bögjävel" i fyra av dessa.

Nu skriver båda användare varsitt inlägg till som innehåller "bögjävel". Bör båda bannas?

Bör inte det man har bidragit med historiskt väga till ens fördel?

Jag kan förstå att användare 2 bannas temporärt, men permaban känns i ett sådant fall onödigt och overkill.

Jag menar bidra på ett sätt som gynnar andra användare, var det nu än är. Jag anser att användare som Bärs, Bolio och Jwzrd bidrar i allmänt, medan andra bara tycker att de stökar till och är otrevliga. Så det är helt klart subjektivt, vilket jag antar att du vill komma till.

Nu skrev du ju bara samma sak igen förutom att du spädde på med negativa grejer hos den nya medlemmen och bredde på med bra grejer hos den äldre medlemmen samt la till något om att du kan tänka dig en temp ban för den äldre för att göra så att det ser bättre ut iaf

stevebc
2011-03-13, 21:30
Nu skrev du ju bara samma sak igen förutom att du spädde på med negativa grejer hos den nya medlemmen och bredde på med bra grejer hos den äldre medlemmen samt la till något om att du kan tänka dig en temp ban för den äldre för att göra så att det ser bättre ut iafDet handlar om principen:

* Ska alla behandlas lika oavsett

eller

* Ska det man har producerat vägas in

I och med att valet står mellan dessa två förhållningssätt spelar inte nyanser någon roll, och jag önskar att jag hade skrivit mitt andra inlägg istället för det första i ljuset av att folk skulle komma med "ge varning istället för ban".

EnJoker
2011-03-13, 21:32
Kan hålla med om ett fåtal punkter i din ursprungspost. Dock faller allt på att du ska trolla till allt med saker som t.ex.:

Sammanfattning; majoriteten på kolozzeum är folk som är nollor irl som har sökt sig hit för att gaina muskler eftersom dom tror att respekt sitter i musklerna och inte i hur man förhåller sig till folk, aka social kompetens. Samtidigt som dom för första gången känner att dom är del av en grupp!

....

Så dra åt helvete!
Som sagt - Snacka om social kompetens...

Detta är ett forum för träningsintresserade. Det finns andra som man kan välja om man nu spyr galla över detta. Jag tycker att det oftast är hög standard här och att mentaliteten här överlag är väldigt bra, dock finns ju andra problematiska frågor som du bland annat tar upp. Jag har provat t.ex. flashback och där gillade jag inte alls mentaliteten och jämför man med kolozzeum kan jag absolut acceptera de brister som finns här istället.


Skulle dock vilja fråga dig detta:
Vad gillar du med kolozzeum just nu? Om du jämför med andra forum som t.ex. Flashback?
Hur skulle du vilja förbättra kolozzeum om du fick fria händer?

Lando
2011-03-13, 21:50
Det är väl inte bara här dom flesta är nollor? Det gäller väl samtliga internetforum?


Detta är så sjukt sant, dom flesta på internetforum är helt jävla galna, MEN man kan faktiskt lära sig en hel massa också, det har jag gjort!

Sen måste man ju inte vara medlem och läsa Kolo om man inte vill... ;)

IronBug
2011-03-13, 21:50
Jag vill också gnälla!

Crocker: Du skriver i din signatur att du böjt 200, men någonstans kom det fram att det bara var 15cm du gick ner. Att du hade "Böj 200" i din signatur sa du INTE var för att skryta, utan för att peppa dig själv? Hur fan tänker du då?

Crocker
2011-03-13, 21:54
Jag vill också gnälla!

Crocker: Du skriver i din signatur att du böjt 200, men någonstans kom det fram att det bara var 15cm du gick ner. Att du hade "Böj 200" i din signatur sa du INTE var för att skryta, utan för att peppa dig själv? Hur fan tänker du då?
Ja? Det var inget som kom fram, jag skrev det i kommentarer på träningspasset. Tycker man att det är så sjukt imponerande är sanningen 2 knapptryck bort.
Tror du inte på vad jag skriver, bryr jag mig inte. Jag är inte här för att motbevisa idiotiska inlägg, har jag fått nog av.

IronBug
2011-03-13, 21:56
Ja? Det var inget som kom fram, jag skrev det i kommentarer på träningspasset. Tycker man att det är så sjukt imponerande är sanningen 2 knapptryck bort.
Tror du inte på vad jag skriver, bryr jag mig inte. Jag är inte här för att motbevisa idiotiska inlägg, har jag fått nog av.

*bs* Totalt efterblivet.

edit: lärde du dig av Axon eller tvärtom?

Crocker
2011-03-13, 21:57
*bs* Totalt efterblivet.
Ok.





Vad vill du att jag ska svara på det?

IronBug
2011-03-13, 21:58
Ok.





Vad vill du att jag ska svara på det?

Ingenting. Du har sagt nog.

Fan. Det känns bra det här. Känner mig sjukt sporrad nu!

Crocker
2011-03-13, 22:02
edit: lärde du dig av Axon eller tvärtom?
Nej, det jag skriver är det som framgår. Är man för lat för att läsa journalen är det inte mitt problem.
Orka trolla för att hävda sig? Du vet lika väl som jag att jag inte lärt mig det av Axon.

Fan. Det känns bra det här. Känner mig sjukt sporrad nu!
Ok. Jag bryr mig inte om vad du skriver att du lyfter.

hurril
2011-03-13, 22:04
Ingenting. Du har sagt nog.

Fan. Det känns bra det här. Känner mig sjukt sporrad nu!

Grabben är 15 och du är, vad, sjuttonåthalvt? Är du äldre så har du möjligen lite utrymme för att låta folk glädjas även åt korta lyft?

IronBug
2011-03-13, 22:04
Ok. Jag bryr mig inte om vad du skriver att du lyfter.

Jag gör det inte för din skull, jag gör det för min egen. Trodde du förstod det?

ha:cl
2011-03-13, 22:05
Haha. Haha på allt.

IronBug
2011-03-13, 22:06
Grabben är 15 och du är, vad, sjuttonåthalvt? Är du äldre så har du möjligen lite utrymme för att låta folk glädjas även åt korta lyft?

Hej Hurril!

Grabben är grymt stark för sin ålder, och även om man skippar åldern. Att säga att man tar en vikt i ett partiellt lyft är efterblivet, om man inte skriver ut att det är partiellt. Det är min åsikt och den står jag för.

Mvh

Crocker
2011-03-13, 22:07
Jag gör det inte för din skull, jag gör det för min egen. Trodde du förstod det?
Du quotade mig, såklart är det åt mig du menar. Annars borde du inte quotat mig.

IronBug
2011-03-13, 22:08
Du quotade mig, såklart är det åt mig du menar. Annars borde du inte quotat mig.

Din ålder skiner igenom nu.

Lycka till med lyftandet! Hoppas du tar 200 snart.

Crocker
2011-03-13, 22:09
Att säga att man tar en vikt i ett partiellt lyft är efterblivet, om man inte skriver ut att det är partiellt. Det är min åsikt och den står jag för.

