handdator

Visa fullständig version : lchf och styrketräning!


bonk
2011-03-13, 09:05
Hej!

Jag är en nybörjare när det gäller lchf men tänkte göra ett försök till våren här. Mitt mål med det är att bara må bättre och ev höja resultaten gällande konditonen. Jag vill vara allrond tränad så mina veckor ser ut så här.

2 pass gym
3-4 pass kondition

Mina funderingar/frågor är:

Ni som kör på lchf hur tycker ni det funkar med styrketräningen och hur länge har ni kört på det ?

Kan man äta hur mkt fett som helst(enl lchf) utan att få problem ?

mikaelj
2011-03-13, 09:17
Hej!

Jag är en nybörjare när det gäller lchf men tänkte göra ett försök till våren här. Mitt mål med det är att bara må bättre och ev höja resultaten gällande konditonen. Jag vill vara allrond tränad så mina veckor ser ut så här.

2 pass gym
3-4 pass kondition

Mina funderingar/frågor är:

Ni som kör på lchf hur tycker ni det funkar med styrketräningen och hur länge har ni kört på det ?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135951

(bra, 2½ år)

Kan man äta hur mkt fett som helst(enl lchf) utan att få problem ?

Vad är "problem"?

Eddie Vedder
2011-03-13, 09:29
Kan man äta hur mkt fett som helst(enl lchf) utan att få problem ?

Nej naturligtvis inte, till slut blir du ju fetare. Dessutom finns det ju en gräns för hur stor andel som kan utgöras av fett, inom ett kaloriutrymme, före dess att proteinmängden blir för låg.

kettlebellGuden
2011-03-13, 10:49
Nej naturligtvis inte, till slut blir du ju fetare. Dessutom finns det ju en gräns för hur stor andel som kan utgöras av fett, inom ett kaloriutrymme, före dess att proteinmängden blir för låg.

Var går den gränsen? Jag hörde aldrig något om det här under mina LCHF-dagar. :O

Eddie Vedder
2011-03-13, 11:04
Var går den gränsen? Jag hörde aldrig något om det här under mina LCHF-dagar. :O

Den går där du anser att ditt proteinintag är för lågt.

kettlebellGuden
2011-03-13, 11:13
Den går där du anser att ditt proteinintag är för lågt.