handdator

Visa fullständig version : när blandar ni?


emcalu
2011-03-13, 10:34
tar ni med er pulver och vätska och blandar på plats på gymmet, eller gör ni det innan och sen bara skakar liv i den igen när ni är klara med passet? hur blir det med klumpar vid den sistnämnda varianten? (vassle)

mattilainen
2011-03-13, 10:36
jag kör EAA före och efter. Då tar jag mina 20 gram och fyller på vatten och dricker hälften före och hälften efter.

När jag körde vassle så tog jag med mig min shaker med ca 1 dl vassle i och sedan fyllde jag bara på med vatten efter passet. Inte direkt rocket science

emcalu
2011-03-13, 10:43
jag kör EAA före och efter. Då tar jag mina 20 gram och fyller på vatten och dricker hälften före och hälften efter.

När jag körde vassle så tog jag med mig min shaker med ca 1 dl vassle i och sedan fyllde jag bara på med vatten efter passet. Inte direkt rocket science

nej, jag förstår också att man inte behöver vara fysiker för att räkna ut detta, men för någon som fick hem sin livs första burk igår tänkte jag att jag kunde höra mig för vad som brukar bli bra. :)

mattilainen
2011-03-13, 10:52
nej, jag förstår också att man inte behöver vara fysiker för att räkna ut detta, men för någon som fick hem sin livs första burk igår tänkte jag att jag kunde höra mig för vad som brukar bli bra. :)

hehe nej det är ju sant :) Men ska du både dricka innan och efter? Vet med erfarenhet att fylla på vattnet hemma med vasslen kan göra att det är ljummet och smakar mycket värre än annars då :p

Dreas
2011-03-13, 11:15
Jag tar mitt protein i en shaker och min efter-dos i en vitaminburk. Fyller shakern med vatten när jag kommer till gymmet och dricker.

Efter blir det att hälla i det jag har i vitaminburken och inta.

Bwall
2011-03-13, 11:20
Med vassle tycker jag det är godast att blanda med mjölk hemma, det blir mycket godare när det har fått stå en stund. Ca 30 min brukar räcka för att den ska bli krämig och god till skillnad från smaken som den har direkt efter blandning.

emcalu
2011-03-13, 11:20
hehe nej det är ju sant :) Men ska du både dricka innan och efter? Vet med erfarenhet att fylla på vattnet hemma med vasslen kan göra att det är ljummet och smakar mycket värre än annars då :p

nix, jag ska bara dricka efter hade jag tänkt. jag har bara vassle. kmr käka lunch typ två timmar innan passet och sen är det hård cardio som gäller, så då kanske det vore lämpligt att blanda ut med mjölk för att få lite kolhydrater? alternativt ta en banan också. har naturell smak så det lär väl smaka illa i vilket fall som hehe

emcalu
2011-03-13, 11:22
Med vassle tycker jag det är godast att blanda med mjölk hemma, det blir mycket godare när det har fått stå en stund. Ca 30 min brukar räcka för att den ska bli krämig och god till skillnad från smaken som den har direkt efter blandning.

det kommer ta ungefär två timmar från det att jag åker hemifrån till passets slut, så då är frågan om den hinner bli äcklig(are) på den tiden? med klumpar och så.

Bwall
2011-03-13, 11:25
det kommer ta ungefär två timmar från det att jag åker hemifrån till passets slut, så då är frågan om den hinner bli äcklig(are) på den tiden? med klumpar och så.

Kommer funka alldeles utmärkt :) Nu när det är kallt är det inga problem att låta det ligga i väskan 5-6 timmar, men under sommaren hade jag varit mer försiktig.

EDIT: Om du har naturell smak vet jag givetvis inte om det kommer va någon skillnad på smaken, kan hända att det har löst sig bättre iaf.

Fjällbrynt
2011-03-13, 11:26
Att blanda med mjölk blir krångel om du inte blandar det hemma eftersom mjölken blir varm. Då är de nog bättre läge att köra med vatten och ta en banan till.

emcalu
2011-03-13, 12:11
Att blanda med mjölk blir krångel om du inte blandar det hemma eftersom mjölken blir varm. Då är de nog bättre läge att köra med vatten och ta en banan till.

innan har jag kört med mjölk & banan (alltså inget pulver) och haft en kylklamp till mjölken och det har funkat alldeles utmärkt, så här är det nog mer en fråga om det blir godast med mjölk eller vatten. men tack för tipsen allihopa :)

eJohansson
2011-03-13, 12:37
Det är i dessa lägen smartshakes är så oerhört bra :)

mangemani
2011-03-13, 12:51
EAA tar jag med mej och dricker innan och efter på gymmet,den burken är alltid med i väskan.
jack3d ska jag nog ta med mej numera och dricka på bussen eller nått eftersom det kickar in redan efter 15 min och resan dit tar runt 45-60 min.

solari
2011-03-13, 16:21
Kan tipsa om förvaringsmuggar till barnmat (!) att förvara pulver i i väskan.
Får kanske länka till det då det väl inte är en rivaliserande produkt till de som säljs här?

http://www.babyland.se/forvaringsmugg-avent-via-180ml-10p_x_VAL360013.aspx