Mvh
Nöjd? *slap*

Din ålder skiner igenom nu.
Ok.

IronBug
2011-03-13, 22:09
Nöjd? *slap*

:hbang:

Forqie
2011-03-13, 22:17
Jag vill också gnälla!

Crocker: Du skriver i din signatur att du böjt 200, men någonstans kom det fram att det bara var 15cm du gick ner. Att du hade "Böj 200" i din signatur sa du INTE var för att skryta, utan för att peppa dig själv? Hur fan tänker du då?

Alltså, du skrev just att "hans ålder skiner fram", lixom är det mognare att allmänt hoppa på någon sådär bara för något litet som detta?

Jag vet inte hur du tänker, men jag tycker då det är betydligt mer efterblivet att skriva något sådär helt random än att räkna med en grund böj...

Lillgrabben
2011-03-13, 22:19
Herregud, försöker man trycka ner en 15-åring borde man skämmas.

Pelle2
2011-03-13, 22:20
Ahmen tagga ner grabbar.. förstör inte denna epiSkA tråd nu! :smash:

http://26.media.tumblr.com/tumblr_lhhrq9cefm1qbxzd1o1_500.png

victor_n
2011-03-13, 22:21
hahahaha jag va precis och pissa. Gud så skönt. Hej!

IronBug
2011-03-13, 22:25
Herregud, försöker man trycka ner en 15-åring borde man skämmas.

Försökte jag trycka ner honom eller frågade jag hur han tänkte? Nä just det.

Salus
2011-03-13, 22:26
Jag registrerade mig här för 2 år sedan för att lära mig mer om träning. Jag vandrade snart från "Träning - Vikter & Kondition" vidare till "Medlemsbilder" och "Allmänt Forum" och jag blir ständigt nästan äcklad av mentaliteten här.

För det första är det oklara regler på forumet, här gäller någon inofficiell hierarki där de med flest inlägg har minst krav på sig, i den här skaran återfinns även vänner till moderatorer och folk som känner "kolo-kändisar" Med andra ord, tillhör du inte dessa så passa dig.

Mitt förra konto blev avstängt för all evighet p.g.a. "spam" som det kallades. Det lustiga med denna avstängningen var dock att bara någon timme innan mitt "spaminlägg" skrev jag ett långt och välformulerat inlägg om hyckleriet som förekommer här på kolozzeum. Om hur folk blint ger e-avsugningar till folk med abnorma utvecklingar och prisar dessa, samtidigt som man anser AAS vara en dödssynd och att alla syndarna borde placeras i helvetets dunklaste vrå. Exempel togs upp där vissa personer på forumet avgudade vissa halvkända idrottsmän för att bara veckor senare smutskasta dessa efter att de blivit påkomna dopade, från "Åh jag önskar att jag hade gener som XXX, men h*n förtjänar det för h*n tränar så hårt och ambitiöst! Alla som säger att h*n brukar är bara avundsjuka! *grr*" till "Fan vad sämst, jag visste hela tiden att h*n sköt testo det är en skam för sporten!"
Visst, ärkemongon finns det accepterar jag. Men att enbart 2-3 stycken mer än jag reagerade på detta fann jag underligt. Kolozzeum är ett tillhåll för folk med dåligt självförtroende och självkänsla som söker en flock att följa eftersom dem är missanpassade irl. Pinsamt.

Jag bestämde mig för att aldrig logga in på kolozzeum igen, men likväl förbannad reggade jag mig igen nu. Men jag ska vara ärlig, jag stod bara ut 2 veckor innan jag fick ont i huvudet bara att logga in på skiten. En jävla lekplats där snorungar på 15-16 bast tror att dom är träningsgurus bara för att dom läst ett antal artiklar av King Grub till morgonkaffet. Det är otroligt komiskt att följa en användare årgången 94- och uppåt från deras första inlägg och se hur dom utvecklas, näst intill samtliga går från helt gröna till självutnämnda experter :laugh:. Återigen. Pinsamt.

En annan sak jag bevittnat från start är hatet mot Martin Löwgren alias Axon. Här talar vi om hyckleri och jantelag på en hög nivå, inte av Martin men av 99,99 % av kolo's alla medlemmar. Från att ha "älskat" honom och hans artiklar och hjälp i skadeforat, vad hände?
Jo, snöbollen började rulla. När vissa mer okända användare tog upp Axon's "brister" var det ingen som brydde sig. Men när fler och fler "kändisar" började uppmärksamma detta var fan-skaran inte sen med att inta sin plats genom att heja på nämnde och kasta glåpord mot Martin.
Inte nog med att man på kolozzeum "avskyr" flashback och all dess "trash" som "bara förstör", man tar dessutom efter och gör exakt samma sak. Det går över till vad jag skulle kalla trakasserier, jag hoppas Martin insåg det bisarra i situationen och skrattade åt alla fjollor i trådarna.

Jag tänker inte uttala mig om censureringen av andra kosttillskott, det har jag 100 % förståelse för. Man går inte in på Max och ber om receptet till en QP.

"Jag ska bort en vecka - hur mycket kommer jag tappa"-trådar. Kommer dagligen upp sån här skit, vem tror allvarligt talat att det har en katastrofal inverkan på träningsresultatet? Och smartasses som kommer med någon artikel om någon rysk pungråtta som fått utstå tester över förlorad muskelmassa i olika temperaturskillnader undanbedes. Undantag finns, ja.

En annan sak jag stör mig på är tråden "Typer på gymmet som stör dig" På näst intill varenda sida finns det något smartass som ska påpeka "Varför stör ni er på xxx, är ni perfekta själva eller?" Nej din dumma jävla idiot, om du hade läst trådnamnet hade du förstått vad tråden handlar om, lite kritig betyder inte världens undergång.

Någon på flashback myntade uttrycket "Kolozzeum - e-avsugningarnas Mecka" och jag är beredd att hålla med till 100 %. Många av bilderna i dagsformstråden och journaler är rent ut sagt usla. Men precis som innan räcker det att ett fåtal storpostare drar igång sen är du inne i hall of fame och övriga skaran hänger på för att vara en i gänget.

Sammanfattning; majoriteten på kolozzeum är folk som är nollor irl som har sökt sig hit för att gaina muskler eftersom dom tror att respekt sitter i musklerna och inte i hur man förhåller sig till folk, aka social kompetens. Samtidigt som dom för första gången känner att dom är del av en grupp!

Det måste finnas fler som håller med mig? Om ni inte vill skriva här så skicka åtminstone ett PM om att ni också börjar tröttna på lågstadiefasonerna här så jag får se att jag inte är ensam. Men trots all; ensam är stark!

Så dra åt helvete!

Håller med om det mesta förutom Axon, he deserved it! *screwy*

Matsa
2011-03-13, 22:26
Håller helt med TS. Intressant att det är samma personer som käftar emot dig nu som var väldigt aktiva i de trådar där jag själv skrev en hel del som gick tvärtemot vad som förespråkas på det här forumet vad det gäller träningen. Och precis som i det här fallet gick de till ständiga personangrepp. Skönt att se att det inte bara är jag som gjort dessa iakttagelser.

