handdator

Visa fullständig version : Frukost


Basics
2011-03-13, 12:26
Jag har en diskussion med mina föräldrar som säger att frukosten är ett måste för att kunna orka med dagen och att tänka klart, samt att växa och bli stor och stark. Jag sover hellre än att äta frukost, så jag skulle vara glad om någon kunde posta fördelarna med att äta frukost samt hur det står sig mot periodisk fasta.

Bwall
2011-03-13, 12:39
Frukost är inget måste, med det inte sagt att du hade mått bättre av att gå upp och äta frukost. Hur gammal är du, och hur ser dina sömnvanor ut?

Big Sleazy
2011-03-13, 12:55
Du måste förstå att dina föräldrar har fått höra att frukost är viktigt sen de var små. När man fått höra något under så lång tid så blir det som sanning. Svårt att rucka på sånt.

Basics
2011-03-13, 12:56
Frukost är inget måste, med det inte sagt att du hade mått bättre av att gå upp och äta frukost. Hur gammal är du, och hur ser dina sömnvanor ut?

Jag är sexton, sover väl ca 8 timmar om dygnet-

Basics
2011-03-13, 12:59
Du måste förstå att dina föräldrar har fått höra att frukost är viktigt sen de var små. När man fått höra något under så lång tid så blir det som sanning. Svårt att rucka på sånt.

Det är just det här jag pratar om, de slår dövörat till när jag ber dem bevisa att de har rätt. De är mina föräldrar och de vill att jag ska "må bra och kunna tänka klart i skolan" Hur ska jag kunna överbevisa dem, de säger ju bara att man kan hitta vad som helst på internet?

Big Sleazy
2011-03-13, 13:01
Det är just det här jag pratar om, de slår dövörat till när jag ber dem bevisa att de har rätt. De är mina föräldrar och de vill att jag ska "må bra och kunna tänka klart i skolan" Hur ska jag kunna överbevisa dem, de säger ju bara att man kan hitta vad som helst på internet?

Jag tror tyvärr inte att det spelar någon roll vad du säger eller visar för dem. Skit i dem och ät som du vill? Eller tvingar de dig att äta frukost?

hejhopp79
2011-03-13, 13:52
Och en del människor mår bättre av att äta frukost.

Allt är inte så svart/vitt

Spridis
2011-03-13, 15:11
Om du inte vill äta frukost så skit i det. Men enklast är att äta lite för att vara föräldrarna till lags, det går så mycket smidigare då! Du slipper förklaringar och tjat.