Ja, men du hade förmodligen blivit bättre bemött om du inte hade uttryckt dig så jäkla klumpigt. Du dundrade in i diskussionen guns blazing och argumenterade på ett sätt som var ganska aggressivt, då får man kraftigare mothugg och ännu mer så om det är folks första möte med dig. Det finns ett par stycken som skriver om samma saker som dig och får ett mer civiliserat bemötande.

Det är inte nödvändigtvis FEL att argumentera på ett provokativt sätt (speciellt inte om det görs på ett intelligent och underhållande sätt) men då får man ta de mothugg man får i stället för att gnälla över dem.

Crocker
2011-03-13, 22:26
Försökte jag trycka ner honom eller frågade jag hur han tänkte? Nä just det.

*bs* Totalt efterblivet.

edit: lärde du dig av Axon eller tvärtom?

..

filmjölk
2011-03-13, 22:27
Forumet är skitbra. Det enda dåliga med lolozzeum är att Jwzrd blev bannad. Så vad om moderatorerna är orättvisa och låter Plucke komma undan med att skriva "bajskorv" när inte jag gör det? De är människor, medlemmar på forumet, och modererar helt ideellt. De har kompisar på forumet, och folk de inte gillar precis som alla andra medlemmar. De sköter forumet bra och någorlunda rättvist, det kunde vart värre iaf.

IronBug
2011-03-13, 22:28
..

Att tycka att ditt resonemang är efterblivet är min åsikt, om du nu kände dig nedtryckt av det så rår jag inte för det. Det är fortfarande min åsikt.

Kwon
2011-03-13, 22:28
*bs* Totalt efterblivet.

edit: lärde du dig av Axon eller tvärtom?

Din ålder skiner igenom nu.

IronBug
2011-03-13, 22:30
Din ålder skiner igenom nu.

Tack för dina visa ord.

Petoria
2011-03-13, 22:30
Att tycka att ditt resonemang är efterblivet är min åsikt, om du nu kände dig nedtryckt av det så rår jag inte för det. Det är fortfarande min åsikt.

Om du inte förstår att du trycker ner honom genom det du skrev så har iaf TS rätt om att det finns socialt inkompetenta människor här på kolo

Crocker
2011-03-13, 22:30
Att tycka att ditt resonemang är efterblivet är min åsikt, om du nu kände dig nedtryckt av det så rår jag inte för det. Det är fortfarande min åsikt.
Ja, du sa nyss att du inte försökte trycka ned mig, endast frågade hur jag tänkte?

Tricce
2011-03-13, 22:31
Jag hoppas ni blir 185 cm långa! *cupid*

Salus
2011-03-13, 22:32
Din ålder skiner igenom nu.



yeah, IronBug - ta dina fascistiska åsikter och försvinn! Vi vet sedan tidigare att ditt nickname är en spinnoff på "det tyska järnkorset".

IronBug
2011-03-13, 22:32
Om du inte förstår att du trycker ner honom genom det du skrev så har iaf TS rätt om att det finns socialt inkompetenta människor här på kolo

Så man är inte berättigad till sin åsikt? Gäller detta bara åsikter som berör 15-åringar eller även yngre/äldre?

Ja, du sa nyss att du inte försökte trycka ned mig, endast frågade hur jag tänkte?

Och jag har fortfarande inte försökt trycka ner dig.

Proxy
2011-03-13, 22:32
Aww, kröp din massiva e-penis in i sitt skal när du blev dwarfad av en 15-åring? Jo, jag kan förstå att du känner dig hotad! :D


http://corvidae.org/images/troll_guy_you_mad_dance.gif

Wille005
2011-03-13, 22:32
Chilla grabbar. Ta lite rage och dunka huvudet i väggen om ni ska vara bittra.

Vi kan prata om mer aktuella saker, som tex den episka surfkulturen som precis nått Japan.

Vad sägs?

IronBug
2011-03-13, 22:33
Proxy: Bra försök :)

Crocker
2011-03-13, 22:33
Och jag har fortfarande inte försökt trycka ner dig.
Känner mig i vilket fall som helst attackerad, och du svarade lillgrabben att du frågade hur jag tänkte helt enkelt.

Andy.da.wohoo
2011-03-13, 22:33
Forumet är skitbra. Det enda dåliga med lolozzeum är att Jwzrd blev bannad. Så vad om moderatorerna är orättvisa och låter Plucke komma undan med att skriva "bajskorv" när inte jag gör det? De är människor, medlemmar på forumet, och modererar helt ideellt. De har kompisar på forumet, och folk de inte gillar precis som alla andra medlemmar. De sköter forumet bra och någorlunda rättvist, det kunde vart värre iaf.

Nja, Jwzrd var en rolig användare, absolut. Men han gick över gränsen för ofta.

En moderator bör i min mening vara objektiv i sin moderering, dvs. så ska inga personliga relationer ha någon betydelse. Men visst, ingen är perfekt.

Att tycka att ditt resonemang är efterblivet är min åsikt, om du nu kände dig nedtryckt av det så rår jag inte för det. Det är fortfarande min åsikt.

Det finns många bättre sätt att säga det på än att säga att det är efterblivet. All kritik är bra, sålänge den läggs fram på ett trevligt sätt så man slipper den tråkiga stämningen.

IronBug
2011-03-13, 22:34
Känner mig i vilket fall som helst attackerad, och du svarade lillgrabben att du frågade hur jag tänkte helt enkelt.

Okej.

Det finns många bättre sätt att säga det på än att säga att det är efterblivet. All kritik är bra, sålänge den läggs fram på ett trevligt sätt så man slipper den tråkiga stämningen.

Du har en poäng.

RobbanColeman
2011-03-13, 22:39
Japp som TS sa... :D

14K
2011-03-13, 22:42
PCX
Banned User

Lika bra låsa tråden så slipper folk spekulera. :)

mikaelj
2011-03-13, 22:42
Japp som TS sa... :D

... och likväl kom du tillbaka till den mysiga och varma gemenskapen. Det är okej Robban, det finns plats för dig med!

Wille005
2011-03-13, 22:43
För er som vill snacka skit:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=131577

Petoria
2011-03-13, 22:44
För er som vill snacka skit:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=131577

Lockande :D

elo_
2011-03-13, 22:50
Sitter folk och spontanknarkar på söndagskvällen eller vad är det frågan om här? Nej, gå och snyt er nu och gå och lägg er.

jaaaaag
2011-03-13, 23:10
Håller med till viss del. Det är mycket fjäskande m.m. mot de som är de "populära" på brädan och det är inte lika för alla men sådant är livet och så funkar det precis överallt,. Det har ju mer med att göra hur människan i sig funkar och det är ingenting som är unikt för kolo. Grupptryck finns på alla ställen och det kommer att förbli så att människor är mer eller mindre populära.

Stör man sig på hierarkin som finns på kolo så kan man ju låta bli att läsa i vissa trådar som t.ex. i babbla-tråden. Just när det handlar om internet så att det ju inte speciellt svårt att ignorera vad folk skriver.

Jag tycker bra om kolo just för att jag läser i delar/trådar som jag tycker om, de trådar som man stör sig på behöver man varken skriva i eller läsa.

Stoltz
2011-03-13, 23:14
Problemet med babbla, enligt mig, är att folk vågar inte sig riktigt in där bara för att deras första försök inte lyckades. Få tar ju den tråden med storm (Vunnis är undantaget ;)) och med tanke på hur högt tryck där är så försvinner ju lätt meddelanden om de varken är intressanta eller av ett känt namn.

Då får man väl fortsätta försöka helt enkelt, så vitt jag sett så har det inte skett någon uteslutning i den tråden.

rooz
2011-03-14, 07:59
Man får vad man förtjänar, särskilt på internet...

Kanske ska ta fram gamla tischan från UTK förra året:D

shadowfire
2011-03-14, 09:11
Kan absolut hålla med om delar i TS första inlägg, flera av de sakerna är ju inget nytt under solen, men samtidigt inget heller som är unikt för kolo. Vill man se kontraster så prova att skapa ett konto på familjeliv.se och se lattekärringarna skvallra loss på varandra, där snackar vi drama ;)

Det jag dock vill slå ett riktigt stort slag för att kolo just INTE är en site för elitism, utan ATT det faktiskt finns trådar från 15-åringar som undrar om man tappar mycket muskler på en 1v semester. Blandningen mellan tävlande inom allt från kampsport till triathlon och styrkelyft till smala/feta/normalstora personer som aldrig tagit steget över träningströskeln innan, är precis just det som gör kolo så härligt.

Utan kolo hade jag aldrig någonsin klivit in på gym och börjat med styrketräning i huvudtaget. Utan ryggdunket när jag klarade 60kg bänkpress eller när jag livrädd lade upp första bilden på min spinkiga kropp, hade jag aldrig tagit mig vidare i huvudtaget i mitt livs största fysiska förändring.

Så dagens diss går till att försöka skapa en elitism och blocka icke träningserfarna/nybörjare.

Scratch89
2011-03-14, 09:11
Problemet med babbla, enligt mig, är att folk vågar inte sig riktigt in där bara för att deras första försök inte lyckades. Få tar ju den tråden med storm (Vunnis är undantaget ;)) och med tanke på hur högt tryck där är så försvinner ju lätt meddelanden om de varken är intressanta eller av ett känt namn.

Då får man väl fortsätta försöka helt enkelt, så vitt jag sett så har det inte skett någon uteslutning i den tråden.

Men mörkhyad snälla, vem fan bryr sig om ens plats i hierarkin i babbla-tråden? :D

Crippa90
2011-03-14, 09:13
Less hate, more löv!

Spridis
2011-03-14, 09:21
Jag knullade igår och det var skönt!

O_Wao
2011-03-14, 09:49
Men mörkhyad snälla, vem fan bryr sig om ens plats i hierarkin i babbla-tråden? :D

Eller hur? Det är en nonsenstråd av stora mått.

stevebc
2011-03-14, 11:20
Håller med till viss del. Det är mycket fjäskande m.m. mot de som är de "populära" på brädan och det är inte lika för alla men sådant är livet och så funkar det precis överallt,. Det har ju mer med att göra hur människan i sig funkar och det är ingenting som är unikt för kolo. Grupptryck finns på alla ställen och det kommer att förbli så att människor är mer eller mindre populära.

Stör man sig på hierarkin som finns på kolo så kan man ju låta bli att läsa i vissa trådar som t.ex. i babbla-tråden. Just när det handlar om internet så att det ju inte speciellt svårt att ignorera vad folk skriver.

Jag tycker bra om kolo just för att jag läser i delar/trådar som jag tycker om, de trådar som man stör sig på behöver man varken skriva i eller läsa.Nu kanske vi tänker på två olika saker, men är det fjäsk när man är trevlig tillbaka mot någon som har varit trevlig mot en i flera år?

När går trevligheten över i fjäsk, och när handlar det om helt vanlig trevlighet?

mangemani
2011-03-14, 12:42
stämmer en del.

märker även att det är mer tolerans mot användare som har varit reggade längre hos vissa moderatorer.

har också märkt att om man istället för att ryggdunka säger som man tycker och går emot strömmen,då blir det ett jäkla liv.exempel: person lägger upp bilder,alla ryggdunkar och säger "det ser bra ut",jag finner personens fysik inte som nå märkvärdigt och säger detta=total fail tydligen,som att gräva sin egen grav=/.

fjäskas gör det också,bara att läsa i tjejernas journaler för att få bevis på detta,killar med tungan ner i marken som försöker fiska poäng.

sen finns det mindre små detaljer.
det enda som egentligen stör mej utav allt detta är det där att man ej kan säga det man tycker om en persons fysik(negativt) utan att ett krig ska bryta ut.

tjabon
2011-03-14, 12:43
Att be folk dra åt h-e på ett internetforum under dold identitet...... :confused:

Även om jag hade känt för det, så tycker jag liksom att det ger noll effekt.

Konstaterar återigen att vissa har för mycket fritid...

Stoltz
2011-03-14, 13:37
Men mörkhyad snälla, vem fan bryr sig om ens plats i hierarkin i babbla-tråden? :D

Jag gör inte det, men om nu folk känner av en sådan hierarki som jaaaaag sade det i den tråden, då får man väl göra en liten post för att förklara det så att de inte känner sig onda i gumpen efter ett besök där ;)

Jag tycker det är förträffligt där inne!

kaffekopp
2011-03-14, 13:41
hur orkar man bli sa uppretad pa folks beteende pa ett internet forum?

skulle det har vara "irl" sa skulle folk snacka lika mycket skit och ge varandra lika manga "e-BJ's". Enda skillnaden ar att pa the tinterwebs sa kan alla delta och hora vad andra har sagt.

folk ar lika korkade irl, det lyser bara igenom mer pa forum.

forovrigt har jag inte sett mycket beteende som kan klassas som grova "fel" fran varken medlemmar eller moderatorer

i vilket fall, var kul o lasa lite har pa morgonen, vet inte varfor men sanna har tradar roar mig :)

peace!

jaaaaag
2011-03-14, 14:27
hur orkar man bli sa uppretad pa folks beteende pa ett internet forum?

skulle det har vara "irl" sa skulle folk snacka lika mycket skit och ge varandra lika manga "e-BJ's". Enda skillnaden ar att pa the tinterwebs sa kan alla delta och hora vad andra har sagt.

folk ar lika korkade irl, det lyser bara igenom mer pa forum.

forovrigt har jag inte sett mycket beteende som kan klassas som grova "fel" fran varken medlemmar eller moderatorer

i vilket fall, var kul o lasa lite har pa morgonen, vet inte varfor men sanna har tradar roar mig :)

peace!

Precis.

High1ander
2011-03-14, 14:46
På ett sätt är det väl bra att moderatorerna ser mellan ögonen på vissa saker, och ibland kanske fel.

Man kan ju undra om en person som varit medlem 8 år borde kunna bete sig bättre än en som regga sig för en timme sen.

Personligen så är det vissa som man har på sin ignore av den glorifierade kolozzeum floran, då jag känner att de bara suttit av sin "växa till sig på kollo tid" för att sen kunna vara dryga troll och komma undan med det. Men, ignore, problem solved.

Sen finns det moderatorer som är bättre än andra med opartiskhet, och tycker helt klart att King Grub är en den bästa, och det som gör honom bra är att om han läser det här inlägget så skiter han i mitt beröm sen nästa gång han kanske måste varna mig eller så.

G_lund
2011-03-14, 15:20
I'm a gullegris and this is my paradise

svennebanan
2011-03-14, 17:28
Men mörkhyad snälla, vem fan bryr sig om ens plats i hierarkin i babbla-tråden? :D

5-6 personer?

cero
2011-03-14, 18:19
http://xoxovictor.blogg.se/images/2010/drama-queen2_89546629.jpg

qwerty1
2011-03-14, 18:50
http://www.threadbombing.com/data/media/20/hahaha_didnt_read.gif

Brickhead
2011-03-14, 19:19
http://www.threadbombing.com/data/media/20/hahaha_didnt_read.gif

:laugh:

mangemani
2011-03-14, 19:24
king grub är enligt mej den mest opartiska moderatorn samtidigt som han är "hård" men rättvis mot ALLA och det är så det ska vara för ALLA moderatorer på ett forum.

solari
2011-03-14, 20:20
http://takoloko.de/img/arguing-on-the-internet.jpg

svennebanan
2011-03-14, 20:23
king grub är enligt mej den mest opartiska moderatorn samtidigt som han är "hård" men rättvis mot ALLA och det är så det ska vara för ALLA moderatorer på ett forum.

Han, Tolkia, Sverker och Zbumbi tycker jag alla gör förträffliga jobb! Forsätt så.

tjabon
2011-03-14, 20:37
hur orkar man bli sa uppretad pa folks beteende pa ett internet forum?

skulle det har vara "irl" sa skulle folk snacka lika mycket skit och ge varandra lika manga "e-BJ's". Enda skillnaden ar att pa the tinterwebs sa kan alla delta och hora vad andra har sagt.

folk ar lika korkade irl, det lyser bara igenom mer pa forum.

forovrigt har jag inte sett mycket beteende som kan klassas som grova "fel" fran varken medlemmar eller moderatorer

i vilket fall, var kul o lasa lite har pa morgonen, vet inte varfor men sanna har tradar roar mig :)

peace!

:laugh::laugh:

(kunde inte låta bli....)

Pudzianovski
2011-03-14, 20:41
Hur vet man vilket jobb the mods gör? Jag märker inte vem som gör vad?

svennebanan
2011-03-14, 20:47
Hur vet man vilket jobb the mods gör? Jag märker inte vem som gör vad?

Man är lite på gränsen.

Pudzianovski
2011-03-14, 20:49
Man är lite på gränsen.

Och den som skickar dig varningen är dum och alla andra bra?

:confused:

Doctor Snuggles
2011-03-14, 20:54
Helt ärligt - det enda jag funderade över när jag läste TS inlägg var "är jag en kollo-kändis?". :D

svennebanan
2011-03-14, 20:57
Och den som skickar dig varningen är dum och alla andra bra?

:confused:


I Dagsformstråden tex. bad Jörgen mig skriva vem jag ansåg var dopad precis efter att han just tilldelat mig en varning bara för att få banna mig. Hur bra modererat är det? Dom jag berömde moderarar inte så.

agazza
2011-03-14, 20:58
Nitrometan gör ett fint jobb tycker jag

ceejay
2011-03-14, 21:05
Me 2. Han är helt fläckfri hittills

Nitrometan
2011-03-14, 22:19
Nitrometan gör ett fint jobb tycker jag

Me 2. Han är helt fläckfri hittills

Tackar grabbar. Ge mig ett par dar.

Dock inte fläckfri för tillfället, har glass i skägget.

Krampus
2011-03-14, 22:26
Tackar grabbar. Ge mig ett par dar.

Dock inte fläckfri för tillfället, har glass i skägget.

Du har fått någon sorts röd text på din text.

stevebc
2011-03-14, 22:26
Vad i helvete? Är Nitro mod nu? :D

Jag fick faktiskt gnugga mina ögon.

Kwon
2011-03-14, 22:27
Ja det var ju en breath of fresh air att se Nitro bli mod (dom kallar oss mods) idag! :)

En av oss, the Bros liksom! Kul!

MasterChief
2011-03-14, 22:38
Nitro mod?! Kul, men vem ska jag då vara syrlig emot?

Så Nitro, hur blir det med spammandet framöver? Du är ju trots allt experten på att bajja runt i trådar. :D


Nåja, ett bra val med tanke på att du hängt här länge, och verkar vara en genomschysst och trevlig snubbe.

the_PL_man
2011-03-14, 22:42
Tackar grabbar. Ge mig ett par dar.

Dock inte fläckfri för tillfället, har glass i skägget.

Gratulerar (iaf om du är masochist)!

Har under alla år (reggad 2002) aldrig haft några problem överhuvudtaget med någon moderator, så jag förstår inte problemen. Men iof så har man väl ingen hög profil heller.

Sen saknar jag Jwzrd, Bolio och gänget. Inte för att jag var överens ofta med dem, men de kunde förolämpa en med klass iaf.

mvh
the_PL_man

jaaaaag
2011-03-14, 23:05
Nu kanske vi tänker på två olika saker, men är det fjäsk när man är trevlig tillbaka mot någon som har varit trevlig mot en i flera år?

När går trevligheten över i fjäsk, och när handlar det om helt vanlig trevlighet?

Det är ju svårt att svara på, fjäsk är ett diffust begrepp.

Fjäsk för mig är nog framför allt när man är överjävligt snäll mot någon som man inte alls tycker om egentligen, gärna för sin egen vinnig, t.ex. gentemot sin chef.

Miljön i skolor är också bra exempel, gärna på högstadiet då alla svansade efter de populära tjejerna och killarna trots att de var elaka tillbaka och tots att väldigt få av dom som låg på marken och bugade framför dom egentligen tyckte om dem.

Man är helt enkelt sammetslen mot någon som står högre än en själv i den sociala stegen. Fjäsk handlar en del om underlägsenhet.

stevebc
2011-03-14, 23:44
Det är ju svårt att svara på, fjäsk är ett diffust begrepp.

Fjäsk för mig är nog framför allt när man är överjävligt snäll mot någon som man inte alls tycker om egentligen, gärna för sin egen vinnig, t.ex. gentemot sin chef.

Miljön i skolor är också bra exempel, gärna på högstadiet då alla svansade efter de populära tjejerna och killarna trots att de var elaka tillbaka och tots att väldigt få av dom som låg på marken och bugade framför dom egentligen tyckte om dem.

Man är helt enkelt sammetslen mot någon som står högre än en själv i den sociala stegen. Fjäsk handlar en del om underlägsenhet.Ah, jo sånt där är drygt. Kanske missar jag något, men jag tycker mig inte se fjäsk så ofta här. "Hänger" dock aldrig i babbla-tråden och folks journaler (utanför tävlingsdelen), om det är dessa som avses.

bear.flowertwig
2011-03-14, 23:54
Ah, jo sånt där är drygt. Kanske missar jag något, men jag tycker mig inte se fjäsk så ofta här. "Hänger" dock aldrig i babbla-tråden och folks journaler (utanför tävlingsdelen), om det är dessa som avses.

Det märks väl rätt tydligt i övriga delar med. Vilket inte är konstigt, så funkar ju samhället i stort varför skulle det vara någon skillnad här. Men det verkar ju onödigt och jobbigt att haka upp sig på det. Skulle hellre se en hårdare rättning av särskrivningar före ryggdunkningar.

stevebc
2011-03-15, 00:00
Det märks väl rätt tydligt i övriga delar med. Vilket inte är konstigt, så funkar ju samhället i stort varför skulle det vara någon skillnad här. Men det verkar ju onödigt och jobbigt att haka upp sig på det. Skulle hellre se en hårdare rättning av särskrivningar före ryggdunkningar.Visst, i bildtråden är det en hel del oberättigade ryggdunkningar. Men jag menar, en smalfet 15-åring som lägger upp en taskig bild på sig själv i jakt på bekräftelse... lika bra att ge ryggdunkningen eller ignorera istället för att trycka ner honom, kan jag tycka.

Det finns liksom ändå inget att säga, så lika bra att vara uppmuntrande och höja hans självförtroende i hopp om minskat bekräftelsebehov och därmed färre postade bilder. Problem solved.

bear.flowertwig
2011-03-15, 00:08
Visst, i bildtråden är det en hel del oberättigade ryggdunkningar. Men jag menar, en smalfet 15-åring som lägger upp en taskig bild på sig själv i jakt på bekräftelse... lika bra att ge ryggdunkningen eller ignorera istället för att trycka ner honom, kan jag tycka.

Det finns liksom ändå inget att säga, så lika bra att vara uppmuntrande och höja hans självförtroende i hopp om minskat bekräftelsebehov och därmed färre postade bilder. Problem solved.

Absolut jag är med dig, det är inget jag motsätter mig och framförallt är det som sagt betydligt trevligare än motsatsen om man nu ska välja.

Deceiver85
2011-03-15, 01:32
Nybörjarna - Är typ den största charmen med kolozzeum, om man kan hantera det på rätt sätt. Vid sidan av "Kuligaste Meme tråden!" så är det allmänna träningsforumet roligaste stället på kolo, med folk som uttalar sig om cp-övningar (bänkpress med supinerat grepp, KOM IGEN!!! :D) och ännu roligare, n00bs som försvarar crunches in i det sista trots att världsledande expertis avråder det. Det är okej att skratta åt dem, för vi har nästan alla varit där och man lämnar det stadiet.

Hierarkin - Klart som korvspad att garvade veteraner ska ha större utrymme. Kan till och med tänka mig att utöka det retroaktivt, så att vissa kan komma tillbaka. Saknar varje dag RR, Javatrollkarlen, Bolio, Snake mfl...men internet är fritt, och maskeringsmöjligheterna oändliga, så jag är övertygad om att de alla hänger här ändå.

Moderatorerna - Allan är gråsosse av det värsta slaget, Tolkia är PK ända ut i fingerspetsarna, Nitrometan är duktig på nonsens, Sverker måste ha subtitles IRL för att bli förstådd, Jörgen försvarar BB in absurdum...och jag älskar dem allihopa *cupid* Hatten av för Kolos moderatorer som gör ett helvetesjobb att göra Kolozzeum till Sveriges bästa forum. Ibland önskar jag bara man tillät lite syrligare kommentarer, men de har ju faktiskt ett varumärke att tänka på.

Ryggdunkningarna i Dagsformstråden - Att tjejer, oavsett träningsnivå, får mycket uppmärksamhet på ett forum med en överväldigande majoritet killar på högsta virilitetsnivå är inte konstigt. Räkbilder tenderar att försvinna i mängden, okommenterade, så ingen skada skedd egentligen. Det enda jag kan känna lite avsmak för är när preppmongon lägger upp sina bilder, men dem är få, väldigt få.

Mourten
2011-03-15, 07:34
haha de stämmer ju såklart, men vad är de konstiga, de är ju samma sak i ett klassrum eller på en arbetsplats lr what ever.
en grupp styr, resten vill komma dit, några vill va rebeller mot överheten vilket slutar med att dom blir själva å bittra?

Ignatius72
2011-03-15, 08:13
Vilka är gullegrisarna?

944RS
2011-03-15, 08:17
Vilka är gullegrisarna?

Tror det är alla gubbar med glasögon


:thumbup:

Kebab-Arne
2011-03-15, 08:17
Nånting som är kul att se är när King Grub skriver nånting halvvettigt så kommer helt plötsligt 15 personer och skriver +1 och 12 lägger in det i sin signatur.
Kom igen för i helvete, jämförelsen med BKs burgare på Donkens forum visar ju dessutom på hela problematiken med att en kostillskottsförsäljare driver ett forum. Man hänger väl på ett forum för att få objektiva svar?

Onigiri
2011-03-15, 08:19
Vad i helvete? Är Nitro mod nu? :D

Jag fick faktiskt gnugga mina ögon.Det gjorde jag med. Blängde länge på den röda texten och förstod nada :D

Det är tur att det blev Nitro som blev mod, han är en vuxen man med ett ungt sinne som tål lite dagis-skämt till och från.


(Hoppas jag :Virro)

Kwon
2011-03-15, 08:41
nånting som är kul att se är när king grub skriver nånting halvvettigt så kommer helt plötsligt 15 personer och skriver +1 och 12 lägger in det i sin signatur.
Kom igen för i helvete, jämförelsen med bks burgare på donkens forum visar ju dessutom på hela problematiken med att en kostillskottsförsäljare driver ett forum. Man hänger väl på ett forum för att få objektiva svar?

+1

Nitrometan
2011-03-15, 09:04
Man hänger väl på ett forum för att få objektiva svar?
Vad är objektivitet?

Är det sånt som trycks i AB?

Eller sånt de sysslar med på Flashback?

Nåt man möjligtvis kan hoppas på på ett forum är att få flera subjektiva syner på en sak och sen kunna försöka bilda sig en egen uppfattning.

Det är tur att det blev Nitro som blev mod, han är en vuxen man med ett ungt sinne som tål lite dagis-skämt till och från.
:banned ;)

ispåse
2011-03-15, 09:53
Kan själv hålla med om att det känns osmakligt när preppande medlemmar lägger upp bilder mm och därefter hyllas.

Förstår problematiken i att man inte kan döma någon utan att vara helt säker men i vissa fall är det rent larvigt hur man ser mellan fingrarna med risk att stöta sig med någon.

Skulle ju samtidigt bli rätt tråkigt om man överhuvudtaget inte fick posta bilder eller diskutera proffs och tävlande/tävlingar.

Dubbelmoral. :D

stevebc
2011-03-15, 10:48
och ännu roligare, n00bs som försvarar crunches in i det sista trots att världsledande expertis avråder det. Det är okej att skratta åt dem, för vi har nästan alla varit där och man lämnar det stadiet.Wtf? Vad har jag nu missat?

Sverker måste ha subtitles IRL för att bli förståddSverker är så brutalt rolig. Alltid lika kul att se när någon virrpanna blir bortdribblad där.

Allan
2011-03-15, 10:49
Självklart finns det folk som har friare tyglar. Vad är konstigt med det? Fattar man mentaliteten på Kolozzeum har man kul här, fattar man inte kommer man inte behöva bry sig så mycket.
När det gäller bilder på folk så ger ni fan i att anklaga folk för det ena eller det andra. De som fattat Kolozzeummentaliteten begriper det - de som inte fattat det kan ta sig nån annanstans. Problemet är att ni inte förstår gränsen - får man hacka på proffsbyggare hamnar vi ofelbart i att man kommer börja hacka på folk som aldrig dopat sig, men som helt enkelt har bättre gener och gör nåt av det.

Detta förekommer hela tiden. Det är oerhört trist för nån som slitit som ett djur i tio år att avfärdas som fuskare, bara för att det finns andra som fuskar. Vi kör inte med "dra alla över en kam" på Kolo. Därför raderas såna anklagelser, även om de vore sanna.
Jag tycker det är viktigare att skydda de som är rena än att anklaga de som fuskar. Och sen får man ju hoppas att de som dopar sig fattar tillräckligt för att inte suga efter beröm här.

häftig
2011-03-15, 10:54
Välkommen till Sverige

ha:cl
2011-03-15, 10:56
Självklart finns det folk som har friare tyglar. Vad är konstigt med det? Fattar man mentaliteten på Kolozzeum har man kul här, fattar man inte kommer man inte behöva bry sig så mycket.
När det gäller bilder på folk så ger ni fan i att anklaga folk för det ena eller det andra. De som fattat Kolozzeummentaliteten begriper det - de som inte fattat det kan ta sig nån annanstans. Problemet är att ni inte förstår gränsen - får man hacka på proffsbyggare hamnar vi ofelbart i att man kommer börja hacka på folk som aldrig dopat sig, men som helt enkelt har bättre gener och gör nåt av det.

Detta förekommer hela tiden. Det är oerhört trist för nån som slitit som ett djur i tio år att avfärdas som fuskare, bara för att det finns andra som fuskar. Vi kör inte med "dra alla över en kam" på Kolo. Därför raderas såna anklagelser, även om de vore sanna.
Jag tycker det är viktigare att skydda de som är rena än att anklaga de som fuskar. Och sen får man ju hoppas att de som dopar sig fattar tillräckligt för att inte suga efter beröm här.

Man blir ju stolt över att ha dig som moderator.

Tryman
2011-03-15, 10:58
Självklart finns det folk som har friare tyglar. Vad är konstigt med det? Fattar man mentaliteten på Kolozzeum har man kul här, fattar man inte kommer man inte behöva bry sig så mycket.
När det gäller bilder på folk så ger ni fan i att anklaga folk för det ena eller det andra. De som fattat Kolozzeummentaliteten begriper det - de som inte fattat det kan ta sig nån annanstans. Problemet är att ni inte förstår gränsen - får man hacka på proffsbyggare hamnar vi ofelbart i att man kommer börja hacka på folk som aldrig dopat sig, men som helt enkelt har bättre gener och gör nåt av det.

Detta förekommer hela tiden. Det är oerhört trist för nån som slitit som ett djur i tio år att avfärdas som fuskare, bara för att det finns andra som fuskar. Vi kör inte med "dra alla över en kam" på Kolo. Därför raderas såna anklagelser, även om de vore sanna.
Jag tycker det är viktigare att skydda de som är rena än att anklaga de som fuskar. Och sen får man ju hoppas att de som dopar sig fattar tillräckligt för att inte suga efter beröm här.

+10

Har man väl fått en anklagelse emot sig oavsett om man blivit fälld eller inte så kommer många alltid tvivla om man är ren eller inte. Går aldrig att tvätta bort.

Stoltz
2011-03-15, 11:02
Det fanns en tid då modsen var faktiskt lite schysstare med just snack kring diverse dopingfrågor och dylikt, men en väldigt viktig skillnad med den tiden och då, var att då kunde alla fjantar som inte visste bättre anklaga Nisse, 65kg på 185cm och rippad som få, för steroider.

Poängen är att antalet som är dumma i huvudet när det kommer till att anklaga folk för doping, så långt överskrider antalet socialt kompenta och med kunskap nog att ens uttrycka sig, att forumet hade blivit jävligt bittert om man ens ahde tillåtit någon syssla med sådana anklagelser.

Det är enligt mig tusen gånger bättre att ha den här "No-bs"-policyn än att behöva se ett jävla inlägg om doping i var och varannan tråd.

Deceiver85
2011-03-15, 11:29
Wtf? Vad har jag nu missat?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156691

Lots of lulz!

stevebc
2011-03-15, 11:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156691

Lots of lulz!Jag kan ju säga att jag har missat så mycket att jag inte var medveten om att det var en dålig övning. Sit-ups utgör en, förvisso liten, del av min bålträning.

z_bumbi
2011-03-15, 12:29
Jag kan ju säga att jag har missat så mycket att jag inte var medveten om att det var en dålig övning. Sit-ups utgör en, förvisso liten, del av min bålträning.

Det är inte heller någon dålig övning, det som är intressant/lulz är hur man i den tråden plockar delar av McGills forskning som passar sin egen teori men inte applicerar andra. Jag gissar i alla fall på att ingen i den tråden lyfter tunga vikter utan att fylla kroppen med luft vilket är en annan av McGills påståenden...

Deceiver85
2011-03-15, 12:37
Det är inte heller någon dålig övning, det som är intressant/lulz är hur man i den tråden plockar delar av McGills forskning som passar sin egen teori men inte applicerar andra. Jag gissar i alla fall på att ingen i den tråden lyfter tunga vikter utan att fylla kroppen med luft vilket är en annan av McGills påståenden...

Om en bra deff ger synliga magrutor ändå, och crunches innebär förhöjd skaderisk på diskarna, varför ska man köra övningen om syftet är tvättbräda? För att det är coolt att kunna skryta om ryggskador?

mikaelj
2011-03-15, 12:40
Vad är felet på McGill nu då?

z_bumbi
2011-03-15, 13:13
Om en bra deff ger synliga magrutor ändå, och crunches innebär förhöjd skaderisk på diskarna, varför ska man köra övningen om syftet är tvättbräda? För att det är coolt att kunna skryta om ryggskador?

Jag ser inget om någon tvättbräda i inledningen till den tråden.

Zhang
2011-03-15, 16:15
Deciever måste vara den mest inbitna SL'aren jag någonsin stött på. Skulle ett svältande barn be om mat skulle han fan ge ungen en stång att marklyfta med som lösning på hungern.

Vi borde göra en internationell undersökning vad som förstört mest ryggar i världen, marklyft / knäböj vs crunches.

hurril
2011-03-15, 16:36
Deciever måste vara den mest inbitna SL'aren jag någonsin stött på. Skulle ett svältande barn be om mat skulle han fan ge ungen en stång att marklyfta med som lösning på hungern.

Vi borde göra en internationell undersökning vad som förstört mest ryggar i världen, marklyft / knäböj vs crunches.

Vi kan sedan följa upp den med vad som räddat flest ryggar (och kroppsformar) i världen. Crunches/ diverse magträning eller knäböj och marklyft.

Crocker
2011-03-15, 16:39
Vi kan sedan följa upp den med vad som räddat flest ryggar (och kroppsformar) i världen. Crunches/ diverse magträning eller knäböj och marklyft.
+10, sådana saker går aldrig att ha rätt/fel på.

Osten80
2011-03-15, 16:48
Det är inget konstigt med att olika användare bedöms olika, så ser det ut överallt, både på internet och i den otäcka och mörka riktiga världen.
Om man hänger här i några dagar och inte är helt socialt handikappad fattar man ganska snabbt vilken nivå man kan hålla här på forumet och fixar man inte det finns andra ställen att hänga på, så den biten har jag inga problem med.

Däremot tycker jag att det definitivt har blivit ordentligt mycket tråkigare här.
En del av det beror på säkert på att ett gäng högljudda och diskussionssugna "profiler" har försvunnit och att många ämnen avhandlats till leda, men jag tror att det faktum att så många här numera känner varandra irl har ännu större negativ inverkan på diskussionerna än profilbortfallet.
Nu menar jag inte att folk ska vara otrevliga, kalla varandra för könsord och balla ur i största allmänhet, men jag är så gott som helt övertygad att folk inte är lika benägna till diskussion när motparten är bekant och att man kanske kan tvingas backa upp den diskussionen irl vid ett senare tillfälle eller vid nästa koloträff. Konflikträddhet är ju egentligen inte något ovanligt eller speciellt konstigt, men visst får det trista effekter.

Jag brukade tycka att det var positivt att kolo var lite familjärt, men på senare tid har det blivit lite väl intimt och lunarstom-aktigt för min smak. Babblatråden är ju numera hopplös. På några timmar har tio nya sidor skapats där de flesta inläggen består av bebisspråk, gråtsmileys och allmänt posthoreri.
Kanske ogillar jag det för att jag själv inte tillhör den familjen, vad vet jag, men är man ute efter intressanta och livliga diskussioner har det blivit ordentligt mycket fattigare och jag har nog egentligen inte så mycket att hämta här längre. Tiden spenderad här blir allt mindre för min del, och kanske är det faktiskt dags att lägga kolo på hyllan ett bra tag, på riktigt den här gången. Visst har det varit trevliga år, men inget gott håller för evigt, inte ens kolo.

Nitrometan
2011-03-15, 16:55
Däremot tycker jag att det definitivt har blivit ordentligt mycket tråkigare här.
En del av det beror på säkert på att ett gäng högljudda och diskussionssugna "profiler" har försvunnit och att många ämnen avhandlats till leda, men jag tror att det faktum att så många här numera känner varandra irl har ännu större negativ inverkan på diskussionerna än profilbortfallet.
Nu menar jag inte att folk ska vara otrevliga, kalla varandra för könsord och balla ur i största allmänhet, men jag är så gott som helt övertygad att folk inte är lika benägna till diskussion när motparten är bekant och att man kanske kan tvingas backa upp den diskussionen irl vid ett senare tillfälle eller vid nästa koloträff. Konflikträddhet är ju egentligen inte något ovanligt eller speciellt konstigt, men visst får det trista effekter.
Du kan ha en poäng i ditt resonemang. Men som en allmän observation tycker jag att det går lite upp och ner i kvaliteten på diskussionerna och hettan på kolo. Det är intensivt i perioder, sen kan det vara lite lugnare. Ibland startas några roliga trådar. Ibland händer ingenting. Nu pratar jag om "Allmänt", resten av forumet håller nästan alltid hög klass och en jämnare nivå. Även om det kan gå upp och ner i andra delar också så är det inte lika markant.


Tiden spenderad här blir allt mindre för min del, och kanske är det faktiskt dags att lägga kolo på hyllan ett bra tag, på riktigt den här gången. Visst har det varit trevliga år, men inget gott håller för evigt, inte ens kolo.
Visst är det så. Du kanske ska ta en paus. Eller också vänder det om en vecka och blir bättre.

Sen drabbas jag ibland av lite dèjá vu-känsla inför trådar som endera bumpas upp (vilket kan vara kul) eller nystartas. Att det är ämnen, diskussioner och ståndpunkter som man har sett innan.

Osten80
2011-03-15, 17:06
Du kan ha en poäng i ditt resonemang. Men som en allmän observation tycker jag att det går lite upp och ner i kvaliteten på diskussionerna och hettan på kolo. Det är intensivt i perioder, sen kan det vara lite lugnare. Ibland startas några roliga trådar. Ibland händer ingenting. Nu pratar jag om "Allmänt", resten av forumet håller nästan alltid hög klass och en jämnare nivå. Även om det kan gå upp och ner i andra delar också så är det inte lika markant.

Visst går det upp och ner, men jag tycker ändå att trenden nu har hållit i sig lite för länge för att det ska kunna räknas som återkommande och naturliga svackor.
Jag kanske borde förtydliga att det är allmänt jag pratar om. De andra avdelningarna har jag faktiskt ingen koll alls på. ;)

Visst är det så. Du kanske ska ta en paus. Eller också vänder det om en vecka och blir bättre.

Sen drabbas jag ibland av lite dèjá vu-känsla inför trådar som endera bumpas upp (vilket kan vara kul) eller nystartas. Att det är ämnen, diskussioner och ståndpunkter som man har sett innan.

Jo, en del pauser har det blivit på sistone, men då inte bara från kolo utan från datorn överhuvudtaget. Det är nog nyttigt.
Jag älskar också när gamla trådar bumpas och har svårt att förstå varför en del gnäller över det.

Edit: Vafalls, har du gått och blivit moderator? Det var nog ett bra val!
Edit2: Haha, blev jag en gullegris nu?

Nitrometan
2011-03-15, 17:09
Edit: Vafalls, har du gått och blivit moderator? Det var nog ett bra val!
Edit2: Haha, blev jag en gullegris nu?

Ja.

Och ja.

Gulleosten. :D